Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset
Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".
Kommentit (2965)
Vierailija kirjoitti:
Suostuin pakettiautoni kanssa muuttoavuksi.
Ennenkuin joku tulee vinkumaan, niin sanoin että tulen kunhan saan rahallisen korvauksen. (ei ollut kovin läheinen ihminen ja matka pitkä.)
Muuton jälkeen tarjosi kahvit ja totesi että "varmaan ymmärrät että mulla ei nyt talon oston jälkeen hirveesti rahaa. Niin eiköhän kahvi ja pulla korvaukseks kelpaa!" Iloinen läimäisy selkään, ja naurahdus.
Ilmoitin että mikäli ei maksua tule, niin vetäisin välit.
Ei ole vieläkään maksanut.
Tuollaisesta voisi ihan jo laatia laskupaperit etukäteen. Summa x eräpäivään mennessä muuttoauttajan tilille.
tutulla oli avaimet silloiseen kotiini, joten lomalla ollessa toi salaa muita "kylään". Penkoivat sitten ihan kaikki: joulukortit oli käännetty, vanhat koulukirjat, kirjat vaihtoi paikkaa, pari korua hävisi jne. Karkkipapereita löytyi yllättävistä paikoista, tietokoneelle ilmestyi vieraiden ihmisten kuvia koska salasana oli helppo saivat koneen auki. Eihän se "haittaa" että toisten kotona käydään salaa. Luulivat etten tiedä mitään.
Ilkeät vuokranantajat: yksi oli koko ajan aiheettomasti tulossa kylään "tarkistamaan" kaikkea ja yritti syyttää että asunnossa asuu ulkopuolisia vaikka ei asunut ja mitään todisteita ei ollut, nyt muutama uusi ihme tapaus mm. kysytty facebook ystävyyttä ennen kuin voi sopia vuokraamisesta. Varmaan jotenkin höppänä tapaus, itse en jakele henk.kohtaisia profiileita vieraille ja jos se on asunnon saamisesta kii niin hyvästi. Sitten kolmas tapaus, ilmoitti ja sitten yhteydenpito katkesi ainakin viikoksi jota ihmettelin, lopulta vastasi todella ärtyneeseen sävyyn ja kyseli ihmeellisiä kysymyksiä mm. miksi muuttaisit ja muuta turhaa, kehtasi jopa alkaa syyttämään etten saa koskaan mistään asuntoa "tällä" asenteella. Ymmärrän jos kysytään luottotietoja, mutta "ei kai haittaa" jos pidetään aiheettomasti jonain ihmeellisenä ja kohdellaan huonosti kaikkia vuokralaisehdokkaita jos ei anna kaikkia tietoja heti tai sitä facebook ystävyyttä vieraalle vuokranantajalle. Ja niin, kaikkia nuo kolme etsivät aina uusia vuokralaisia kuukaudesta toiseen aina vaan, ei ihme jos ei löydy helpolla unelma vuokralaista. Sitten kuitenkin vuokraavat hotellityylisesti ulkomaalaisille kun muista ei löydy "unelma"asukkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anopin koira puri mun tuolloin n. 4-vuotiasta lasta. Lapsi huusi hysteerisenä kivusta ja säikähdyksestä. Anoppi kotkotti hekotellen vieressä että ei haittaa, ja yritti saada lasta silittämään luimistelevaa hurttaansa.
Itseasiassa haittaa edelleen, vuosien jälkeenkin. Lapseni pelkää edelleen koiria, vaikka tuo purija-koira on ollut vainaa jo vuosia.
Se oli sun vika kun annoit sen kiusata koiraa. Näitä näkee kun mammat vaan hekottaa kun se kersa repii koiraa hännästä. Heh Heh kun on hauskaa.
Lapseni leikki jotain eikä edes kiinnittänyt koiraan mitään huomiota. Silti hullu hurtta kävi kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri toi vasikan kokoisen koiransa häihini. Ei se mitään, kun koira odotti ilmastoidussa autossa. Kunnes sitten oleilimme vihkimisen jälkeen siinä pihalla ja hän käytti koiransa pissalla. Päästi sen kuraisen koiran pitkässä flexissä hyppäämään päin minua. Häämekko pilalla. "ei kai haittaa, se on vaan niin leikkisä"
Inhoan ihmisiä jotka antavat koiransa, varsinkin ison sellaisen, hyppiä päälleni. Sitten sanotaan että ei se tee mitään pahaa, se on vain leikkisä. Joo mutta vaatteet likaantuu. Ja pahinta kun koiran annetaan hyppiä pienen lapsen päälle. Tykkään kyllä koirista mutta en kaikista koiranomistajista.
Tuli tästä mieleen entinen koirani. Se oli pieni ja söpö ja pentuna kovin innokas tutustumaan ihmisiin ja hyppimään näitä päin. Kielsin ja estin aina parhaani mukaan, mutta ei siitä mitään tullut, kun lähes poikkeuksetta ihmiset kumartuivat rapsuttamaan ja sanoivat että ei se haittaa. No kyllä se vaan haittaa, taas mentiin reilusti takapakkia koulutuksessa.
Minulla on aikuinen kodinvaihtajakoira, jonka ensimmäinen omistaja on jättänyt kouluttamatta, ja jonka kanssa ollaan tehty todella paljon töitä että sen kanssa voidaan ylipäätään liikkua julkisilla paikoilla. Ollaan onneksi jo tässä vaiheessa edistytty paljon, mutta se on kyllä uskomatonta, kuinka joka toinen random tyyppi kadulla tai junassa luulee tietävänsä paremmin mitä juuri minun koirani tarvitsee. Vaikka miten nätisti ja kohteliaasti pyytäisi, että koiraa ei silitetä eikä sen kanssa tehdä tuttavuutta (koska sille jo noissa paikoissa liikkuminen on vielä tarpeeksi jännittävää ja vieraiden ihmisten kosketus pelottaa ja aiheuttaa sellaiset haukkuhepulit että siihen asti saatu positiivinen vahvistus on sen jälkeen enää muisto vain) niin ei, ne näpit on pakko lähmäistä koiraan kiinni ja joskus vielä saarna päälle kuinka koiran pitää saada tutustua uusiin ihmisiin. No duh...
Kukaan ei vaadi että tuntemattomien ihmisten pitäisi osata tietää meidän tilanne, pelkästään että uskottaisiin kun ihan ystävällisesti pyydetään olemaan koskematta. Eihän kukaan kuvittele että toisiin ihmisiinkään saisi koskea, tai toisten ihmisten omaisuuteen, ilman lupaa.
Ei kuulu tähän ketjuun, mutta miksi tuollaiselle koiralle pistetä armollisesti kuulaa kalloon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri toi vasikan kokoisen koiransa häihini. Ei se mitään, kun koira odotti ilmastoidussa autossa. Kunnes sitten oleilimme vihkimisen jälkeen siinä pihalla ja hän käytti koiransa pissalla. Päästi sen kuraisen koiran pitkässä flexissä hyppäämään päin minua. Häämekko pilalla. "ei kai haittaa, se on vaan niin leikkisä"
Inhoan ihmisiä jotka antavat koiransa, varsinkin ison sellaisen, hyppiä päälleni. Sitten sanotaan että ei se tee mitään pahaa, se on vain leikkisä. Joo mutta vaatteet likaantuu. Ja pahinta kun koiran annetaan hyppiä pienen lapsen päälle. Tykkään kyllä koirista mutta en kaikista koiranomistajista.
Tuli tästä mieleen entinen koirani. Se oli pieni ja söpö ja pentuna kovin innokas tutustumaan ihmisiin ja hyppimään näitä päin. Kielsin ja estin aina parhaani mukaan, mutta ei siitä mitään tullut, kun lähes poikkeuksetta ihmiset kumartuivat rapsuttamaan ja sanoivat että ei se haittaa. No kyllä se vaan haittaa, taas mentiin reilusti takapakkia koulutuksessa.
Minulla on aikuinen kodinvaihtajakoira, jonka ensimmäinen omistaja on jättänyt kouluttamatta, ja jonka kanssa ollaan tehty todella paljon töitä että sen kanssa voidaan ylipäätään liikkua julkisilla paikoilla. Ollaan onneksi jo tässä vaiheessa edistytty paljon, mutta se on kyllä uskomatonta, kuinka joka toinen random tyyppi kadulla tai junassa luulee tietävänsä paremmin mitä juuri minun koirani tarvitsee. Vaikka miten nätisti ja kohteliaasti pyytäisi, että koiraa ei silitetä eikä sen kanssa tehdä tuttavuutta (koska sille jo noissa paikoissa liikkuminen on vielä tarpeeksi jännittävää ja vieraiden ihmisten kosketus pelottaa ja aiheuttaa sellaiset haukkuhepulit että siihen asti saatu positiivinen vahvistus on sen jälkeen enää muisto vain) niin ei, ne näpit on pakko lähmäistä koiraan kiinni ja joskus vielä saarna päälle kuinka koiran pitää saada tutustua uusiin ihmisiin. No duh...
Kukaan ei vaadi että tuntemattomien ihmisten pitäisi osata tietää meidän tilanne, pelkästään että uskottaisiin kun ihan ystävällisesti pyydetään olemaan koskematta. Eihän kukaan kuvittele että toisiin ihmisiinkään saisi koskea, tai toisten ihmisten omaisuuteen, ilman lupaa.
Ei kuulu tähän ketjuun, mutta miksi tuollaiselle koiralle pistetä armollisesti kuulaa kalloon?
Miksi ihmeessä pitäisi pistää? Hyvä koira joka ei ole koskaan satuttanut ketään, ja joka on täysin syytön siihen ettei sitä ole koulutettu. Se EI siis ole aggressiivinen, ei pure, ei murise, ei näytä hampaita yms, pelkästään haukkuu hermostuksissaan. Kyllä sinä kestät tuolla ulkomaailmassa paljon pahempaakin kuin sen että joku koira joskus haukkuu.
Vierailija kirjoitti:
Ilkeät vuokranantajat: yksi oli koko ajan aiheettomasti tulossa kylään "tarkistamaan" kaikkea ja yritti syyttää että asunnossa asuu ulkopuolisia vaikka ei asunut ja mitään todisteita ei ollut, nyt muutama uusi ihme tapaus mm. kysytty facebook ystävyyttä ennen kuin voi sopia vuokraamisesta. Varmaan jotenkin höppänä tapaus, itse en jakele henk.kohtaisia profiileita vieraille ja jos se on asunnon saamisesta kii niin hyvästi. Sitten kolmas tapaus, ilmoitti ja sitten yhteydenpito katkesi ainakin viikoksi jota ihmettelin, lopulta vastasi todella ärtyneeseen sävyyn ja kyseli ihmeellisiä kysymyksiä mm. miksi muuttaisit ja muuta turhaa, kehtasi jopa alkaa syyttämään etten saa koskaan mistään asuntoa "tällä" asenteella. Ymmärrän jos kysytään luottotietoja, mutta "ei kai haittaa" jos pidetään aiheettomasti jonain ihmeellisenä ja kohdellaan huonosti kaikkia vuokralaisehdokkaita jos ei anna kaikkia tietoja heti tai sitä facebook ystävyyttä vieraalle vuokranantajalle. Ja niin, kaikkia nuo kolme etsivät aina uusia vuokralaisia kuukaudesta toiseen aina vaan, ei ihme jos ei löydy helpolla unelma vuokralaista. Sitten kuitenkin vuokraavat hotellityylisesti ulkomaalaisille kun muista ei löydy "unelma"asukkaita.
Fb-ystävyys että pääsee stalkkaamaan joka liikettäsi. Ja omin neuvoin asuntoon jos erehdyt esim. ilmoittamaan facessa olevasi lomalla tms. Ei missään nimessä ikinä kannata vuokrata asuntoa ihmiseltä joka yrittää ryhtyä liian tuttavalliseksi!
Veljeni lainasi autoani ilman lupaa. Olin päätoiminen opiskelija ja asuin vielä vanhempieni luona. Veli lähetti vain tekstarin illalla "lainasin sun autoa, ei kai haittaa. Meneekin vähän pitkäksi, tuon sen viimestään huomenna takas". Avaimet veljeni oli ottanut takkini taskusta, en edes ollut huomannut hänen käyneen kotona.
Saatoin hieman hiiltyä, kun olin menossa yövuoroon töihin ja matkaa 40 km, ei puhettakaan julkisesta liikenteestä.
Opiskelujen lisäksi tein siis osa-aikaisesti ravintolassa töitä.
Toi se sen auton sit takas kun soitin kiukkuisen puhelun ja mökötti kun pilasin hänen iltansa kavereiden kanssa. Uskomatonta että tämä elämäntapamulk*u on saanut saman kasvatuksen kuin minä ja on vielä itseäni vanhempi. Tämän kaltaista toimintaa on ollut muulloinkin. Jotenkin kyseinen tyyppi vain aina olettaa, että muut joustaa hänen mielitekojensa mukaisesti.
lähisukulainen soitteli lomalle ja kyseli vain toisen sukulaisen kuulumisia, muiden sukulaisten kuulumiset (tai elossa oleminen) ei yhtään kiinnostanut, "ei kai haittaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palasin kahden viikon työmatkalta viikkoa aikaisemmin kotiin ja huomasin auton pihassa ja valot päällä sisällä, kurkkasin ikkunasta ja huomasin, että naapurin sukulaisperhehän se siellä keittiössä oli juuri syömässä, kyllä sappi kiehui kun toisten asuntoon mennään vara-avaimella noin vaan! Siinä sitten hammasta purren lähdin taksilla hotellille ja meni melkein 1000€ rahaa siihen viikon hotelliin takseineen, naapuri sitten soitteli ja kertoi sukulaisperheensä viettäneen aikaa talossani viikon verran ja toi kahvipaketin, ei paljoa naurattanut tai kahvipaketit lämmittänyt!
Tää on kyllä sellainen että olisin soittanut poliisit paikalle välittömästi. Kyllä ihmiset on hulluja!!! Kuka edes kehtaa!!!
Avatkaa ihmiset ihan oikeasti se suunne siinä tilanteessa, kun joku on loukannut teitä ja kertokaa, että tuo ei nyt s**tana käy!!! Ei tuollaiset muuten opi tavoille.
Joku raja pitää olla tuollaiselle nössöilylle.
Siis ette kai luule, että tämä oli tosissaan kirjoitettu? Silkkaa huumoria alusta loppuun, eihän kukaan lähtisi hotelliin ja jättäisi omaa kotiaan vieraille. Kuinka yksinkertaisia voi ihmiset olla...
En jaksa enää hakea oikeaa viestiä lainatakseni, mutta monen viestin keskustelu oli aiheesta äidit jotka lukevat päiväkirjoja. Oma äitini harrasti tätä myös. Hän aina oikein kannusti kirjoittamaan päiväkirjaa ja usein ihan selittämällä selitti että se on sitten yksityinen asia ja hän ei varmasti sitä koskaan lukisi - olisi varmaan pitänyt jo tuosta tajuta, että vähän epäilyttävää kun moneen kertaan pitää tuollaista jankata vaikka en edes kysynyt, mutta eihän sitä lapsena kaikkea ymmärrä. Joskus teini-iässä pikkuhiljaa aloin ymmärtää että hän todellakin lukee kaiken mitä sinne kirjoitan. Oli temperamenttinen ihminen joka suutuspäissään muutenkin laukoi asioita joita ei välttämättä edes tarkoittanut, ja vähän kerrallaan sieltä alkoi tulla viittauksia asioihin joita ei mitenkään olisi voinut tietää ellei olisi lukenut päiväkirjaani. Siihen lopahti päiväkirjan kirjoitus ja muutenkin pitkäksi aikaa into kirjoittaa mitään. Puhumattakaan siitä, että luottamus meni täysin äitiä kohtaan. Koskaan en suoraan vaatinut häntä tilille asiasta, olisi vain kieltänyt täysin kaiken, joten tuskin hän edes koskaan tiesi että minä tiesin. Olisi pitänyt alkaa kirjoittaa sinne aina vain korkealentoisempaa potaskaa ja katsoa miten reagoi. :D Mutta liian suuri oli se petetyksi tulemisen tunne silloin että tuollaisia olisi edes osannut ajatella saati toteuttaa.
Hyvä äiti hän oli monella muulla tapaa ja kaipaan häntä kovasti, mutta tuo oli todella väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä maassa poliisi enää juokse sakottamassa väärinparkkeerattuja autoja, niillä on hädintuskin resursseja valvoa yhtään mitään. Eikä poliisille ole mitään mihin soittaa, ...puhelinvaihde.."siirtäisitkö puhelun jollekin jolle voin valittaa väärinpysäköinnista"
Riippuu paikasta. Mikäli on pelastustiellä niin tulevat nopeasti ja hankkivat hinausauton poistamaan väärin pysäköidyn kun muistaa sanoa häkeen, että tämä on turvallisuuskysymys ja estää pelastusajoneuvojen pääsyn kiinteistölle. Eivät uskalla ottaa riskiä siitä, että jotain saattaa tapahtua eivätkä ole reagoineet.
Ei pidä paikkaansa. Minun asuintaloni pelastusreittiä pidetty vuosikausia parkkipaikkana. Ei ole poliisia tai hinuria näkynyt. Ei senkään jälkeen, kun Finhelin helikopteri laskeutui kauemmaksi talosta, ensivaste ja palokunta eivät päässeet siitä. Mitäs sitä muista välittää, kun itse en tarvitse koskaan apua.?..
Töissä on muutaman kerran käynyt niin että kun olen ollut vessassa käsiä pesemässä niin toinen työntekijä on tullut pytylle istumaan. "Ei kai haittaa, minä pissaan tässä samalla". Olen aina vaivaantuneena naurahtanut jotain. Oikeasti tekisi mieli yrjötä, kyllä todellakin haittaa!!!!!!!!! Hyi helv..
Olin 19 ja asuin vielä kotona. Vanhempani olivat kutsuneet kylään ystäväpariskunnan. Ohimennen keskustelivat, kuinka olisi mukavaa jos tytärkin olisi kotona ja keskustelua oli sitten jatkettu niin, että isäni soitti minulle seuraavana päivänä, että pariskunnan nainen tarvitsee kyydin 20 kilometrin päästä. Minä 19v haen naisen ja kuljetan vielä viereiseen kaupunkiin, kyseessä illanvietto siellä. Ei kai haittaa? Sovin jo, että olet kuskina.
Vierailija kirjoitti:
Töissä on muutaman kerran käynyt niin että kun olen ollut vessassa käsiä pesemässä niin toinen työntekijä on tullut pytylle istumaan. "Ei kai haittaa, minä pissaan tässä samalla". Olen aina vaivaantuneena naurahtanut jotain. Oikeasti tekisi mieli yrjötä, kyllä todellakin haittaa!!!!!!!!! Hyi helv..
Minkälaiset vessat teillä oikein on töissä? Käsienpesu samassa tilassa kuin pönttö, mutta ei lukkoa ovessa? Kuulostaa oudolta.
Vierailija kirjoitti:
Lentokoneessa oli toinen henkilö ottanut ikkunapaikkani "ei kai haittaa". No tunnin lento, ei haittaa ja jäin käytäväpaikalle. Siinä tunnin aikana kuitenkin hänen piti päästä pari kertaa vessaan ja ja jaloittelemaan. Ja kun laskeuduttiin, haluaa rynniä ekojen joukossa ulos. Joten kiitos tästä opetuksesta ja jatkossa kyllä haittaa.
Junassa jos matkustan yksin, niin voin kyllä vaihtaa paikkaa, mutta haluan tietää mikä on vaihtajan paikka ja mille välille. Siinä joutuu herkästi itse sitten pomppimaan paikasta toiseen jos luopuu omasta paikastaan.
Menin Ouluun, lento kesti tunnin. Mun paikalla oli pieni poika.
Sama juttu. Mun pitää mennä vessaan, äidille asiaa. Kolmannen kerran jälkeen menin omalle paikalleni istumaan. Poika haki äitinsä ja tämä motkotti ikkunapaikka on pojan. Kerroin ei, on minun.
Poika meni äitinsä luo istumaan loppuajaksi.
Oulun päässä oli taksi odottamassa. Jäivät kysymään vuoronperään autojen kyytiläisiltä mahtuuko.
Vierailija kirjoitti:
Veljeni lainasi autoani ilman lupaa. Olin päätoiminen opiskelija ja asuin vielä vanhempieni luona. Veli lähetti vain tekstarin illalla "lainasin sun autoa, ei kai haittaa. Meneekin vähän pitkäksi, tuon sen viimestään huomenna takas". Avaimet veljeni oli ottanut takkini taskusta, en edes ollut huomannut hänen käyneen kotona.
Saatoin hieman hiiltyä, kun olin menossa yövuoroon töihin ja matkaa 40 km, ei puhettakaan julkisesta liikenteestä.
Opiskelujen lisäksi tein siis osa-aikaisesti ravintolassa töitä.Toi se sen auton sit takas kun soitin kiukkuisen puhelun ja mökötti kun pilasin hänen iltansa kavereiden kanssa. Uskomatonta että tämä elämäntapamulk*u on saanut saman kasvatuksen kuin minä ja on vielä itseäni vanhempi. Tämän kaltaista toimintaa on ollut muulloinkin. Jotenkin kyseinen tyyppi vain aina olettaa, että muut joustaa hänen mielitekojensa mukaisesti.
Olettaahan se niin, kun hänen mielitekojensa ja tarpeidensa vuoksi ovat muut tähänkin asti joustaneet. Ja olettaa jatkossakin, jos joustatte ja annatte periksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaiset vessat teillä oikein on töissä? Käsienpesu samassa tilassa kuin pönttö, mutta ei lukkoa ovessa? Kuulostaa oudolta.
Enpä ole aikoihin nähnyt, varsinkaan näin unisexvessojen aikoihin, ettei käsienpesuallasta olisi samoissa tiloissa kuin pönttö. Joskus aikoja sitten saattoi olla jossain jälkikäteen asennetusta viritelmässä pelkkä vessanpönttö vessakopissa.
Vessan ovi kannattaa aina laittaa lukkoon, jos menee sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anopin koira puri mun tuolloin n. 4-vuotiasta lasta. Lapsi huusi hysteerisenä kivusta ja säikähdyksestä. Anoppi kotkotti hekotellen vieressä että ei haittaa, ja yritti saada lasta silittämään luimistelevaa hurttaansa.
Itseasiassa haittaa edelleen, vuosien jälkeenkin. Lapseni pelkää edelleen koiria, vaikka tuo purija-koira on ollut vainaa jo vuosia.
Lopetuspiikki koiralle olisi pitänyt laittaa.
Terve koira ei pikkulapsia pure vaikka ne aloittaisivatkin.
Höpö höpö. Terve eläin puolustaa itseään jos kokee olevansa uhattuna tai sitä satutetaan. Sairas eläin voi olla lopulta niin apaattinen ettei enää edes puolustaudu.
Mitä teet työksesi?