Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset
Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".
Kommentit (2965)
Olin köyhä opiskelija ja minulla oli 2 samanlaista tuolia pienessä yksiössäni, kaverini halusi ostaa toisen niistä 100 markalla ja suostuin. Tuoli lähti mutta maksua ei kuulunut, viikon päästä tuli viesti, jossa tämä "kaveri" totesi ettei aio maksaa sitä tuolia kun se oli hänen mielestään minulle tarpeeton ja hänellä ei ollut rahaa kuten minulla. Joo, se kaveruus jäi sitten sen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junassa vieruskaveri, keski-ikäinen mies oli lähdössä ravintolavaunuun kahville työkavereidensa kanssa. Hän jätti läppärilaukkunsa penkilleen ja huikkasi minulle: Mä voin varmaan jättää tuon tuohon? Vastasin, että hän voi kyllä jättää sen, mutta en voi sitoutua hänen laukkunsa vahtimiseen. Otti sitten hieman happamana laukkunsa mukaan. Ihmettelin kyllä mielessäni tuota vaatimusta. Olisiko minun vessaan mennessäni pitänyt oman käsilaukkuni ja läppärilaukkuni lisäksi vielä ottaa hänenkin laukkunsa mukaan, vai miten hän tämän ajatteli. Toisekseen, eikö se nyt ole ihan perussääntö, ettei jätetä yksinäistä laukkua minnekään. Lentokentillä ja suurten maiden junilla ja asemilla tuollainen aiheuttaa pommihälytyksen.
Huvittavaa. Itse olisin sanonut, että ei kai se mua haittaa, jätä vaan. Sitten olisin unohtanut koko jutun ja jos se olisi varastettu, niin pyöritellyt silmiä
Tota tapahtu 80-luvulla ravintoloissa. "Voitsä vahtii mun laukkuu kun käyn tanssimassa?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaako täällä yksi ja sama kirjoittaja suurimman osan kommenteista, kun niissä lähes kaikissa ei osata käyttää *että*-sanaa? Tyyliin *varmistin kai jättää tarpeeksi koiranruokaa ja ohjeet*. Ärsyttävää lukea tuollaisia tekstejä.
En tiedä, mutta sinäkään kielitaidoilla loista. Ylläolevassa asiayhteydessä "lähes kaikissa" --> lähes missään.
-FT
+ tuo iki-ihana 'tyyliin'.
Monta kertaa eläinallergiasta mainitsemisesta huolimatta sain "lemmikkihuoneen" yhteisestä majoituksesta. Ei kai se nyt sinua haittaa...eihän siellä ole lemmikkejä kun sinä majoitut siellä. Ehkä annan periksi ja reissaan + varaan majoitukseni itse.
Samanlainen tilanne sattui kohdalleni, kun olin junassa matkalla Helsingistä Tampereelle. Viereisellä penkillä istunut nuori nainen sanoi minulle, että voitko katsoa vauvaani kun käyn ravintolavaunussa. Sanoi hänelle, että kerron tästä konduktöörillä, joka vie asian lastensuojeluviranomaisten käsittelyyn. Nainen ei jostain syystä kuitenkaan lähtenyt paikaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"
Ei yhtään...
Olisin mennyt naapuriin kyllä juttelemaan ja pyytänyt siirtämään autot pois.
Tuollaisia parkkeeraajia varten voi laittaa maahan laudan, jossa on muutama naula pystyssä. Muistavat ainakin seuraavalla kerralla missä ovat autonsa parkkeeranneet.
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen tilanne sattui kohdalleni, kun olin junassa matkalla Helsingistä Tampereelle. Viereisellä penkillä istunut nuori nainen sanoi minulle, että voitko katsoa vauvaani kun käyn ravintolavaunussa. Sanoi hänelle, että kerron tästä konduktöörillä, joka vie asian lastensuojeluviranomaisten käsittelyyn. Nainen ei jostain syystä kuitenkaan lähtenyt paikaltaan.
Melkoinen kusi pää olit. Mikä ongelma sulla olis ollu auttaa äitiä? Just niin suomalaista sikaniskajunttia kun ei voi suoda toiselle edes kahvinhakumahkua. Idiootti
Tuossa vauvajutussa olettaisin, että vauva nukkui ja äidillä oli tarkoitus käydä ihan nopeasti ravintolavaunussa hakemassa jotain pientä ja palata hetimiten takaisin.
Koska kertoja ei avaa enempää, voi myös olla, että vauvalla oli paha vierastusvaihe päällä, jolloin hän alkaisi itkeä sydäntäsärkevästi heti, kun äiti poistuisi näköpiiristä, mutta äiti ajatteli silti jättää hänet ventovieraan ihmisen hoidettavaksi sillä aikaa, kun itse kiskoisi ravintolavaunussa ihan rauhassa kolme kaljaa.
Itse ainakin näkisin näissä kahdessa vaihtoehdossa pieniä nyanssieroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen kusi pää olit. Mikä ongelma sulla olis ollu auttaa äitiä? Just niin suomalaista sikaniskajunttia kun ei voi suoda toiselle edes kahvinhakumahkua. Idiootti
Sinä se sitten uskallat jättää kakarasi vahdittavaksi ihmiselle, josta et edes tiedä hänen lastenhoitotaitojaan. Entäs jos tämä sattuisikin olemaan varsinainen lastenvihaaja, sekään kun ei näy päällepäin? Käyt ravintolavaunussa ja kun tulet takaisin, niin huomaatkin lasta vahingoitetun. Kukahan se tässä asiassa ajattelematon ja vastuuton ihminen alunperin on ollut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä se sitten uskallat jättää kakarasi vahdittavaksi ihmiselle, josta et edes tiedä hänen lastenhoitotaitojaan. Entäs jos tämä sattuisikin olemaan varsinainen lastenvihaaja, sekään kun ei näy päällepäin?
Eihän noi sairas ihminen, joka vahingoittaa toista tilaisuuden tullen, saisi edes olla vapaana.
Nää torifin tolvanat on kyllä oma lukunsa..
Taannoin sovin kaupat muumimukista ja lupasin ohikulkiessa tiputtaa ostajan talolle. Tuli pieni lenkki mutta suoraan sanottuna olin aivan pa joten ei siinä kohtaa haitannut. Hinnaksi oli sovittu 55e ja vielä kotiintuotuna.
Ovella: Ei kai haittaa kun se 5e puuttuu
Jumankekka otti aivoon. Mutta kun olin niin rahapulassa, otin sen 50e että sain ruokaa viikonlopuksi
Vein sun vaimos, tää ei kai haittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahimmat ovat tietyntyyppisten ihmisten loukkaavat kommentit, jotka kuitataan, että missä sun huumorintaju on? Eli ensin loukataan ja sitten loukataan uudestaan, että et edes tajua ottaa v*ttuilua asianmukaisella tavalla eli ns. huumorilla.
Näitä on elämän varrella tullut vastaan muutama ja ovat psykopaatteja järjestään. Kukaan heistä ei ole kovin hyvin pärjännyt, moni on kuollut viis-kuuskymppisenä.Mä taas olen kokenut tämän tyyppiset ihmiset suht suosituiksi kaveripiireissään. Jostain syystä mä olen aina joutunut tämän piirteisten (eli veetuilevat ja sitten sanovat sitä huumoriksi) hampaisiin. Mä luulen syynä olevan sen, että musta näkee päällepäin, että oon tunneherkkä. Eli olen näille turvallinen kohde ilkeillä, koska en hyökkää silmille. Harvemmin nämä toisille dominoiville persoonille veetuilee.
Yhtäkin luulin mun kivaksi uudeksi kaveriksi, mutta tarpeeksi
Pane nenään raskaalla hanskalla, väkivalta lopettaa vittuilun, t: mies 61 vee
olisin parkannut oman auton niin, ettei vieras auto pois pääse.
Vierailija kirjoitti:
Boomerien sukupolvi tuntuu luulevan, että kutsu juhliin koskee myös aikuisia lapsia ja heidän perheitään. Tätini on 76-vuotias ja hänellä on myös tapana ulottaa saamansa kutsut koko katraalleen. Omia lapsia on viisi ja jokaisella on 2-5 lasta. Eli tätini mielestä on ihan ok välittää kutsut eteenpäin ja että kutsujalle olisi ihan fine, että yhden leskitädin sijaan paikalle pölähtäisi reilu kaksikymmentä ylimääräistä ruokittavaa, kun lapset, puolisot ja heidän aikuiset lapsensakin tulisivat paikalle.
Joskus tuntuu ettei sillä sukupolvella ole käytöstapoja eikä myöskään tilannetajua. Eivät kaikki asu isoissa omakotitaloissa joihin mahtuu ylettömästi porukkaa, tai ole halua järjestää isoja sukujuhlia. Sisareni oli ihan helisemässä kun oli tulossa lapsen lakkiaiset ja halusivat pitää juhlat pienenä, ja sitten alkoi kuulla juuri näiltä vanhemmilta sukulaisilta, että hienoa että x sai lakin ja me tullaan sitten lakkiaisiin. Hänen pi
Kyllä tämä on sosiaaliluokkakysymys eikä mikään sukupolvikysymys. Kaikki vanhemmat (ja nuoremmat) korkeammin koulutetut sukulaiset ja tutut kyllä osaavat käytöstavat, mutta matalasti koulutetut iästä riippumatta usein eivät.
Ostimme juuri asunnon ja maakirjassa on tarkkaan merkitty mikä parkkipaikka, mikä kellari ja mikä vintti kuuluu kämppään. Parkkipaikan saimme oikein ja sen varmistimme tarkasti etukäteen. Talon isoin ja paras parkkipaikka btw.
Kun menimme kämpille edellisen muutettua pois näimme että tyhjänä ovat talon huonoin ja pienin kellari ja huonoin ja pienin vintti. Meille alkuperäisissä papereissa merkatut ovat täynnä muiden roinaa.
Ei kai se haittaa...
Jos sanomme että se haittaa, niin se alkaa luultavasti haittaamaan niitä muita erittäin paljon ja siitä tulee ikuinen naapuriviha ja sukuvia. Nyt mietitään nielläänkö vai puututaanko asiaan.
Selkärangaton Petteri-rotta kirjoitti:
Ei kai haittaa, että mä leikkaan teiltä käyhiltä ja tyhmiltä vielä vähän lisää.
Kiitoos
Ensimmäinen virhe on tehty siinä, että laiskoille on alettu alunperinkään antamaan mitään ilmaiseksi vastikkeetta. Minä enemmän saavat ilmaiseksi, sitä röyhkeämmiksi tulevat ja kehtaavat vaatia enemmän ja enemmän toisten töiden tuloksista vastikkeetta itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Poika oli kiusannut toista 3 vuotta aktiivisesti koulussa samalla luokalla. Kiusaamisen takia kiusattu jäi aina kotiin istumaan koulun jälkeen koko kolmen vuoden ajan, ilman yhtäkään ystävää.
Sen jälkeen kiusaaja pääsi haluamaansa kouluun ja siellä oli opettajana kiusatun vanhempi. Poika oli vaan että, eihän se kiusaaminen haitannut mitään, vai mitä?
Koulukiusaaminen saattaa pahimmillaan aiheuttaa kiusatun itsemurhan, itse ratkaisin ongelman pieksämällä pahimman kiusaajan, sen jälkeen sain olla rauhassa. Kiusaaja EI ansaitse armoa eikä ymmärtämistä, väkivalta lopettaa vittuilun, t: mies 61 vee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä se sitten uskallat jättää kakarasi vahdittavaksi ihmiselle, josta et edes tiedä hänen lastenhoitotaitojaan. Entäs jos tämä sattuisikin olemaan varsinainen lastenvihaaja, sekään kun ei näy päällepäin?
Taannoinhan oli se juttu siitä hullusta vauvanryöstäjänaisesta, joka kumautti äidin vasaralla pyörryksiin ja häipyi lähes vastasyntyneen kanssa bussilla Helsinkiin.
En jättäisi vauvaani ventovieraan armoille mistään pienestä mukavuussyystä.
Se joka kirjoitti ei tehnyt raiskausta. Opettele lauserakenteet ja viittaussuhteet.