Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset
Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".
Kommentit (2965)
joo, ei haittaa että varastat minulta vettä. Mutta varo, sinne kaivoveteen on piilotettu lähdevettä sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Ex-naapuri kertoi tuovansa raivausahan ja raivaavansa tonttiaan, ei kai haittaa? No ei. Torppa on meistä 300m päässä. Oli kaatanut myös meidän puolelta istutetun koivuntaimikon..
Ai Maisa Torppa asuu noin lähellä teitä...
Vierailija kirjoitti:
Naapuri oli meidän loman aikana kerännyt vadelmapuskasta kaikki kypsät vadelmat.
Tuli itse kertomaan, koska ajatteli ettei me tarvita niitä kun ollaan kerran lomalla (5 pv). EIvät olisi marjat pilaantuneet tuossa ajassa. Ärsyttää koko tyyppi, mutta en viitsinyt nostaa numeroa, koska joudutaan asumaan vieretysten todennäköisesti vielä pitkään.
Ensi vuonna kyllä kerään puskan tyhjäksi ennen mitään reissua.
Jos naapurin puska on tyhjä kannattaa leikata koko puska kostoksi maan tasalle. Oppiipahan naapuri olemaan.
Tuttavapariskunta oli luvannut tulla käymään siinä "kasin kantturoissa". Puolisollani oli aikainen töihinlähtö,minä olin raskaana ja vasynyt. Puoli ysiltä laitoin viestiä monelta tulette,käydään kohta nukkumaan. Vastausta ei tullut. Ysiltä mieheni meni sänkyyn ja minä suihkun kautta miehen kainaloon. Kympiltä havahduttiin ovikellon räminään. Ystäväthän siellä,viimein.Mieheni meni sanomaan että menkää pois,me nukutaan. Olivat todella loukkaantuneita ja luulleet,että nukkumaan käymisemme on vitsi.
Sinulle, jolta näkyy puuttuvan kirjoitustaito, osaat kirjoittaa kommenttinasi vain "Up", ensi kerralla klikkaa vain nuolta alas tai ylös. Älykkyys paistaa kauas. Nuolta klikkaamalla säästyy näppäimet paineluilta. Tämä Up-taituri on kovin monessa viestiketjussa taitojaan esittelemässä. Miksi? Jos ei ole muuta sanottavaa, jättäisi tuonkin sanomatta.
Vierailija kirjoitti:
Sinulle, jolta näkyy puuttuvan kirjoitustaito, osaat kirjoittaa kommenttinasi vain "Up", ensi kerralla klikkaa vain nuolta alas tai ylös. Älykkyys paistaa kauas. Nuolta klikkaamalla säästyy näppäimet paineluilta. Tämä Up-taituri on kovin monessa viestiketjussa taitojaan esittelemässä. Miksi? Jos ei ole muuta sanottavaa, jättäisi tuonkin sanomatta.
UP
(ei kai haittaa?)
Tarvitseeko sitä omaa typeryyttä kaikille näyttää. Luulisi itseään haittaavan, meitä muita ei muiden typeryys haittaa, naurattaa kyllä pirusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yläkoulun opettaja. Oppilas oli etsinyt minua koululla työpäivän päätymisen jälkeen. Kollega oli antanut oppilaalle numeroni (joka on salainen). Ei kai haittaa, että numerosi on nyt yleisessä jakelussa?
Haittaa, jouduin vaihtamaan numeroa. En kerro sitä enää edes muille opettajille.
Minuun saa yhteyden Wilman kautta.
Kyllä on ihmeellinen salaseura sinulla. Tarvittaesa voi olla tarpeellista soittaa opettajalle. Esim. kiusaamistapaukset.
Opettajillakin on työaika, eikä heidän tarvitse olla sen ulkopuolella vanhempien tietotoimistona tai sovittelijana. Eräs sukulaiseni on opettaja, ja hän on joutunut vaihtamaan numeroaan useita kertoja sen päädyttyä jotenkin yleiseen tietoon. Hänen arjestaan lapsiperheen vanhempana ei tahtonut tulla mitään, kun vanhemmat soittelivat hänelle kaiket illat kysellen, valittaen, ja vaatien erityiskohtelua. Se alkoi käydä myös mielenterveyden päälle.
Vierailija kirjoitti:
Matkustan itse aika jsein pitkän junamatkan. Ja aina ihmetyttää se, että lähes aina joku istuu väärässä paikassa. Joko se on niin pallohukkanen, ettei osaa katsoa vaunua ja/tai paikkaa oikein, tai sitten menee tarkoituksella väärään paikkaan eihän haittaa verukkeella. Itse ostan nykyään aina myös viereisen paikan ihan kiusallakin,
Kopioin, koska lainaus ei enää onnistunut.
Minulla sama tilanne, usein istun pitkiä aikoja junassa. Tyypillisesti valitsen paikan niiltä neljän paikoilta, jos on vapaana. Valtaosa matkoista sujuu ongelmitta, ja kanssamatkustajat ovat ystävällisiä. Välillä kumminkin sattuu näitä paikanvarastelijoita kohdalle. "Kun me nyt niin haluttaisiin kavereiden kanssa istuskella tässä keskenämme, ei kai sua nyt haittaa muualla istua kun yksin olet". Olisitte varanneet paikat itsellenne alun perinkin! Viimeisimmällä kerralla joku veti sikeitä paikallani suu auki. En kerta kaikkiaan kehdannut häiritä, konflikteja k
Tässä yksi viikko sitten olin kotimaan lennolla.
Kone oli ehkä puolitäysi.
Oletan, että jokaisella on matkalippu, jossa on merkitty paikkanumero. Ainakin omassa oli selkeästi 34C
Varmaan kymmenen ihmistä istui väärällä paikalla, muut matkustajat ja henkilökunta sitten ohjeistivat paikoilleen.
Miksei vddu voi vaan mennä omalle paikalleen suoraan?
Vierailija kirjoitti:
:D
-virtanen
Terveiset tutuille. Jotenkin uskoisin, että joku muukin kamuista vielä täällä
Metsäneläimistä
Vierailija kirjoitti:
Tään kommentin kirjoittaja on joko hulvaton huumorinainen tai sitten aivan pohjattoman tyhmä. Nää up-viestit on siksi, että joku haluaa nostaa putoamassa olevan keskustelun ylös. Joskus oon nähnyt myös käytettävän pistettä.
Tyhmyyskin kyllä joskus paistaa. Kauas.
Vierailija kirjoitti:
Olen yläkoulun opettaja. Oppilas oli etsinyt minua koululla työpäivän päätymisen jälkeen. Kollega oli antanut oppilaalle numeroni (joka on salainen). Ei kai haittaa, että numerosi on nyt yleisessä jakelussa?
Haittaa, jouduin vaihtamaan numeroa. En kerro sitä enää edes muille opettajille.
Eikö opettajilla muka ole työn puolesta virkapuhelimia?
Olen lääkäri, ja mulla on ollut koko virkaurani ajan työpuhelin ja henkilökohtainen puhelin ihan erikseen. Oma numeroni on salainen, ja itse asiassa se virkanumerokin on salainen ja tarkoitettu vain siihen että mä soitan (potilaalle, toiseen yksikköön tai vaikka toiselle viranomaiselle) työpuheluja. Onko opettajat a) niin nössöjä, että antaa oman puhelinnumeronsa työkäyttöön vai b) niin ahneita ja yhteiskuntaa eli työnantajaa riittäviä, että käyttävät työpuhelintaan kaikkeen viestintäänsä?
En tiiä liittyykö tähän ketjuun.
Koulukaveria jouduin aina odottelemaan pitkäänkin, pyöräiltiin yhtä matkaa kouluun. No eräs kerta olin vähän myöhässä, kaverii ei näkyny jäin odottelemaan. Odotin ja odotin, koitin soittaakin, ei vastaa. Soitti kohta ja kyseli missä oikein olen, hän on jo koululla, lähti yksin kun ei nähnyt minua tapaamispaikalla.
Ois voinu viestiä laittaa ja kysyä, mutta ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö opettajilla muka ole työn puolesta virkapuhelimia?
Olen lääkäri, ja mulla on ollut koko virkaurani ajan työpuhelin ja henkilökohtainen puhelin ihan erikseen. Oma numeroni on salainen, ja itse asiassa se virkanumerokin on salainen ja tarkoitettu vain siihen että mä soitan (potilaalle, toiseen yksikköön tai vaikka toiselle viranomaiselle) työpuheluja. Onko opettajat a) niin nössöjä, että antaa oman puhelinnumeronsa työkäyttöön vai b) niin ahneita ja yhteiskuntaa eli työnantajaa riittäviä, että käyttävät työpuhelintaan kaikkeen viestintäänsä?
En tietenkään osaa sanoa kaikkien oppilaitosten toimintatavoista, mutta silloin kun itse työskentelin ammatillisena opettajana, minulla oli erikseen työpuhelin. En vastannut siihen tuleviin yhteydenottoihin työajan ulkopuolella, ja se oli oikeastaan kiellettykin työnantajan toimesta. Työpuhelinta ei myöskää olisi saanut ottaa mukaan työajan päätyttyä kuin poikkeustapauksissa. Työpuhelimen numero oli yleistä tietoa, ja se löytyi oppilaitoksen yhteystiedoista.
Henkilökohtainen numeroni oli tietenkin pomoni ja joidenkin työkavereiden tiedossa. Joskus harvoin oli tarpeen ilmoittaa jostain akuutista asiasta viipymättä työajan ulkopuolella - ja joskus ihan vaan käytiin yksillä työviikon päätteeksi hyvien työkavereiden kanssa. Tietenkin oletuksena oli, ettei numeroa jaella, eikä muutenkaan käyttäydytä epäammattimaisesti. Tässä em. tapauksessa on ihan selkeästi opettajakollega toiminut väärin, eikä sen perusteella tule leimata koko ammattikuntaa, saati haukkua nössöksi tai ahneeksi.
Alko kyllä jo haittaamaan, kun kaveri peruu 6 kertaa putkeen hänen ehdottamat tapaamiset ja sanoo, että kun hänellä on tätä ahdistusta, ei johdu sinusta.
Muuten hyvä, mutta pystyy näkemään kaikkia muita, mutta ei toki johdu minusta kun alkaa ahdistamaan aina, kun minut pitäisi nähdä?
Ei meidän tarvitse nähdä jos niin ahdistaa, mutta ei tarvitsisi valehdellakaan, se tuntuu paskaselta tässä eikä se sinun ahdistus.
Puoliso kysyi mihin huippukallis naamacremepurkki oli tyhjentynyt. Olin ihmeissäni luulin leivänpäällysteeksi. Mutta eihän se haittaa..
T:Urpo
Jossain kohtaa junat oli täynnä ukrainalaisia kun heille matkat oli ilmaisia. Heillä ei kuitenkaan ollut paikkavarauksia. Heitä joutui koko ajan pyytämään siirtymään.