Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (2965)

Vierailija
2881/2965 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainasin kaverille autoa. Etuoven tuli lommo, kun oli avannut oven kiveä vasten. Ei kai se haittaa. No eipä hänellä ollut rahaa sitä korjauttaa, ilkesi vielä myöhemmin pyytää autoa lainaan. En lainannut.

1. Sääntö: persaukisille ei lainata autoa

2. Sääntö: kenellekään ei lainata autoa.

3. Sääntö: Tavarat eivät parane lainassa.

Vierailija
2882/2965 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli lapsettomiin häihin lapsen kanssa. Lapsi noin 3v, rääkyi koko juhlan eikä hänelle tullut mieleenkään häipyä.

Ei noin avutonta porukkaa ole ettei nosta häiriköitä edes eteiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2883/2965 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up Up Up 

Vierailija
2884/2965 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Virtsa on melko puhdasta itse asiassa, mutta haisee toki. Ulosteet onkin sitten toinen juttu.

Turhaan niitä eritetahrasiivouksia sitten tehdään :)

On aivan varmaa, että pelkän tuoreen pissan takia ei tehdä yhtä ainoaa eritetahrasiivousta. Virtsa on steriiliä, jos ymmärrät mitä se tarkoittaa. Kuten ylläoleva on kirjoittanut, ulosteet, oksennuset, veri yms onkin sitten ihan eri asia.

Mutta pelkkää pissaa ei todella tarvitse millään desinfioivilla aineilla puhdistaa, ja se lähtee tekstiileistä ihan normaalilla pesulla pois.

Vierailija
2885/2965 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppis oli mun reissun aikana antanut läppärini kaverinsa käyttöön. "Ajattelin että sua ei varmaan haittaa"

Sanoin että kyllä haittaa ja ihmettelin miksei hän soittanut ja kysynyt lupaa, kun puhelin on keksitty. Läppärillä oli todella henkilökohtaista materiaalia kuten päiväkirja.

Vierailija
2886/2965 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kämppis oli mun reissun aikana antanut läppärini kaverinsa käyttöön. "Ajattelin että sua ei varmaan haittaa"

Sanoin että kyllä haittaa ja ihmettelin miksei hän soittanut ja kysynyt lupaa, kun puhelin on keksitty. Läppärillä oli todella henkilökohtaista materiaalia kuten päiväkirja.

Törkeästi toimittu, mut samalla en tajua, kuka nykypäivänä ei aseta salasanaa omille laitteilleen?! Ihan vain siksi, ettei mitään tällaista pääse käymään.

Vierailija
2887/2965 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törkeästi toimittu, mut samalla en tajua, kuka nykypäivänä ei aseta salasanaa omille laitteilleen?! Ihan vain siksi, ettei mitään tällaista pääse käymään.

Oli siinä salasana mutta kämppis oli sen jossain tilanteessa nähnyt

Vierailija
2888/2965 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppini ei suostu käyttämään turvavyötä autossa kyydissä ollessaan. Nyttemmin meidän uudessa autossa, kun hälytin ilmoittaa että turvavyötä ei ole kytketty, niin laittaa sen vaan kiinni niin, ettei itse ole sen sisällä. Sanoo vaan, että herran haltuun. Olen yrittänyt selittää, että onnettomuuden sattuessa hän tulee minun niskaan koska istun usein edessään (on todella isokokoinen vielä), eli ei ole vain hänen henki sitten kyseessä, mutta ei suostu niin ei suostu.

Ei kysy koskaan, että eikai haittaa, mutta asenne on sellainen, että mitä tällaisesta pikkujutusta jaksat nipottaa.

Anoppi jää sitten jatkossa auton ulkopuolelle, jos ei suostu laittamaan turvavyötä.

"takapenkiltä törmäyksessä paiskautuva ihminen aiheuttaa 40 kertaa painonsa suuruisen voiman etupenkille, e

Ajoneuvon kuljettaja on vastuussa matkustajien turvallisuudesta. Eli jos vyöt ei ole jokaisella kiinni, auto ei liiku mihinkään. Sen kun seuraavan kerran jäät odottamaan, et vain aja senttiäkään eteenpäin ennen kuin muori on vyöttänyt itsensä. Ei ole kyse mistään muusta kuin siitä, että ihan jo lain mukaan sinä kuljettajana vastaat, jos jotain sattuu siksi että matkustaja ei ole vöissä. Sen vuoksi sinä kuljettajana myös päätät, ketä ja millä ehdoilla kuljetat.

Vierailija
2889/2965 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Virtsa on melko puhdasta itse asiassa, mutta haisee toki. Ulosteet onkin sitten toinen juttu.

Turhaan niitä eritetahrasiivouksia sitten tehdään :)

On aivan varmaa, että pelkän tuoreen pissan takia ei tehdä yhtä ainoaa eritetahrasiivousta. Virtsa on steriiliä, jos ymmärrät mitä se tarkoittaa. Kuten ylläoleva on kirjoittanut, ulosteet, oksennuset, veri yms onkin sitten ihan eri asia.

Mutta pelkkää pissaa ei todella tarvitse millään desinfioivilla aineilla puhdistaa, ja se lähtee tekstiileistä ihan normaalilla pesulla pois.

Juuri näin. Vanhan kansan pieneen haavaan sylkäistään, isoon haavaan virtsataan perustuu juuri tähän. Googlatkaapa jos ette usko. Sen sijaan mikään vanhan kansan sanonta ei kehota ulostamaan tai oksentamaan haavaan.

Vierailija
2890/2965 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No semmoisella salasanalla ei tee mitään, jonka tietää joku muukin. Ja sellaisella kämppiksellä ei tee mitään, joka urkkii toisten salasanat. Sinuna olisin aika tarkkana, mitä muuta on urkkinut tai aikeissa urkkia.

Vierailija
2891/2965 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No semmoisella salasanalla ei tee mitään, jonka tietää joku muukin. Ja sellaisella kämppiksellä ei tee mitään, joka urkkii toisten salasanat. Sinuna olisin aika tarkkana, mitä muuta on urkkinut tai aikeissa ur

On niitä "kämppisten" välejä katkennu vähemmästäkin.

Vierailija
2892/2965 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo työkaveri kirjoitti:

Meillä on työpaikalla yli 50v kitupiikki nainen, joka hamstraa kaikenlaisia tarjottavia itselleen ja syö välillä jopa toisten eväitä tai "ylimääräisiä" ruokia. Todella härskiä. Muutamat sanoneet asiasta, pahoittelee tekemisiään, mutta jatkaa silti.

Meillä tuollainen on päälle 40v sinkkumies. Vie myös kollegoiden leipomukset päivän päätteeksi kotiinsa, jos niitä on tuotu vähänkin enemmän sillä mielellä, että riittäisi seuraavallekin päivälle. Ja kun pelkää, ettei ole iltapäivällä enää jäljellä, tekee niistä jo päivällä itselleen "eväät kotiin". Tuo hänen oma ilmaisunsa. On selkeästi sitä mieltä muiden velvollisuus on pitää hänet leipomuksissa.

On sopivaa, että "maustat" ne jäljelle jääneet leipomukset runsaalla määrällä suolaa ja pippuria.

Maustaisin kunnolla  esm. ummetuslääkkeellä. Tehosi  kerralla kotiviinin pöllijäään........

Vierailija
2893/2965 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo työkaveri kirjoitti:

Meillä on työpaikalla yli 50v kitupiikki nainen, joka hamstraa kaikenlaisia tarjottavia itselleen ja syö välillä jopa toisten eväitä tai "ylimääräisiä" ruokia. Todella härskiä. Muutamat sanoneet asiasta, pahoittelee tekemisiään, mutta jatkaa silti.

Meillä tuollainen on päälle 40v sinkkumies. Vie myös kollegoiden leipomukset päivän päätteeksi kotiinsa, jos niitä on tuotu vähänkin enemmän sillä mielellä, että riittäisi seuraavallekin päivälle. Ja kun pelkää, ettei ole iltapäivällä enää jäljellä, tekee niistä jo päivällä itselleen "eväät kotiin". Tuo hänen oma ilmaisunsa. On selkeästi sitä mieltä muiden velvollisuus on pitää hänet leipomuksissa.

Jonkun pitäisi sivistää näitä että kun omin luvin otetaan niin kyse on varkaudesta. Ja että jos ei tuo mitään koskaan yhteiseen pöytään, niin ei ole oikeutettu ottamaankaan sieltä mitään.

Vierailija
2894/2965 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No semmoisella salasanalla ei tee mitään, jonka tietää joku muukin. Ja sellaisella kämppiksellä ei tee mitään, joka urkkii toisten salasanat. Sinuna olisin aika tarkkana, mitä muuta on urkkinut tai aikeissa ur

Tämä tapahtui kun olin juuri muuttanut pois kotoa ja olin nuori sekä luottavainen :D Ehkä ei kannata keskittyä tässä ketjussa pätemään muille salasanatiedoillasi

Vierailija
2895/2965 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liharuoat. Monta kertaa elämän aikana monessa eri paikassa mukaan lukien ravintolat ja työmaaruokalat. "Etkö voi (muka) syödä lihaa tällä kertaa?" En syö ikinä ja olen tehnyt selväksi, että olen mieluummin ilman ja se on parempi niin. Siitä huolimatta yritetty painostaa syömään. Varmaan siksi, ettei kokin tarvitse hävetä. Yksi istuu pöydässä ilman ruokaa.

Vierailija
2896/2965 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuodaan risaa ja likaista tavaraa "en kehdannut viedä kirpparilla mutta ajattelin että teitä ei varmaan haittaa"

Valitettavasti meillä ei sattunut olemaan tilaa tavarakasalle

Vierailija
2897/2965 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin kaveri tarvitsi avecin erääseen juhlaan. Kaveri kysyi minulta voisinko lähteä aveciksi sillä on ollut vaikeaa löytää. Ajattelin että avecin löytymisen vaikeudessa kyseessä ujous tms. joten suostuin mielelläni.

Näin paljon vaivaa ja juhlatkin olivat toisella paikkakunnalla. Perillä minulle selvisi syy avecin löytymisen vaikeuteen: kaverinkaverin käytös oli aivan kammottavaa ja ilkeää. Hävetti. Kaveri: "Ajattelin että sua ei varmaan haittaa"

Vierailija
2898/2965 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppini ei suostu käyttämään turvavyötä autossa kyydissä ollessaan. Nyttemmin meidän uudessa autossa, kun hälytin ilmoittaa että turvavyötä ei ole kytketty, niin laittaa sen vaan kiinni niin, ettei itse ole sen sisällä. Sanoo vaan, että herran haltuun. Olen yrittänyt selittää, että onnettomuuden sattuessa hän tulee minun niskaan koska istun usein edessään (on todella isokokoinen vielä), eli ei ole vain hänen henki sitten kyseessä, mutta ei suostu niin ei suostu.

Ei kysy koskaan, että eikai haittaa, mutta asenne on sellainen, että mitä tällaisesta pikkujutusta jaksat nipottaa.

Ja auto liikkuu vaikka anoppi ei ole vöissä siksi että? 

Oma mieheni ei suostu ajamaan metriäkään, ellei kaikki ole vöissä. Se vaan pysäyttää auton ja odottaa. 

Vierailija
2899/2965 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salasanan pitää olla vähintään 8 merkkiä ja sisältää erityismerkkejä. Saa olla aikamoinen Sademies, että onnistuu sellaisen salasanan näkemään kirjoittavista sormista. 

Jännä miten nämä diginatiivit eivät ymmärrä mitään tietoturvan päälle. Ja kuka edes jättää läppärin kämpilleen, jos on joku epämääräinen kämppis  eikä omaa lukittavaa tilaa? 

Vierailija
2900/2965 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverin kaveri tarvitsi avecin erääseen juhlaan. Kaveri kysyi minulta voisinko lähteä aveciksi sillä on ollut vaikeaa löytää. Ajattelin että avecin löytymisen vaikeudessa kyseessä ujous tms. joten suostuin mielelläni.

Näin paljon vaivaa ja juhlatkin olivat toisella paikkakunnalla. Perillä minulle selvisi syy avecin löytymisen vaikeuteen: kaverinkaverin käytös oli aivan kammottavaa ja ilkeää. Hävetti. Kaveri: "Ajattelin että sua ei varmaan haittaa"

Lähditkö kesken pois? Minä ainakin olisin lähtenyt. Jos minut järjestetään aveciksi jollekulle sokkona, todellakin odotan että vastassa on täydellinen herrasmies.