Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Spotify valitsi rokotekriittisen Joe Roganin podcastit Neil Youngin musiikin sijaan

Vierailija
27.01.2022 |

https://www.theguardian.com/technology/2022/jan/26/spotify-neil-young-j…

Spotifystä on alkanut käyttäjien joukkopako ja itsekin pistin oman tilaukseni poikki, kun en todellakaan halua olla mukana maksamassa valheellisen tiedon levitystä. Vaikuttaa Spotifyn päätös teihin?

Kommentit (198)

Vierailija
21/198 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvitti, kun yksi tuttava samaa logiikkaa käyttäen lopetti Luminaryn käytön, koska "googlailin vähän Russell Brandtia ja hän on antivaxxeri, joten en voi rahallisesti tukea lafkaa". Oikeastihan tyyppi on julkisesti kertonut olevansa rokotettu eikä ole koskaan käskenyt kenenkään olla ottamatta rokotteita tai tekemästä omia päätöksiään asian suhteen.

Nykyään jengi tekee aika jyrkkiä päätöksiä lainkaan tuntematta asioiden taustoja eikä faktoista välitetä tuon taivaallista.

Vierailija
22/198 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sananvapautta vihaavat fasistit haluavat kieltää podcastin jossa keskustellaan asioista monelta kantilta. Fasisteille kelpaa vain yksi ainoa ”totuus”, heidän omansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/198 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on valheellista tietoa? Mun mielestä asioista pitää tuoda esiin kaikki puolet. Myös se on valhetta, kun suositellaan rokotteita, mutta kaikki negatiivinen, haitat yms (joita on), lakaistaan maton alle. Sillä tavoin aliarvioidaan ihmisen älykkyyttä. Toisaalta näyttää rokoteuskovaiset olevan aika tyhmiä, kuuroja ja sokeita, kun luulevat, että heille ei valehdella. Raha ja politiikka on päätösten taustalla.

Itse olen rokotteet ottanut, mutta kuuntelen kaikki puolet. En usko sokeasti vain yhtä mediaa, tai ihmistä. Onhan se todella outoa, miksi kritiikkiä ei saa esittää, miksi monet somealustat sen estää? Se ei ole sananvapautta.

Silloin, kun käyttäjien rahoilla hankitaan sitä tietoa niin on selvää, että käyttäjille jää mahdollisuus valita haluavatko he tukea niitä arvoja mistä joutuvat maksamaan. Rokotteiden haitoista kerrotaan avoimesti, mutta se virallinen tieto ei ole kaikille riittävän jännää vaan halutaan tietoa jossa on värikynää mukana ja siinä vaiheessa se tieto muuttuu valheelliseksi.

Luulin, että Spotify maksaa kuuntelukertojen perusteella? Jos et Joe Rogania kuuntele, niin sinun maksustasi ei mene hänelle jeniäkään.

Mutta silti olen mukana tukemassa alustaa joka edistää podcasteja joiden tavoitteena on se, että mahdollisimman moni ihminen jättää rokotteet pois. Suomessa tämä vähemmistö täyttää yli puolet tehohoitopaikoista, joten kyllä, heidän päätöksensä on suoraan meiltä rokotetuilta pois.

Varmaan myös perut kaikki ylipainoisia ihannoivat ja kehopositiivisuutta levittävät julkaisut?

Vierailija
24/198 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruin Spotifyn.

Joo, ihan varmasti. Jos nyt kerrankin olisit rehellinen ja myöntäisit, ettet ole koskaan Spotifyn tilaaja ollutkaan.

Vierailija
25/198 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rokote- mutta myös sananvapausmyönteinen ja toivon että moni muukin ottaisi tuon linjan. Menee jo törkeäksi kiristää erimieltä olevan KOOMIKON materiaaleja poistettavaksi! Rogan ei tietysti ole idiooteille sopivaa materiaalia, mutta miten niin monella on nykyään vaikeuksia ymmärtää KOOMIKON ja LÄÄKETIETEELLUSEN TIEDONLÄHTEEN ero?

On kaksi piikkiä otettu, feminismi lähellä sydäntä ja paljon rakkautta Rogania kohtaan. Jakolinjat alkaa nykyään mennä itse mielipide-erojen sijaan siinä, että osan mielestä niitä ei saa olla.

Ja ketju poistoon 1,2,3...

Vierailija
26/198 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen täysin rokotettu mutta en tajua miksi pitäisi sensuroida rokotteisiin kriittisesti suhtautuvien mielipiteitä. Pystyykö joku selittämään millainen mielenlaatu päätyy sellaiseen johtopäätökseen, että erilaiset tai vaikka väärätkin mielipiteet pitäisi kieltää? Kulttuurit, yhteiskunta ja tiede kvatbaina kehittyneet vain avoimen debatin kautta. Sensuuri ei ole koskaan millään aikakaudella johtanut mihinkään hyvään.

Vierailija
27/198 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kuuna päivänä kuunnellut Neil Youngin musiikkia, joten tervemenoa. Roganilla on paljon kuuntelijoita juuri sen vuoksi, että jokainen tervejärkinen huomaa yhteiskunnallisen keskustelun muuttuneen brezneviläiseksi parodiaksi itsestään.

Vierailija
28/198 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on valheellista tietoa? Mun mielestä asioista pitää tuoda esiin kaikki puolet. Myös se on valhetta, kun suositellaan rokotteita, mutta kaikki negatiivinen, haitat yms (joita on), lakaistaan maton alle. Sillä tavoin aliarvioidaan ihmisen älykkyyttä. Toisaalta näyttää rokoteuskovaiset olevan aika tyhmiä, kuuroja ja sokeita, kun luulevat, että heille ei valehdella. Raha ja politiikka on päätösten taustalla.

Itse olen rokotteet ottanut, mutta kuuntelen kaikki puolet. En usko sokeasti vain yhtä mediaa, tai ihmistä. Onhan se todella outoa, miksi kritiikkiä ei saa esittää, miksi monet somealustat sen estää? Se ei ole sananvapautta.

Silloin, kun käyttäjien rahoilla hankitaan sitä tietoa niin on selvää, että käyttäjille jää mahdollisuus valita haluavatko he tukea niitä arvoja mistä joutuvat maksamaan. Rokotteiden haitoista kerrotaan avoimesti, mutta se virallinen tieto ei ole kaikille riittävän jännää vaan halutaan tietoa jossa on värikynää mukana ja siinä vaiheessa se tieto muuttuu valheelliseksi.

Luulin, että Spotify maksaa kuuntelukertojen perusteella? Jos et Joe Rogania kuuntele, niin sinun maksustasi ei mene hänelle jeniäkään.

Mutta silti olen mukana tukemassa alustaa joka edistää podcasteja joiden tavoitteena on se, että mahdollisimman moni ihminen jättää rokotteet pois. Suomessa tämä vähemmistö täyttää yli puolet tehohoitopaikoista, joten kyllä, heidän päätöksensä on suoraan meiltä rokotetuilta pois.

Ymmärrän, että Rogan menee yli ymmärryskykysi.

Et taida hirveästi tietää mistä puhut jos mielestäsi tuo on kys. podcastin tavoite?

T rokotettu

Vierailija
29/198 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen täysin rokotettu mutta en tajua miksi pitäisi sensuroida rokotteisiin kriittisesti suhtautuvien mielipiteitä. Pystyykö joku selittämään millainen mielenlaatu päätyy sellaiseen johtopäätökseen, että erilaiset tai vaikka väärätkin mielipiteet pitäisi kieltää? Kulttuurit, yhteiskunta ja tiede kvatbaina kehittyneet vain avoimen debatin kautta. Sensuuri ei ole koskaan millään aikakaudella johtanut mihinkään hyvään.

Nykyihminen ei kestä poikkeavia mielipiteitä, koska tulee ahdistus ja 'turvattoman tilan' tunne. Ainoa lääke tähän on cancelloida kaikki, jotka ajattelevat valtavirrasta poikkeavasti.

Vierailija
30/198 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Podcast, jonka jokaisella jaksolla on kuuntelijoita moninkertaisesti esim. CNN:n ”primetime”-ohjelmien katsojalukuihin verrattuna. Jos joku vanha parin hitin pieru haluaa musiikkinsa pois, niin antaa mennä vaan.

Vierailija
31/198 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En irtIsano Spotifyta, mutta hieman oudoksuttaa nykykulttuuri, jossa p*skansuoltaminen on ilmeisesti suosituinta viihdettä.

Vierailija
32/198 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin poistettuun keskusteluun ihmetyksen siitä, että eikö Spotifylle olisi ollut helppoa valita toisinpäin, kun ovat ilmoittaneet poistaneensa yli 20 000 koronavirusaiheista podcastia parin vuoden aikana. Rogan sopisi vaivatta jonon jatkoksi.

Kerroppa vielä, että miksi kapitalisti luopuisi mediatuottajasta, jolla on enemmän kuuntelijoita kuin yhdelläkään uutiskanavalla maailmassa?

Vierailija
33/198 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin peruutin, mutta olin jo ennen tätä tapausta päättänyt peruuttaa.

Vierailija
34/198 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musiikista maksetaan kuuntelukertojen mukaan, podcastien pitäjät eivät saa mitään. Siksi moni siirtyykin muille alustoille.

Vierailija
35/198 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisteet nousi. Hyvä Spotify!

Vierailija
36/198 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En irtIsano Spotifyta, mutta hieman oudoksuttaa nykykulttuuri, jossa p*skansuoltaminen on ilmeisesti suosituinta viihdettä.

Oletko koskaan kuunnellut?

Vierailija
37/198 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Tätä ei ehkä Suomessa ymmärretä.

Jenkeissö isompi asia. Sekä Rogan,että polarisoituminen.

Itse kuuntelen Rogania,mutta suhtaudun hänen juttuihinsa erittäin kriittisesti.

Toki kun vieraana on ”asiantuntijoita" niin moni ne jutut uskoo.

En ole edes varma Roganin omista kannoista. Siis kosiskelee ehkä tahallaan oikeistoa.

Toki ties missä pöllyissä osassa lähetyksiä.

En kyllä maksa mitään palvelusta.

Vierailija
38/198 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin poistettuun keskusteluun ihmetyksen siitä, että eikö Spotifylle olisi ollut helppoa valita toisinpäin, kun ovat ilmoittaneet poistaneensa yli 20 000 koronavirusaiheista podcastia parin vuoden aikana. Rogan sopisi vaivatta jonon jatkoksi.

Kerroppa vielä, että miksi kapitalisti luopuisi mediatuottajasta, jolla on enemmän kuuntelijoita kuin yhdelläkään uutiskanavalla maailmassa?

Lähteeköhän Spotifylta tämän seurauksena yli 11 miljoonaa maksanutta käyttäjää? Miksi kukaan maksaisi siitä huonolaatuisesta p*skasta muutenkaan, kun tulee varmastikin tämän kohun seurauksena tulemaan tietoiseksi siitä, että Spotify ei olekaan ainoa suoratoistopalvelu? Eikä edes laadultaan parhaasta päästä.

Vierailija
39/198 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa periaatteessa Spotifystä, koska sensuroivat kymmeniä Joe Rogan podcastin jaksoja kun podcast siirtyi Spotifylle. Hyvä etteivät tällä kertaa kuitenkaan suostuneet fasistien vaatimuksiin.

Vierailija
40/198 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En maksa periaatteessa Spotifystä, koska sensuroivat kymmeniä Joe Rogan podcastin jaksoja kun podcast siirtyi Spotifylle. Hyvä etteivät tällä kertaa kuitenkaan suostuneet fasistien vaatimuksiin.

Mitä ”hyvää” siinä oli? Moni rokotesuosija peruutti tilauksensa koska Spotify ei tajunnut vihjettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi