Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (2965)

Vierailija
2861/2965 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtänette tämän ketjun perusteella että VIHAAN IHMISIÄ!

Vierailija
2862/2965 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainasin kaverille autoa. Etuoven tuli lommo, kun oli avannut oven kiveä vasten. Ei kai se haittaa. No eipä hänellä ollut rahaa sitä korjauttaa, ilkesi vielä myöhemmin pyytää autoa lainaan. En lainannut.

Tuli tästä mieleen sisareni lapsi, joka heitti kivellä autoani. Lommo tuli. Sisareni ei edes pahoitellut, saatikka että olisi korvannut mitään. Ja on huomattavasti varakkaampi kuin minä. Sama kakara hajotti antiikkisen lamppuni lasikuvun. Ei haitannut, juu...

Eikä minua haittaa enää yhtään etten ole koko perheen kanssa enää missään tekemisissä.

Olisitte puhuneet -ja jomman kumman vakuutus tuollaiset korvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2863/2965 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtänette tämän ketjun perusteella että VIHAAN IHMISIÄ!

Täällä sama. Tosin en ole itsekään sen parempi mutta liiallinen kiltteys monesti kostautunut. Olen pyrkinyt olemaan peruskohtelias yms mutta aina en jaksa.

Vierailija
2864/2965 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isosiskoni on koko elämäni ajan "lainannut" tavaroitani siihen malliin ettei häntä haittaa asia lainkaan. Minua kyllä on haitannut aina. Lainailu ulottuu ihan kaikkiin tavaroihin. Myös puolisonsa on kova lainailemaan.  Tämä harmittaa vielä näin kolmikymppisenäkin sillä meillä on yhteinen peritty loma-asunto ja vieraillaan äidimme luona melko usein. En voi jättää edes hammasharjaa, kasvorasvaa tai hiusharjaa kaappeihin. Viimeksi loma-asunnolta on lähtenyt ostamani smoothiekoneen muovimukit (otettu autoon mukaan vesi- tai kahvimukeiksi) niin ettei konetta voi käyttää ja pari uutta pussilakanaa sekä tyynyliina. Yritin uudistaa asunnon n. 20v vanhaa liinavaatekantaa pikkuhiljaa ja näin siinä kävi. Sisko ei edes ole mikään köyhä jonka olisi pakko varastaa käyttöesineitä, asenne on vaan itsekäs ja välinpitämätön.

Ahne

Vierailija
2865/2965 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se joka joskus aikaisemmin kirjoitti että miehensä pani häntä kovakouraisesti ja vielä pyllyreikään "vahingossa" niin teki raiskauksen.

Miksi? Mieheenkö väkivallan kohdisti kostoksi vai johonkin toiseen henkilöön? 

Jos mies ei olisi halunnut.

En ymmärrä näitä kommentteja, joista puuttu että-sana.

Että mitä?

Vierailija
2866/2965 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppini ei suostu käyttämään turvavyötä autossa kyydissä ollessaan. Nyttemmin meidän uudessa autossa, kun hälytin ilmoittaa että turvavyötä ei ole kytketty, niin laittaa sen vaan kiinni niin, ettei itse ole sen sisällä. Sanoo vaan, että herran haltuun. Olen yrittänyt selittää, että onnettomuuden sattuessa hän tulee minun niskaan koska istun usein edessään (on todella isokokoinen vielä), eli ei ole vain hänen henki sitten kyseessä, mutta ei suostu niin ei suostu.

Ei kysy koskaan, että eikai haittaa, mutta asenne on sellainen, että mitä tällaisesta pikkujutusta jaksat nipottaa.

Anoppi jää sitten jatkossa auton ulkopuolelle, jos ei suostu laittamaan turvavyötä.

"takapenkiltä törmäyksessä paiskautuva ihminen aiheuttaa 40 kertaa painonsa suuruisen voiman etupenkille, eikä liikettä usein pysäytä minkäänlainen selkänojakaan,"

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/turvavyo-voi-pelastaa-myos-kanssama…

Kävely tekee anopille pelkästään hyvää. Ja säästää muiden henget siinä autossa.

Vierailija
2867/2965 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi sukulainen ei suostu koskaan tulemaan kylään silloin, kun on kutsuttu (lasten synttärit, joulu, valmistujaiset jne.). AINA seuraavana päivänä tai seuraavalla viikolla. Ei johdu töistä tai mistään muustakaan kunnon syystä.

"Ei teitä varmaan haittaa, jos me juhlitaan sitten yhdessä myöhemmin". No haittaa tehdä useampaan otteeseen tarjottavia, siivoilla jne. Nykyään tarjotaan sitä, mitä sattuu olemaan. Kurjaa päivänsankarin kannalta pitää tuollasia kämäsiä jälkijuhlia.

Meillä anoppi tekee samaa. Mutta hän pelkää ihmisiä ja on pakko-oireinen. Pärjää kuitenkin hyvin ihmisten parissa, kun saa sinne itsensä pakotettua. En jaksa välittää, hän käy sitten juhlatamineen päälle joku toinen päivä, kun meillä on kotona ne jotka sattuu olemaan, tarjottavina r

Jep. Hullut hyörijät joista ei ole mitään hyötyä. Istukaa kälättämässä muualla kuin keittiössä! Eihän tää nyt haittaa et ollaan täällä kattomassa...

Vierailija
2868/2965 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli lapsettomiin häihin lapsen kanssa. Lapsi noin 3v, rääkyi koko juhlan eikä hänelle tullut mieleenkään häipyä.

Olisin Taluttanu Pihalle.  HALUSI Pilata  toisten Juhlat. Että oli Saamatonta porukkaa

Vierailija
2869/2965 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin aikoinaan menossa jäähalliin JVG keikalle, paikat oli siinä melko alhaalla eturivissä.

Kun löydettiin lipussa mainitut istuimet, siellä istuikin noin 40v mies kahden about 10-12v lapsen kanssa.

Kysyin tältä mieheltä ihan ystävällisesti että:

"Anteeksi, mahdattekohan te nyt istua oikeilla paikoilla?"

Tähän mies katsoi minua vihainen ilme kasvoillaan, tiuskaisi "kyllä me nyt vaan istutaan tässä joo!" ja käänsi katseensa pois.

Kipaisin sitten järkkärien luona kysymässä että onkohan tässä joku erehdys ja näytin liput. 

Kaksi järkkäriä tuli näyttämään meille paikat, tokaisivat ihanan jämäkästi sille ukolle että "nämä paikat eivät kuulu teille, olkaa hyvät ja siirtykää omille paikoilleen, kiitos".

Sääliksi kävi hänen lastensa pettyneiden ilmeiden kanssa, mutta sen miehen ilme oli korvaamaton. Se pettymys, viha ja nöyryytys omien lastensa edessä kömpiessään

Sain liput nyrkkeilyiltaan etupenkkiin. ennen tilaisuuden alkua  tuli töykeä tyyppi. Käski meitä muualle.sanoi istuvansa siihen. Taempana istunut järjestäjä käski äijän häipyä. Ottelut alkoi.

Vierailija
2870/2965 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille anopin kuskaajalle: Turvavyöt on autossa tarkotuksella. Tee tämä selväksi miehelles. En istuis auton etupenkillä, jos takanaolevilla ei oo turvavyö kiinni. Kolaritilantees et voi mitää, niinku näytät tietävän. 

Vierailija
2871/2965 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yläkoulun opettaja. Oppilas oli etsinyt minua koululla työpäivän päätymisen jälkeen. Kollega oli antanut oppilaalle numeroni (joka on salainen). Ei kai haittaa, että numerosi on nyt yleisessä jakelussa?

Haittaa, jouduin vaihtamaan numeroa. En kerro sitä enää edes muille opettajille.

Minuun saa yhteyden Wilman kautta.

Eikö opettajilla muka ole työn puolesta virkapuhelimia?

Olen lääkäri, ja mulla on ollut koko virkaurani ajan työpuhelin ja henkilökohtainen puhelin ihan erikseen. Oma numeroni on salainen, ja itse asiassa se virkanumerokin on salainen ja tarkoitettu vain siihen että mä soitan (potilaalle, toiseen yksikköön tai vaikka toiselle viranomaiselle) työpuheluja. Onko opettajat a) niin nössöjä, että antaa oman puhelinnumeronsa työkäyttö

Hauska.

Olen lääkäri. En ehdi ikinä istumaan siellä kahvihuoneessa, mistä kuuluu hoitajien iloinen pälätys monta kertaa päivässä, kun ohi kävelen.  Jopas olis, jos vielä mun tarvis tulla keittämään niiden hoitajien kahvit ja pesemään kupit.

Vierailija
2872/2965 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on todella vähän nurmikkoa pihassa ja vain hyvin rajatulla alueella. Muualla on kiveystä sekä soraa. Naapurilla on rehottava ruma ja älyttömän iso (hyi) nurmikko, jota leikkelee silloin tällöin. Naapurin nurmikko puskee meidän puolelle aidan alta mutta naapuria se ei ilmeisesti haittaa. Ensi kesänä myrkytän sen aidan vieressä olevan kaistaleen.

Nurmikko ei ole kaikkien mielestä kiva

Tämä on saanut alapeukkuja. Alapeukuttajat eivät ilmeisesti omista nurmikkoa eivätkä tiedä miten se leviää rikkaruohon tavoin esimerkiksi hiekalle, asfaltin rakoihin, kiveyksille... Ja kaikki siksi että naapurin mielestä "se ei haittaa"...

Joka tapauksessa nurmikko ei ole mikään pakollinen joka pihan varustus, ja jos omistat sellaisen niin pidäthän huolen että se pysyy siellä mihin se on kylvetty eikä leviä siitä naapurin kiveyksille.

Sama kuin levittelisi r

Kaikista ärsyttävin pihatyö on repiä voikukkia ja muita tupsuja pois laattojen tms väleistä! Me myllättiin oma piha muutama vuosi sitten isolla vaivalla ja rahalla joten kyllä ottaisi päähän tuo. 

Vierailija
2873/2965 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 vuotta sitten olin lentokoneessa matkalla Kanarialle. Oli varannut ikkunapaikan. Tulin omalle paikalleni, siinä istui nuori pariskunta siten, että tyttö oli ikkunapaikalla. Selvitin asian, viimein ymmärsivät. Sanoivat, että enkö nyt voisi antaa tämän parikymppisen tytön istua ikkunapaikalla! En, olen varannut jo kotoa käsin ikkunapaikkani. Oli päivälento ja nappasin pari ihanaa kuvaa Pyreneiden vuoristosta.

Jostain syystä minun piti käydä vessassa pari kertaa eli jouduin pyytämään heitä päästämään mut vessaan. Kun toinen kerta oli käyty, niin pariskunnan miespuolinen sanoi että olisko nyt parempi kuitenkin että minä istuisin käytäväpaikalle. Just! En suostunut. Lento on 6-tuntinen.

Ottivat nokkaansa. Tilasivat jotkut ihme nuudelit ruuaksi ja sen jälkeen röhnöttivät pari t

Viimeksi kun itse menin ulkomaille, lähdin Oulusta ja Helsingissä oli puolen tunnin vaihtoaika. Ihmisiä oli paljon tunkemassa ulos koneesta ja en päässyt ensimmäisten joukossa ulos. En todellakaan ehtinyt siinä kentällä vessaan kun vaihtoaika oli niin lyhyt ja seuraavalle portille matkaa. Joskus on sellaisia tilanteita että pitää käydä vessassa aika pian jo sen jälkeen kun kone on lähtenyt matkaan. 

Vierailija
2874/2965 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isosiskoni on koko elämäni ajan "lainannut" tavaroitani siihen malliin ettei häntä haittaa asia lainkaan. Minua kyllä on haitannut aina. Lainailu ulottuu ihan kaikkiin tavaroihin. Myös puolisonsa on kova lainailemaan.  Tämä harmittaa vielä näin kolmikymppisenäkin sillä meillä on yhteinen peritty loma-asunto ja vieraillaan äidimme luona melko usein. En voi jättää edes hammasharjaa, kasvorasvaa tai hiusharjaa kaappeihin. Viimeksi loma-asunnolta on lähtenyt ostamani smoothiekoneen muovimukit (otettu autoon mukaan vesi- tai kahvimukeiksi) niin ettei konetta voi käyttää ja pari uutta pussilakanaa sekä tyynyliina. Yritin uudistaa asunnon n. 20v vanhaa liinavaatekantaa pikkuhiljaa ja näin siinä kävi. Sisko ei edes ole mikään köyhä jonka olisi pakko varastaa käyttöesineitä, asenne on vaan itsekäs ja välinpitämätön.

Ahne

Yhteiselle loma-asunnolle hankittuihin tavaroihin voi kirjoittaa tekstiili/kestotussilla iso teksti: LOMA-ASUNNON LAKANA tms.

Jos vielä kelpaa mukaan otettavaksi, niin luulisi edes hävettävän, jos joku ulkopuolinen näkisi, että jostain on ko. tarvike pöllitty.

Vierailija
2875/2965 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se joka joskus aikaisemmin kirjoitti että miehensä pani häntä kovakouraisesti ja vielä pyllyreikään "vahingossa" niin teki raiskauksen.

Ei, vaan mies se raiskaaja oli.

Vierailija
2876/2965 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo työkaveri kirjoitti:

Meillä on työpaikalla yli 50v kitupiikki nainen, joka hamstraa kaikenlaisia tarjottavia itselleen ja syö välillä jopa toisten eväitä tai "ylimääräisiä" ruokia. Todella härskiä. Muutamat sanoneet asiasta, pahoittelee tekemisiään, mutta jatkaa silti.

Meillä tuollainen on päälle 40v sinkkumies. Vie myös kollegoiden leipomukset päivän päätteeksi kotiinsa, jos niitä on tuotu vähänkin enemmän sillä mielellä, että riittäisi seuraavallekin päivälle. Ja kun pelkää, ettei ole iltapäivällä enää jäljellä, tekee niistä jo päivällä itselleen "eväät kotiin". Tuo hänen oma ilmaisunsa. On selkeästi sitä mieltä muiden velvollisuus on pitää hänet leipomuksissa.

Vierailija
2877/2965 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivoin pullaa työpaikan kahvihuoneeseen, koska oli nimipäiväni. Kollega nappasi neljä pullaa pussiin, koska hänelle oli illalla tulossa vieraita. Ei kai haittaa, syötäväksi sä nämä kai teit?

Kollegasi on mies ja nimen ensimmäinen kirjain on T?

Vierailija
2878/2965 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syylistyikö naisystäväni raiskaukseen ku käänsi välillä kakkoselle?

Vierailija
2879/2965 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo työkaveri kirjoitti:

Meillä on työpaikalla yli 50v kitupiikki nainen, joka hamstraa kaikenlaisia tarjottavia itselleen ja syö välillä jopa toisten eväitä tai "ylimääräisiä" ruokia. Todella härskiä. Muutamat sanoneet asiasta, pahoittelee tekemisiään, mutta jatkaa silti.

Meillä tuollainen on päälle 40v sinkkumies. Vie myös kollegoiden leipomukset päivän päätteeksi kotiinsa, jos niitä on tuotu vähänkin enemmän sillä mielellä, että riittäisi seuraavallekin päivälle. Ja kun pelkää, ettei ole iltapäivällä enää jäljellä, tekee niistä jo päivällä itselleen "eväät kotiin". Tuo hänen oma ilmaisunsa. On selkeästi sitä mieltä muiden velvollisuus on pitää hänet leipomuksissa.

On sopivaa, että "maustat" ne jäljelle jääneet leipomukset runsaalla määrällä suolaa ja pippuria.

Vierailija
2880/2965 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri kulki monet kerrat kyydilläni kaupungille, siis mun piikkiin kun hänellä ei ollut autoa. Ei osallistunut bensakuluihin. Kerran sit kun jätettiin auto parkkiin, pyysin häntä maksamaan edes sen Parkin ja hän oli ihan pöyristynyt moisesta röyhkeydestä!

Jotkut ei oikeasti käsitä sitä - ainakaan pelkkinä bensa-aikoina, ettei auton pitäminen ja käyttö olekaan ilmaista. Jos kertoo, että ostin auton ja se maksoi X euroa, niin sen jälkeen ajeli huvukseen.

Sähköautojen tultua autojutut ja käyttökulujen vertailu lehdissä ja uutisissa on niin runsasta, että ymmärrys auton "ilmaisuudesta" lienee korjaantunut. 

Oli yksi käveri, jota ns. huvikseni kuskailin lyhyillä työmatkoilla, ettei hänen tarvinnut (sairauksiensa kanssa) odotella bussia tai kävellä sateessa.

Kerran teimme yhteisen vierailumatkan yli 100 km päähän. Ei tarjou

Sähköautojutuissa muistetaan usein mainita nykyisen autoilun edullisuus polttomoottoriautoihin verrattuna.