Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (2965)

Vierailija
2361/2965 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli hieman käänteinen "tää ei kai haittaa" kokemus. Vanhan asuntomme taloyhtiöllä on hienot saunatilat talon ylimmässä kerroksessa. Monta vuotta sitten olimme saunomassa ja jäimme terassille vilvoittelemaan. Erityisesti kesäisin saunavuoroja jäi runsaasti käyttämättä ja ajattelimme jäädä terassille niin , että voimme heti poistua, jos seuraavalle saunavuorolle onkin tulossa käyttäjiä - usein ei ollut. Olimme siis laittaneet vaatteet valmiiksi päälle ja siivonneet saunatilat seuraavalle käyttäjälle jne. Kun sitten kuulimme, että seuraavat saunojat olivat tulossa niin huikkasin heti, että olemme kyllä heti valmiita lähtemään. Oli aikamoinen yllätys kuulla jälkikäteen ko. pariskunnalta, että olimme käyttäneet heidän saunavuoroa - heitä siis todellakin haittasi, että emme poistuneet klo 19.59 vaan 20.05. 

Joskus mietin, että onkohan suomalaisten vaikeus jakaa omaa tilaansa ja aikaansa yksi syy yksinäisyyteen. Hieman rennompi asenne tekisi elämästä helpompaa. 

Kyllä minuakin harmittaisi, jos joku muu olisi saunassa saunavuoroni aikana, vaikka sitten kuinka olisi valmis poistumaan nopeasti.

Mikä siinä harmittaa? Onko se, et joku toinen saattaa hyötyä/saada jotain enemmän? Vaikka se ei olisi pois sinulta?

Tuossahan sanottiin, että ei enää oltu saunassa, vaan erillisellä terassilla.

Mutta alkuperäisen viestin alapeukkutajien määrän perusteella et ole ainoa.

Vierailija
2362/2965 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli hieman käänteinen "tää ei kai haittaa" kokemus. Vanhan asuntomme taloyhtiöllä on hienot saunatilat talon ylimmässä kerroksessa. Monta vuotta sitten olimme saunomassa ja jäimme terassille vilvoittelemaan. Erityisesti kesäisin saunavuoroja jäi runsaasti käyttämättä ja ajattelimme jäädä terassille niin , että voimme heti poistua, jos seuraavalle saunavuorolle onkin tulossa käyttäjiä - usein ei ollut. Olimme siis laittaneet vaatteet valmiiksi päälle ja siivonneet saunatilat seuraavalle käyttäjälle jne. Kun sitten kuulimme, että seuraavat saunojat olivat tulossa niin huikkasin heti, että olemme kyllä heti valmiita lähtemään. Oli aikamoinen yllätys kuulla jälkikäteen ko. pariskunnalta, että olimme käyttäneet heidän saunavuoroa - heitä siis todellakin haittasi, että emme poistuneet klo 19.59 vaan 20.05. 

Joskus mietin, että onkohan suomalaisten vaikeus jakaa omaa tilaansa ja aikaansa yksi syy yksinäisyyteen. Hieman rennompi asenne tekisi elämästä helpompaa. 

Tästä tuli mieleen se kun naapuri paljasti käyvänsä saunomassa ilmaiseksi heti meidän vuoron loputtua kun kiuas ei kuulemma heti napsahtanut pois päältä. Saunavuoro maksoi 20 euroa kuukaudessa. Meillä ei ollut asunnossa saunaa, hänellä oli. Vähän tuntui härskiltä.

No härskiähän toi on. Olen ap. Muistin juuri, et yhdelle naapurille mainitsimme joskus, et ei olla tulevana vkonloppuna kotona, meidän saunavuoroa voi käyttää. Heillä ei juuri silloin ollut lauantaisin saunavuoroa. Heidän kanssa toimi vastavuoroisuus muutenkin. Tiesin, et hekin kyllä maksavat saunavuorosta, joten eivät käyttäneet ketään hyväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2363/2965 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minuakin harmittaisi, jos joku muu olisi saunassa saunavuoroni aikana, vaikka sitten kuinka olisi valmis poistumaan nopeasti.

Mikä siinä harmittaa? Onko se, et joku toinen saattaa hyötyä/saada jotain enemmän? Vaikka se ei olisi pois sinulta?

Sieltä saunasta poistutaan VIIMEISTÄÄN silloin kun oma vuoro loppuu. Ihan yksinkertainen sääntö. Ei sen seuraavan tarvitse alkaa setviä miksi olette siellä ja milloin aiotte poistua!

Vierailija
2364/2965 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri lainasi minulta kirjaa. Kun palautti sen, oli se ihan kuprulla. Hänen lapsensa oli pudottanut sen kylpyammeeseen. Mutta nyt se on kuiva, kun laitoin patterille, ei kai haittaa?

Mitä tuommoinen nyt haittaa, jos olet lukenut jo kirjan ja jos et ole, niin tuskin luetkaan.

Huumori on vaikea laji.

Vierailija
2365/2965 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pessimisti ei pety kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua myös pyydettiin lentokoneessa vaihtamaan paikkaa, että lapset olisivat päässeet viereisille riveille...

Vierailija kirjoitti:

Ei kai lentoemännälle tarvitse sen kummemmin perustella, jos on lipussa olevalla paikallaan...

Olet niiiin oikeassa niiiin monella tasolla:

– Meillä on todella vähän oikeuksia. Enää ei ole varaa luopua yhdestäkään taistelutta.

– Varsinkin (korkea)koulutetulle naiselle riittää perusteluksi Koska mä voin, vaikka muut käyttääytyisivätkin toisin kalustetuissa tiloissa.

– Lapsille tekee hyvää itsenäistyä. Hajaryhmitys tarjoaa niille pikkuperkeleille oivan mahdollisuuden opetella tulemaan toimeen ilman vanhempiensa valvontaa.

– Lapset ovat rikkaus. Hajaryhmitys jakaa tätä ilosanomaa suuremmalle yleisölle. Hyvällä onnella saat lähellesi pari aktiivista rakkauden hedelmää ja matkasi sujuu rattoisasti nìden toilailuja seuratessasi.

– Hajaryhmitys tarjoaa myös lasten vanhemmille mahdollisuuden päteä multitaskaustaidoillaaan. Siinähän ne ovat niiiin paljon meitä muita pärempia.

– Kun kone putoaa ja ruumiita ryhdytään pussitamaan, on suuri riski, että ne menevät sekaisin ja tomumajasi päätyy vääriin hautajaisiin, elleivät ihmiset istu alkupeäräisillä paikoillaam.

Ole varovainen, huumori on vaikea laji.

Vierailija
2366/2965 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupuliini kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pienessä vaatekaupassa töissä. Isä tuli pienen tyttönsä kanssa sisään, yhtäkkiä kuului lori-lori. Tyttö oli pissannut lattialle.

Ei kai haittaa, kun toi pissas, meillä harjoitellaan pois vaipasta. Sanoi ja häipyi.

Minun tehtäväni oli sitten paperilla pyyhkiä pissaa lattialta.

Tottakai tuo myyjää haittaa, mutta asiakkaan kannattaa tässä maassa liueta mahdollisimman nopeasti paikalta. Ei tule kuluja, eikä voi oikein poliisillekaan ilmoittaa.

Olin eläintarvikekaupassa ostoksilla pienen koirani kanssa.- Jouduimme odottelemaan ja siinä odottaessamme koiralta tuli lattialle pieni ja tosi kova pökäle. Sanoin, että siivoan sen ja vien vessaan. Ei, sanoi myyjä, kyllä hän vie sen. Otti paperin ja vei vessaan. Sitten ilmoitti, kun naputteli laskun, että siitä kakan siivoamisesta hän laskuttaa viisi euroa. En ole siinä puljussa jälkeen käynyt.

Halvalla pääsit, etkä saanut edes porttaria. Minä en olisi alkanut moisesta murjottamaan.

Meidän kantaeläinkaupassa ei veloitettu mitään pissojen pyyhkimisestä. Siksi olemmekin kanta-asiakkaita.

Vierailija
2367/2965 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Virtsa on melko puhdasta itse asiassa, mutta haisee toki. Ulosteet onkin sitten toinen juttu.

Eli sinua ei haittaisi, jos joku oveltaovelle-myyjä lirauttaisi sinun eteisen lattialle.

Vierailija
2368/2965 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä saunasta poistutaan VIIMEISTÄÄN silloin kun oma vuoro loppuu. Ihan yksinkertainen sääntö. Ei sen seuraavan tarvitse alkaa setviä miksi olette siellä ja milloin aiotte poistua!

Mitä selvitettävää tuossa on? Jos edellinen porukka sanoo, et poistuvat 10 sekunnin sisällä, niin silti mieli on pahoitettu? Voi onko toi säännön noudattaminen tärkeintä?

Sääntö-Suomi ja toive siitä, että voisi aina välttää naapurille kohtaamisen - ei ne stereotypiat tyhjästä synny 😅

Vierailija
2369/2965 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monelle tulee kiusallinen olo kun joutuu "hätistelemään" toiset pois. Saunaan halutaan mennä rentoutumaan omassa rauhassa eikä miettimään hilluuko ne naapurit vieläkin jossain nurkan takana. Vilvotelkaa oman saunavuoron aikana ja antakaa muille rauha varaamallaan ajalla.

Vierailija
2370/2965 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnibussissa minua pyydettiin vaihtamaan paikkaa, jotta pariskunta voisi istua vierekkäin. Miksi varaavat niin myöhään paikat, että on vain hajapaikkoja? Onneksi jäivät kohta pois.

Minua myös pyydettiin lentokoneessa vaihtamaan paikkaa, että lapset olisivat päässeet viereisille riveille. Olin kuitenkin maksanut ekstraa, että sain sen ikkunapaikan siiven edestä. Ensin kävi äiti määkimässä, sitten vielä usutti lentoemännänkin kysymään samaa. Selitin molemmille että olin lisämaksulla just tämän paikan halunnut maksanut, ja lentoemännän kanssa keskustelin myös palauttavatko he tuon lisämaksun, jos en saa istua paikalla, josta monta kymppiä ekstraa varatessa maksoin. Lentoemäntä ymmärsi pointtini, äiti jäi määkimään miten itsekäs olen. Ei kuitenkaan suostunut ostamaan paikkaa minulta sillä parin kympin maksulla, jota tarjosin heille maksettavaksi.

Fun fact: tämä äiti ja isä itse siis istuivat monta riviä taaempana, minne lapsensa oli buukannut keskenään metelöimään.

Parikymppiä vai montakymppiä?

2371/2965 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ETTÄ SEMMOSTA kirjoitti:

Naapurin verkkokellarikomero on tyhjänä, eikä siinä edes ollut lukkoa.

Joku oli tunkenut autonrenkaat komeroon lapun päälle.

"Oli tyhjänä, ajattelin että voin lainata."

--------------------------------------------

Olisit tyhjentäny renkaat ja laittanu lapun päälle;

Tyhjensin renkaasi, jotta sinun on kevyempi siirtää ne toisaalle - ei kai haittaa

Mä olisin ihan pokkana myynyt ne tori.fissä

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
2372/2965 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentomatkailijoille tiedoksi että useimmilla lentofirmoille nimenomaan maksetaan siitä että saa tietyn esim exit-paikan , tai ikkuna paikan tai whatever. Nykyään lähes kaikki erikoispaikat ovat maksullisia. Itse joudun työni takia matkustamaan tosi paljon sekä junalla että lentokoneella, ja olen todella kyllästynyt siihen että joku lapsiperhe ottaa viime tinkan paikat ja sitten kun on "yksin matkustava  nainen" , niin hän olisi valmis vaihtamaan. Menkääpä kysymään seuraavan kerran siltä 195 senttiseltä Mieheltä että voisiko hän vaihtaa takapenkkiin kun meidän iida-jaakot haluaa istua vierekkäin toisiaan mäiskimässä. Sorry, mutta kiitos ei, olkaa hyvät ja varatkaa ne paikat ajoissa. Koskee myös junia.

Vierailija
2373/2965 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienessä vaatekaupassa töissä. Isä tuli pienen tyttönsä kanssa sisään, yhtäkkiä kuului lori-lori. Tyttö oli pissannut lattialle.

Ei kai haittaa, kun toi pissas, meillä harjoitellaan pois vaipasta. Sanoi ja häipyi.

Minun tehtäväni oli sitten paperilla pyyhkiä pissaa lattialta.

Miten joku voi kirjoittaa noin ala-arvoisen surkeasti??? Huoh...

Vierailija
2374/2965 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli mieleen se kun naapuri paljasti käyvänsä saunomassa ilmaiseksi heti meidän vuoron loputtua kun kiuas ei kuulemma heti napsahtanut pois päältä. Saunavuoro maksoi 20 euroa kuukaudessa. Meillä ei ollut asunnossa saunaa, hänellä oli. Vähän tuntui härskiltä.

Mitäköhän isännöitsijä tuosta sanoisi? Kiukaat täytyisi pitää päällä hetken verran saunomisen päätyttyäkin, jotta sauna kuivuu hyvin. Sauna pysyy tällöin paremmassa kunnossa, ja saunaa ei tarvi niin usein remontoidakaan. Nyt kun naapuri jatkaa saunomista vielä sauna-ajan loputtua, sauna ei pääsekään kuivahtamaan.

Vierailija
2375/2965 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani tuli kylään erityslapsensa kanssa. Lapsi meni omien lasteni huoneisiin ja veti kaikki lelut, kirjat, pelit jne.. pitkin lattioita, kyniä, papereita ja legoja oli pitkin poikin asuntoa..

Äitinsä totesi että ei varmaan haittaa, kun on erityislapsi niin tämmöistä on.

Vierailija
2376/2965 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani tuli kylään erityslapsensa kanssa. Lapsi meni omien lasteni huoneisiin ja veti kaikki lelut, kirjat, pelit jne.. pitkin lattioita, kyniä, papereita ja legoja oli pitkin poikin asuntoa..

'erityslapsi'... 😂

Vierailija
2377/2965 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri lainasi minulta kirjaa. Kun palautti sen, oli se ihan kuprulla. Hänen lapsensa oli pudottanut sen kylpyammeeseen. Mutta nyt se on kuiva, kun laitoin patterille, ei kai haittaa?

Mitä tuommoinen nyt haittaa, jos olet lukenut jo kirjan ja jos et ole, niin tuskin luetkaan.

Kyllä haittaa. Kirjat voivat kalliita hankintoja ja toisille yhtä rakkaita jo esineinä kuin jollekin toiselle isoisoäidin perintövaasi 1800-luvulta. Minulla on kaksi erään kirjailijan kirjaa, joita löytyy vain hyvin harvoin ja vain divareista.

Ystäväni (asumme kaukana toisistamme ja tapaamme harvoin) halusi lainata nuo kirjat. Toinen ystävä kannusti, että lainaa ne nyt hänelle. En olisi halunnut päästää harvinaisuuksia käsistäni ja yritin neuvoa kysymään kotiseutunsa kirjastosta. - Ei, kun lainaa ne nyt kun niin haluaisin ne heti lukea ja saat pian takaisin.

Ihan ehjinä kirjat palautettiin n. 10 vuoden kuluttua. Lainaaja totesi, ettei sitten kuitenkaan ollut jaksanut edes lukea niitä. Olin jo onnistunut löytämään toisen kirjoista jälleen divarin kautta. - Ylimääräisen kirjan lahjoitin kirjastoon.

Sama lainaaja olisi halunnut sittemmin taas lainata yhden kirjani. Sanoin, että hän voi lukea sen nyt ollessaan meillä. Hän puolestaan sanoi, että lukiessa menee ainakin viikko. Totesin, että hän saa ilomielin olla meillä sen "lukuviikon". :D - Ei tullut kauppoja kumminkaan puolin. Tästä nuivuudestani en kantanut huonoa omaatuntoa, koska kysymyksessä oli suositun kirjailijan teos, jota on runsaasti saatavilla.

Vierailija
2378/2965 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnibussissa minua pyydettiin vaihtamaan paikkaa, jotta pariskunta voisi istua vierekkäin. Miksi varaavat niin myöhään paikat, että on vain hajapaikkoja? Onneksi jäivät kohta pois.

Minulle on tapahtunut sama junassa. Pariskunta olisi halunnut minun vaihtavan hyvissä ajoin varaamani ikkunapaikan käytäväpaikkaan, jotta he voisivat istua yhdessä. Sanoin ystävällisesti pahoitellen, etten halunnut vaihtaa paikkaa. Nainen pyöritteli silmiään, huokaisi todella kovaan ääneen ja alkoi jankuttaa, että enkö nyt voisi vaihtaa, ei voi olla noin hankalaa. Tuon lapsellisen käytöksen myötä olin vielä haluttomampi suostumaan vaihtoon.

Parasta oli, että pariskunta yritti samaa edessäni istuneelle vanhalle herrasmiehelle, mutta tämäkään ei suostunut vaihtamaan paikkaa. Tälle he eivät sentään kehdanneet alkaa kiukutella.

No mulle kävi niin, että jouduin lähtemään lyhyellä varoitusajalla viisivuotiaan kanssa kuuden tunnin junamatkalle. Sain paikat leikkivaunun eri päistä, peräpään paikka oli ikkunapuolella. Kun lapsi halusi tulla syliini/viereeni nukkumaan, kysyin ensin alkupään vieruskaverilta (yksinään matkustava nainen) haluaisiko vaihtaa peräpään paikkaan. Ei käynyt. Sitten kysyin peräpään vieruskaverilta (yksinään matkustava nainen) olisiko halunnut vaihtaa kanssani, niin ei todellakaan käynyt.

No, menimme perälle, jossa oli rauhallisempaa ja siinäpä se nainen huokaili ja puhisi, kun lapseni pyöri, inisi ja potki häntä vahingossa.

"Potki häntä vahingossa". Olisiko sinulle ollut ok jos joku olisi sinua potkinut junassa vahingossa? Oikein malliesimerkki tämän ketjun "ei kai tää haittaa"-kaahoista.

Mitä ihmettä yksinäiset aikuismatkustajat tekevät leikkivaunussa?

Siellähän on suuri riski joutua lasten kanssa tekemisiin. Olivatko he hankkineet matkalippunsa nimenomaan leikkivaunuun hyvissä ajoin vai olivatkohan viime tingan yllätysmatkailijoita hekin.

Vierailija
2379/2965 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tapahtunut sama junassa. Pariskunta olisi halunnut minun vaihtavan hyvissä ajoin varaamani ikkunapaikan käytäväpaikkaan, jotta he voisivat istua yhdessä. Sanoin ystävällisesti pahoitellen, etten halunnut vaihtaa paikkaa. Nainen pyöritteli silmiään, huokaisi todella kovaan ääneen ja alkoi jankuttaa, että enkö nyt voisi vaihtaa, ei voi olla noin hankalaa. Tuon lapsellisen käytöksen myötä olin vielä haluttomampi suostumaan vaihtoon.

Parasta oli, että pariskunta yritti samaa edessäni istuneelle vanhalle herrasmiehelle, mutta tämäkään ei suostunut vaihtamaan paikkaa. Tälle he eivät sentään kehdanneet alkaa kiukutella.

Itse olen istunut kumppanin kanssa joskus ennen nettiaikoja, kun check-in tehtiin vasta kentällä, 10h lennon eri penkeillä eri puolella konetta. Ei ollut mikään ongelma, osataan olla ihan itseksemmekkin. Mikä ihmeen hinku on viettää 24/7 kaikki mahdollinen aika yhdessä, myös siirtymät paikasta A paikkaan B? Kuitenkin siellä päämäärässä X voidaan taas olla yhdessä.

Itselläni tulee migreeni lentokoneessa vaikka ottaisin lääkkeitäkin jo ennen lentoa. Siksi haluan, että mieheni on lähelläni, koska olen täysin toistaitoinen kohtauksen aikana.

Tästä syystä ostamme paikat aina. Ei tulisi mieleenkään alkaa koneessa venkoilemaan paikkojen kanssa. Nykyään ostetut paikat pitävät paikkansakin, toisin kuin vielä muutama vuosi sitten Finnairilla joutui aina vääntämään maksetuista paikoista kun Suomesta lähdettiin. Lomakohteesta tullessa ostetut paikat olivat aina oikein jo silloin.

Vierailija
2380/2965 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen itsekäs, ainokaisena kasvanut, ja tavaroideni sekä muiden ihmisten tavaroiden hyvä ja kunnioittava kohtelu on ollut aina minulle selvä ja tärkeä asia. Valitettavasti olen sillä tavalla ikävä ihminen, etten antaisi edes jonkun erityislapsen mellastaa kodissani saati koskea lasteni heille rakkaisiin leluihin ja muihin työvälineisiin epäkunnioittavasti. Antaisin erityiselle vieraalle laatikollisen leluja, joilla saa leikkiä ja jollei toimisi, seuraava tapaaminen tapahtuisi jossain muualla kuin meillä.

Ymmärrän, että erityislapsen kanssa voi olla "tämmöistä", mutta ei se erityisyys velvoita muita perheitä sopeutumaan ja sietämään omissa kodeissaan vieraiden mellastamista edes diagnoosin varjolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä