Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sain ihan paskan yo-lahjan vanhemmilta

Vierailija
29.05.2015 |

Etuajassa jo tänään. 50 euron lahjakortin yhteen kauppaan ja viiden euron KORURASIAN! en edes käytä koruja. Itkettää. Onko tää edes totta? Kiitin toki lahjasta

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksavatko vanhempasi juhliesi tarjoilun, vaatteesi, slkumaljat, juomat ja mahdollisen erillisen juhlapaikan? Heillä saattaa olla rahat tiukilla, jormten ovat ehkä halunneet panostaa juhliesi järkkäämiseen.

Vierailija
2/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut typosta; alkumaljoista puhuin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saanut varmaan mitään. Ne juhlat oli kai lahja...

Vierailija
4/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut aikanaan mitään. Enkä odottanutkaan tai olisi halunnutkaan. Lukioajan vanhempani maksoivat kaikki opiskelu- ja asumiskuluni sekä autokortin. Autokin oli käytännössä aina käytettävissä.

Vierailija
5/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vanhemmillasi on taloudellisesti tiukkaa?  Jo yo-juhlien järjestäminen on jonkinlainen taloudellinen uhraus.

Ei tuo välttämättä tarkoita, etteivät arvostaisi suoritustasi.  Varmaankin aidosti halusivat ilahduttaa sinua.

Vierailija
6/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin itse mekon, lakin ja lyyran äidille. Ei ole rahat erityisen tiukalla. Ruuat ym he maksavat ja kotona on juhlat. Tän verranko ne arvostaa mun suoritusta? Oikein viiskympiä.

Ap

Vierailija
7/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo että saadaan keskustelua kiittämättömyydestä?

No, ehkä vanhempasi eivät tunne sua tarpeeksi. Ajattele että voit sentään hyödyntää 50e. kuten haluat. Järjestävätkö vanhempasi juhlan? Ehkä he pitävät sitä osana lahjaa, minkä vuoksi eivät lahjoittele tonneja tilillesi.

Mun vanhemmat antoi mulle lahjaksi yo-juhlat...taisi tosin olla lahja heille itselleen, koska en olisi halunnut juhlia, vaan äitini pakotti juhlakaluksi valmiisiin juhliin. :/

Vierailija
8/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi ei tule saamaan rippilahjaksi mitään erikseen, juhlat tulee maksamaan 1000e. No ostettiin me mopo.

Vierailija
9/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko hyvät paperit?

Vierailija
10/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän lapsi kun pääsi ripille, äiti antoi lahjaksi omaa aikaa kun järjesti juhlat. Ruokiin raaka-aineet maksettiin visalla jonka juhlasankari kuittasi lahjarahoistaan.

kun on niin paljon muitakin lapsia, työttömyyttä, rahat eivät riitä.

asiat voivat olla myös toisin.

Vierailija
11/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä murehdi. Rakkaudella ovat antaneet lahjan ja hyvää tarkoittaneet.

Vierailija
12/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 euroa on paljon rahaa. Mulla tuli nyt paha mieli vanhempiesi puolesta, jotka eivät saa arvostusta lahjasta, jonka varmasti rakkaudella antoivat.

Vierailija
13/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain hyvät paperit ja ei kertakaikkiaan mulla riittäis energiaa alkaa provoamaan nyt ! Ja autokortinkin hommasin omilla rahoillani.
Ap

Vierailija
14/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:09"]50 euroa on paljon rahaa. Mulla tuli nyt paha mieli vanhempiesi puolesta, jotka eivät saa arvostusta lahjasta, jonka varmasti rakkaudella antoivat.
[/quote] en mä niille näytä pettymystäni! Kaikki kaverit vaan saa aina vähintään 200e. No, eipä tää kai mikään iso juttu ole.
Ap

Vierailija
15/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko opintojen aikana rahallista avustusta vanhemmiltasi? Lomareissuja, vaaterahaa, vaihto-opiskelutukea, festarilippuja yms.? Oletko synttäri- tai joululahjaksi saanut sitten isompia lahjoja? Ehkä vanhempasi tietävät, että joutuvat / saavat sinua jatko-opintojen aikana avustamaan, joten eivät anna sulle vielä etukäteen enempää rahaa. Tai sitten vanhempasi olettavat sun saavan sukulaisilta isompia lahjoja.

Vierailija
16/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:13"]Saitko opintojen aikana rahallista avustusta vanhemmiltasi? Lomareissuja, vaaterahaa, vaihto-opiskelutukea, festarilippuja yms.? Oletko synttäri- tai joululahjaksi saanut sitten isompia lahjoja? Ehkä vanhempasi tietävät, että joutuvat / saavat sinua jatko-opintojen aikana avustamaan, joten eivät anna sulle vielä etukäteen enempää rahaa. Tai sitten vanhempasi olettavat sun saavan sukulaisilta isompia lahjoja.
[/quote] kirjat ovat maksaneet. Ei mitään muuta. Omat siteeni ja shampooni olen aina ostanut. Synttärilahjaksi sain viimeksikin 10e. Eli en saa isoja lahjoja ikinä.
Ap

Vierailija
17/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kavereihin ei kannata verrata, koska Suomi edelleen on luokkayhteiskunta.

Vierailija
18/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, menen nyt tekemään salaattia ja aion unohtaa tän. Tärkeintä, että pääsin ylioppilaaksi!:) moikka
Ap

Vierailija
19/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun synttärilahjat on ollut paria kymppiä, tuo 50 € on vanhempiesi mielessä todella iso summa. Ymmärrän kyllä, että valmistumisen kunniaksi raha kelpaisi, mutta ehkä vanhempasi eivät ajattele asiaa samalla tavalla kuin sinä. Jokaisen perheen rahapolitiikka on erilainen, joten kannattaa vaan hengittää syvään ja hyväksyä tuo summa. Toivottavasti saisit sitten muilta sukulaisilta enemmän. Ja saattaa olla, etteivät vanhempasi ole sinulle kertoneet taloudellisen tilanteensa kaikkia realiteetteja tms.

Vierailija
20/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:13"]Saitko opintojen aikana rahallista avustusta vanhemmiltasi? Lomareissuja, vaaterahaa, vaihto-opiskelutukea, festarilippuja yms.? Oletko synttäri- tai joululahjaksi saanut sitten isompia lahjoja? Ehkä vanhempasi tietävät, että joutuvat / saavat sinua jatko-opintojen aikana avustamaan, joten eivät anna sulle vielä etukäteen enempää rahaa. Tai sitten vanhempasi olettavat sun saavan sukulaisilta isompia lahjoja. [/quote] kirjat ovat maksaneet. Ei mitään muuta. Omat siteeni ja shampooni olen aina ostanut. Synttärilahjaksi sain viimeksikin 10e. Eli en saa isoja lahjoja ikinä. Ap

[/quote]

Niin, maksavatko ja järjestävätkö he ne juhlat ja juhlavaatteesi ja lakin?

Onnea ylioppilaalle!