Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sain ihan paskan yo-lahjan vanhemmilta

Vierailija
29.05.2015 |

Etuajassa jo tänään. 50 euron lahjakortin yhteen kauppaan ja viiden euron KORURASIAN! en edes käytä koruja. Itkettää. Onko tää edes totta? Kiitin toki lahjasta

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no. Minä kirjoitin ylioppilaaksi seitsemän vuotta sitten, eikä minulle järjestetty juhlia ollenkaan, koska isäni oli sairaalassa. Kävin parin kaverin yo-juhlissa ja illalla menin baariin juomaan lasillisen punaviiniä ja katsomaan keikkaa. Minun näkökulmastani kuulostat kiittämättömältä.

Vierailija
42/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:08"]

Provo että saadaan keskustelua kiittämättömyydestä? No, ehkä vanhempasi eivät tunne sua tarpeeksi. Ajattele että voit sentään hyödyntää 50e. kuten haluat. Järjestävätkö vanhempasi juhlan? Ehkä he pitävät sitä osana lahjaa, minkä vuoksi eivät lahjoittele tonneja tilillesi. Mun vanhemmat antoi mulle lahjaksi yo-juhlat...taisi tosin olla lahja heille itselleen, koska en olisi halunnut juhlia, vaan äitini pakotti juhlakaluksi valmiisiin juhliin. :/

[/quote]

Hyvä, että täällä palstalla on teitä vanhoja konkareita "provonhaistajina", niin saadaan nekin pois. Aloittelijoilla ei vielä silmä ole tarpeeksi harjaantunut erottamaan provoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:43"]

Ymmärrän harmisi. 50 € menee puoleentoista kassiin ruokaa tai kahteen paitaan. Toivottavasti saat lisää vierailta.

[/quote]

Mihin ruokaan ap tarvitsee rahoja, eikö hän asu vanhemmillaan, jotka elättävät?

Vierailija
44/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saanut yo-lahjaa kaksi vuotta sitten, mutta en sitä kyllä odottanutkaan. Lukion aikana vanhempani kuitenkin auttoivat taloudellisesti (kävin lukiota 200 km päässä) niin paljon, etten ilman heitä olisi tullut toimeen. Nyt kaksi vuotta myöhemmin liksani on sen verran hyvä (en ole hakenut vielä korkeakouluun), että ostin vanhemmilleni Barcelonan matkan kiitokseksi kaikesta. Niin ja vanhempani maksoivat yo-juhlani, n. 800e paikallisessa ravintolassa. Olisi ollut naurettavaa vaatia mitään lahjaa :D

Vierailija
45/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain YO-lahjaksi vanhan, käytetyn matkalaukun ja vanhan (ei edes mikään kunnolla vanha vaan n. 10 vuotta) ruman miesten ilmaisrannekellon :D

Silloin harmitti, mutta nyt jo naurattaa!

Vierailija
46/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:28"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:13"]Saitko opintojen aikana rahallista avustusta vanhemmiltasi? Lomareissuja, vaaterahaa, vaihto-opiskelutukea, festarilippuja yms.? Oletko synttäri- tai joululahjaksi saanut sitten isompia lahjoja? Ehkä vanhempasi tietävät, että joutuvat / saavat sinua jatko-opintojen aikana avustamaan, joten eivät anna sulle vielä etukäteen enempää rahaa. Tai sitten vanhempasi olettavat sun saavan sukulaisilta isompia lahjoja. [/quote] kirjat ovat maksaneet. Ei mitään muuta. Omat siteeni ja shampooni olen aina ostanut. Synttärilahjaksi sain viimeksikin 10e. Eli en saa isoja lahjoja ikinä. Ap

[/quote]

Niin, maksavatko ja järjestävätkö he ne juhlat ja juhlavaatteesi ja lakin?

Onnea ylioppilaalle!
[/quote] ei vaan kaikki mitä ne tekee mun hyväksi on et ne järjestää juhlat. Ja oon kiitollinen siitä! Mekon, lakin ym ostin itse.

Vierailija
47/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:07"]

Maksoin itse mekon, lakin ja lyyran äidille. Ei ole rahat erityisen tiukalla. Ruuat ym he maksavat ja kotona on juhlat. Tän verranko ne arvostaa mun suoritusta? Oikein viiskympiä. Ap

[/quote]Olet opiskellut itsesi takia, hyödyn olet jo saanut, koska valmistuit. Ei tuosta kuulukaan mitään lahjuksia maksaa, kiittämätön olet.

Vierailija
48/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja asuin lukion tokan keväästä jo omillani...

Vierailija
49/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan ole provo ja olen kai sitten kiittämätön. Pitänee miettiä uudestaan suhtautumistani. Kiitti kommenteista.
Ap

Vierailija
50/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:34"]Maksaako sun vanhemmat yo-kuvauksesi? Sekään ei kovin halpa ole..
[/quote] sukulainen otti jo kuvat minusta, ilmaiseksi :) ei studiokuvia ollenkaa mutta eipä tuo haittaa.
Ap

Vierailija
51/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asuin omillani 16 vuotiaasta asti. Maksoin oman autokouluni ja huonekaluni ja vaatteeni ja koulukirjani ja ruokanikin. Vanhojen päiviin en osallistunut, koska ei ollut opintotuesta niitä varaa maksaa. Ylioppilasmekon löysin kirpparilta jne. Juhlat maksoin itse, kuvat maksoin itse. Ja tiedätkö mitä, en edes odottanut saavani vanhemmiltani mitään lahjaa.

Isosisaruksilleni nämä kaikki on aina maksettu ja olen siitä vähän katkera. Toisaalta minulla oli täysi itsenäisyys päättää asioistani jo nuorena, mikä oli minulle tärkeämpää kuin raha.

Vierailija
52/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:10"]Sain hyvät paperit ja ei kertakaikkiaan mulla riittäis energiaa alkaa provoamaan nyt ! Ja autokortinkin hommasin omilla rahoillani.
Ap
[/quote]
omilla rahoilladi minkä olit säästänyt kun vanhemmat on elättäneet? Ei ne lahjat oo mikään itsestäänselvyys. Kiittämätön paskateini
[/quote] lainasin siskolta rahat ja makselen takaisin kesätyörahoilla.
Ap

Vierailija
53/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 40 kirjoitti siis edellisen.

Vierailija
54/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini oli vähävarainen yksinhuoltaja neljälle lapselle, enkä saanut (en myöskään odottanut) mitään lahjaa, mutta hän teki aikamoisen työn järjestämällä juhlat ja tekemällä kaikki hyvät tarjottavat itse. Taisi myös ostaa kaikki raaka-aineet. Itse maksoin koko opiskelujan kirjat (opintolainalla), vanhojentanssijutut ja myös yo-juhliss vaatteet, lakin, kuvauksen, ilmoituksen lehteen ym. Kävin koko lukioajan töissä, myöskin lukuloman olin täysipäiväisesti töissä ja asuin omillani maksaen siis vuokrani ja kaiken muun ihan itse.

En ole katkera siitä että jo nuoresta olen itse joutunut tienaamaan ihan kaikki rahani itse. Olin kiitollinen että minulla oli (pienipalkkaista kaupan kassan) työtä mistä sitä rahaa sain. Pääsin sittemmin yliopistoon opiskelemaan haluamaani alaa ja nyt pärjään kaikin puolin, myös taloudellisesti, oikein hyvin.

Iloitse ylioppilaaksi pääsystä; muutaman vuoden päästä et edes muista montako kymppiä sait vanhemmiltasi lahjaksi, ja muut vieraat sinua lahjovat varmasti ihan tarpeeksi :)

Vierailija
55/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:03"]

Etuajassa jo tänään. 50 euron lahjakortin yhteen kauppaan ja viiden euron KORURASIAN! en edes käytä koruja. Itkettää. Onko tää edes totta? Kiitin toki lahjasta

[/quote]

Miksi sinun edes pitäisi saada lahjaa? Olet aikuinen ihminen osta itse tavarasi

Vierailija
56/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut perheet vaan ovat järkyttäviä pihtareita.

Koeta kestää, ap!  Toivottavasti pääset jatkamaan opintoja ja saat hyvän työpaikan sitten.  Onnea ylioppilaalle!

Vierailija
57/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua ap. Itse itkin (salaa kylläkin), kun ainoa lahjani oli juhlien järjestäminen. Se tarkoitti yhtä kakkua, kahvia ja voileipiä tarjottimen verran. Itse maksoin kaiken muun eli esim. kirjoitusmaksut, lakin ja mekon. Aikaa tästä on jo nelisen vuotta, mutta kyllä harmittaa muistella vieläkin.

Vierailija
58/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut sinulle ap ensinnäkin! Vaikuttaa siltä, että vanhempasi ovat tavallaan tehneet sinulle palveluksen. Olet oppinut itse hoitamaan raha-asioitasi ja itsenäiseksi jo noin nuorena. Pärjäät varmasti, saat luotua omannäköisen elämän ja osaat hoitaa raha-asiasi aina. Näin ei ole monellakaan ja se johtuu siitä, että vanhemmat ovat antaneet liikaa liian nuorena.

t. 46-vuotias kauppatieteen maisteri, jolla on oma talo, monta sijoitusasuntoa, vararahasto, sijoituksia ja mukava elämä (sekä ne äärimmäisen píhit vanhemmat)

Vierailija
59/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli paha mieli ap:n puolesta. Jos olisin siellä, ostaisin toiveidesi lahjan! Vaikka ei se lämmittäisi varmaan, kun en vanhempia voi korvata.

Vierailija
60/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä vanhempien tartte lahjoa yo-päivänä. Vanhemmat yleensä järjestää ne kahvitukset ja se oikeesti tulee kalliiksi. Pari vuotta sitten omissa lakkiaisissa kävi noin sata henkeä. Oli kahvit, teet, limsat, kahdet erilaiset kakut, kuivakakut, keksit, lohileivät, karjalanpiirakat munavoilla... Ei tullu halvaks ei. Ihme kyllä munki vanhemmat anto sen 50€ vielä rahaa. Että kyllä ne ap sunki vanhemmat varmasti arvostaa sitä että valmistuit. Mutta ei ehkä kannata olettaa kuuta taivaalta, sun vanhemmat on oman (ison) osansa tehneet.
T. Yo-2013