Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset
Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".
Kommentit (2965)
Tulimme mökiltä kotiin ja tajuamme että puuvarastosta on kadonnut ainakin 3 riviä, n. 6 pinokuutiota puuta eli aika p*runmoinen määrä ja varaston riippulukko on oven edessä rikottuna. Soitto poliisille ja saamme ohjeet rikosilmoituksen tekoon ja kun partio sattui pyörimään siinä lähellä, niin kävivät katsomassa että lukko murrettu, selvä tapaus. Ollaan siinä ihmettelemässä kun naapuri alkaa huudella aidan läpi ettei kai haitannut, hän lainasi vähän puita, tuo kyllä uuden lukon rikotun tilalle... Onneksi olin kuvannut puuvajassa olleita oravanpoikasia, niistä kuvista näkyi kuinka paljon puuta oli ollut ja naapuri joutui maksumieheksi. Poliiseilla oli kyllä hyvät ilmeet ja kiittivät naapuria "tunnustuksesta". Panee kyllä miettimään kuinka joku luulee että naapurista voi vain hakea puita kun ne ovat itse kaadettuja ja pilkottuja, naapurini oli sitä mieltä etteivät ne mitään maksa kun emme ole ostaneet niitä.
Vierailija kirjoitti:
Panee kyllä miettimään kuinka joku luulee että naapurista voi vain hakea puita kun ne ovat itse kaadettuja ja pilkottuja, naapurini oli sitä mieltä etteivät ne mitään maksa kun emme ole ostaneet niitä.
Työkaveri kertoi, että naapuri oli kehottanut ottamaan ja tekemään polttopuiksi hänen tontiltaan kaadetut koivut. Itse ei enää kyennyt/ jaksanut. Näin tehtiin. Myöhemmin alkoi tuntua, että ko. puita alkoi kuivina kadota liiteristä. Työkaveri pähkäili, ettei niitä kukaan muu ole voinut hakea vähän kerrassaan kuin tämä naapuri. Laittoi lukon liiteriin ja puita ei enää kadonnut.
Pidin synttärijuhlat pienelle kaveripiirille (omani) ja useampikin vieraista kysyi saako tuoda yhden Pertin tai Marjatan mukana öö mieluummin ei, kun en tunne? Miks haluaisin viettää synttärijuhlat joidenkin random -tyyppien kanssa? Tyypit lähdössä ennemmin valmiisiin bileisiin omien kavereidensa kanssa, kun tulossa mua juhlimaan toisin sanoen.
Joku nainen iski auton oven parkkipaikalla autoni kylkeen. Sanoi, oho, semmonen pieni jälki tuli ja lähti reippaasti kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Kahden ystävättären kanssa onnistuimme saamaan vapaan pöydän suositussa - siksi ruuhkaisessa - terassibaarissa (Esplanadin Kappeli, Helsinki). Tilaamiemme juomien saapuessa edellisten asiakkaiden lasit olivat edelleen pöydässä. Tarjoilija hulautti ystäväni kolpakkoon edellisen asiakkaan oluen jämät. Ihan asialliseen sävyyn siitä huomautimme, jolloin tarjoilija sanoi: "Kai sinä olet jotain pahempaakin suuhusi pistänyt" ja poistui paikalta. Eihän haittaa??!!
Kappelin tarjoilu on lähinnä vitsi, osuusliikkeen kuukausipalkkaisia piikoja ei kiinnosta muu kuin keskinäinen juoruilu
Aikoinaan eräät tutut halusivat lainata meiltä elokuvia. Meillä ne oli siistissä järjestyksessä ja säilytettiin tarkasti (oli tuolloin harrastuskin)
Heillä ne sitten nakattiin milloin mihinkin hyllyyn ilman kansia naarmuttumaan ja useampi elokuva alkoi pätkiä heidän käytössään. Ei enää lainattu kun meininki ei muuttunut. Ei kuulemma pikku naarmut haittaa...
Lainasin kirjan siskolleni. Siskon poika oli pissannut kirjan likomäräksi. Ei kai haittaa, kun sä olit jo lukenut sen?
Ex-anoppi vonkusi meille saunaan ja sitte kutsuttiin. Tuli tunnin myöhässä ja vielä koiran kanssa. Sitte vetkutteli vielä tunnin enneku meni saunaan. Pidin pääni että ei tod. kutsuta toista kertaa. Nim. sähkö ei ole ilmaista eikä koirankarvat poistu itekseen.
Gynekologin miesystävä tulee huoneeseen kun tutkimus on alkamassa "moikka, ai sulla onkin täällä potilas näytillä" "joo oon töissä vielä tunnin nähään sit viideltä" ja kaiken huipuksi nämä vielä suutelevat ennen kuin mies vihdoin häipyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsui kylään vaikka hänellä ja miehellään lentsu. Niiskuttelivat siinä ja "ei kai tää haittaa ku ollaan kaikki saatu suojat".
Nyt kipeänä täällä. Testiä sitten kun pystyn.
Tämä on ihan uskomattoman turhauttavaa astmaatikkona. Jotkut myös tulevat itse kylään kipeenä. Jokainen virus laukaisee astman pahenemisvaiheen, saatan olla kuukaudenkin sairas ja yskä kestää vielä pidempään.
Tämä on uskomattoman vaikeaa varsinkin useinpien perusterveiden ymmärtää, ja niiden joilla ei ole yhtä paljon elämää rajoittavas sairautta.
"Ei kai se mitään haittaa, flunssahan menee ohi muutamassa pöivässä!"
Minulle on naurettu päin naamaa kun toisinaan nostin metelin em. asiasta. Että kun tullaan nuhaisina yleisötapahtumiin /kutsuille.
Enää en "valita turhasta enkä ole turhan herkkä, enkä sairast kärpäsenpa..... kin, pysyttelen kotonani.
Parempi vaihtoehto kuin sairastaa flunssaa viikkotolkulla, ja sen jälkeen yskiä keuhkoputkentulehduksen / keuhkokuumeen kourissa jopa kuukauden!
Näin meillä vaikeahkoa astmaa sairastavilla.
Meillä töissä oli yksi sankari lukenut toisen työntekijän (kyseessä ei todellakaan ollut pettämisepäily) yksityisiä whatsapp viestejä kun tämä oli unohtanut puhelimensa auki. Oli vaan niiiiiin utelias, ei kai haittaa kun eihän siinä mitään pahaa ole? Ei edes tajunnut että syyllistyi rikokseen ja tunnusti vielä autuaasti.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapariskunta oli luvannut tulla käymään siinä "kasin kantturoissa". Puolisollani oli aikainen töihinlähtö,minä olin raskaana ja vasynyt. Puoli ysiltä laitoin viestiä monelta tulette,käydään kohta nukkumaan. Vastausta ei tullut. Ysiltä mieheni meni sänkyyn ja minä suihkun kautta miehen kainaloon. Kympiltä havahduttiin ovikellon räminään. Ystäväthän siellä,viimein.Mieheni meni sanomaan että menkää pois,me nukutaan. Olivat todella loukkaantuneita ja luulleet,että nukkumaan käymisemme on vitsi.
Mun ex sanoi kans aina että tulee esmes kolmen pintaan. Se saattoi sitte olla klo 18. No, nyt ex, ei vi tuta enää;)
Vierailija kirjoitti:
Joku nainen iski auton oven parkkipaikalla autoni kylkeen. Sanoi, oho, semmonen pieni jälki tuli ja lähti reippaasti kauppaan.
Joitakin pitäny laskuttaa vastaavista Poliisin kehoituksesta rikosilmoituksen myötävaikutuksella.
Aikavarkaat on kyllä yksi alhaisimmista ryhmistä näissä "tää ei kai haittaa" tapauksissa.
Eräs kaveri (tuolloin melko läheinen) ei ikinä pitänyt kiinni sovitusta. Hän oli kotona lasten kanssa ja itse olin tyelämässä. Kun ovimme vapaapäivälleni jotain yhteistä tekemistä esim puolen päivän aikoihin- itse olin tapaamispaikalla noin 11.45-12.15. Yleensä häntä ei sitten kuulunut vielä yhdeltäkään, ja kun kysyin viestillä missä on tulossa niin saattoi ilmoittaa että alkaa kohta pukea lapsia... Toisin sanoen hän oletti minun voivan odotella tuntikaupalla jossain ja viettävän sitten koko illan hänen kanssaan.
Kun sitten sanoin, että minulla on myös muuta menoa myöhemmin enkä voi odottaa, hän syyllisti minua siitä että minun kanssani on vaikea sopia, ensi kerralla nähdään sitten kyllä ajan kanssa... No sitä aikaa tuhlaantuu siihen, että hän tulee paikalle kun huvittaa eikä edes ilmoita ellen kysele, ja jos kyselen hän ärsyyntyy siitä. Ei mitenkään tajunnut, että ne vapaapäivät on tosiaan se yksi päivä ja siihen pitää usein saada sopimaan muutakin tekemistä kuin hänen tapaaminen.
Nykyään en enää jaksa yrittää- kerron milloin minulle sopii ja missä. Jos hän sitten ehdottaa muuta niin sekin saattaa käydä mutta en ala muutella muita menojani.
Vierailija kirjoitti:
Tulimme mökiltä kotiin ja tajuamme että puuvarastosta on kadonnut ainakin 3 riviä, n. 6 pinokuutiota puuta eli aika p*runmoinen määrä ja varaston riippulukko on oven edessä rikottuna. Soitto poliisille ja saamme ohjeet rikosilmoituksen tekoon ja kun partio sattui pyörimään siinä lähellä, niin kävivät katsomassa että lukko murrettu, selvä tapaus. Ollaan siinä ihmettelemässä kun naapuri alkaa huudella aidan läpi ettei kai haitannut, hän lainasi vähän puita, tuo kyllä uuden lukon rikotun tilalle... Onneksi olin kuvannut puuvajassa olleita oravanpoikasia, niistä kuvista näkyi kuinka paljon puuta oli ollut ja naapuri joutui maksumieheksi. Poliiseilla oli kyllä hyvät ilmeet ja kiittivät naapuria "tunnustuksesta". Panee kyllä miettimään kuinka joku luulee että naapurista voi vain hakea puita kun ne ovat itse kaadettuja ja pilkottuja, naapurini oli sitä mieltä etteivät ne mitään maksa kun emme ole ostaneet niitä.
Olisin kertonut tapauksesta myös paikallislehdessä tai jossain muussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsui kylään vaikka hänellä ja miehellään lentsu. Niiskuttelivat siinä ja "ei kai tää haittaa ku ollaan kaikki saatu suojat".
Nyt kipeänä täällä. Testiä sitten kun pystyn.
Tämä on ihan uskomattoman turhauttavaa astmaatikkona. Jotkut myös tulevat itse kylään kipeenä. Jokainen virus laukaisee astman pahenemisvaiheen, saatan olla kuukaudenkin sairas ja yskä kestää vielä pidempään.
Tämä on uskomattoman vaikeaa varsinkin useinpien perusterveiden ymmärtää, ja niiden joilla ei ole yhtä paljon elämää rajoittavas sairautta.
Juu, on tosiaan viisainta pysytellä kotona, kuin selittää asiaa ymmärtämättömille.
Autoni parkkipaikka oli samassa pihassa pienen kaupan kanssa. Parkkipaikkani oli selkeästi merkitty samoin kuin kaupan omat paikat. Siitä huolimatta ihmiset jatkuvasti parkkasivat paikalleni. Kerran tulin kotiin ja paikalleni oli juuri pysäköinyt auto josta nousi nainen. Pysäköin oman autoni hänen auton taakse ja avasin ikkunan pyytäen häntä lähtemään paikaltani. Mä käyn vain pikaisesti tuossa kaupassa oli vastaus ja aikoi jatkaa matkaa. Mä nousin autosta ja huikkasin että no siinä tapauksessa mä meen nyt kotiin ja palaan aamulla kun lähden töihin, ei kai haittaa. Se katsoi mua kuin idioottia, mutta tajusi sentään kuinka tökerö oli ja ajoi autonsa pois paikaltani. Mont kertaa kävi niin että etsiskelin kaupasta kuskia paikallani olevalle autolle. Myöhemmin siihen tuli pysäköinnin valvonta ja sain vaihdettua paikkani toiselle puolelle parkkialuetta.
Olikohan 2. vai 3. treffit sovittuna tapailemani tyypin kanssa. Oltiin sovittu ne asuntooni, mutta tyyppiä ei näy, ei kuulu. Illansuussa hän laittoi viestiä, ja ihmettelin, miksei hän tullutkaan, niin kuin sovittiin. Vastaus: "Siel sato vettä ni en halunnu tulla ja menin salille." Onneksi tuli ilmi näin nopeasti, että ei kannata jatkaa tapailua.
Työpaikoilla pahimpia tää ei kai haittaa kokemuksia on puskan takaa tulevat päätökset, kuten toimistohuoneiden yhdistäminen tai työpisteen siirto, vastuualueiden muuttuminen, uusi esihenkilö tai joku muu asia joka koskettaa millään tavalla minua.
On kyllä oikeasti vähän ahdistavaa jos kuulet jostain muutoksesta vasta kun osaat kysyä asiasta ensin ihmeteltyäsi asiaa itsekseen.
Miten joillekin esihenkilöille ei tule edes mieleen että heillä on se suurin tiedotusvastuu pienistäkin rasahduksista ja muutoksista vaikkapa kahvihuonekäytäntöön.
Ei riitä että "joku joskus kertoo"
Henk.koht. numerosi ei ole siis salainen kun sen saa ihan vaan kysymällä. Ei ole fonectan tehtävä määritellä ketä saa tavoitella ja missä asioissa.
Törkeää kyllä asiakkailta alkaa etsiä henk.koht numeroa ihmisen lomalla ollessa.
Käy muuttamassa tietosi salaiseksi.