Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (2965)

Vierailija
2901/2965 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"

Ei yhtään...

Olisin mennyt naapuriin kyllä juttelemaan ja pyytänyt siirtämään autot pois.

Vierailija
2902/2965 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"

Ei yhtään...

Olisin mennyt naapuriin kyllä juttelemaan ja pyytänyt siirtämään autot pois.

Niin kyllä sinä olisit tuossa tilanteessa aivan ehdottomasti tiennyt heti kenen kotoa nämä autojen kuskit löytyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2903/2965 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratikassa viereen istui nainen, jolla oli iso reppu. Ei ottanut reppua syliinsä tieteenkään, istui vähän sivuttain ja tunki repullaan mut seinään kiinni. Oli kuin ei olisi huomannutkaan minua. Tilaa olisi hänellä ollut toisella puolella monta paikkaa, mutta oli pakko änkeä reppunsa kanssa siihen liki.

Oppisinpa joskus avaamaan suuni.

Nää hetket on pahimpia. Tulee täysin puun takaa ja ovat periaatteessa ihan Mitättömiä, mutta silti niin jumalattoman ärsyttäviä. Mitä tuohonkin olisi voinut sanoa? Pitäisi olla joka jumalan tilanteeseen replat valmiina. "hei sori sun re

mä sanon että 'mä jään seuraavalla pois'. Kerran sanoin että anteeks, jäisin pois. Niin reunalla istuva tiuskas että SAAT anteeks. Hullu.

Vierailija
2904/2965 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 19 ja asuin vielä kotona. Vanhempani olivat kutsuneet kylään ystäväpariskunnan. Ohimennen keskustelivat, kuinka olisi mukavaa jos tytärkin olisi kotona ja keskustelua oli sitten jatkettu niin, että isäni soitti minulle seuraavana päivänä, että pariskunnan nainen tarvitsee kyydin 20 kilometrin päästä. Minä 19v haen naisen ja kuljetan vielä viereiseen kaupunkiin, kyseessä illanvietto siellä. Ei kai haittaa? Sovin jo, että olet kuskina.

Oikea vastaus: kyllä haittaa, olen sopinut jo muuta, en ole vastuussa ilman valtuutustani tehdystä sopimuksesta, t: mies 61 vee

Vierailija
2905/2965 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme Suomalais-Japanilainen perhe. Esikoisemme menehtyi kahden vuoden iässä ja mieheni halusi tehdä tyttärellemme pienen muistoalttarin, joka oli esillä olohuoneessa. Tutustuimme naapurustossa samanikäiseen pariskuntaan, jotka kävivät satunnaisesti vierailulla ja hoitivat mm. myös kukkien kastelun ja postin hakemisen, kun olimme miehen sukulaisten luona. Olimme olleet noin kuukauden reissussa ja palattuamme kotiin, huomasin heti, että asuntoa oltiin tutkittu ihan urakalla. Kiva jos miellyttää, mutta joku roti sentään. Olimme asetelleet esikoisen alttarin edustalle mm. hänen suosikkilelunsa, japanista ostetun pehmonallen. Tämä ko. nalle puuttui, ja ei siinä mitään, mentiin seuraavana päivänä kyselemään naapureilta,  että mikä on homman nimi. Vastaus: Meidän mielestä se nalle oli niin ihana, niin päätettiin antaa se kummitytölle lahjaksi. Ei kai haittaa, kun ei teillä ole enää ketään kuka se

Siat!

Vierailija
2906/2965 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituinen mies vaati minua pukeutumaan isoksi tyttövauvaksi. Oli tuonut mukanaan jonkinlaisen netistä tilaamansa ison vauvojen potkupuvun aikuisille, aikuistenvaippoja ja vaippaliinoja. Olisi minun pitänyt leikkiä vauvaa, tehdä tarpeita vaippaan ja halunnut sitten vaihtaa minulle kuivat vaipat. No, enpä kyllä mennyt tähän teatteriin mukaan.

hyi helvetti mikä pervo! T: mies 1 vee

Vierailija
2907/2965 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2908/2965 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikoinaan oli joku parkkeerannut minulle varatulle paikalle. Tarkistin rekisterinumerosta omistajan ja omistaja (maahanmuuttaja) sattui asumaan kerrosta ylempänä. Kävin kolkuttelemassa ja oven avasi joku miespuolinen suomalaisperäinen henkilö. Pahoitteli asiaa ja auto poistui noin vartin sisään kyseisestä paikasta.

Tästä muutama päivä ja sama auto oli taas samalla paikalla. Viesti ei ollu siis kunnolla mennyt perille. Siirryin sitten radikaalimpaan ratkaisuun ja kävin puhkomassa kahdet renkaat (yhden renkaan puhkominen olisi ollut turhaa, koska vararengas on olemassa).

Noin tunnin sisään auton kohdalla alkoi kunnon hyörinä ja käsien heiluttelu, ilmeisesti koko suku paikalla. Poliisitkin siinä kävi jotakin kirjaamassa.

Lopputulos, ikinä ei muhun otettu asiasta yhteyttä, mutta kertaakaan ei enää näkynyt kyseistä autoa kyseisellä paikalla.

Vierailija
2909/2965 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lause ei voi alkaa "eli"-sanalla.

Riippuu mikä lause. Eli elämäänsä.

Vierailija
2910/2965 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime talvena naapuriin muutti äiti ja turvaistuimia käyttävät 2 lasta. Ihan mukavia, ei valittamista. Mutta niiden viereinen naapuri tulkitsi asian niin, että alkoi jättää autonsa about metrin päähän lapsiautosta ja sitten seuraava auto joutui taas jättämään autonsa osittain mun paikalle. Paha vaan että lämmityspiuha ei enää riitä. Ohiruudun naapurille sanoin että mitä hommaat, ostatko pitemmän piuhan, ei kuulemma osta vaan lapsiperheen se pitäisi ostaa. Ei kyllä mun mielestä..

Vierailija
2911/2965 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkelin kaupunki sanoi "ottakaa lapsenne ja lähtekää menemään täältä...tämä alue on nyt proletariaateille".

Vierailija
2912/2965 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikkelin kaupunki sanoi "ottakaa lapsenne ja lähtekää menemään täältä...tämä alue on nyt proletariaateille".

Proletariaatti = Työväenluokka, palkkatyöstä riippuvainen väestönosa. Meneekö tosiaan prolerariaatille ne?

Vierailija
2913/2965 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tälleen jälkikäteen mietittynä, herää kysymys miks en jo silloin pistänyt kaverisuhdetta poikki.

yhtenä kesänä kaveri tuli tuttaviensa kanssa kylään, olivat juuri olleet kuumana kesäpäivänä uimassa minun läheiselläni rannalla. Kaveri tokaisi heti sohvalle istuutuessa, että "Sullahan on sitä hyvää rasvaa, niin tultiin kaikki sen takia kylään, kun tuo uiminen kuivattaa ihoa" hölväsivät rasvat iholle, joivat mehulasilliset ja lähtivät menee. 

Vierailija
2914/2965 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon miehen auto hajosi, lainasivat mun autoa. Mun piti lainata appiukolta auto. Palauttivat auton päivän myöhässä ja tankki oli täytetty vain siihen asti missä se lähtiessä oli (100 km välimatkaa).

Itse olisin tankannut täyteen kiitokseksi. 

Vierailija
2915/2965 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskon miehen auto hajosi, lainasivat mun autoa. Mun piti lainata appiukolta auto. Palauttivat auton päivän myöhässä ja tankki oli täytetty vain siihen asti missä se lähtiessä oli (100 km välimatkaa).

Itse olisin tankannut täyteen kiitokseksi. 

Kymmeniä Vuosia  Autoillu.  Ei ole  ollu "Pakko"  lainata  kenellekään. Lainailijat käsittelee miten sattuu. Automies Ei Lainaa  Omaansa.

Vierailija
2916/2965 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Proletariaatti = Työväenluokka, palkkatyöstä riippuvainen väestönosa. Meneekö tosiaan prolerariaatille ne?

Kauhee mekastus. Kuin Joutuisivat   Omastaan  Lähtemään.He  Ovat  Vuokralaisia!  Kaupunki Järjestää  Toiset Asunnot!

Vierailija
2917/2965 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kämppis oli mun reissun aikana antanut läppärini kaverinsa käyttöön. "Ajattelin että sua ei varmaan haittaa"

Sanoin että kyllä haittaa ja ihmettelin miksei hän soittanut ja kysynyt lupaa, kun puhelin on keksitty. Läppärillä oli todella henkilökohtaista materiaalia kuten päiväkirja.

Kimppakämpässä  Eikä  SAlLASANAA?

Vierailija
2918/2965 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isosiskoni on koko elämäni ajan "lainannut" tavaroitani siihen malliin ettei häntä haittaa asia lainkaan. Minua kyllä on haitannut aina. Lainailu ulottuu ihan kaikkiin tavaroihin. Myös puolisonsa on kova lainailemaan.  Tämä harmittaa vielä näin kolmikymppisenäkin sillä meillä on yhteinen peritty loma-asunto ja vieraillaan äidimme luona melko usein. En voi jättää edes hammasharjaa, kasvorasvaa tai hiusharjaa kaappeihin. Viimeksi loma-asunnolta on lähtenyt ostamani smoothiekoneen muovimukit (otettu autoon mukaan vesi- tai kahvimukeiksi) niin ettei konetta voi käyttää ja pari uutta pussilakanaa sekä tyynyliina. Yritin uudistaa asunnon n. 20v vanhaa liinavaatekantaa pikkuhiljaa ja näin siinä kävi. Sisko ei edes ole mikään köyhä jonka olisi pakko varastaa käyttöesineitä, asenne on vaan itsekäs ja välinpitämätön.

Ahne

vARAKKAAT VARASTAA köyhiltä!

Vierailija
2919/2965 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Virtsa on melko puhdasta itse asiassa, mutta haisee toki. Ulosteet onkin sitten toinen juttu.

Turhaan niitä eritetahrasiivouksia sitten tehdään :)

On aivan varmaa, että pelkän tuoreen pissan takia ei tehdä yhtä ainoaa eritetahrasiivousta. Virtsa on steriiliä, jos ymmärrät mitä se tarkoittaa. Kuten ylläoleva on kirjoittanut, ulosteet, oksennuset, veri yms onkin sitten ihan eri asia.

Mutta pelkkää pissaa ei todella tarvitse millään desinfioivilla aineilla puhdistaa, ja se lähtee tekstiileistä ihan normaalilla pesulla pois.

Juuri näin. Vanhan kansan pieneen haavaan sylkäistään, isoon haavaan virtsataan perustuu juuri tähän. Googlatkaapa jos ette usko. Sen sijaan mikään vanhan kansan sanonta ei kehota u

No googlataan.

"Virtsa ei ole täysin steriiliä, vaikka se yleensä sisältää vain vähän bakteereja terveillä henkilöillä." https://terveyshoito.fi/onko-virtsa-steriilia-totuus-ja-myytit

"Huhuista huolimatta virtsa ei ole steriili aine. Se sisältää luonnollisesti bakteereja, jotka tekevät siitä ei-steriilin aineen." https://terveytta.net/onko-virtsa-steriilia-faktaa-vs-fiktiota

"Vanhana lääketieteen totuutena on esitetty, että terveen potilaan virtsa on steriiliä. Vahvaa epäilyä siitä, että tämä väittämä ei pidä paikkaansa, on saatu, kun virtsatutkimuksiin on alettu käyttää uusia mikro-organismeja tunnistavia geeniteknologian menetelmiä, kuten massiivista rinnakkaissekvensointia ja kehittyneitä mikrobiviljelytapoja." https://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/terve-virtsa-ei-ole-steriil…

"Vaikka yleisesti uskotaan virtsan olevan steriiliä, uudemmat tutkimukset kyseenalaistavat tämän käsityksen. Loyolan yliopiston tutkijat ovat havainneet, että jopa terveiden naisten virtsarakossa elää bakteereja." https://fi.phongnhaexplorer.com/kjv/terveys/onko-virtsa-steriili.html

"Yleinen luulo on, että pissa on puhdasta. European Urology -lehdessä julkaistu tutkimus kuitenkin osoittaa, että terveiden aikuisten naisten virtsassa kasvaa sittenkin bakteereja." https://www.terve.fi/artikkelit/80658-virtsa-ei-olekaan-steriilia-vaikk…

"Tiede lyttää sitkeän myytin: Virtsa ei olekaan steriiliä" https://www.iltalehti.fi/terveys/a/2015040119455394

Vierailija
2920/2965 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaako täällä yksi ja sama kirjoittaja suurimman osan kommenteista, kun niissä lähes kaikissa ei osata käyttää *että*-sanaa? Tyyliin *varmistin kai jättää tarpeeksi koiranruokaa ja ohjeet*. Ärsyttävää lukea tuollaisia tekstejä.

En tiedä, mutta sinäkään kielitaidoilla loista. Ylläolevassa asiayhteydessä "lähes kaikissa" --> lähes missään.

-FT