Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (2965)

Vierailija
281/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaveri tuo poikaystävänsä tyttöjeniltaan. Sehän on Make vaan, ei kai se nyt mitään haittaa.

Vierailija
282/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"

Ei yhtään...

Et sitten selvittänyt AKE:sta autojen haltijoita? Niiden perusteellahan olisit voinut ilmoittaa poliisille asian ja sieltä olisivat voineet laittaa sakot väärin parkkeeraajille. Tämän takia juttusi tuntuu typerältä provolta.

Jos on omalla pihalla ja tontilla niin se on kotirauhan suojaamaa aluetta ja auton voi myös hinauttaa pois ja lähettää laskun auton omistajalle.

Työn tilaaja maksaa laskun. Ja jos selvittää sen auton omistajan niin eikö helpoin ja nopein tapa olisi rimpauttaa hänelle, että auto siirtoon välittömästi, siis satunnaistapauksissa?

Meillä maalla marjanpomijat, retkeilijät jne. blokkaavat säännöllisesti yhden työtien, kyllästyin selvittelemään rekkareita ja soittelemaan ja odottelemaan parhaimmillaan tunteja, että autot tultiin siirtämään, usein vieläpä kiukkuisina kirosanojen kera, "kyllähän täällä nyt lääniä riittää". Nykyään heitän siihen autojen perään traktorin peräkärryn parkkiin, ellei tiedä mitä tarkoittaa pysäköinnin kieltävä liikennemerkki eikä osaa lukea sanallista kylttiä niin joutaa odottelemaan iltaan kun tulen hommista ja haen peräkärryn pois :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aivan tupaten täysi ajanvarauskalenteri, niin työkaveri oli vielä sinne väliin tunkenut asiakkaan toisen asiakkaan kanssa samalle ajalle ”kun en mä muuten päässyt siitä eroon, sori, ei kai haittaa?”

No totta helvetissä haittaa kun toiselle varattu aika samaan aikaan ja siitä sitten järjestään kaikki seuraavat asiakkaat sain otettua myöhässä. Minä reppana jouduin kaikille erikseen selittämään ”anteeksi tuhannesti tässä kävi tuplabuukkaus” ja asiakkailta haukut tietysti minulle että miksi ihmeessä otin liikaa asiakkaita samalle päivälle…

Mullekin on käynyt näin... Vaikka olen työkavereille sanonut, että saavat varata vain vapaita aikoja, eivätkä varailla miten sattuu. Kerran minulla oli töiden jälkeen tapaaminen anoppini kanssa. Kerroin pääseväni töistä viimeistään klo 19. Olin lähdössä, kun yksi työkaveri juoksee perään, että toinen työkaveri varasi minulle 30 min sitten ajan asiakkaalle, joka tulee kohta. Noh, soitto anopille, että menee 30 min pitempään, mutta viimeistään klo 20 pääsen lähtemään. Tapauksessa tosiaan venyikin normaalia pitempään, kun oli hankala asiakas, ja tasan klo 20 pääsin lähtemään.

Perjantaisin pyrin lähtemään töistä iltapäivällä. Kerran oli lyhyempi perjantai, ja nyt siellä oli taas yksi työkaveri sörkkimässä työvuorojani, eli olisin joutunut istumaan töissä tekemättä mitään, kun asiakkaiden välillä olisi ollut useampi tunti. Onneksi se päivän viimeinen asiakas perui ajoissa, niin pääsin lähtemään kotiin suunnitellusti.

Olen painottanut: merkitsen kyllä kaikki vapaat ajat, älkää varatko muuten, koska minulla on muutakin elämää, mutta sieltä tulee vaikka mitä selitystä.

Nykyään merkitsen työkalenteriin kaikki oman elämäni menot, jotta pääsen esim. ystävieni kanssa ulos tai mitä tahansa, johon on aikataulu.

Mutta eihän haittaa.

Juuri noin eli omat tärkeät ja vähemmän tärkeät menot salakielellä tai suorasanaisesti ilmaistuina siihen samaan kalenteriin. Ja niistä pidetään kiinni. Työkaverit jättäisin joskus tahallaan myös pulaan, jos tekevät tuollaisia kämmejä sinulle. Kantavat itse vastuun rajattomuudestaan.

Vierailija
284/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tuo "lapas-/ressukka-/ym.-spämmijä" poistua keskustelusta. En jaksa lukea noita kommentteja, joissa tyyppi vaan lainaa useita kommentoijia ja haukkuu. Tuli jo yhdellä viestillä selväksi. Ja myönnän olevani kiltti, joka on yhden viestin tähän keskusteluun laittanut, mutta rajani olen oppinut ja sanon kyllä, jos jokin haittaa. Tämän spämmijän turhat kommentit haittaa.

Vierailija
285/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin kanssa sovittiin tapaaminen. Vähän ennen kuin meidän oli määrä nähdä, tulee viesti "ehdin olla sitten max. 1,5 h, on töitä". Mieluummin olisin nähnyt sitten kokonaan toisena päivänä, puolentoista tunnin takia ei ole järkeä raahautua toiselle puolelle kaupunkia.

Vierailija
286/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri toi vasikan kokoisen koiransa häihini. Ei se mitään, kun koira odotti ilmastoidussa autossa. Kunnes sitten oleilimme vihkimisen jälkeen siinä pihalla ja hän käytti koiransa pissalla. Päästi sen kuraisen koiran pitkässä flexissä hyppäämään päin minua. Häämekko pilalla. "ei kai haittaa, se on vaan niin leikkisä"

Inhoan ihmisiä jotka antavat koiransa, varsinkin ison sellaisen, hyppiä päälleni. Sitten sanotaan että ei se tee mitään pahaa, se on vain leikkisä. Joo mutta vaatteet likaantuu. Ja pahinta kun koiran annetaan hyppiä pienen lapsen päälle. Tykkään kyllä koirista mutta en kaikista koiranomistajista.

Tuli tästä mieleen entinen koirani. Se oli pieni ja söpö ja pentuna kovin innokas tutustumaan ihmisiin ja hyppimään näitä päin. Kielsin ja estin aina parhaani mukaan, mutta ei siitä mitään tullut, kun lähes poikkeuksetta ihmiset kumartuivat rapsuttamaan ja sanoivat että ei se haittaa. No kyllä se vaan haittaa, taas mentiin reilusti takapakkia koulutuksessa.

Tämä kertaa miljoona… Toinen on myös nämä ketkä päästää toisen koiran siihen lähelle ”tutustumaan” kun parhaillaan harjoitellaan kontaktin ottamista koiran kanssa ja jättämään muut kadulla kulkijat huomioimatta, argh! ”Ei kai haittaa kun tää on niin kilttikin”, sanoo koiranomistaja kuka ei saa pidettyä täyttää häkää vetävää hurttaansa kaukana mun koirista.

Arrgh! Ei kai haittaa, jos opetan vähän kielioppia. Se ei ole ”kuka ei saa pidettyä” vaan , ”ketä ei saa pidettyä”.

Hmmm... olikohan tuo vitsiksi tarkoitettu, mutta minä tosikkona kielipoliisina en vain ymmärtänyt? Pitäisi tietysti olla "---koiranomistaja, JOKA ei saa pidettyä---".

Vierailija
287/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aivan tupaten täysi ajanvarauskalenteri, niin työkaveri oli vielä sinne väliin tunkenut asiakkaan toisen asiakkaan kanssa samalle ajalle ”kun en mä muuten päässyt siitä eroon, sori, ei kai haittaa?”

No totta helvetissä haittaa kun toiselle varattu aika samaan aikaan ja siitä sitten järjestään kaikki seuraavat asiakkaat sain otettua myöhässä. Minä reppana jouduin kaikille erikseen selittämään ”anteeksi tuhannesti tässä kävi tuplabuukkaus” ja asiakkailta haukut tietysti minulle että miksi ihmeessä otin liikaa asiakkaita samalle päivälle…

Mullekin on käynyt näin... Vaikka olen työkavereille sanonut, että saavat varata vain vapaita aikoja, eivätkä varailla miten sattuu. Kerran minulla oli töiden jälkeen tapaaminen anoppini kanssa. Kerroin pääseväni töistä viimeistään klo 19. Olin lähdössä, kun yksi työkaveri juoksee perään, että toinen työkaveri varasi minulle 30 min sitten ajan asiakkaalle, joka tulee kohta. Noh, soitto anopille, että menee 30 min pitempään, mutta viimeistään klo 20 pääsen lähtemään. Tapauksessa tosiaan venyikin normaalia pitempään, kun oli hankala asiakas, ja tasan klo 20 pääsin lähtemään.

Perjantaisin pyrin lähtemään töistä iltapäivällä. Kerran oli lyhyempi perjantai, ja nyt siellä oli taas yksi työkaveri sörkkimässä työvuorojani, eli olisin joutunut istumaan töissä tekemättä mitään, kun asiakkaiden välillä olisi ollut useampi tunti. Onneksi se päivän viimeinen asiakas perui ajoissa, niin pääsin lähtemään kotiin suunnitellusti.

Olen painottanut: merkitsen kyllä kaikki vapaat ajat, älkää varatko muuten, koska minulla on muutakin elämää, mutta sieltä tulee vaikka mitä selitystä.

Nykyään merkitsen työkalenteriin kaikki oman elämäni menot, jotta pääsen esim. ystävieni kanssa ulos tai mitä tahansa, johon on aikataulu.

Mutta eihän haittaa.

Juuri noin eli omat tärkeät ja vähemmän tärkeät menot salakielellä tai suorasanaisesti ilmaistuina siihen samaan kalenteriin. Ja niistä pidetään kiinni. Työkaverit jättäisin joskus tahallaan myös pulaan, jos tekevät tuollaisia kämmejä sinulle. Kantavat itse vastuun rajattomuudestaan.

No ei siltikään noin. Miksi ihmeessä pitäisi tehdä työkaverien (ei siis esimiehen) määräämiä töitä oman työaikansa ulkopuolella ja joutua keksimään jotain salakieltä sen takia??? Ymmärrän että jokainen haluaa olla mukava ja joustava työkaveri mutta rajat pitää osata asettaa ja pitää niistä kiinni.

Vierailija
288/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anopin koira puri mun tuolloin n. 4-vuotiasta lasta. Lapsi huusi hysteerisenä kivusta ja säikähdyksestä. Anoppi kotkotti hekotellen vieressä että ei haittaa, ja yritti saada lasta silittämään luimistelevaa hurttaansa.

Itseasiassa haittaa edelleen, vuosien jälkeenkin. Lapseni pelkää edelleen koiria, vaikka tuo purija-koira on ollut vainaa jo vuosia.

Se oli sun vika kun annoit sen kiusata koiraa. Näitä näkee kun mammat vaan hekottaa kun se kersa repii koiraa hännästä. Heh Heh kun on hauskaa.

Jep. Moni lapsi ei ohjeistettunakaan osaa silittää nätisti vaan paijaa ihan liian lujaa tai sitten nyhtää sitä turkkia samalla. Näitä silittäjiä yrittää aina tulla mun koiran kimppuun.

Yleensä en anna lapsien silittää sitä mutta kerran joku äiti halusi väkisin että 2v lapsi saa silittää ja taputtaa. Siis väkisin vaan tulivat vaikka monta kertaa sanoin, että ei saa, että voi näykätä.

JOHON tämä ÄITI sanoi: " EI HAITTAA!! :) Meilläkin on koira ja se puree Pirjo-Jooseppia aina välillä :))" 

Mä ja koira oltiin aika wtf O__O

Mä näen silmissäni koiran, jolla on wtf-ilme :D:D:D

Vierailija
289/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palasin kahden viikon työmatkalta viikkoa aikaisemmin kotiin ja huomasin auton pihassa ja valot päällä sisällä, kurkkasin ikkunasta ja huomasin, että naapurin sukulaisperhehän se siellä keittiössä oli juuri syömässä, kyllä sappi kiehui kun toisten asuntoon mennään vara-avaimella noin vaan! Siinä sitten hammasta purren lähdin taksilla hotellille ja meni melkein 1000€ rahaa siihen viikon hotelliin takseineen, naapuri sitten soitteli ja kertoi sukulaisperheensä viettäneen aikaa talossani viikon verran ja toi kahvipaketin, ei paljoa naurattanut tai kahvipaketit lämmittänyt!

Tää on kyllä sellainen että olisin soittanut poliisit paikalle välittömästi. Kyllä ihmiset on hulluja!!! Kuka edes kehtaa!!!

Avatkaa ihmiset ihan oikeasti se suunne siinä tilanteessa, kun joku on loukannut teitä ja kertokaa, että tuo ei nyt s**tana käy!!! Ei tuollaiset muuten opi tavoille.

Joku raja pitää olla tuollaiselle nössöilylle.

Siis ette kai luule, että tämä oli tosissaan kirjoitettu? Silkkaa huumoria alusta loppuun, eihän kukaan lähtisi hotelliin ja jättäisi omaa kotiaan vieraille. Kuinka yksinkertaisia voi ihmiset olla...

Aika törkeää mollata muita ihmisiä yksinkertaisiksi vain, koska pitää mahdollisena tuollaista tapahtumaa.

Kyllä tuon kaltaisia uskomattomia tapahtumia vain tapahtuu maailmassa jatkuvasti.

Vierailija
290/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri kohteli p*skasti usein vuosien varrella. Pyysi sitten anteeksi myöhemmin ja lisäsi, että "mutta kun tiesin, että sua ei haittaa".

😬

Niin. Kynnysmatto saa kynnysmaton kohtelun. Ehkä opit jotain.

Joo, opin sen, että olen mieluummin yksin kuin tuollaisten kanssa. Emme ole enää yhteyksissä.

Vierailija
291/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anopin koira puri mun tuolloin n. 4-vuotiasta lasta. Lapsi huusi hysteerisenä kivusta ja säikähdyksestä. Anoppi kotkotti hekotellen vieressä että ei haittaa, ja yritti saada lasta silittämään luimistelevaa hurttaansa.

Itseasiassa haittaa edelleen, vuosien jälkeenkin. Lapseni pelkää edelleen koiria, vaikka tuo purija-koira on ollut vainaa jo vuosia.

Lopetuspiikki koiralle olisi pitänyt laittaa.

Terve koira ei pikkulapsia pure vaikka ne aloittaisivatkin.

Höpö höpö. Terve eläin puolustaa itseään jos kokee olevansa uhattuna tai sitä satutetaan. Sairas eläin voi olla lopulta niin apaattinen ettei enää edes puolustaudu.

Niin. Entä kun lapsi ei huomioi sitä koiraa mitenkään, ja silti se koira haukkaa lapsen käden kitaansa? Ei ainakaan lapsen toimesta ollut uhattu saati satutettu.

Vierailija
292/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-naapuri kertoi tuovansa raivausahan ja raivaavansa tonttiaan, ei kai haittaa? No ei. Torppa on meistä 300m päässä. Oli kaatanut myös meidän puolelta istutetun koivuntaimikon..

Vierailija
293/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elettiin markka-aikaa. "Koulutoveri" oli velkaa muutaman kympin jonka hän opintomatkalta Ruotsista laivalla palatessamme halusi kuitata tarkkaan lasketulla määrällä ruotsin kruunuja kolikoina. Varmaan ymmärrätte, että kourallinen kruunuja on lähinnä ongelmajätettä kun Turun satama näkyy jo. 

Vierailija
294/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin treffeillä miehen kanssa, jolla oli huuliherpes aktiivisena. Sanoi itsekin että nyt pitää olla varovainen ettei tartuta mua, mutta treffien päätteeksi antoi varoittamatta suukon poskelle ja perään "ei kai se haittaa kun se on vaan poski". Desinfioin koko posken haavanputsausaineella heti kun pääsin kotiin ja kai se toimi koska tuosta on nyt vuosia eikä ole tullut mitään.

Huuliherpes tarttuu vain sellaiselle jolla on lapsuudessa huuliherpes aktivoitunut. Olin 10v naimissa ja aika ajoin suussani ikävä rakkula jota ex ei koskaan eikä myöskään lapseni ole saaneet. Huolehdin lapsille tarkasti eri lusikat yms mutta puolisoa pusuttelin - joo yöäks - kun en muistanut eikä hänkään.

Suuseksiä en luonnollisestikaan harrastanut milloinkaan. Koska en voinut olla 100 varma onko rakkulaa vaiko ei.

Eli huoli pois terveet. Nykyään saan rokon huuleen jo kaupan tädiltäkin vaikka etäisyys.

Sekoitatko huuliherpeksen rakkulavaiheen nyt suussa oleviin alftoihin, mitkä eivät tartu. Kyllä herpeksen kanssa on syytä olla varovainen.

Vierailija
295/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri toi vasikan kokoisen koiransa häihini. Ei se mitään, kun koira odotti ilmastoidussa autossa. Kunnes sitten oleilimme vihkimisen jälkeen siinä pihalla ja hän käytti koiransa pissalla. Päästi sen kuraisen koiran pitkässä flexissä hyppäämään päin minua. Häämekko pilalla. "ei kai haittaa, se on vaan niin leikkisä"

Inhoan ihmisiä jotka antavat koiransa, varsinkin ison sellaisen, hyppiä päälleni. Sitten sanotaan että ei se tee mitään pahaa, se on vain leikkisä. Joo mutta vaatteet likaantuu. Ja pahinta kun koiran annetaan hyppiä pienen lapsen päälle. Tykkään kyllä koirista mutta en kaikista koiranomistajista.

Tuli tästä mieleen entinen koirani. Se oli pieni ja söpö ja pentuna kovin innokas tutustumaan ihmisiin ja hyppimään näitä päin. Kielsin ja estin aina parhaani mukaan, mutta ei siitä mitään tullut, kun lähes poikkeuksetta ihmiset kumartuivat rapsuttamaan ja sanoivat että ei se haittaa. No kyllä se vaan haittaa, taas mentiin reilusti takapakkia koulutuksessa.

Tämä kertaa miljoona… Toinen on myös nämä ketkä päästää toisen koiran siihen lähelle ”tutustumaan” kun parhaillaan harjoitellaan kontaktin ottamista koiran kanssa ja jättämään muut kadulla kulkijat huomioimatta, argh! ”Ei kai haittaa kun tää on niin kilttikin”, sanoo koiranomistaja kuka ei saa pidettyä täyttää häkää vetävää hurttaansa kaukana mun koirista.

Arrgh! Ei kai haittaa, jos opetan vähän kielioppia. Se ei ole ”kuka ei saa pidettyä” vaan , ”ketä ei saa pidettyä”.

Öööh, no ei taida ihan olla 🙄 ”… joka ei saa pidettyä…” Ei kannattaisi ruveta viisastelemaan, jos ei tunne kielioppia kunnolla. Huoh. Menee vähän vierestä, mutta tuo ketä-sanan käyttö väärissä yhteyksissä saa niskakarvani nousemaan.

Vierailija
296/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni mummo tunki samaan kylppäriin paskalle, kun olin vaihtamassa esikoisen vaippaa siellä. Ei kai haittaa, älä sinä minusta välitä...

We have a winner :D

No ei tuo nyt niiin kummallista ole. Mummo on ehkä sitä ikäpolvea jotka niin kotona kuin koulussakin kävivät usean reiän huusseissa. Melkeinpä oli tylsää jos ei ollut ketään seurana.[/quot

mutta kyllä toi oli kuitenkin aika törkeetä

Vierailija
297/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Terve eläin puolustaa itseään jos kokee olevansa uhattuna tai sitä satutetaan. Sairas eläin voi olla lopulta niin apaattinen ettei enää edes puolustaudu.

Vaikka tavallaan myönnänkin, että kirjoittamasi viestin sisältö pitää paikkansa, veisin koiran silti lopulta piikille. Kotieläin joka puree ihmistä tulee lopettaa.

Vierailija
298/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi, niin kaveri kerran otti meidän jääkaapista maitotölkin, nosti lähelle suutaan ja kysyi että haittaako? En kehdannut sanoa että haittaa, joten hän joi suoraan tölkistä.

Vierailija
299/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli lapsettomiin häihin lapsen kanssa. Lapsi noin 3v, rääkyi koko juhlan eikä hänelle tullut mieleenkään häipyä.

Onko sulla kristallipallo, jolla näet, mitä tämä kyseinen ihminen ajatteli?

Halusi tulla häihin, sovittu lapsenvahti ei päässytkään. Halusi siitä huolimatta paikalle. Häpeis silmät päästään, mutta oli kuitenkin sen aikaa paikalla, ettei katsota pahalla, jos häipyy liian aikaisin pois.

Vierailija
300/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin lapsi, niin kaveri kerran otti meidän jääkaapista maitotölkin, nosti lähelle suutaan ja kysyi että haittaako? En kehdannut sanoa että haittaa, joten hän joi suoraan tölkistä.

Mihin hautasit kaverisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme