Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bipolaari - mikä teillä on ollut paras lääke?

Vierailija
19.11.2023 |

Mitä käytätte nyt? Minkälaunen vointi ja työkyky ollut tänä vuonna?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deprakine, olen miespuolinen. Olen aina ollut työkykyinen. Pari vuotta sitten monen kuukauden masennusjakso, kun olin jättänyt Deprakinen monta kk aikaisemmin edeltävästi pois. Nyt taas Deprakine pitkään käytössä ja vointi hyvä

Vierailija
2/12 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lääkkeiden tietoinen poisjättäminen on vaikuttanut elämään? Kiinnostelisi tietää.

Vierailija
4/12 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reagila (karipratsiini), olen työkyvyttömyyseläkkeellä.

Vierailija
5/12 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cialin on paras

Vierailija
6/12 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deprakine. Tosin vastaan jo lalpsena sairastuneen poikani puolesta. T: Sairautta vuosia rinnalla seuranneena.

Vierailija
7/12 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor, olantsapiini ja sertraliini. Olen täysin työkyvytön. On myös muita sairauksia, jotka vaikuttaa työkykyyni.

Vierailija
8/12 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli alunperin lamictal ja ketipinor samaan aikaan. Lamictal autto myös keskittymiseen mulla ja aina nostoista n. Pari vk eteenpäin olo oli hyvä, kunnes masennus oireet alko taas. Sain myös allergisen ihoreaktion lamictalista melkein vuoden syömisen jälkeen jollon se lopetettiin kokonaan. Sen jälkeen oon pärjännyt ketipinorilla. Aluks olin tosi väsyny, kunnes mun annosta tajuttiin laskea. 

Tällä hetkellä menny jo 2 vuotta debot ketipinor 200-250mg illassa. Säätelen annosta ite niin, että jos on masentuneisuutta tiputan annoksen 200mg:aan ja jos mania oireita niin nostan 250 mg:aan. Lisäks mulla on uneen 100mg lyhytvaikutteista Ketipinoria illassa. En syö tai nuku ilman Ketipinoria, joten on siitä syystäkin sopinut mulle. 

Mulla on myös tarvittaessa ahdistukseen Propral 10mg ja Ketipinor 25mg. 

Mun vointi on ollu tänä vuonna tosi hyvä. Välillä masennuksen tai manian ensioireet kurkistaa, mutta annosmuutoksen kanssa ne on menny päivässä parissa ohi. Oon ollu koko vuoden normaalisti työelämässä lukuun ottamatta 2pv sairaslomaa keväällä kun manian ensioireiden takia koin tarvitsevani pakkolevon. Pakotin itteni nukkumaan enemmän ja rauhoittumaan kotona jollon parin päivän salkku riitti.

N34

Vierailija
9/12 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lamictal ja Risperdal-pillerit.

Nyt vaan valitettavasti molemmista on tullut rytmihäiriöitä, joten ollaan taas jännän äärellä että mitäs nyt  :(

Vierailija
10/12 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/12 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatri antoi Lito reseptin kakkosluokan bipooni. Onko muilla kokemuksia tuosta lääkkeestä?

Vierailija
12/12 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykiatri antoi Lito reseptin kakkosluokan bipooni. Onko muilla kokemuksia tuosta lääkkeestä?

Perinteikäs ja toimiva lääke useimmille. Mulla Lito ja lisänä Ketipinor 25mg iltaisin tukihoitona ja unta parantamaan. Tarkoitus on jättää Ketipinor pois kokonaan jossakin vaiheessa. Ei muita oireita Litosta, kuin pieni satunnainen vapina. Mutta iho on jotenkin punaisempi kuin muilla, kuin olisi koko ajan kuuma/tms. Lisäksi vähän meinaa pukata näppylää, mitä ei ole ennen Litoa ollut, mutta voi mennä hormonaalisen piikkiin.

Litiumipitoisuus veressä on mittauksissa asteikon alarajalla, koska tämä annos riittää. Omaa painoa kannattaa seurata säännöllisesti, jotta annostus pysyy itselle riittävänä. Iän myötä kakkostyypin lääkityksen saa purettua joillakin ihmisillä kokonaan, kun elämässä stressitekijät vähenevät/loppuvat. Sitä odotellessa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi