Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (2965)

Vierailija
2741/2965 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas mieleen puolison kummilapsen syntymäpäivät vuosien takaa. Olimme tekemisissä näiden kummilapsensa vanhempien kanssa ja yhteisiä harrastuksiakin oli, ikäluokkakin ns samaa "haarukkaa".

Meidät kutsuttiin aina esimerkiksi klo 15-17 väliseksi ajaksi, ja tuosta 17- eteenpäin oli sitten ns "iskän ja äipän kaveribileet". Olipas ulkopuolinen tunne kun olit poistumassa juhlista mummojen ja pappojen keskeltä ja sinne alkoi virrata naamatuttuja ja yhteisiä ikäkavereita viettämään aikaa. Ainoa vaan, että meidän kellon aikamme oli jo ns mennyt. Kelpasimme tuohon seurueeseen ainoastaan silloin jos puolisoa oli pyydetty kuskiksi. 

Nykyään asumme muualla ja rippijuhlakutsu toiselle puolen suomea tuli niinkin ajoissa kuin pari viikkoa ennen juhlia. No ei menty eikä mennyt puolisoni- lapsen kummikaan, yleensä tällaiset vaatii vähän järjestelyä mutta tuskin meitä sinne oikeasti odotettiinkaan. 

Kyseiset henkilöt ovat muullakin toiminnalla osoittaneet todellisen luonteensa joten eipä kiinnosta seuransa.

Vierailija
2742/2965 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipas mieleen puolison kummilapsen syntymäpäivät vuosien takaa. Olimme tekemisissä näiden kummilapsensa vanhempien kanssa ja yhteisiä harrastuksiakin oli, ikäluokkakin ns samaa "haarukkaa".

Meidät kutsuttiin aina esimerkiksi klo 15-17 väliseksi ajaksi, ja tuosta 17- eteenpäin oli sitten ns "iskän ja äipän kaveribileet". Olipas ulkopuolinen tunne kun olit poistumassa juhlista mummojen ja pappojen keskeltä ja sinne alkoi virrata naamatuttuja ja yhteisiä ikäkavereita viettämään aikaa. Ainoa vaan, että meidän kellon aikamme oli jo ns mennyt. Kelpasimme tuohon seurueeseen ainoastaan silloin jos puolisoa oli pyydetty kuskiksi. 

Nykyään asumme muualla ja rippijuhlakutsu toiselle puolen suomea tuli niinkin ajoissa kuin pari viikkoa ennen juhlia. No ei menty eikä mennyt puolisoni- lapsen kummikaan, yleensä tällaiset vaatii vähän järjestelyä mutta tuskin meitä sinne oikeasti odotettiinkaan. 

Kyseiset henkilöt ovat muull

Meillä vähän sama homma. Pääsimme tuttavaperheen lapsen lakkiaisista ns. rupukattaukseen. Ensin olivat silmäätekevät ja hienot sukulaiset, lopuksi oikeat kaverit ja ystävät. Rupukattauksessa olivat ne, jotka *piti* kutsua, varmaan velvollisuudesta tai säälistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2743/2965 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on todella vähän nurmikkoa pihassa ja vain hyvin rajatulla alueella. Muualla on kiveystä sekä soraa. Naapurilla on rehottava ruma ja älyttömän iso (hyi) nurmikko, jota leikkelee silloin tällöin. Naapurin nurmikko puskee meidän puolelle aidan alta mutta naapuria se ei ilmeisesti haittaa. Ensi kesänä myrkytän sen aidan vieressä olevan kaistaleen.

Nurmikko ei ole kaikkien mielestä kiva

Tämä on saanut alapeukkuja. Alapeukuttajat eivät ilmeisesti omista nurmikkoa eivätkä tiedä miten se leviää rikkaruohon tavoin esimerkiksi hiekalle, asfaltin rakoihin, kiveyksille... Ja kaikki siksi että naapurin mielestä "se ei haittaa"...

Joka tapauksessa nurmikko ei ole mikään pakollinen joka pihan varustus, ja jos omistat sellaisen niin pidäthän huolen että se pysyy siellä mihin se on kylvetty eikä leviä siitä naapurin kiveyksille.

Sama kuin levittelisi r

Itsekin inhoan näitä "nurmikko on pakollinen" ihmisiä. Nytpä keksin. Jos jonkun nurmikko leviää aitojen ali naapurin pihalle niin ei kai se haittaa jos niitä sepelin murusiakin sitten eksyy sinne nurmikon puolelle? Ne kivet on kuitenkin helpompi kerätä kuin kitkeä sitä naapurin rajaviivaan asti kylvämää nurmikkoa sieltä pihakiveysten välistä.

Vierailija
2744/2965 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Panee kyllä miettimään kuinka joku luulee että naapurista voi vain hakea puita kun ne ovat itse kaadettuja ja pilkottuja, naapurini oli sitä mieltä etteivät ne mitään maksa kun emme ole ostaneet niitä. 

Työkaveri kertoi, että naapuri oli kehottanut ottamaan ja tekemään polttopuiksi hänen tontiltaan kaadetut koivut. Itse ei enää kyennyt/ jaksanut. Näin tehtiin. Myöhemmin alkoi tuntua, että ko. puita alkoi kuivina kadota liiteristä. Työkaveri pähkäili, ettei niitä kukaan muu ole voinut hakea vähän kerrassaan kuin tämä naapuri. Laittoi lukon liiteriin ja puita ei enää kadonnut.

Olisi antanut puolet valmiista polttopuista naapurille, joka omisti ne koivut eikä heille olisi tullut niistä polttopuista riitaa.

Vierailija
2745/2965 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden ystävättären kanssa onnistuimme saamaan vapaan pöydän suositussa - siksi ruuhkaisessa - terassibaarissa (Esplanadin Kappeli, Helsinki). Tilaamiemme juomien saapuessa edellisten asiakkaiden lasit olivat edelleen pöydässä. Tarjoilija hulautti ystäväni kolpakkoon edellisen asiakkaan oluen jämät. Ihan asialliseen sävyyn siitä huomautimme, jolloin tarjoilija sanoi: "Kai sinä olet jotain pahempaakin suuhusi pistänyt" ja poistui paikalta. Eihän haittaa??!! 

Olisitte jättäneet koskemattomat juomat pöytään ja tilanneet pöydän jostain muualta siitä läheltä.

Vierailija
2746/2965 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remonttimies päästi kissan sisään "kun se näytti niin surkealta ja ulkona on kylmä, eihän se haittaa jos se vähän lämmittelee".  Haittasi ihan pirusti kun olen pahasti allerginen ja jouduin tuplaamaan lääkkeet ja soittamaan tutun siivoajan hätäsiivoukseen. Onneksi se kissa oli mennyt olohuoneen sohvalle ja pysynyt siinä, niin riitti eteisen ja olohuoneen eristäminen. Se että olin sanonut jokaiselle remppa äijälle erikseen ettei sisään saa päästää mitään elukoita allergioiden vuoksi ja rempattava huone, johon kuljettiin eri ovesta, oli tarkasti pölyeristetty ei näyttänyt soittavan mitään kelloja. Remppafirma pahoitteli ja syytti "alihankkijaa", mutta maksoi sohvan ja tyynyjen pesetyksen ja allergiasiivouksen. Se siitä "kunnioitamme kotiasi ja toiveitasi" -sloganista. Kaksi yötä jouduin viettämään muualla sen hellämielisyyden vuoksi.

Vierailija
2747/2965 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Panee kyllä miettimään kuinka joku luulee että naapurista voi vain hakea puita kun ne ovat itse kaadettuja ja pilkottuja, naapurini oli sitä mieltä etteivät ne mitään maksa kun emme ole ostaneet niitä. 

Työkaveri kertoi, että naapuri oli kehottanut ottamaan ja tekemään polttopuiksi hänen tontiltaan kaadetut koivut. Itse ei enää kyennyt/ jaksanut. Näin tehtiin. Myöhemmin alkoi tuntua, että ko. puita alkoi kuivina kadota liiteristä. Työkaveri pähkäili, ettei niitä kukaan muu ole voinut hakea vähän kerrassaan kuin tämä naapuri. Laittoi lukon liiteriin ja puita ei enää kadonnut.

Olisi antanut puolet valmiista polttopuista naapurille, joka omisti ne koivut eikä heille olisi tullut niistä polttopuista riitaa.

Samaa mietin. En olisi itsekään kehdannut ottaa puita vain itselle, vaikka sen työn joutui tekemäänkin. Vanhus ei ehkä kehdannut pyytää apua ja toivoi saavansa edes vähän puita itselleenkin. Olisi ollut kohtuullista antaa osa puista jo alkuunsa maksuna. Tosin eipä se varastaminenkaan oikein ole- ja saattoihan asialla olla joku muukin lähellä asuva eikä välttämättä se kenen tontilta puut kaadettiin.

Vierailija
2748/2965 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Remonttimies päästi kissan sisään "kun se näytti niin surkealta ja ulkona on kylmä, eihän se haittaa jos se vähän lämmittelee".  Haittasi ihan pirusti kun olen pahasti allerginen ja jouduin tuplaamaan lääkkeet ja soittamaan tutun siivoajan hätäsiivoukseen. Onneksi se kissa oli mennyt olohuoneen sohvalle ja pysynyt siinä, niin riitti eteisen ja olohuoneen eristäminen. Se että olin sanonut jokaiselle remppa äijälle erikseen ettei sisään saa päästää mitään elukoita allergioiden vuoksi ja rempattava huone, johon kuljettiin eri ovesta, oli tarkasti pölyeristetty ei näyttänyt soittavan mitään kelloja. Remppafirma pahoitteli ja syytti "alihankkijaa", mutta maksoi sohvan ja tyynyjen pesetyksen ja allergiasiivouksen. Se siitä "kunnioitamme kotiasi ja toiveitasi" -sloganista. Kaksi yötä jouduin viettämään muualla sen hellämielisyyden vuoksi.

Onko tuo tavallista teillä päin, että elukoita tunkee jatkuvalla syötöllä ovesta sisään, että pitää ihan erikseen kieltää, ettei elukoita saa päästää sisään?

Vierailija
2749/2965 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä sä pystyt kulkemaan missään jos noin allerginen olet. ja ihmettelen myös miten teille jatkuvalla syötöllä on elukoita tunkemassa sisään.

Vierailija
2750/2965 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä sä pystyt kulkemaan missään jos noin allerginen olet. ja ihmettelen myös miten teille jatkuvalla syötöllä on elukoita tunkemassa sisään.

Olen niitä ihmisiä joka kulkee kaupungilla maski kasvoilla jotta voi hengittää. Julkisia en voi käyttää hajujen vuoksi ja kevät on yhtä helv***tiä siitepölyn vuoksi. Vuosien taistelun jälkeen olen vihdoin pääsemässä siedätyshoitoon. Suoraan sanottuna sain negatiivisen lottovoiton geeni-arpajaisissa. Talvella on sentään vähän helpompaa.

Ja en oikeasti tiedä miksi naapurini 2 kissaa yrittää päästä meille sisään, talvella näkee jäljet kun ne kiertelevät pihalla ja ovat käyneet ovien takana. Tykkään katsella niitä kissoja ikkunasta, kun en voi niihin koskea.

Vierailija
2751/2965 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme aiemmin alueella, jossa talot piti rakentaa mello lähelle tien reunaa ja lisäksi osa tonteista oli ns rinteessä. Meidän talo oli rinteessä ja se aurattava piha oli siinä tien vieressä. Meillä jäi väkisinkin melko vähän tilaa lumelle ja yritimme keksiä sille paikkoja työntämällä ylämäkeen. Vastapäätä oli talo, jonka tontti oli ihan tasainen ja lumitilaa enemmän kuin meillä. Silti he tykkäsivät kolata lumet meidän liittymän toiselle puolen, osittain meidän tontille ja havukasvien päälle jotka sitten katkeilivat välillä tästä lumen painosta. En vaan käsitä miksi niitä lumia ei voinut kasata sinne omalle tontille vaan naapuriin.

Vierailija
2752/2965 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä jonkunlaisia  "ei kai sinua haittaa kun ei minuakaan haittaa" tapauksia saa todistella useinkin:

- koirankakka tai pissa portin pielessä (itse kerään kakat joka paikassa enkä anna koirani merkkailla muiden portinpieliä, joten kyllä haittaa)

- oikaisen vaan nopeasti teidän pihanne poikki (tuskin kaipaa perusteluja miksi se haittaa)

- teidän laiturilta voi varmaan mennä uimaan/ kalastamaan kun ette olleet itse paikalla (ja roskat jätetään siihen)

- poimin kysymättä teidän marjoja vähän piirakkaan/pakkaseen tms.

- rehottava hoitamaton nurmikkomme levisi teidän kiveykselle kun emme pitäneet siitä huolta

- kolhaisin postilaatikkoanne

- jääkaapilla käynti

- voikukkien/ nokkosten/ pajujen/ vieraskasvien päästäminen naapurin tontille tai niin rajalle että esim paju on kyllä omalla puolella mutta oksat tunkee naapuriin 2 metrisenä eikä niiden leikkaaminen ole pitkä ilo

- roskien jättäminen tuulen leviteltäväksi

- hajustetut pesuaineet ja hajuvedet joka paikassa

- allergiselle allergisoivan ruuan tuputtaminen- kai sä vähän voit maistaa

- toisen kehon kommentointi tai muu arvostelu

Vierailija
2753/2965 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään asumme muualla ja rippijuhlakutsu toiselle puolen suomea tuli niinkin ajoissa kuin pari viikkoa ennen juhlia. No ei menty eikä mennyt puolisoni- lapsen kummikaan, yleensä tällaiset vaatii vähän järjestelyä mutta tuskin meitä sinne oikeasti odotettii

Tutulta kuulostaa. Ollaan sitä oltu itsekin ns. kakkoskastin kutsussa. Tosin niin päin, että ekana paikalla parempi väki ja kun saavuimme paikalle kutsussa mainittuna aikana, niin alettiin kakun jämiä korjaamaan nenän edestä pois. Lahjat kyllä kelpasi!

Vierailija
2754/2965 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä sä pystyt kulke

Ohis, mutta näitä pahasti allergisia tosiaan on, vaikka harvinaista varmaan onkin. Tuttu saattaa saada allergiaoireita kun lapset ovat käyneet kylässä paikassa missä on eläimiä, vaikka vaihtavat vaatteet heti tuulikaapissa. Eikä ole mikään hysteerikko, ihan normaali suomalainen mies.

Sama ilmiö on ruoka-aineallergioiden kanssa, toiset saavat näppyjä kun syövät kulhollisen mansikoita ja toisilla voi lähteä henki jos ruoassa on käytetty mausteena kalaöljyä. 

Ja kysymykseen miten pystyy käymään missään, kyllähän tuo elämää näyttää rajoittavan paljon. Ei käy kateeksi. 

Vierailija
2755/2965 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"

Ei yhtään...

Asuin pienkerrostalossa jonka alakerrassa oli mm. pizzeria. Oli taas joku parkkeerannut ruutuuni vaikka selvästi oli kyltti seinässä että varattu. Eihän se kesällä haitannut mutta talvella on lämmityspaikka. Ajoin oman autoni väärin pysäköidyn perään ja menin pizzeriaan tilaamaan pizzan. Vähän ajan päästä tuli nuori nainen ja kyseli että kenenkähän auto on autoni edessä. kysyin että ei kait vaan ole varatulla paikalla autosi. nainen pyyteli

Itselleni kävi muutaman kerran samanlailla. Ja aina sama auto oli ajettu paikalleni. Naapureilla kaksi autoa ja vain yksi paikka. Kerran ajoin autoni siihen taakse. Tilas ympärillä ei haittaa muita. Lähdin aamulla töihin työkaverin kyydillä tarkoituksella. N.klo8 tämä auton omistaja soittaa ja kysyy voinko siirtää autoani kun pitäisi töihin päästä. Sanoin vain että olen töissä ja pääsen kotiin noin klo17 aikaan että nyt on voivoi. Eipä enää kyseinen auto ajanut paikalleni

Vierailija
2756/2965 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä joku oli syönyt mun lounaani, jättänyt rasian muuten tyhjänä sinne jääkaappiin mutta pienessä lapussa luki mulla oli nälkä ei kai haittaa. Edelleenkään en tiedä kuka tämä torvi oli. 

Vierailija
2757/2965 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen niitä ihmisiä joka kulkee kaupungilla maski kasvoilla jotta voi hengittää. Julkisia en voi käyttää hajujen vuoksi ja kevät on yhtä helv***tiä siitepölyn vuoksi. Vuosien taistelun jälkeen olen vihdoin pääsemässä siedätyshoitoon. Suoraan sanottuna sain negatiivisen lottovoiton geeni-arpajaisissa. Talvella on sentään vähän helpompaa.

Ja en oikeasti tiedä miksi naapurini 2 kissaa yrittää päästä meille sisään, talvella näkee jäljet kun ne kiertelevät pihalla ja ovat käyneet ovien takana. Tykkään katsella niitä kissoja ikkunasta, kun en voi niihin koskea.

Kissat tykäävät ihmisistä, jotka eivät väkisin tunge niiden iholle vaan antavat olla rauhassa. Saattavat tulla oma-aloitteisesti sellaiseen tutustumaankin.

On mahdollista, että kodistasi tihkuu jokin ihana tuoksu, esim. oliivi tai timjami ym. yrtit.

Tai sitten vain asut kissan reviirillä ja se haluaa merkata kotisi myös sisältä.

Oma, nyttemin jo edesmennyt lähisukulaiseni oli aivan hirveän allerginen kissoille. Meillä oli kissa, joten mennessäni heille kylään pesin aina hiukset, laitoin puhtaat vaatteet juuri  lähtiessä ja kylmänä aikana eri päällystakin, jota ei säilytetty eteisen naulakossa vaan suljetussa kaapissa, johon kissan karvainen vaikutus ei yltänyt.

Vierailija
2758/2965 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuimme aiemmin alueella, jossa talot piti rakentaa mello lähelle tien reunaa ja lisäksi osa tonteista oli ns rinteessä. Meidän talo oli rinteessä ja se aurattava piha oli siinä tien vieressä. Meillä jäi väkisinkin melko vähän tilaa lumelle ja yritimme keksiä sille paikkoja työntämällä ylämäkeen. Vastapäätä oli talo, jonka tontti oli ihan tasainen ja lumitilaa enemmän kuin meillä. Silti he tykkäsivät kolata lumet meidän liittymän toiselle puolen, osittain meidän tontille ja havukasvien päälle jotka sitten katkeilivat välillä tästä lumen painosta. En vaan käsitä miksi niitä lumia ei voinut kasata sinne omalle tontille vaan naapuriin.

Toivottavasti sovitte seuraavan talven käytännöt jo samana keväänä valmiiksi. Siinä samalla kertaa, kun esititte rakkaille naapureille laskun tuhotuista istutuksista.

Vierailija
2759/2965 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri kulki monet kerrat kyydilläni kaupungille, siis mun piikkiin kun hänellä ei ollut autoa. Ei osallistunut bensakuluihin. Kerran sit kun jätettiin auto parkkiin, pyysin häntä maksamaan edes sen Parkin ja hän oli ihan pöyristynyt moisesta röyhkeydestä!

Jotkut ei oikeasti käsitä sitä - ainakaan pelkkinä bensa-aikoina, ettei auton pitäminen ja käyttö olekaan ilmaista. Jos kertoo, että ostin auton ja se maksoi X euroa, niin sen jälkeen ajeli huvukseen.

Sähköautojen tultua autojutut ja käyttökulujen vertailu lehdissä ja uutisissa on niin runsasta, että ymmärrys auton "ilmaisuudesta" lienee korjaantunut. 

Oli yksi käveri, jota ns. huvikseni kuskailin lyhyillä työmatkoilla, ettei hänen tarvinnut (sairauksiensa kanssa) odotella bussia tai kävellä sateessa.

Kerran teimme yhteisen vierailumatkan yli 100 km päähän. Ei tarjoutunut osallistumaan polttoainekuluihin, mutta piti tarkoin huolen, että maksoin osuuteni tuliaiskassista. :D

Vierailija
2760/2965 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

#Samaa mietin. En olisi itsekään kehdannut ottaa puita vain itselle, vaikka sen työn joutui tekemäänkin. Vanhus ei ehkä kehdannut pyytää apua ja toivoi saavansa edes vähän puita itselleenkin. Olisi ollut kohtuullista antaa osa puista jo alkuunsa maksuna. Tosin eipä se varastaminenkaan oikein ole- ja saattoihan asialla olla joku muukin lähellä asuva eikä välttämättä se kenen tontilta puut kaadettiin.#

Epäilen, että joku muu on hakenut puita kuin se, jonka tontilta puut on kaadettu. Jotkut tulkitsevat, että kun joku on jotain ilmaiseksi saanut, on se tavallaan yhteistä tai ainakin kaikkien muidenkin käytössä, vaikka tässä tapauksessa puut ilmaiseksi saanut olisi joutunut tekemään paljon töitä saadakseen puut pilkotuiksi ja omaan liiteriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi