Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (2965)

Vierailija
261/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikallani hoitajat jättää käytettyjä neuloja sinne tänne, kun ei se meitä laikkareita haittaa.

Huh, tuossa jo rikotaan sääntöjä todella törkeästi. Tee ilmoitus sairaanhoitopiirille, aluehallintovirastolle tai Valviralle (en tiedä mikä olisi oikea osoite, mutta joku taho varmasti kiinnostuu).

Huoh🙄

Väite ei pidä paikkaansa alkuunkaan. Olen työskennellyt sh:na kohta eläkeikään asti enkä ole tuollaista käytöstä tavannut (että neuloja jätetään sinne tänne). Johan siihen työpaikalla puututtaisiin äkkiä. Neulaan laitetaan suojus ja palautetaan "pistävä jäte" astiaan. Olen kyllä tavannut useammankin laikkarin jotka kadehtivat hoitajia kun eivät ole itse koulutukseen päässeet.

Vierailija
262/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainasin kaverille autoa. Etuoven tuli lommo, kun oli avannut oven kiveä vasten. Ei kai se haittaa. No eipä hänellä ollut rahaa sitä korjauttaa, ilkesi vielä myöhemmin pyytää autoa lainaan. En lainannut.

No tähän. Lainasin hevosenomistajakaverille autamme jossa on vetokoukku, kun kaveri tarvitsi kiiretilanteessa vetoautoa oman autonsa hajottua. Palautti auton karmean lommon kera töissä ollessani ja laittoi nauruhymiön kans viestin jossa luki "toivottavasti sulla on vakuutukset kunnossa (heheh) kun sattui pieni äksidentti ja toiseen etulokariin tuli pieni lommo mut päästiin kumminkin totosijoille, hehheh". Autossa karmea lommo, lokari rutussa niin etten tajua miten kaveri pääsi edes takaisin kotiin! Ei ole oltu puheväleissä tuon jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisellani on pieni kämppä ja hänen mielestään minua ei varmaankaan haittaa, että kun yritän illalla nukahtaa, hän tulee puhumaan korvaani tai heiluttamaan jalallaan sänkyä jossa makaan. Sanoin kyllä tuosta, mutta ei auttanut mitään, hänen mielestään hän ei voi olla tekemättä niin. On tehnyt paljon pahempaakiin joten en ole enää häneen yhteyksissä.

Vierailija
264/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisellani on pieni kämppä ja hänen mielestään minua ei varmaankaan haittaa, että kun yritän illalla nukahtaa, hän tulee puhumaan korvaani tai heiluttamaan jalallaan sänkyä jossa makaan. Sanoin kyllä tuosta, mutta ei auttanut mitään, hänen mielestään hän ei voi olla tekemättä niin. On tehnyt paljon pahempaakiin joten en ole enää häneen yhteyksissä.

Ai niin joo, menee varmaan samaan kategoriaan että hänen mielestään myöskään jos aikuinen tukistaa, tönii tai läpsii lasta tai antaa luunappeja, niin "sitä ei lasketa".

Vierailija
265/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussipysäkillä spurgu/sekakäyttäjä alkoi hipelöimään niskahiuksiani "Sulla on vähän epätasasesti täältä leikattu, ei kai haittaa jos vähän katson...."

Vierailija
266/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri toi vasikan kokoisen koiransa häihini. Ei se mitään, kun koira odotti ilmastoidussa autossa. Kunnes sitten oleilimme vihkimisen jälkeen siinä pihalla ja hän käytti koiransa pissalla. Päästi sen kuraisen koiran pitkässä flexissä hyppäämään päin minua. Häämekko pilalla. "ei kai haittaa, se on vaan niin leikkisä"

Inhoan ihmisiä jotka antavat koiransa, varsinkin ison sellaisen, hyppiä päälleni. Sitten sanotaan että ei se tee mitään pahaa, se on vain leikkisä. Joo mutta vaatteet likaantuu. Ja pahinta kun koiran annetaan hyppiä pienen lapsen päälle. Tykkään kyllä koirista mutta en kaikista koiranomistajista.

Tuli tästä mieleen entinen koirani. Se oli pieni ja söpö ja pentuna kovin innokas tutustumaan ihmisiin ja hyppimään näitä päin. Kielsin ja estin aina parhaani mukaan, mutta ei siitä mitään tullut, kun lähes poikkeuksetta ihmiset kumartuivat rapsuttamaan ja sanoivat että ei se haittaa. No kyllä se vaan haittaa, taas mentiin reilusti takapakkia koulutuksessa.

Tämä kertaa miljoona… Toinen on myös nämä ketkä päästää toisen koiran siihen lähelle ”tutustumaan” kun parhaillaan harjoitellaan kontaktin ottamista koiran kanssa ja jättämään muut kadulla kulkijat huomioimatta, argh! ”Ei kai haittaa kun tää on niin kilttikin”, sanoo koiranomistaja kuka ei saa pidettyä täyttää häkää vetävää hurttaansa kaukana mun koirista.

Arrgh! Ei kai haittaa, jos opetan vähän kielioppia. Se ei ole ”kuka ei saa pidettyä” vaan , ”ketä ei saa pidettyä”.

Ei vaan "joka ei saa pidettyä". Huoh.

Vierailija
267/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini oli töissä sukulaisensa omistamassa vaateliikkeessä. Palkkapäivänä sukulainen oli ilmoittanut, että hei, tehdäänpä niin että en maksakaan sinulle rahana, vaan saat ostaa alennuksella, mitä tuotteita haluat!

Naapuria harmitti, mutta minua suorastaan suututti hänen puolestaan! Eihän tuommoiseen pidä suostua!!

Vierailija
268/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palasin kahden viikon työmatkalta viikkoa aikaisemmin kotiin ja huomasin auton pihassa ja valot päällä sisällä, kurkkasin ikkunasta ja huomasin, että naapurin sukulaisperhehän se siellä keittiössä oli juuri syömässä, kyllä sappi kiehui kun toisten asuntoon mennään vara-avaimella noin vaan! Siinä sitten hammasta purren lähdin taksilla hotellille ja meni melkein 1000€ rahaa siihen viikon hotelliin takseineen, naapuri sitten soitteli ja kertoi sukulaisperheensä viettäneen aikaa talossani viikon verran ja toi kahvipaketin, ei paljoa naurattanut tai kahvipaketit lämmittänyt!

Tää on kyllä sellainen että olisin soittanut poliisit paikalle välittömästi. Kyllä ihmiset on hulluja!!! Kuka edes kehtaa!!!

Avatkaa ihmiset ihan oikeasti se suunne siinä tilanteessa, kun joku on loukannut teitä ja kertokaa, että tuo ei nyt s**tana käy!!! Ei tuollaiset muuten opi tavoille.

Joku raja pitää olla tuollaiselle nössöilylle.

Siis ette kai luule, että tämä oli tosissaan kirjoitettu? Silkkaa huumoria alusta loppuun, eihän kukaan lähtisi hotelliin ja jättäisi omaa kotiaan vieraille. Kuinka yksinkertaisia voi ihmiset olla...

Johan tässä on monta sivua kirjoitettu miten kynnysmattoja ihmiset on että kyllä tuo on hyvin mahdollista.

Vierailija
269/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aivan tupaten täysi ajanvarauskalenteri, niin työkaveri oli vielä sinne väliin tunkenut asiakkaan toisen asiakkaan kanssa samalle ajalle ”kun en mä muuten päässyt siitä eroon, sori, ei kai haittaa?”

No totta helvetissä haittaa kun toiselle varattu aika samaan aikaan ja siitä sitten järjestään kaikki seuraavat asiakkaat sain otettua myöhässä. Minä reppana jouduin kaikille erikseen selittämään ”anteeksi tuhannesti tässä kävi tuplabuukkaus” ja asiakkailta haukut tietysti minulle että miksi ihmeessä otin liikaa asiakkaita samalle päivälle…

Kas näin toimii reppana kynnysmatto!

Vierailija
270/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysykää nyt aiheessa, menee hyvä ketju taas pilalle. Monta sivua pelkkää pskaa.

Vierailija
271/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri kohteli p*skasti usein vuosien varrella. Pyysi sitten anteeksi myöhemmin ja lisäsi, että "mutta kun tiesin, että sua ei haittaa".

😬

Niin. Kynnysmatto saa kynnysmaton kohtelun. Ehkä opit jotain.

Vierailija
272/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri haravoi ja kippasi kaikki lehdet ja oksat meidän puolelle tontin nurkkaan, "ajattelin ettei haittaa kun teillä on puolet isompi tontti kuin meillä". Kävi sitten marttyyrinä hakemassa ne pois kun meitä sitten kumminkin haittasi.

Vierailija
273/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavaa, kun palstalaisilla ei ole nykyään ainoastaan heikko luetunymmärtäminen, vaan kun siihen omaan tulkintaan lisätään päässä ihan täysin omavaltaisesti juttuja kertojan tekstin ulkopuolelta. Esim. vaikkapa "Ystävä sotki paitani"

Lukijan päättelyketju: "hmmm, mutta olihan hänellä varmasti myös muita paitoja, mitäs pahaa tuossa oli, annanpa alapeukkua."

Ja tekstissä ei ole sanallakaan mainittu mistään vaihtovaatteista, arvon Sherlock.

Vierailija
274/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi korona lopetti tämän, mutta äidilläni on ollut tapana kutsua kotiini vieraita, koska ”eihän se haittaa”. Olen monesti sanonut, että todellakin haittaa; vieraiden tulosta pitää puhua minun ja mieheni kanssa eikä kutsua ketään _meille_ omin päin.

Vierailija
275/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin treffeillä miehen kanssa, jolla oli huuliherpes aktiivisena. Sanoi itsekin että nyt pitää olla varovainen ettei tartuta mua, mutta treffien päätteeksi antoi varoittamatta suukon poskelle ja perään "ei kai se haittaa kun se on vaan poski". Desinfioin koko posken haavanputsausaineella heti kun pääsin kotiin ja kai se toimi koska tuosta on nyt vuosia eikä ole tullut mitään.

Huuliherpes tarttuu vain sellaiselle jolla on lapsuudessa huuliherpes aktivoitunut. Olin 10v naimissa ja aika ajoin suussani ikävä rakkula jota ex ei koskaan eikä myöskään lapseni ole saaneet. Huolehdin lapsille tarkasti eri lusikat yms mutta puolisoa pusuttelin - joo yöäks - kun en muistanut eikä hänkään.

Suuseksiä en luonnollisestikaan harrastanut milloinkaan. Koska en voinut olla 100 varma onko rakkulaa vaiko ei.

Eli huoli pois terveet. Nykyään saan rokon huuleen jo kaupan tädiltäkin vaikka etäisyys.

Vierailija
276/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuttiin parikymmentä vuotta sitten eräässä pohjoisen kaupungissa kaupungin vuokratalossa, jossa asui useampia lapsiperheitä. Kaupungilta tuli kirje, että kaupunki alkaa satsata matkailuun kaupungin vetovoiman lisäämiseksi parin työnantajan lähdettyä kaupungista ja suunnittelee mm. moottorikelkkareittiä keskustasta läheiselle järvelle ja reitti kulkisi juuri sen talon pihan läpi, eihän haittaa (ei juuri noilla sanoilla). Haittasi ha keräsimme adressin asiaa vastaan. Sitä kelkkareittiä ei tullut, mutta arvelen syynä olleen adressin sijasta sen, ettei matkailu alkanut vetää ja kelkkareittejä oli kaupungissa taajaman ulkopuolella ylikin kyllin.

Annas kun arvaan: Kemijärvellä.

Vierailija
277/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aivan tupaten täysi ajanvarauskalenteri, niin työkaveri oli vielä sinne väliin tunkenut asiakkaan toisen asiakkaan kanssa samalle ajalle ”kun en mä muuten päässyt siitä eroon, sori, ei kai haittaa?”

No totta helvetissä haittaa kun toiselle varattu aika samaan aikaan ja siitä sitten järjestään kaikki seuraavat asiakkaat sain otettua myöhässä. Minä reppana jouduin kaikille erikseen selittämään ”anteeksi tuhannesti tässä kävi tuplabuukkaus” ja asiakkailta haukut tietysti minulle että miksi ihmeessä otin liikaa asiakkaita samalle päivälle…

Mullekin on käynyt näin... Vaikka olen työkavereille sanonut, että saavat varata vain vapaita aikoja, eivätkä varailla miten sattuu. Kerran minulla oli töiden jälkeen tapaaminen anoppini kanssa. Kerroin pääseväni töistä viimeistään klo 19. Olin lähdössä, kun yksi työkaveri juoksee perään, että toinen työkaveri varasi minulle 30 min sitten ajan asiakkaalle, joka tulee kohta. Noh, soitto anopille, että menee 30 min pitempään, mutta viimeistään klo 20 pääsen lähtemään. Tapauksessa tosiaan venyikin normaalia pitempään, kun oli hankala asiakas, ja tasan klo 20 pääsin lähtemään.

Perjantaisin pyrin lähtemään töistä iltapäivällä. Kerran oli lyhyempi perjantai, ja nyt siellä oli taas yksi työkaveri sörkkimässä työvuorojani, eli olisin joutunut istumaan töissä tekemättä mitään, kun asiakkaiden välillä olisi ollut useampi tunti. Onneksi se päivän viimeinen asiakas perui ajoissa, niin pääsin lähtemään kotiin suunnitellusti.

Olen painottanut: merkitsen kyllä kaikki vapaat ajat, älkää varatko muuten, koska minulla on muutakin elämää, mutta sieltä tulee vaikka mitä selitystä.

Nykyään merkitsen työkalenteriin kaikki oman elämäni menot, jotta pääsen esim. ystävieni kanssa ulos tai mitä tahansa, johon on aikataulu.

Mutta eihän haittaa.

Vierailija
278/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullekin on käynyt näin... Vaikka olen työkavereille sanonut, että saavat varata vain vapaita aikoja, eivätkä varailla miten sattuu. Kerran minulla oli töiden jälkeen tapaaminen anoppini kanssa. Kerroin pääseväni töistä viimeistään klo 19. Olin lähdössä, kun yksi työkaveri juoksee perään, että toinen työkaveri varasi minulle 30 min sitten ajan asiakkaalle, joka tulee kohta. Noh, soitto anopille, että menee 30 min pitempään, mutta viimeistään klo 20 pääsen lähtemään. Tapauksessa tosiaan venyikin normaalia pitempään, kun oli hankala asiakas, ja tasan klo 20 pääsin lähtemään.

Perjantaisin pyrin lähtemään töistä iltapäivällä. Kerran oli lyhyempi perjantai, ja nyt siellä oli taas yksi työkaveri sörkkimässä työvuorojani, eli olisin joutunut istumaan töissä tekemättä mitään, kun asiakkaiden välillä olisi ollut useampi tunti. Onneksi se päivän viimeinen asiakas perui ajoissa, niin pääsin lähtemään kotiin suunnitellusti.

Olen painottanut: merkitsen kyllä kaikki vapaat ajat, älkää varatko muuten, koska minulla on muutakin elämää, mutta sieltä tulee vaikka mitä selitystä.

Nykyään merkitsen työkalenteriin kaikki oman elämäni menot, jotta pääsen esim. ystävieni kanssa ulos tai mitä tahansa, johon on aikataulu.

Mutta eihän haittaa.

Painota kuinka paljon haluat, mutta jos lapasena hoidat sitten hommat kuitenkin niin saat uskoa, että tuollainen jatkuu. Jos nuo listojasi sörkkivät työkaverit eivät ole esimiesasemassa sinua kohtaan niin miksi ihmeessä suostut tekemään heidän määräämiään hommia omiesi päälle???

Vierailija
279/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"

Ei yhtään...

Et sitten selvittänyt AKE:sta autojen haltijoita? Niiden perusteellahan olisit voinut ilmoittaa poliisille asian ja sieltä olisivat voineet laittaa sakot väärin parkkeeraajille. Tämän takia juttusi tuntuu typerältä provolta.

Jos on omalla pihalla ja tontilla niin se on kotirauhan suojaamaa aluetta ja auton voi myös hinauttaa pois ja lähettää laskun auton omistajalle.

Vierailija
280/2965 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä ei haittaa -tyypeistä mahdollista päästä, mutta "kyllä silti voi" ei millään.  Joka edes pahoittelee on jotenkin ymmärtänyt olevansa röyhkeä, "silti voi" vetoaa siihen että ihminen on itse hyväksynyt toinen ajattelee hänen puolestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän