Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (2965)

Vierailija
501/2965 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijasolukämppään tuli jotain patterin korjaajia ilman erillistä ilmoitusta. Eihän se haittaa, kun ei opiskelijat kuitenkaan kotona ole arkisin.

Eipä haitannut ei. Itse olin alasti nukkumassa kun vieraita miehiä paukkaa taloon. Naapurilta varastettiin käteistä, rahat oli jostain syystä esillä (eihän kukaan oleta että lukittuun huoneeseen ketään tulee ilmoittamatta). Toisen naapurin koira sai paskalaakirähinät ja hyvä ettei onnistunut asuntoa puolustaessaan saamaan aikaan fyysistä vahinkoa.

Annoimme palautetta yhdessä. Huuli pyöreänä toimiston täti vain ihmetteli, että miksi meille olisi mitään pitänyt etukäteen ilmoittaa, kun mehän olemme vain opiskelijoita soluasunnoissa.

Minunkin kämpässä oli käyty avaimilla. Ei mitään ilmoitusta käynnistä. Olivat korjanneet mennessään varapatjani, jolla veljeni yöpyi satunnaisesti ennen kuin sai oman asunnon.

Vierailija
502/2965 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin varannut taloyhtiön pyykkitupaan illan viimeisen pesuvuoron. Kun menin hakemaan pyykkiä, oli siellä  joku äijä joka oli juuri nostanut mun pyykin johonkin yleiseen koriin. "Tää ei varmaan haittaa, kun ajattelin ettet kuitenkaan tule pesemään uutta koneellista ja laitoin omat pyykit tuohon vielä pörisemään". No haittasi sen verran, että hankin oman pesukoneen koska en halunnut jonkun tuntemattoman tyypin ronkkivan mun vaatteita. Mistä hän sitäkään olisi tiennyt, jos olisin halunnut pestä vielä toisen koneellisen omalla vuorollani. Jälkeen päin mietin että olisi tietysti pitänyt olla kovempi tuossa tilanteessa, mutta jotenkin sitä hyytyi kun oli niin yllättävä ja outo hetki.  

Kun asuttiin opiskelijatalossa, tapasi ro ma ni pariskunnan suku pestä vaatteensa muille varatuilla vuoroilla. Kun pesivät minun vuorollani, keskeytin kylmästi pesuohjelman ja nostin märät vaatteet kärryyn ja laitoin omani koneeseen. Ei tullut puu kos ta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/2965 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen äiti tuli klo 7.00 omilla avaimilla sisään ja suoraan makuuhuoneeseen eikä edes poistunut vaan jäi selittämään sängyn viereen. Mies kertoi että äiti tulee parikertaa viikossa siivoamaan ja laittamaan ruokaa.

Mies 50v

Ai tällaista tapahtuu myös ho mo suhteissa?

Vierailija
504/2965 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuttiin vuosia sitten rivarissa. Pihalla oli mäki, jota lapset laskivat milloin milläkin. Yhdessä vaiheessa muovisilla "donitseilla", joissa oli kahvat.

Pihalla oli eräa ADHD-tyyppinen pikkukundi, joka oli meidän riesana jatkuvasti muutenkin.

Pikkukundi repi mun kuopuksen kädestä hänen donitsinsa. Se repeytyi. Kuopus tuli itkien kertomaan. Olin nähnyt tällaisia tilanteita.

Mä sanoin kuopukselle, että tulee sisälle ja pikkukundi saa luvan kertoa asiasta kotiväelleen. Ehkä tunnin kuluttua isänsä tuli meidän ovelle karjumaan, että mitä väliä sillä on, että poika rikkoi donitsin, saahan niitä kaupasta.

Minä en suostunut keskustelemaan. Tää isä oli muutenkin kuumakalle. Sanoin, että tulee sitten kun on rauhoittunut. On kuulemma jo!

En tullut ovelle. Mitään korvausta ei saatu, koska ei ollut näyttää toteen että pikkukundi repi donitsin rikki. Ei ollut eka eikä vika lelu tms, jota käsiteltiin kovakouraisesti. Niitä ei enää saanut sitten kaupasta ..

Luin vähän huonosti ja luulin ensin, että sellaisen syätävän donitsin. Ja ajattelin, että aika kuumakalle olet itsekin, jos donitsi menee halki, jäihän siitä kuitenkin syötäväksi kuopukselle se toinen puoli.

Vierailija
505/2965 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset traumat on hoidettavissa,kukaan ei kuollut kuitenkaan.

Vierailija
506/2965 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^ No eihän nyt pelkkä kiveniskemä tuulilasissa haittaa mitään. 

Niin, eihän se. Vaikka olet itse töissä hankkimassa lisää rahaa, koska autosi maksoi 40000e, on aivan uusi ja jälki haittaa näkyvyyttä.

Jos poliisin haaviin jäät ja hän huomaa. Kiveniskemä saattaa nopeasti levitä ja tipauttaa tuulilasin syliin.

Katsastuksessa ymmärtävät varmaan, jos selität tarpeeksi asiaa, etten se minä ollut ...

Ehjä tuulilasi on auton kantava rakenne.

Näinkin voi sanoa. Eipä tainnut edellinen mitätöijä olla tietoinen asiasta.

Meinaatteko, että auton katto romahtaa, jos tuulilasin poistaa? Ei romahda.

Vierailija
507/2965 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, ilmaisu "laiton määrä kyytiläisiä" ilmeisesti oli liikaa sensuurille. No, voitte tuosta päätellä, minkä ei ollut tarkoitus haitata minua ollenkaan.

Ei ainakaan tuo ilmaisu haitannut modea, kun viestisi tuli läpi 🤣

Voi hyvinkin olla niin, että lainausmerkit sotkivat tekoälyn ajatukset. Vaikutuksensa on myös sillä, missä keskusteluketjun kohdassa kommenttiaan yrittää julki.

Tuon itkunauruhymiön keksijä muuten pitäisi viedä saunan taakse.

Kyllä. Ihan sama millanen viesti, jos on toi hymiö tai vastaava, saa multa nuolen alaspäin!

🤣

Tervetuloa nykyaikaan sieltä 50-luvulta!

Osaatko pukea sanoiksi sen, mitä haluat ilmaista tuolla hymiöllä? Jollet osaa, olet oikein hyvä esimerkki siitä, miten nuoriso ja ihmiskunta siinä samassa ottaa askelia taaksepäin kohti kuvakirjoitusta.

Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

Itse tulkitsen tuon niin, että kirjoittaja nauroi typerälle kommentillesi kippurassa vesi silmistä valuen. Loput 992 sanaa voit keksiä vapaasti itse. Verbaaliakrobaatikko kun olet.

-eri

Vierailija
508/2965 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen äiti tuli klo 7.00 omilla avaimilla sisään ja suoraan makuuhuoneeseen eikä edes poistunut vaan jäi selittämään sängyn viereen. Mies kertoi että äiti tulee parikertaa viikossa siivoamaan ja laittamaan ruokaa.

Mies 50v

Ai tällaista tapahtuu myös ho mo suhteissa?

Miksi ei tapahtuisi?

Vierailija
509/2965 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin, kun kännyköiden piti olla mahdollisimman pienikokoisia, kollegani myi minulle poikansa puhelimen, joka oli kuulemma ollut kasarmilla vain kaapissa käyttämättömänä. Puhelin ei toiminut, joten kiikutin sen huoltoon, jossa osattiin heti kertoa sen kastuneen kunnolla. Kollegan omituisista, ei vitsiksi tarkoitetuista puheista päätellen ei voinut olla isosta viasta kysymys, kun puhelin oli niin pienikin.

Et sitten tarkistanut puhelimen toimivuutta ennen kauppaa?

Vierailija
510/2965 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan kaverini tuli kylään 2-vuotiaan lapsensa kanssa. Tuliaisena oli uunituore pitsa. Kaveri leikkasi lapselleen palan käteen, ei tehnyt elettäkään, että olisi istuttanut lapsen ruokapöytään vaan tokaisi, että eikait haittaa jos "Paavo" vähän sotkee, kun lapsi ei millään tykkää istua paikoillaan ruokapöydässä.

"Paavo" - tuo 2v taapero käveli pitkin kämppää juustoa ja täytteitä valuva pitsa käsissään ja sotku oli sen mukainen., mm olohuoneen iso villakangasmatto ja sohva saivat rasvatahroja.

Olin niin hämmentynyt tästä käytöksestä ja nuori tuolloin ( parikymppinen ) etten kehdannut sanoa

kaverille mitään.

Yritin pahimpia tahroja jo heidän vierailun aikana pyyhkiä, kaverin naureskellessa siivousintoani.

Heidän vierailut vähenivät tämän episodin jälkeen luonani merkittävästi, sillä en halunnut siivota

kotiani joka kerta heidän jälkeensä.

Kiva kaveri, mutta käsitys kasvatuksesta ja vierailutavoista liian erilaiset.

Vierailija
511/2965 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin äitini luki päiväkirjaani kun olin teini-ikäinen. Huomasin sen hänen puheistaan, mutta en sanonut mitään. 

Aloin vain kirjoittamaan päiväkirjan sijaan fiktiota. Huu* meidenkäytöstä, autovarkauksista, miten minut oli joukkor * iskattu ja niin edelleen.

Minut kutsuttiin kuraattorille ja siellä oli paikalla vanhempani, poliisit, kuraattori ja rehtori. Kun he alkoivat puhua asioista joita minulle oli sattunut hymyilin vain hiljaa. Kun he kehottivat minua puhumaan noista asioista jotta he voisivat auttaa totesin vain että mitään noista asioista ei ole tapahtunut ja että ajattelin vain antaa äidilleni mielenkiintoisempaa luettavaa kun ihastukseni ja mitä bändejä fanitin. Äitini oli raivona.

Vierailija
512/2965 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdin aamulla työkeikalle Tampereelle junalla. Junassa tuli viesti, että kokous siirretään, ei varmaan haittaa. Ei sitten muuta kuin takaisin seuraavalla junalla. Tämä ennen koronaa.

Minä olen lähtenyt aamukuudelta ajamaan Helsinkiin koulutukseen. Klo 8 oli tullut sähköpostiin tieto että kurssi on peruttu ohjaajan sairastumisen vuoksi. Kävin kahvilla ja ajoin takaisin kotiin. 5h meni hukkaan päivästä ja koska matkatunneista ei saa korvausta, niin osa tunneista meni omasta pussista. Ruuhka-aika molempiin suuntiin vielä. 

Vierailija
513/2965 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, ilmaisu "laiton määrä kyytiläisiä" ilmeisesti oli liikaa sensuurille. No, voitte tuosta päätellä, minkä ei ollut tarkoitus haitata minua ollenkaan.

Ei ainakaan tuo ilmaisu haitannut modea, kun viestisi tuli läpi 🤣

Voi hyvinkin olla niin, että lainausmerkit sotkivat tekoälyn ajatukset. Vaikutuksensa on myös sillä, missä keskusteluketjun kohdassa kommenttiaan yrittää julki.

Tuon itkunauruhymiön keksijä muuten pitäisi viedä saunan taakse.

Kyllä. Ihan sama millanen viesti, jos on toi hymiö tai vastaava, saa multa nuolen alaspäin!

🤣

Tervetuloa nykyaikaan sieltä 50-luvulta!

Osaatko pukea sanoiksi sen, mitä haluat ilmaista tuolla hymiöllä? Jollet osaa, olet oikein hyvä esimerkki siitä, miten nuoriso ja ihmiskunta siinä samassa ottaa askelia taaksepäin kohti kuvakirjoitusta.

Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

Itse tulkitsen tuon niin, että kirjoittaja nauroi typerälle kommentillesi kippurassa vesi silmistä valuen. Loput 992 sanaa voit keksiä vapaasti itse. Verbaaliakrobaatikko kun olet.

-eri

Ei kerro silloin, kun käytössä on vain tuo yksi kuva, jota työnnetään joka paikkaan. Nuo itkunaurukuvat ovat samanlainen tekstin tilkitsemismuoto kuin "v*ttu" on puhutussa tekstissä. Mitään muuta merkitystähän niillä ei ole, koska kukaan ei naura kitarisat heiluen ja kyynelet valuen ihan kaikelle lukemalleen; jotakin pitää olla rytmittämässä tekstiä, kun muuten ei jakseta lukea, saati sitten kirjoittaa. 

Voisiko joku hymiöiden käyttämiseen perehtynyt kertoa, miltä tuo itkunaurukuva kuulostaa äänikirjassa? Ollaanko jo Idioluution asteella, vai vieläkö sinne on askelmia?

Vierailija
514/2965 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies satutti seksissä. Tunki puutteellisilla esileikeillä paksua munaansa sisään ja rynkytti niin että kohdun pohjaan sattui, kinusi peppuseksiä aikansa ja lopulta sai sitä "vahingossa "meni väärään reikään..

Tuon "vahinko"peppuseksin jälkeen kieltäydyin minkään sortin seksistä mitä mies ei voinut ymmärtää, piti minua onnekkaana kun "harvalla miehellä on näin iso". Ei suostunut uskomaan, että seksimme sattui minuun enkä ollut nauttinut yllätys-anaalista

Vierailija
515/2965 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"

Ei yhtään...

Et sitten selvittänyt AKE:sta autojen haltijoita? Niiden perusteellahan olisit voinut ilmoittaa poliisille asian ja sieltä olisivat voineet laittaa sakot väärin parkkeeraajille. Tämän takia juttusi tuntuu typerältä provolta.

Minulla on pari kertaa viikossa väärinpysäköity auto estämässä autolliin ajon. Helsingin kaupungin pysäköinninvalvontaan soittaminen ei johda yhtään mihinkään ja iltaisin ja pyhäpäivinä sieltä ei vastata. Numeron selvittäminen maksaa ja jos selvittäisin numeron joka kerta kun joku on pysäköinyt väärin, maksaisin helposti muutaman sata euroa vuodessa näiden väärinpysäköitsijöiden numeroiden selvittämisestä.

Onko tämä mielestäsi kohtuullista? Mielestäni ei. Kiinteistölle pääsyn estävä väärinpysäköity auto pitää voida siirrättää pois kiinteistönomistajan toimesta siten, että lasku menee auton omistajalle. Nyt tämä ei ole mahdollista. 

Jos tuo olisi toistuva ongelma, niin aina voi töytäistä autoa sen verran että varashälytin lähtee päälle. Laittaisin vaahtomuovia väliin ja työntäisin omalla autollani toisen auton veks. Lisäksi laittaisin autotallin oveen kyltin: MINÄ PARKKEERAAN TÄNNE VAIKKA AUTOSI OLISI EDESSÄ. 

Vierailija
516/2965 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvin pientä, mutta:

Olin kauan sitten junassa maksanut ikkunapaikasta, koska edessä oli hyvin pitkä matka, ja halusin lukea rauhassa.

Tämä oli siis sitä aikaa, kun paikat oli ns. lukittu oston mukaan.

Vaunuun tuli kaksi naista, jotka eivät olleet saaneet vierekkäisiä paikkoja.

He kävivät läpi koko vaunun ja yrittivät saada ihmiset siirtymään pois ikkunapaikalta että he pääsisivät vierekkäin, ja kun kukaan ei suostunut, nostivat huudon siitä miten noin pientä asiaa ei voida tehdä.

Joku varmaan sanoo, että hölmöä ettei kukaan voinut auttaa heitä. No, ensinnäkin kaikki joilta kysyttiin olivat maksaneet siitä että pääsevät ikkunan viereen. Toiseksi se tapa millä asia esitettiin oli vähintäänkin painostava. Jos olisivat kysyneet kauniisti, asia olisi voinut olla toinen.

Nykyään naisilla ei ole käytöstapoja.

Vierailija
517/2965 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies satutti seksissä. Tunki puutteellisilla esileikeillä paksua munaansa sisään ja rynkytti niin että kohdun pohjaan sattui, kinusi peppuseksiä aikansa ja lopulta sai sitä "vahingossa "meni väärään reikään..

Tuon "vahinko"peppuseksin jälkeen kieltäydyin minkään sortin seksistä mitä mies ei voinut ymmärtää, piti minua onnekkaana kun "harvalla miehellä on näin iso". Ei suostunut uskomaan, että seksimme sattui minuun enkä ollut nauttinut yllätys-anaalista

Jahas, se on Teppo taas ollut puuhastelemassa.

Vierailija
518/2965 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"

Ei yhtään...

olisin laittanut poikittain sinne taakse

Vierailija
519/2965 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille näille "ei kai se haittaa"-tyypeille tuntuu olevan yhteistä se, että säännöt eivät koske heitä. Kuten joku aiemmin totesikin, että kun osat vaihtuvat niin yhtäkkiä asia haittaakin.

Itse olen kaupassa töissä ja näitä riittää. Jos koiraa ei ruokakauppaan saa tuoda, niin aina on se joku, "tää on niin pieni ei tää haittaa."-koiranomistaja. Ei, sinä et siitä päätä.

Tai jos sinä ja 10 kaveriasi jäätte oven eteen juomaan niitä kaljojanne, kun "eihän se ketään haittaa" niin vartija tai poliisit tulevat kyllä kertomaan asian niin että sinäkin ymmärrät.

Kaiken taustalla on kyvyttömyys nähdä asioita omaa napaansa pidemmälle. Silloin asiaan vasta havahdutaan, kun se haitta tuleekin omalle kohdalle.

Vierailija
520/2965 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan kaverinii tuli kylään 2-vuotiaan lapsensa kanssa. Tuliaisena oli uunituore pitsa. Kaveri leikkasi lapselleen palan käteen, ei tehnyt elettäkään, että olisi istuttanut lapsen ruokapöytään vaan tokaisi, että eikait haittaa jos "Paavo" vähän sotkee, kun lapsi ei millään tykkää istua paikoillaan ruokapöydässä.

"Paavo" - tuo 2v taapero käveli pitkin kämppää juustoa ja täytteitä valuva pitsa käsissään ja sotku oli sen mukainen., mm olohuoneen iso villakangasmatto ja sohva saivat rasvatahroja.

Olin niin hämmentynyt tästä käytöksestä ja nuori tuolloin ( parikymppinen ) etten kehdannut sanoa

kaverille mitään.

Yritin pahimpia tahroja jo heidän vierailun aikana pyyhkiä, kaverin naureskellessa siivousintoani.

Heidän vierailut vähenivät tämän episodin jälkeen luonani merkittävästi, sillä en halunnut siivota

kotiani joka kerta heidän jälkeensä.

Kiva kaveri, mutta käsitys kasvatuksesta ja vierailutavoista liian erilaiset.

Voin kuvitella, kuinka on ällistyttänyt tollanen vapaakasvatus.

Meillä kävi frouva kahden penskansa kanssa. Penskat repi kaikki seinilta ja frouva tutki kaapit. Oli pakko käskeä poistumaan.

Yksi penska heitti kivellä koiriani. Penskan äiti ei sanonut mitään. Eivät saa tulla meille enää.

Omassa kodissa pitää sanoa, mikä on soveliasta, ja mikä ei käy päinsä. Muistakaa tämä, vaikka olisit kuinka nuori, kiltti ja ymmärtäväinen.