Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset
Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".
Kommentit (2965)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle, jolta näkyy puuttuvan kirjoitustaito, osaat kirjoittaa kommenttinasi vain "Up", ensi kerralla klikkaa vain nuolta alas tai ylös. Älykkyys paistaa kauas. Nuolta klikkaamalla säästyy näppäimet paineluilta. Tämä Up-taituri on kovin monessa viestiketjussa taitojaan esittelemässä. Miksi? Jos ei ole muuta sanottavaa, jättäisi tuonkin sanomatta.
Tyhmä. Ei up tarkoita sitä että halutaan peukuttaa, vaan se on ketjun nosto. Eli ei ole mitään lisättävää, mutta haluaa saada keskustelun muiden näkyville, jolloin kirjoittaa joko up tai nosto ja ketju näkyy taas hetken uusimmissa.
up :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yläkoulun opettaja. Oppilas oli etsinyt minua koululla työpäivän päätymisen jälkeen. Kollega oli antanut oppilaalle numeroni (joka on salainen). Ei kai haittaa, että numerosi on nyt yleisessä jakelussa?
Haittaa, jouduin vaihtamaan numeroa. En kerro sitä enää edes muille opettajille.
Minuun saa yhteyden Wilman kautta.
Eikö opettajilla muka ole työn puolesta virkapuhelimia?
Olen lääkäri, ja mulla on ollut koko virkaurani ajan työpuhelin ja henkilökohtainen puhelin ihan erikseen. Oma numeroni on salainen, ja itse asiassa se virkanumerokin on salainen ja tarkoitettu vain siihen että mä soitan (potilaalle, toiseen yksikköön tai vaikka toiselle viranomaiselle) työpuheluja. Onko opettajat a) niin nössöjä, että antaa oman puhelinnumeronsa työkäyttöön vai b) niin ahneita ja yhteiskuntaa eli työnantajaa riittäviä, että käyttävät työpuhelintaan kaikkeen viestintäänsä?
Arv. lääkäri. Tuossahan oli kysymys siitä, että opekollega oli antanut työtoverin salaisen yksityisnumeron oppilaalle.
(Toivottavasti kuuntelet tarkemmin niitä potilaitasi kuin luet näitä lyhyitä tekstejä...)
Meillä töissä on henkilökunnan työtilassa seinällä lista henkilökunnan kotipuhelimista sitä varten, että työntekijä voidaan tarpeen vaatiessa tavoittaa työajan ulkopuolella (työasiassa). Sitä numeroa ei anneta kenellekään ulkopuoliselle. Asiakkaat voivat todellakin soittaa asianomaisen virkapuhelimeen, virka-aikana.
Koulussa viestintäkanava vanhempien ja opettajan välillä on Wilma.
Vierailija kirjoitti:
Puoliso kysyi mihin huippukallis naamacremepurkki oli tyhjentynyt. Olin ihmeissäni luulin leivänpäällysteeksi. Mutta eihän se haittaa..
T:Urpo
Minun urponi käytti kallista naamarasvaani (jota laitetaan vain pikku nokare kerrallaan) oikein reilusti karkeiden remonttikouriensa voiteluun.
Sanoin, että jos vielä toisen kerran kosket siihen niin kerron, paljonko se pieni purkki maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri oli meidän loman aikana kerännyt vadelmapuskasta kaikki kypsät vadelmat.
Tuli itse kertomaan, koska ajatteli ettei me tarvita niitä kun ollaan kerran lomalla (5 pv). EIvät olisi marjat pilaantuneet tuossa ajassa. Ärsyttää koko tyyppi, mutta en viitsinyt nostaa numeroa, koska joudutaan asumaan vieretysten todennäköisesti vielä pitkään.
Ensi vuonna kyllä kerään puskan tyhjäksi ennen mitään reissua.
Jos naapurin puska on tyhjä kannattaa leikata koko puska kostoksi maan tasalle. Oppiipahan naapuri olemaan.
Mä olisin vuolaasti kiitellyt naapuria, antanut sille kylmäkassin kouraan ja sanonut että voi sillä kylmäkassilla tuoda ne pakastetut marjat mun pakasteeseen.
Istuin junassa omalla paikallani paikkalippu maksettuna kun siihen lehahti porukka ympärilleni istumaan ja joku ehdotti, että vaihtaisin hänen kanssaan paikkaa eli menisin muualle istumaan, jotta hän pääsisi kavereitten kanssa istumaan, että samahan se on missä sitä istuu.. Koska olin nuori ja tyhmä, suostuin siihen hammasta purren. Sitten kävi ilmi, että vaihtopaikkani oli selkä menosuuntaan päin ja seuraavat 4 tuntia oli kärsimystä ja harmitusta kun vaihdoin paikkani huonompaan. Enää en suostuisi moiseen.
Meillä on todella vähän nurmikkoa pihassa ja vain hyvin rajatulla alueella. Muualla on kiveystä sekä soraa. Naapurilla on rehottava ruma ja älyttömän iso (hyi) nurmikko, jota leikkelee silloin tällöin. Naapurin nurmikko puskee meidän puolelle aidan alta mutta naapuria se ei ilmeisesti haittaa. Ensi kesänä myrkytän sen aidan vieressä olevan kaistaleen.
Nurmikko ei ole kaikkien mielestä kiva
Näitä tää ei kai haittaa kokemuksia olisi vaikka kuinka paljon mutta tässä toistuvimmat:
- eväiden TOISTUVA lainailu työpaikan jääkaapista (ketsuppi, margariini, tietty maito...) mikäli ei ole kysytty lupaa
- okt alueella märkien puiden tai roskien poltto takassa tai takkatulen kituuttaminen pelti puolillaan niin että savu on taattu (kaupalla noin 300m.päässä roskille olisi ilmainen sijoituspaikka)
- pahalle haisevan auton tyhjäkäynti naapurin korvausilmaventtiilin lähellä pakkasella
- hajuvesien käyttö paikassa jossa sen käyttö on erikseen kielletty
- pahimmat kokemukset siis siitä, että perheen astmaatikko joutuu ottamaan kohtauslääkettä näiden "ei haittaa" ääiliöden vuoksi...
Vierailija kirjoitti:
Meillä on todella vähän nurmikkoa pihassa ja vain hyvin rajatulla alueella. Muualla on kiveystä sekä soraa. Naapurilla on rehottava ruma ja älyttömän iso (hyi) nurmikko, jota leikkelee silloin tällöin. Naapurin nurmikko puskee meidän puolelle aidan alta mutta naapuria se ei ilmeisesti haittaa. Ensi kesänä myrkytän sen aidan vieressä olevan kaistaleen.
Nurmikko ei ole kaikkien mielestä kiva
Tämä on saanut alapeukkuja. Alapeukuttajat eivät ilmeisesti omista nurmikkoa eivätkä tiedä miten se leviää rikkaruohon tavoin esimerkiksi hiekalle, asfaltin rakoihin, kiveyksille... Ja kaikki siksi että naapurin mielestä "se ei haittaa"...
Joka tapauksessa nurmikko ei ole mikään pakollinen joka pihan varustus, ja jos omistat sellaisen niin pidäthän huolen että se pysyy siellä mihin se on kylvetty eikä leviä siitä naapurin kiveyksille.
Sama kuin levittelisi roskia pihalleen ja tuuli veisi ne naapuriin etkä kävisi keräämässä niitä vaan jättäisit naapurin huoleksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yläkoulun opettaja. Oppilas oli etsinyt minua koululla työpäivän päätymisen jälkeen. Kollega oli antanut oppilaalle numeroni (joka on salainen). Ei kai haittaa, että numerosi on nyt yleisessä jakelussa?
Haittaa, jouduin vaihtamaan numeroa. En kerro sitä enää edes muille opettajille.
Oletko turvakiellossa?
Mitä se tähän salaiseen numeroon kuuluu?!? Itsellänikin on salainen numero ja tiedoksi sinulle EN OLE TURVAKIELLOSSA !!! Kaikkia kommentoijia täälläkin "maan päällä kannetaan.... 😈!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on ihmeellinen salaseura sinulla. Tarvittaesa voi olla tarpeellista soittaa opettajalle. Esim. kiusaamistapaukset.
Etkö lukenut viimeistä lausetta??? Hän kirjoitti : "Minuun saa yhteyden Wilman kautta". Luuletko että tämä "Wilma" on joku henkilö.... 😂!!! "
Itselläkin on sekä virka- että henkilökohtaiset puhelimet erikseen. Työajan ulkopuolella olen tavoitettavissa vain henkilökohtaisissa asioissa, en ole töissä eikä minulle makseta siitä ajasta palkkaa. Virka-aikana minut tavoittaa siitä virkapuhelimesta.
Jos joku levittelisi henkilökohtaista numeroani, siitä koituisi turvallisuusriski ja siksi kaikki tietoni on salaisia.
Kenelle tämä on vaikeaa ymmärtää? Henkilökohtainen numero on nimen omaa henkilökohtainen!
Juhlavieraat tulevat yli 2 h ennen sovittua aikaa paikalle ja asettuvat istumaan keittiön pöydän ympärille, ei kai me olla haitaksi...? No, 10 min kesti hermot ennenkuin sanoin että mulla on kakun koristelu ja voileipäkakun kokoaminen kesken, eikä onnistu jos en pääse siihen pöydän ääreen hommiin, joten saatte nyt löytää jonkin toisen istumapaikan. JA olohuoneeseen ei ole menemistä, siellä mun tytöt laittaa koristeita ja asettelee tarjottavia joihin ei vielä kosketa. Jotain marmatusta tuli, mutta sanoin että kutsussa oli mainittu aika juuri tämän vuoksi, kellään meistä ei ole aikaa istua alas juuri nyt.
Vierailija kirjoitti:
Itselläkin on sekä virka- että henkilökohtaiset puhelimet erikseen. Työajan ulkopuolella olen tavoitettavissa vain henkilökohtaisissa asioissa, en ole töissä eikä minulle makseta siitä ajasta palkkaa. Virka-aikana minut tavoittaa siitä virkapuhelimesta.
Jos joku levittelisi henkilökohtaista numeroani, siitä koituisi turvallisuusriski ja siksi kaikki tietoni on salaisia.
Kenelle tämä on vaikeaa ymmärtää? Henkilökohtainen numero on nimen omaa henkilökohtainen!
Ainakin Fonecta jakeli eräänä kesänä tehokkaasti mun henk.koht. numeroa asiakkailleni kun työpuhelimessa oli lomavastaaja päällä. Isäni oli silloin sairaalassa, joten piti vastata kaikkiin puheluihin kun ei koskaan tiennyt jos vaikka sairaalasta soitetaan.
Olin lähdössä joululomalle kotiin ja pakkailin laukkuani mun opiskelijakämpässä. Kaverini oli siinä aikaa tuhlaamassa ja kun sanoin että mun pitää nyt mennä että ehdin bussiin, niin tämä vain totesi ettei kai se haittaa jos hän käyttää mun kämppää kun olen poissa? Kaverin oma kämppä on sekaisin ja täynnä roskia, niin ei oikein sopinut, mutta oli kyllä homma saada hänet ulos.
Vierailija kirjoitti:
Juhlavieraat tulevat yli 2 h ennen sovittua aikaa paikalle ja asettuvat istumaan keittiön pöydän ympärille, ei kai me olla haitaksi...? No, 10 min kesti hermot ennenkuin sanoin että mulla on kakun koristelu ja voileipäkakun kokoaminen kesken, eikä onnistu jos en pääse siihen pöydän ääreen hommiin, joten saatte nyt löytää jonkin toisen istumapaikan. JA olohuoneeseen ei ole menemistä, siellä mun tytöt laittaa koristeita ja asettelee tarjottavia joihin ei vielä kosketa. Jotain marmatusta tuli, mutta sanoin että kutsussa oli mainittu aika juuri tämän vuoksi, kellään meistä ei ole aikaa istua alas juuri nyt.
Mitä he lvettiä, törkeetä. Olisit sanonu että etikettivirheet pihalle.. miten kehtasivat?
Eihän haittaa, kun annoin sille kiusalliselta vonkaajalle baarissa sinun puhelinnumerosi omanani.
Vierailija kirjoitti:
Eihän haittaa, kun annoin sille kiusalliselta vonkaajalle baarissa sinun puhelinnumerosi omanani.
. . .kiusalliselle. . .
Vierailija kirjoitti:
Kakut pitää tehdä ajoissa, että ne ehtivät mehustua. Ei niitä viime tipassa valmisteta, tulee kuivia käppänöitä.
Kahden ystävättären kanssa onnistuimme saamaan vapaan pöydän suositussa - siksi ruuhkaisessa - terassibaarissa (Esplanadin Kappeli, Helsinki). Tilaamiemme juomien saapuessa edellisten asiakkaiden lasit olivat edelleen pöydässä. Tarjoilija hulautti ystäväni kolpakkoon edellisen asiakkaan oluen jämät. Ihan asialliseen sävyyn siitä huomautimme, jolloin tarjoilija sanoi: "Kai sinä olet jotain pahempaakin suuhusi pistänyt" ja poistui paikalta. Eihän haittaa??!!
Totta. Iltapäivä on 12:00-18:00, sitten alkaa ilta. Alkuilta on siis 18-19:00 maissa.