Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikani kirjoitti neljä approbaturia

Vierailija
29.05.2015 |

Pitäisikö minun olla ylpeä hänestä?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatko-opiskelemaan pääseminen tulee olemaan vaivalloista, jos poika aikoo korkeakouluihin. Olemattomat pisteet yo-kirjoituksista eikä lukupäätä vaikuta olevan.

Vierailija
2/53 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin olet ylpeä! Monella tuon ikäisellä nuorella miehellä ( plus miinus 20 ) kiinnostuksen kohteet ovat muualla kuin pänttäämisessä ja sellainen poikii a:ta, b:tä jollei i:tä kirjoituksista. Onnea teille! Skål yo-lakin johdosta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:47"]

Ylioppilastodistuksen arvosanat on yksi ohimenevimmistä mielenkiinnon kohteista ihmiselämässä. Ne eivät kiinnosta ketään sen jälkeen kun ihminen on päässyt minkä tahansa työn tai opiskelun syrjään kiinni.

[/quote]

Jep. Mutta ikävä kyllä huonot arvosanat saattavat estää tai ainakin vaikeuttaa jatko-opintoihin hakeutumista. Eikä ilman koulutusta juurikaan ole nykyaikana asiaa muualle kuin puhelinmyyjän töihin.

Vierailija
4/53 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi poikasi hakeutui lukioon ja rähmi sen läpi, jos se ei alin alkaenkaan häntä tippaakaan kiinnostanut? Pakotitteko?

Vierailija
5/53 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:26"]

[/quote]

Tietysti pitäisi. :) Poikasi kirjoitti ylioppilaaksi. Jatkokoulutus järjestyy ihan varmasti. Kannattaa panostaa pääsykokeisiin. Minäkin kirjoitin b:n paperit ja välivuoden jälkeen hakeuduin yliopistoon. FM:n paperit irtosivat erinomaisin arvosanoin.  

Vierailija
6/53 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olisin ylpeä. Mun poikani aikoinaan kirjoitti 3 ainetta ja reputti yhden. Ei sitten tsempannut ja käynyt hoitamassa tuota yhtä ja arvosanat vanheni.. kursseista myöskin 5 suorittamatta. Eli kävi lukiota 4 vuotta, kirjoitti 3 ainetta ja kädessä on peruskoulun päästötodistus. 

Eli olisin ylpeä.

Vierailija
7/53 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole huoleti, nuorimies on selvää ministeriainesta...

Vierailija
8/53 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ehdottomasti,  persujen eduskuntaryhmässä hän olisi yksi fiksuimmista. 

Vierailija
9/53 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tottakai olet ylpeä! A-luokan tavaraa. :)

Vierailija
10/53 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole ainakaan kunnolliseen naiseen mahdollisuuksia. Hopely is gay

Vierailija
11/53 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika kirjoitti 2 E:tä, yhden L:n ja yhden M:n. M korotetaan syksyllä.

Vierailija
12/53 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinko yläpeukku. Todella hienoa, että pääsi ylioppilaaksi! Ei noilla yo-arvosanoilla juuri merkitystä ole ja tulevaisuudessa on paljon mahdollisuuksia tehdä ja kouluttautua vaikka miksi! Ole ehdottomasti ylpeä pojastasi! :-)

Vierailija
13/53 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:26"]

Vahinko yläpeukku. Todella hienoa, että pääsi ylioppilaaksi! Ei noilla yo-arvosanoilla juuri merkitystä ole ja tulevaisuudessa on paljon mahdollisuuksia tehdä ja kouluttautua vaikka miksi! Ole ehdottomasti ylpeä pojastasi! :-)

[/quote]

Et taida ihan tietää mistä puhut.

Vierailija
14/53 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut! Valkolakki on aina kunnioitettava saavutus. Olen onnellinen pojastasi ja tue häntä elämän valinnoissaan. Juhlat pystyyn.

Vierailija
15/53 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:32"]

No, sellainen jota ei kiinnosta lukio vittuakaan. Sanoi minulle, ettei edes yritä korottaa arvosanoja syksyllä. Ap

[/quote]

Koko totuus sisältyi tähän sivistymättömään kommenttiisi. Onnea lapsellesi, joka ilman vahvaa motivaatiotakin jaksoi käydä koulunsa päätökseen, valmistua ja saada näin eväät jatko-opintoihin.

Vierailija
16/53 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lukio käytynä niin pääsee ainakin amikseen aikuislinjalle, ihan sama millaiset arvosanat on. Amiksesta voi hakea mieluisan ammatin jolla tienaakin ihan hyvin. Monet hyvillä numeroillakin lukiosta valmistuneet ovat menneet lukion jälkeen amikseen. 

Ja loppupeleissä harva kysyy enää muualla kuin yo-juhlissa ja sen jälkeisellä baarireissulla, että mitäs arvosanoja saitkaan ja mitkä olivat numerot lukion päättötodistuksessa. Moniin lomakkeisiin ym. riittä pelkästään se, että on ylioppilas, arvosanoilla ei niin väliä.

Eli kyllä olisin sinuna ylpeä pojasta. Nyt hänellä on toisen asteen koulutus käyty, ei putoa niin helposti yhteiskunnasta, omaa kuitenkin jonkinlaisen yleissivistyksen ja on jatko-opintokelpoinen. Tarjoaisin kakkukahvit ja ehkä pari oluttakin! 

Vierailija
17/53 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

N on se poika aika tyhmä vissiin. Eihän tollasta vessapaperia ainakaan lakkiaisissa kehtaa esitellä

Vierailija
18/53 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistoon pääsee suurin osa opiskelemaan pelkän pääsykokeeen perusteella. Tosin kyllä se, että noin huonosti kirjoittaa, kertoo jotain ahkeruudesta. Poikasi voi olla teoriassa ihan älykäskin, mutta jos on patalaiska, ei pitkälle pötkitä. Olen itse omasta mielestäni aika keskinkertaisen lahjakas, mutta tehnyt töitä ja valmistun vuoden päästä lääkäriksi. Ylppäritodistuksessani tosin oli yksi L, kaksi E:tä, yksi M ja kaksi C:tä, eli kai keskivertoa parempi. En minäkään ollut kovin motivoitunut lukiosta, mutta elämässä ja opiskeluissa ja työelämässä tulee usein vastaan sellaisia hetkiä, kun ei yhtään huvittaisi ja silti asiat hoidetaan. Lääkiksessäkin moni kurssi ei kiinnostanut yhtään, joten se argumentti, että yliopistossa pärjää sitten, kun on sillä omalla alalla ja motivaatiota, on aivan typerä. 

Vierailija
19/53 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit olla tulevasta ylioppilaasta ylpeä. :)

Joku mainitsi jatko-opintosuunnitelmat tässä ketjussa. Juu, eihän noista juuri lähtöpisteitä saa, mutta onhan moneen koulutukseen olemassa pääsykokeetkin. Pääsykokeet ovat taas sitten kokonaan uusi tilaisuus päästä koulutukseen, siellä ei ns. "vanhoja muistella" eli kaikki ovat samalla viivalla, jos ja kun pääsykoekiintiössä pyrkii koulutukseen.

Vierailija
20/53 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 18:45"]

Miksi poikasi hakeutui lukioon ja rähmi sen läpi, jos se ei alin alkaenkaan häntä tippaakaan kiinnostanut? Pakotitteko?

[/quote]

Voi mennä hieman aiheen ohi, mutta kyllä noita näyttää lukiossakin olevan ihan kohtalaisen paljon niitä opiskelijoita, joita ei kiinnosta opinnot käytännössä ollenkaan. Moni opiskelija tekee kotitehtävät hutaisemalla läpi (käyttänyt aikaa maksimissaan 15 minuuttia kotitehtävien tekoon) tai jättää kotitehtävät kokonaan tekemättä. Eikä monella ole edes minkäänlaisia muita arvosanatavoitteitakaan kokeiden ja yo-kirjoitusten suhteen kun päästä vain läpi. Pääpaino on lukiovuosinakin enimmäkseen harrastuksissa ja bilettämisessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan