Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset
Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".
Kommentit (2965)
Kaveri oli 3-vuotiaan lapsensa kanssa kylässä. Pienelle tuli vessahätä ja he minivät vessaan. Aikansa siellä oltuaan kaveri tuli sanomaan: lapsi ei ehtinyt pöntölle ja pissa tuli lattialle. Mutta mä siivosin sen kyllä, käytin yhtä teidän pyyhkeistä, ei kai haittaa?
Kiva, että oli siivonut. En kuitenkaan halua, että minun kylpypyyhettä käytetään siivousrättinä.Olisin mieluusti antanut rätin hänelle siivouskaapista, jos olisi avannut suunsa.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri oli 3-vuotiaan lapsensa kanssa kylässä. Pienelle tuli vessahätä ja he minivät vessaan. Aikansa siellä oltuaan kaveri tuli sanomaan: lapsi ei ehtinyt pöntölle ja pissa tuli lattialle. Mutta mä siivosin sen kyllä, käytin yhtä teidän pyyhkeistä, ei kai haittaa?
Kiva, että oli siivonut. En kuitenkaan halua, että minun kylpypyyhettä käytetään siivousrättinä.Olisin mieluusti antanut rätin hänelle siivouskaapista, jos olisi avannut suunsa.
On mahdollista, että siivous tarkoitti tosiasiassa sitä, että hän kuivasi pissat pyyhkeeseen ja homma valmis. Tälläisiin ihmisiin on tullut törmättyä, "ei lapsen pissa pahalle haise". Hyi.
Itse en mielellään ota kylään kavereita lapsineen silloin, kun lapsi on "juuri oppinut olemaan ilman vaippoja". Tämä ilmoitetaan ylpeänä, mutta totuus on se, että pissa tulee housuun usein. Sitä voi sitten olla kelulastikoissa, sohvilla, matoilla tai ihan missä vaan.
Vierailija kirjoitti:
We have a winner :D
...
Näytä kokonaan
Mitä tuo tarkoittaa, eikö sitä voi suomeksi sanoa? Vai onko se hienompaa sanoa noin?
YES
Vierailija kirjoitti:
Eritteisiin ei myöskään riitä pelkkä rätti saati tavallinen pesuaine. Vaatii desinfioivaa ainetta, jos puhdasta haluaa. Imeyttäminen/kuivaaminen on vain juuri tuota.
Kaveri hävisi nhl 14 mulle ja löi suutuspäissään ja sano et ei kai haittaa? Pahoitteli mutta kyllä ärsytti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eritteisiin ei myöskään riitä pelkkä rätti saati tavallinen pesuaine. Vaatii desinfioivaa ainetta, jos puhdasta haluaa. Imeyttäminen/kuivaaminen on vain juuri tuota.
Kyllä pissan pesuun saippua riittää. Normaalisti kotioloissa ei pitäisi käyttää desinfioivia pesuaineita koska heikentävät vastustuskykyä ja lisäävät allergioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pissan pesuun saippua riittää. Normaalisti kotioloissa ei pitäisi käyttää desinfioivia pesuaineita koska heikentävät vastustuskykyä ja lisäävät allergioita.
Ei kuitenkaan toisten kylpypyyhettä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli hieman käänteinen "tää ei kai haittaa" kokemus. Vanhan asuntomme taloyhtiöllä on hienot saunatilat talon ylimmässä kerroksessa. Monta vuotta sitten olimme saunomassa ja jäimme terassille vilvoittelemaan. Erityisesti kesäisin saunavuoroja jäi runsaasti käyttämättä ja ajattelimme jäädä terassille niin , että voimme heti poistua, jos seuraavalle saunavuorolle onkin tulossa käyttäjiä - usein ei ollut. Olimme siis laittaneet vaatteet valmiiksi päälle ja siivonneet saunatilat seuraavalle käyttäjälle jne. Kun sitten kuulimme, että seuraavat saunojat olivat tulossa niin huikkasin heti, että olemme kyllä heti valmiita lähtemään. Oli aikamoinen yllätys kuulla jälkikäteen ko. pariskunnalta, että olimme käyttäneet heidän saunavuoroa - heitä siis todellakin haittasi, että emme poistuneet klo 19.59 vaan 20.05.
Joskus mietin, että onkohan suomalaisten vaikeus jakaa omaa tilaansa ja aikaansa yksi syy yksinäisyyteen. Hieman rennompi asenne tekisi elämästä helpompaa.
Tästä tuli mieleen se kun naapuri paljasti käyvänsä saunomassa ilmaiseksi heti meidän vuoron loputtua kun kiuas ei kuulemma heti napsahtanut pois päältä. Saunavuoro maksoi 20 euroa kuukaudessa. Meillä ei ollut asunnossa saunaa, hänellä oli. Vähän tuntui härskiltä.
Virtsa on melko puhdasta itse asiassa, mutta haisee toki. Ulosteet onkin sitten toinen juttu.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuitenkaan toisten kylpypyyhettä.
Parasta olisi kertoa vahingosta heti niin asukas itse päättää miten siivotaan.
Naapurin verkkokellarikomero on tyhjänä, eikä siinä edes ollut lukkoa.
Joku oli tunkenut autonrenkaat komeroon lapun päälle.
"Oli tyhjänä, ajattelin että voin lainata."
--------------------------------------------
Olisit tyhjentäny renkaat ja laittanu lapun päälle;
Tyhjensin renkaasi, jotta sinun on kevyempi siirtää ne toisaalle - ei kai haittaa
Vierailija kirjoitti:
Minua myös pyydettiin lentokoneessa vaihtamaan paikkaa, että lapset olisivat päässeet viereisille riveille...
Vierailija kirjoitti:
Ei kai lentoemännälle tarvitse sen kummemmin perustella, jos on lipussa olevalla paikallaan...
Olet niiiin oikeassa niiiin monella tasolla:
– Meillä on todella vähän oikeuksia. Enää ei ole varaa luopua yhdestäkään taistelutta.
– Varsinkin (korkea)koulutetulle naiselle riittää perusteluksi Koska mä voin, vaikka muut käyttääytyisivätkin toisin kalustetuissa tiloissa.
– Lapsille tekee hyvää itsenäistyä. Hajaryhmitys tarjoaa niille pikkuperkeleille oivan mahdollisuuden opetella tulemaan toimeen ilman vanhempiensa valvontaa.
– Lapset ovat rikkaus. Hajaryhmitys jakaa tätä ilosanomaa suuremmalle yleisölle. Hyvällä onnella saat lähellesi pari aktiivista rakkauden hedelmää ja matkasi sujuu rattoisasti nìden toilailuja seuratessasi.
– Hajaryhmitys tarjoaa myös lasten vanhemmille mahdollisuuden päteä multitaskaustaidoillaaan. Siinähän ne ovat niiiin paljon meitä muita pärempia.
– Kun kone putoaa ja ruumiita ryhdytään pussitamaan, on suuri riski, että ne menevät sekaisin ja tomumajasi päätyy vääriin hautajaisiin, elleivät ihmiset istu alkupeäräisillä paikoillaam.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten riitä.
Kaffebulla kirjoitti:
Virtsa on melko puhdasta itse asiassa, mutta haisee toki. Ulosteet onkin sitten toinen juttu.
Turhaan niitä eritetahrasiivouksia sitten tehdään :)
Vierailija kirjoitti:
Kaveri hävisi nhl 14 mulle ja löi suutuspäissään ja sano et ei kai haittaa? Pahoitteli mutta kyllä ärsytti.
Olisit tintannut takaisin ja sanonut, että ei kai haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli hieman käänteinen "tää ei kai haittaa" kokemus. Vanhan asuntomme taloyhtiöllä on hienot saunatilat talon ylimmässä kerroksessa. Monta vuotta sitten olimme saunomassa ja jäimme terassille vilvoittelemaan. Erityisesti kesäisin saunavuoroja jäi runsaasti käyttämättä ja ajattelimme jäädä terassille niin , että voimme heti poistua, jos seuraavalle saunavuorolle onkin tulossa käyttäjiä - usein ei ollut. Olimme siis laittaneet vaatteet valmiiksi päälle ja siivonneet saunatilat seuraavalle käyttäjälle jne. Kun sitten kuulimme, että seuraavat saunojat olivat tulossa niin huikkasin heti, että olemme kyllä heti valmiita lähtemään. Oli aikamoinen yllätys kuulla jälkikäteen ko. pariskunnalta, että olimme käyttäneet heidän saunavuoroa - heitä siis todellakin haittasi, että emme poistuneet klo 19.59 vaan 20.05.
Joskus mietin, että onkohan suomalaisten vaikeus jakaa omaa tilaansa ja aikaansa yksi syy yksinäisyyteen. Hieman rennompi asenne tekisi elämästä helpompaa.
Kyllä minuakin harmittaisi, jos joku muu olisi saunassa saunavuoroni aikana, vaikka sitten kuinka olisi valmis poistumaan nopeasti.
Naapurin lapset oli meillä ensi kertaa (ja viimeistä) leikkimässä. Heidän äitinsä tuli parin tunnin kuluttua hakemaan ja hänellä oli perheen pikkukoira mukanaan.
Naapuri seisoskeli koiran kanssa eteisessä ja huhuili jälkikasvuaan tulemaan pukemaan, että lähtevät sitten kotiinsa.
Koira väänsi paskat eteisen matolle ja tämä äiskä vaan katteli vierestä. Sanoi vaan OHO miten se nyt noin teki. Lapsetkin yökkäsivät ja näyttivät häpeävän sekä äitiään että koiraansa, mutta niin vaan koko porukka lähti ovesta sanaakaan sanomatta, puhumattakaan, että olisivat siivonneet paskan pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnibussissa minua pyydettiin vaihtamaan paikkaa, jotta pariskunta voisi istua vierekkäin. Miksi varaavat niin myöhään paikat, että on vain hajapaikkoja? Onneksi jäivät kohta pois.
Minulle on tapahtunut sama junassa. Pariskunta olisi halunnut minun vaihtavan hyvissä ajoin varaamani ikkunapaikan käytäväpaikkaan, jotta he voisivat istua yhdessä. Sanoin ystävällisesti pahoitellen, etten halunnut vaihtaa paikkaa. Nainen pyöritteli silmiään, huokaisi todella kovaan ääneen ja alkoi jankuttaa, että enkö nyt voisi vaihtaa, ei voi olla noin hankalaa. Tuon lapsellisen käytöksen myötä olin vielä haluttomampi suostumaan vaihtoon.
Parasta oli, että pariskunta yritti samaa edessäni istuneelle vanhalle herrasmiehelle, mutta tämäkään ei suostunut vaihtamaan paikkaa. Tälle he eivät sentään kehdanneet alkaa kiukutella.
No mulle kävi niin, että jouduin lähtemään lyhyellä varoitusajalla viisivuotiaan kanssa kuuden tunnin junamatkalle. Sain paikat leikkivaunun eri päistä, peräpään paikka oli ikkunapuolella. Kun lapsi halusi tulla syliini/viereeni nukkumaan, kysyin ensin alkupään vieruskaverilta (yksinään matkustava nainen) haluaisiko vaihtaa peräpään paikkaan. Ei käynyt. Sitten kysyin peräpään vieruskaverilta (yksinään matkustava nainen) olisiko halunnut vaihtaa kanssani, niin ei todellakaan käynyt.
No, menimme perälle, jossa oli rauhallisempaa ja siinäpä se nainen huokaili ja puhisi, kun lapseni pyöri, inisi ja potki häntä vahingossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnibussissa minua pyydettiin vaihtamaan paikkaa, jotta pariskunta voisi istua vierekkäin. Miksi varaavat niin myöhään paikat, että on vain hajapaikkoja? Onneksi jäivät kohta pois.
Minulle on tapahtunut sama junassa. Pariskunta olisi halunnut minun vaihtavan hyvissä ajoin varaamani ikkunapaikan käytäväpaikkaan, jotta he voisivat istua yhdessä. Sanoin ystävällisesti pahoitellen, etten halunnut vaihtaa paikkaa. Nainen pyöritteli silmiään, huokaisi todella kovaan ääneen ja alkoi jankuttaa, että enkö nyt voisi vaihtaa, ei voi olla noin hankalaa. Tuon lapsellisen käytöksen myötä olin vielä haluttomampi suostumaan vaihtoon.
Parasta oli, että pariskunta yritti samaa edessäni istuneelle vanhalle herrasmiehelle, mutta tämäkään ei suostunut vaihtamaan paikkaa. Tälle he eivät sentään kehdanneet alkaa kiukutella.
No mulle kävi niin, että jouduin lähtemään lyhyellä varoitusajalla viisivuotiaan kanssa kuuden tunnin junamatkalle. Sain paikat leikkivaunun eri päistä, peräpään paikka oli ikkunapuolella. Kun lapsi halusi tulla syliini/viereeni nukkumaan, kysyin ensin alkupään vieruskaverilta (yksinään matkustava nainen) haluaisiko vaihtaa peräpään paikkaan. Ei käynyt. Sitten kysyin peräpään vieruskaverilta (yksinään matkustava nainen) olisiko halunnut vaihtaa kanssani, niin ei todellakaan käynyt.
No, menimme perälle, jossa oli rauhallisempaa ja siinäpä se nainen huokaili ja puhisi, kun lapseni pyöri, inisi ja potki häntä vahingossa.
"Potki häntä vahingossa". Olisiko sinulle ollut ok jos joku olisi sinua potkinut junassa vahingossa? Oikein malliesimerkki tämän ketjun "ei kai tää haittaa"-kaahoista.
Lisäisin vielä, että itsekin olin tuolloin ihan pikkupalkalla, ja kuluja oli paljon. Olin juuri saanut vakityön opintojen ja vuoden työttömyyden jälkeen. Opintolainan lyhennykset, pakollisia hankintoja asuntoon (imuria, pesukonetta, huonekaluja). Ei kauheasti varaa siihen, että siippa vetää aina taloudellisesti maton alta.