Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset
Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".
Kommentit (2965)
Oltiin aikoinaan menossa jäähalliin JVG keikalle, paikat oli siinä melko alhaalla eturivissä.
Kun löydettiin lipussa mainitut istuimet, siellä istuikin noin 40v mies kahden about 10-12v lapsen kanssa.
Kysyin tältä mieheltä ihan ystävällisesti että:
"Anteeksi, mahdattekohan te nyt istua oikeilla paikoilla?"
Tähän mies katsoi minua vihainen ilme kasvoillaan, tiuskaisi "kyllä me nyt vaan istutaan tässä joo!" ja käänsi katseensa pois.
Kipaisin sitten järkkärien luona kysymässä että onkohan tässä joku erehdys ja näytin liput.
Kaksi järkkäriä tuli näyttämään meille paikat, tokaisivat ihanan jämäkästi sille ukolle että "nämä paikat eivät kuulu teille, olkaa hyvät ja siirtykää omille paikoilleen, kiitos".
Sääliksi kävi hänen lastensa pettyneiden ilmeiden kanssa, mutta sen miehen ilme oli korvaamaton. Se pettymys, viha ja nöyryytys omien lastensa edessä kömpiessään jonnekin piippuhyllylle. PRICELESS 😆
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaako täällä yksi ja sama kirjoittaja suurimman osan kommenteista, kun niissä lähes kaikissa ei osata käyttää *että*-sanaa? Tyyliin *varmistin kai jättää tarpeeksi koiranruokaa ja ohjeet*. Ärsyttävää lukea tuollaisia tekstejä.
Varmistin kai jättää tarpeeksi koiranruokaa ja ohjeet = sanoja itse on epävarma, muistiko hän jättää koiranruokaa ja ohjeet.
Varmistin että jättää tarpeeksi koiranruokaa ja ohjeet = sanoja varmistaa että joku toinen jättää tarpeeksi koiranruokaa ja ohjeet .
Kaksi ihan eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Mies makasi sohvalla selällään sylissäni. Katseltiin telkkarista elokuvaa tai dokkaria. Yhtäkkiä nosti lantiota ja jalat auki harallaan ääneen piereskeli estottomasti. Samana iltana kaivoi sormella nenäänsä ja pyöritti räkää sormissaan palloksi ja tiputti (vaivihkaa muka) sohvan taakse.
Ikää ex oli 50+ kypsä, ja niin olin kyllä minäkin.
Ex. Oli muutenkin 🦧
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaako täällä yksi ja sama kirjoittaja suurimman osan kommenteista, kun niissä lähes kaikissa ei osata käyttää *että*-sanaa? Tyyliin *varmistin kai jättää tarpeeksi koiranruokaa ja ohjeet*. Ärsyttävää lukea tuollaisia tekstejä.
Varmistin kai jättää tarpeeksi koiranruokaa ja ohjeet = sanoja itse on epävarma, muistiko hän jättää koiranruokaa ja ohjeet.
Varmistin että jättää tarpeeksi koiranruokaa ja ohjeet = sanoja varmistaa että joku toinen jättää tarpeeksi koiranruokaa ja ohjeet .
Kaksi ihan eri asiaa.
Sain selvän ja ymmärsin tarkoituksen. Eloisaa kieltä!
Luin pilkkusäännöt äidinkielen yo-kokeisiin ja sain L:n - et tainnut itse huomata pilkun paikkaa. Nää tekstit ovat arkikieltä, joten en viitsisi nipottaa mokomasta.
Vierailija kirjoitti:
Hän on Että-hullu, jonka tosiaan tunnistaa kirjoitustyylistä. Joka ketjuun kertoo monia mielikuvitusjuttujaan.
Vierailija kirjoitti:
Anoppini ei suostu käyttämään turvavyötä autossa kyydissä ollessaan. Nyttemmin meidän uudessa autossa, kun hälytin ilmoittaa että turvavyötä ei ole kytketty, niin laittaa sen vaan kiinni niin, ettei itse ole sen sisällä. Sanoo vaan, että herran haltuun. Olen yrittänyt selittää, että onnettomuuden sattuessa hän tulee minun niskaan koska istun usein edessään (on todella isokokoinen vielä), eli ei ole vain hänen henki sitten kyseessä, mutta ei suostu niin ei suostu.
Ei kysy koskaan, että eikai haittaa, mutta asenne on sellainen, että mitä tällaisesta pikkujutusta jaksat nipottaa.
Äkkijarrutus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi ihan eri asiaa.
Sain selvän ja ymmärsin tarkoituksen. Eloisaa kieltä!
Luin pilkkusäännöt äidinkielen yo-kokeisiin ja sain L:n - et tainnut itse huomata pilkun paikkaa. Nää tekstit ovat arkikieltä, joten en viitsisi nipottaa mokomasta.
Totta kai tuosta esimerkistä selvän sai. Olen kuitenkin kiinnittänyt huomiota aivan samaan, täällä on vuosia ollut eräs kirjoittaja, joka aivan systemaattisesti välttää että-sanan käyttöä pitkissäkin kirjoituksissaan. Olen joskus miettinyt syytä tähän.
Vierailija kirjoitti:
Anoppini ei suostu käyttämään turvavyötä autossa kyydissä ollessaan. Nyttemmin meidän uudessa autossa, kun hälytin ilmoittaa että turvavyötä ei ole kytketty, niin laittaa sen vaan kiinni niin, ettei itse ole sen sisällä. Sanoo vaan, että herran haltuun. Olen yrittänyt selittää, että onnettomuuden sattuessa hän tulee minun niskaan koska istun usein edessään (on todella isokokoinen vielä), eli ei ole vain hänen henki sitten kyseessä, mutta ei suostu niin ei suostu.
Ei kysy koskaan, että eikai haittaa, mutta asenne on sellainen, että mitä tällaisesta pikkujutusta jaksat nipottaa.
Pari kertaa vauhdissa kunnolla liinat kiinni, niin anopin nenä muistaa jatkossa. Ja jollei muista, niin ulos autosta.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin naisten kesken mökkiviikonloppua viettämässä ilman lapsia. Yksi äideistä kuitenkin kysymättä toi teininsä sinne mukaan. Kukaan ei kehdannut sanoa, ettei sinne niitä kaivata. Muut odotti vain hetkeä, kun lapset poistuisi, että saisi rauhassa jutella omia juttuja ja skumppailla ja saunoa. Äiti, joka niin korostaa aina omaa vaurautta ja hyviä käytöstapoja ei sitten tajunnut kohteliaasti jättää lapsia kotiin. Hän halusi näyttää lapsilleen, millainen on tavallinen suomalaismökki. Itse mökkeilivät aina luxushuviloissa, niin pitihän niille näyttää, miten työväenluokka mökkeilee.
Me vuokrattiin likkaporukalla mökki ja yksi tuli miehensä kanssa. Ihmeteltiin, kun ei halunnut tulla kenenkään kyydissä. Ilmoitettiin pariskunnalle tämä on likkojen viikonloppu ja miehet eivät ole tervetulleita. Heille ei ollut myös omaa makuutilaa, joten nukkuivat ekan yön saunatuvassa. Seuraavana aamuna sanottiin nyt Matti voi sitten lähteä. Lähti
Se joka joskus aikaisemmin kirjoitti että miehensä pani häntä kovakouraisesti ja vielä pyllyreikään "vahingossa" niin teki raiskauksen.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi jää sitten jatkossa auton ulkopuolelle, jos ei suostu laittamaan turvavyötä.
Olin eräässä työpaikassa jossa käytiin työmaaruokalassa syömässä,meitä oli muutaman naisen porukka.Yksi näistä naisista kyttäsi aina toisten lautasia,ja oli valmis nappaamaan omalle lautaselle jotain, jos toinen söi hitaasti, tai näytti siltä ettei jaksaisi kaikkea. En olis itse kehdannut /enkä olis toisten jäljiltä halunnut,mutta ei se tätä kyseistä ruuan nappaajaa näyttänyt haittaavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äkkijarrutus
Meillä tulee heti kuskilta ilmoitus, että tämä auto ei sitten liikahda, ennenkuin turvavyöt on kiinni. Ja jos aukeaa kesken matkan, niin auto pysähtyy myös, tavalla tai toisella. Tiukka linja sen anopin kanssa. Et aja, jos vyö ei ole kiinni, kyse on myös omasta turvallisuudestasi. Jos vielä ei älyä, soitat sille taksin.
Vierailija kirjoitti:
Työkaverit eivät osaa laittaa vapaatoiveita sellaisille päiville, joissa olisi menoja. Ei mitään yllättäviä vaan ihan ajoissa tiedossa olleita. Kerjäävät sitten vaihtamaan vuoroja ja minähän vaihdan vaikka omat suunnitelmat voivat mennä mönkään ja työvuoromuutokset voivat olla hyvinkin epäedullisia minulle. Aina päätän etten enää vaihda vuoroja, aina petän tämä päätöksen. Ei se haittaa sitten, ei minun menot saati jaksaminen ole tärkeitä 🙄
Oi mikä ihana työkaveri.
Sattuu päähän tälläiset sankarit jotka uhriutuu uhrauksistaan.
Joku mitaliko pitäisi aina olla kiikuttamassa?
Muut jatkaa takuuvarmasti samalla tavalla jos annat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa vauhdissa kunnolla liinat kiinni, niin anopin nenä muistaa jatkossa. Ja jollei muista, niin ulos autosta.
Ajele poliisiaseman kautta, kyllä se turvavyöt alkaa pysymään kun muutamat sakot maksaa.
Hengenvaarallista etupenkiläiselle jos takana olijalla ei ole vöitä, kaverille piti sanoa siitä joko laittaa turvavyön tai kävelee.
Vierailija kirjoitti:
En suostuisi kuskaamaan anoppia vastaavassa tilanteessa, arvostan henkeäni yli toisen mielipahan.
Joskus kuskasin puolison siskon perhettä, puolison siskokin olisi halunnut vielä samaan kyytiin, mainitsin hänelle, että tähän kyytiin ei mahdu enempää, kun takapenkillä on jo kolme. Puolison sisko sanoi kuulemma luottavan minun ajotaitoihin, johon sanoin hänelle, että ei ajotaidoillani ole väliä, jos joku muu ajaa minun kylkeen kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Se joka joskus aikaisemmin kirjoitti että miehensä pani häntä kovakouraisesti ja vielä pyllyreikään "vahingossa" niin teki raiskauksen.
Miksi? Mieheenkö väkivallan kohdisti kostoksi vai johonkin toiseen henkilöön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei olisi halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei olisi halunnut.
En ymmärrä näitä kommentteja, joista puuttu että-sana.