Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset
Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".
Kommentit (2965)
Poliisi kyllä suhtautuu rikollisuuteen vakavuudella.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi kyllä suhtautuu rikollisuuteen vakavuudella.
Vai että vakavuudella? Suhtautuisikohan ennemminkin vakavasti?
Asumme omakotitalossa kaupungissa. Alue on tiiviisti rakennettu ja valtaosa tonteista on rajattu aidoilla. Talomme on kulmatontilla. Jokunen vuosi sitten purimme vanhan huonokuntoisen aidan, jotta voimme rakentaa uuden. Samana päivänä kun aita oli purettu, oli pihallamme joku koiranulkoiluttaja paskattamassa koiraansa. Kävin sitten pihalla hieman keskustelemassa ja tämä koiranomistaja kysyi tosissaan, että haittaako se, kun muuten vapaata ulkoilutilaa on niin vähän. Seuraavana päivänä muutamakin ohikulkija oikaisi pihamme läpi, kun eihän se haittaa (olin btw pihatöissä vieressä).
Joo, nykyisin on umpiaita ja portit aina kiinni.
Oltiin miehen luona ja katsottiin leffaa, mies meni vessaan ja viipyi. Kun tuli takaisin ja laittoi käteni olkapäideni yli niin että kämmen oli lähellä kasvojani, haistoin järkyttävän paskanlöykän! Mies ei siis ollut pessyt käsiään kunnolla. Ja kahmi tyytyväisenä sipsejä yhteisestä pussista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoksin kerran hieman ennen sulkemisaikaa (noin 5 minuuttia) kauppaan ostamaan unohtunutta ostosta. Puolijuoksua viiletin hyllylle, että ehdin varmasti maksaa ja ulos ennen sulkemisaikaa ja siellähän oli täti aivan kukkuroillaan täynnä olevan ostoskärrin kanssa hiljakseen vaeltamassa hyllyvälejä, pysähteli katselemaan tuotteita ja lukemaan hartaasti jokaista purkkia ja purnukkaa. Yksi työntekijä kävi siinä muistuttamassa, että kauppa menee kiinni viiden minuutin päästä ja tämä totesi vaan, että kauppa menee kiinni silloin kun viimeinen asiakas lähtee. Tätistä oikein paistoi "eikai tää haittaa" - asenne. Kassalla toisella työntekijän ilme oli aika myrkyllinen, kun tätä tätiä mulkoili.
Ihan käsittämätöntä miten törppöjä ihmiset on.
Opiskelusikana olin kaupassa töissä ja paras asiakas keräsi jouluaattona 20 Min yli sulkemisajan rauhassa tavaroita kärryyn. Hänelle käytiin tästä kyllä monta kertaa samomassakin, mutta selitti Kun en aiemmin ehtinyt...
Kiva kun itsellä oli sadan kilometrin matka kotiin joulun viettoon.
Olisitte sammuttaneet valot :D:D:D
Kaupan kassajärjestelmä sulkeutuu juuri silloin, klo 21.00, joten sen jälkeen ei voi kaupasta saada tavaraa.
Ai missä muka oikeesti?
-kassaneitinä neljä kesää
Vierailija kirjoitti:
Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"
Ei yhtään...
Mä olisin parkkeerannut autoni noiden autojen taakse. Olisivat sitten tulleet vinkumaan ovelle niin samantein olisi selvinnyt kuka on parkannut väärin.
Miksi teidän "miesten" täytyy tulla pilaamaan joka ikinen ketju noilla alatyylisillä alapääjutuillanne? Luuletteko olevanne hauskoja? Ette ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoksin kerran hieman ennen sulkemisaikaa (noin 5 minuuttia) kauppaan ostamaan unohtunutta ostosta. Puolijuoksua viiletin hyllylle, että ehdin varmasti maksaa ja ulos ennen sulkemisaikaa ja siellähän oli täti aivan kukkuroillaan täynnä olevan ostoskärrin kanssa hiljakseen vaeltamassa hyllyvälejä, pysähteli katselemaan tuotteita ja lukemaan hartaasti jokaista purkkia ja purnukkaa. Yksi työntekijä kävi siinä muistuttamassa, että kauppa menee kiinni viiden minuutin päästä ja tämä totesi vaan, että kauppa menee kiinni silloin kun viimeinen asiakas lähtee. Tätistä oikein paistoi "eikai tää haittaa" - asenne. Kassalla toisella työntekijän ilme oli aika myrkyllinen, kun tätä tätiä mulkoili.
Ihan käsittämätöntä miten törppöjä ihmiset on.
Opiskelusikana olin kaupassa töissä ja paras asiakas keräsi jouluaattona 20 Min yli sulkemisajan rauhassa tavaroita kärryyn. Hänelle käytiin tästä kyllä monta kertaa samomassakin, mutta selitti Kun en aiemmin ehtinyt...
Kiva kun itsellä oli sadan kilometrin matka kotiin joulun viettoon.
Olisitte sammuttaneet valot :D:D:D
Kaupan kassajärjestelmä sulkeutuu juuri silloin, klo 21.00, joten sen jälkeen ei voi kaupasta saada tavaraa.
Ai missä muka oikeesti?
-kassaneitinä neljä kesää
Ehkäpä asiakas ei sitä tiedä ja saa vauhtia ostoksiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"
Ei yhtään...
Mä olisin parkkeerannut autoni noiden autojen taakse. Olisivat sitten tulleet vinkumaan ovelle niin samantein olisi selvinnyt kuka on parkannut väärin.
Sama juttu, olisin parkeerannut autojen taakse, ja parhaassa tapauksessa olisin lähtenyt käymään jossakin ilman autoa, että mahdolliset väärin parkkeerajat olisivat saaneet maksaa tästä röyhkeydestään.
Jos omaan autoon olisi tullut sakko tällä välin, niin olisin sanonut väärin parkeerajille että maksaavat tämän, koska heidän takiaan en saanut autoani omalle paikalleni. Jos olisivat kieltäytyneet maksamasta, niin olisin jättänyt autoni heidän autojen tukkeeksi niin kauan, kuin itselleni olisi tullut menoja.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin miehen luona ja katsottiin leffaa, mies meni vessaan ja viipyi. Kun tuli takaisin ja laittoi käteni olkapäideni yli niin että kämmen oli lähellä kasvojani, haistoin järkyttävän paskanlöykän! Mies ei siis ollut pessyt käsiään kunnolla. Ja kahmi tyytyväisenä sipsejä yhteisestä pussista.
Jos se oli vaan hipaissut kädellä sohvaa ja haju tullut siitä?
Tampereen Koskikeskuksen vessa. Juoppomuija tuli juoppomiehensä kanssa vessaan, kertoi että tulivat koppiin harrastamaan seksiä, ei kai haittaa. Menin nuorena tyttönä tosi hämilleni tilanteesta ja vähän pelkäsinkin juoppoja. Onneksi joku nainen tuli pian vessaan ja järjesti metelin kun juopot ähkivät kopissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veljeni lainasi autoani ilman lupaa. Olin päätoiminen opiskelija ja asuin vielä vanhempieni luona. Veli lähetti vain tekstarin illalla "lainasin sun autoa, ei kai haittaa. Meneekin vähän pitkäksi, tuon sen viimestään huomenna takas". Avaimet veljeni oli ottanut takkini taskusta, en edes ollut huomannut hänen käyneen kotona.
Saatoin hieman hiiltyä, kun olin menossa yövuoroon töihin ja matkaa 40 km, ei puhettakaan julkisesta liikenteestä.
Opiskelujen lisäksi tein siis osa-aikaisesti ravintolassa töitä.Toi se sen auton sit takas kun soitin kiukkuisen puhelun ja mökötti kun pilasin hänen iltansa kavereiden kanssa. Uskomatonta että tämä elämäntapamulk*u on saanut saman kasvatuksen kuin minä ja on vielä itseäni vanhempi. Tämän kaltaista toimintaa on ollut muulloinkin. Jotenkin kyseinen tyyppi vain aina olettaa, että muut joustaa hänen mielitekojensa mukaisesti.
Olettaahan se niin, kun hänen mielitekojensa ja tarpeidensa vuoksi ovat muut tähänkin asti joustaneet. Ja olettaa jatkossakin, jos joustatte ja annatte periksi.
Tämä. Mutta vaikea käytännössä, koska kaikki menee uusiksi. Minä esim. olen sellainen ihminen, että en jaksa huutaa pää punaisena enkä raivota, haukkua tai solveerata ketään. Ongelma on siinä että kun sanon mielipiteeni, vaikkapa että älä viitsi soittaa minulle humalassa, niin se ei mene perille. Pitäisi loikata lankoja pitkin puistelemaan riveleistä soittajaa. Eli jostain syyst minun on muututtava ikäväksi ihmiseksi, eikä niin että se toinen muuttuisi kivemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Olin treffeillä miehen kanssa, jolla oli huuliherpes aktiivisena. Sanoi itsekin että nyt pitää olla varovainen ettei tartuta mua, mutta treffien päätteeksi antoi varoittamatta suukon poskelle ja perään "ei kai se haittaa kun se on vaan poski". Desinfioin koko posken haavanputsausaineella heti kun pääsin kotiin ja kai se toimi koska tuosta on nyt vuosia eikä ole tullut mitään.
Kaikkiin ei herpes tartu. Isälläni ja siskollani on, muttei minulla eikä äidilläni. Lapseni isällä on/oli, muttei lapsellamme. Nykyisellä miehelläni on muttei minulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veljeni lainasi autoani ilman lupaa. Olin päätoiminen opiskelija ja asuin vielä vanhempieni luona. Veli lähetti vain tekstarin illalla "lainasin sun autoa, ei kai haittaa. Meneekin vähän pitkäksi, tuon sen viimestään huomenna takas". Avaimet veljeni oli ottanut takkini taskusta, en edes ollut huomannut hänen käyneen kotona.
Saatoin hieman hiiltyä, kun olin menossa yövuoroon töihin ja matkaa 40 km, ei puhettakaan julkisesta liikenteestä.
Opiskelujen lisäksi tein siis osa-aikaisesti ravintolassa töitä.Toi se sen auton sit takas kun soitin kiukkuisen puhelun ja mökötti kun pilasin hänen iltansa kavereiden kanssa. Uskomatonta että tämä elämäntapamulk*u on saanut saman kasvatuksen kuin minä ja on vielä itseäni vanhempi. Tämän kaltaista toimintaa on ollut muulloinkin. Jotenkin kyseinen tyyppi vain aina olettaa, että muut joustaa hänen mielitekojensa mukaisesti.
Olettaahan se niin, kun hänen mielitekojensa ja tarpeidensa vuoksi ovat muut tähänkin asti joustaneet. Ja olettaa jatkossakin, jos joustatte ja annatte periksi.
Tämä. Mutta vaikea käytännössä, koska kaikki menee uusiksi. Minä esim. olen sellainen ihminen, että en jaksa huutaa pää punaisena enkä raivota, haukkua tai solveerata ketään. Ongelma on siinä että kun sanon mielipiteeni, vaikkapa että älä viitsi soittaa minulle humalassa, niin se ei mene perille. Pitäisi loikata lankoja pitkin puistelemaan riveleistä soittajaa. Eli jostain syyst minun on muututtava ikäväksi ihmiseksi, eikä niin että se toinen muuttuisi kivemmaksi.
Näinhän se on. Rauhallisella äänellä sanottu kielto ei mene perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään...
Et sitten selvittänyt AKE:sta autojen haltijoita? Niiden perusteellahan olisit voinut ilmoittaa poliisille asian ja sieltä olisivat voineet laittaa sakot väärin parkkeeraajille. Tämän takia juttusi tuntuu typerältä provolta.
Meinaat että poliisi vaivautuu paikalle tai edes selvittelemään tuollaista ilmoitusta? HAHAHAHHEHEHEHHAA!
Juu eivät, ollaan joskus ihmoitettu rattijuoposta ratissa, mutta eivät silloinkaan ehtineet.
Ei kannata äänestää puolueita jotka vähentävät poliisin määrärahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainasin kaverille autoa. Etuoven tuli lommo, kun oli avannut oven kiveä vasten. Ei kai se haittaa. No eipä hänellä ollut rahaa sitä korjauttaa, ilkesi vielä myöhemmin pyytää autoa lainaan. En lainannut.
1. Sääntö: persaukisille ei lainata autoa
2. Sääntö: kenellekään ei lainata autoa.3. Sääntö: kenellekään ei lainata moottoripyörää.
4. Sääntö: kenellekään ei lainata yhtään mitään.
Nyt meni jo pykälän verran ylitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lupasin korjata työkaverin trikooneuleesta silmäpaon. Hän toi seuraavana päivänä muovikassillisen perheensä vaatteita, jotka ajatteli saavansa korjatuiksi siinä samalla. Saatteeksi hän sanoi, että nämä hänen miehensä vaatteet ovat pesemättä, koska hän pesisi ne vasta sitten, kun ne on korjattu. Kyllä haittasi.
Jälleen kerran lainattu tarina. Alkuperäisessä tarinassa kassissa oli vain miehen työvaatteita. 😋
Tai samankaltaisia asioita voi tapahtua maailmassa useammallekin kuin yhdelle. Aika jännä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palasin kahden viikon työmatkalta viikkoa aikaisemmin kotiin ja huomasin auton pihassa ja valot päällä sisällä, kurkkasin ikkunasta ja huomasin, että naapurin sukulaisperhehän se siellä keittiössä oli juuri syömässä, kyllä sappi kiehui kun toisten asuntoon mennään vara-avaimella noin vaan! Siinä sitten hammasta purren lähdin taksilla hotellille ja meni melkein 1000€ rahaa siihen viikon hotelliin takseineen, naapuri sitten soitteli ja kertoi sukulaisperheensä viettäneen aikaa talossani viikon verran ja toi kahvipaketin, ei paljoa naurattanut tai kahvipaketit lämmittänyt!
Tää on kyllä sellainen että olisin soittanut poliisit paikalle välittömästi. Kyllä ihmiset on hulluja!!! Kuka edes kehtaa!!!
Avatkaa ihmiset ihan oikeasti se suunne siinä tilanteessa, kun joku on loukannut teitä ja kertokaa, että tuo ei nyt s**tana käy!!! Ei tuollaiset muuten opi tavoille.
Joku raja pitää olla tuollaiselle nössöilylle.
Ei ne kyllä siitäkään opi, mutta toivottavasti siirtyvät säätämään muualle.
Minä sanoin tuo ei nyt s**tana käy eräälle härskille ihmiselle. Loukkaantui verisesti ja katkaisi välit muhun. Ei voi sanoa, että olisi ollut ikävä. Yhteisten tuttujen kautta olen valitettavasti tahtomattani tullut kuulleeksi, että sama meno jatkuu. Onneksi, oi onneksi, mun ei tarvitse olla siinä enää mukana.
Siis miksi ap ei vaan menny kotiinsa ja heittänyt muita pihalle?! Mä en ainakaan mihinkään hotelliin mee jos mun kotona on kutsumattomia vieraita! Täh?
oli kaveri kylässä ja sovitti erillaisia vaatteita mitkä ei enää ollut mieleeni jos vaikka löytyisi jotain ja sopisimme erikseen vaatteesta riippuen pyydänkö pienen summan vai annanko ilmaiseksi,
en tiedä miksi mutta yksistä shortseista hän sanoi että sovittaa ne kotona ja jos ei sovi niin voisi sitten myydä ne itse kirpparilla "ei kai haittaa"
tosi outo tilanne, en kehdannut sanoa että no jos 2e arvoisen vaatteen takia tahdot olla epäkohtelias niin mikäs siinä