Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sain ihan paskan yo-lahjan vanhemmilta

Vierailija
29.05.2015 |

Etuajassa jo tänään. 50 euron lahjakortin yhteen kauppaan ja viiden euron KORURASIAN! en edes käytä koruja. Itkettää. Onko tää edes totta? Kiitin toki lahjasta

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:08"]Provo että saadaan keskustelua kiittämättömyydestä?

No, ehkä vanhempasi eivät tunne sua tarpeeksi. Ajattele että voit sentään hyödyntää 50e. kuten haluat. Järjestävätkö vanhempasi juhlan? Ehkä he pitävät sitä osana lahjaa, minkä vuoksi eivät lahjoittele tonneja tilillesi.

Mun vanhemmat antoi mulle lahjaksi yo-juhlat...taisi tosin olla lahja heille itselleen, koska en olisi halunnut juhlia, vaan äitini pakotti juhlakaluksi valmiisiin juhliin. :/
[/quote]
Vieraitten lahjat tuli kuitenkin sulle?

Vierailija
22/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti edes maksavat ylioppilaskuvasi. Minun vanhempani eivät maksaneet ja en sitten käynyt ylioppilaskuvassa ollenkaan. Harmitti varmaan kaikkia muita enemmän kuin minua. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:13"]Saitko opintojen aikana rahallista avustusta vanhemmiltasi? Lomareissuja, vaaterahaa, vaihto-opiskelutukea, festarilippuja yms.? Oletko synttäri- tai joululahjaksi saanut sitten isompia lahjoja? Ehkä vanhempasi tietävät, että joutuvat / saavat sinua jatko-opintojen aikana avustamaan, joten eivät anna sulle vielä etukäteen enempää rahaa. Tai sitten vanhempasi olettavat sun saavan sukulaisilta isompia lahjoja. [/quote] kirjat ovat maksaneet. Ei mitään muuta. Omat siteeni ja shampooni olen aina ostanut. Synttärilahjaksi sain viimeksikin 10e. Eli en saa isoja lahjoja ikinä. Ap

[/quote]

Niin, maksavatko ja järjestävätkö he ne juhlat ja juhlavaatteesi ja lakin?

Onnea ylioppilaalle!

[/quote]

Ai sorry, vastasitkin jo. No tosiaan, tuohan on linjassa sen kanssa, mitä he antavat synttäreillä. Heillä on nyt vaan tuollainen tapa rahojen kanssa.

Vierailija
24/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi harmi. En mäkään saanu muuta kun yhen (mieluisan) lautasen ja olin tyytyväinen. Juhlatkin järkättiin toki :)

Vierailija
25/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako sun vanhemmat yo-kuvauksesi? Sekään ei kovin halpa ole..

Vierailija
26/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:03"]

Etuajassa jo tänään. 50 euron lahjakortin yhteen kauppaan ja viiden euron KORURASIAN! en edes käytä koruja. Itkettää. Onko tää edes totta? Kiitin toki lahjasta

[/quote]

Tyhjän korurasian siis sait? Jospa tietävät, että joku sukulaiset/kummit tms. ovat antamassa koruja lahjaksi. Muuten tuo on tosi outo lahja. 50€ lahjakortti ei mielestäni ole "paska lahja" muuten kuin miljonääriperheessä.

Maksat varmaan juhlatarjoilusikin itse?

Vierailija
27/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:13"]Saitko opintojen aikana rahallista avustusta vanhemmiltasi? Lomareissuja, vaaterahaa, vaihto-opiskelutukea, festarilippuja yms.? Oletko synttäri- tai joululahjaksi saanut sitten isompia lahjoja? Ehkä vanhempasi tietävät, että joutuvat / saavat sinua jatko-opintojen aikana avustamaan, joten eivät anna sulle vielä etukäteen enempää rahaa. Tai sitten vanhempasi olettavat sun saavan sukulaisilta isompia lahjoja.
[/quote] kirjat ovat maksaneet. Ei mitään muuta. Omat siteeni ja shampooni olen aina ostanut. Synttärilahjaksi sain viimeksikin 10e. Eli en saa isoja lahjoja ikinä.
Ap
[/quote]
No sitten ei pitäisi tulla yllätyksenä, ettet nytkään saa isoa lahjaa. Teillä on ilmeisestikin erilainen lahjojenantamiskulttuuri, kuin esimerkiksi omassa perheessäni.

Vierailija
28/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittämätön pentu.

Vierailija
29/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muista, että mieheni (joka oli jo tuolloin poikaystäväni) olisi saanut vanhemmiltaan mitään varsinaista lahjaa. Olisikohan puku paitoineen ja kenkineen ollut se lahja.

Vierailija
30/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut mitään, en lahjoja enkä juhlia. Ja ostin siis itse lyyran äidille.
Miksi vanhempien pitäisi palkita mua jostain, joka on ihan mua itseä ja mun tulevaisuutta varten?? En mennyt lukioon heidän takiaan.

Vierailija
31/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain juhlat, mekon, lakin ja kuvat. En olis kyl kehdannut pyytää muuta!!! Ja erittäin lämmöllä jaksan kyl edelleen muistella hyvin onnistunutta juhlaa. YO2013

Vierailija
32/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:13"]Saitko opintojen aikana rahallista avustusta vanhemmiltasi? Lomareissuja, vaaterahaa, vaihto-opiskelutukea, festarilippuja yms.? Oletko synttäri- tai joululahjaksi saanut sitten isompia lahjoja? Ehkä vanhempasi tietävät, että joutuvat / saavat sinua jatko-opintojen aikana avustamaan, joten eivät anna sulle vielä etukäteen enempää rahaa. Tai sitten vanhempasi olettavat sun saavan sukulaisilta isompia lahjoja.
[/quote] kirjat ovat maksaneet. Ei mitään muuta. Omat siteeni ja shampooni olen aina ostanut. Synttärilahjaksi sain viimeksikin 10e. Eli en saa isoja lahjoja ikinä.
Ap
[/quote]
Mun lapseni ensimmäisen vuoden lukiokirjoihin, pakolliseen tietokoneeseen ja pitkän matikan laskimeen meni 2 000. Ensimmäisten kirjojen oston jälkeen soitin vanhemmilleni ja kiitin lukiokirjoista. Elämä luultavasti vielä sinuakin opettaa sen suhteen,mitä asuminen ja ruoka maksaa.

Vierailija
33/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:13"]Saitko opintojen aikana rahallista avustusta vanhemmiltasi? Lomareissuja, vaaterahaa, vaihto-opiskelutukea, festarilippuja yms.? Oletko synttäri- tai joululahjaksi saanut sitten isompia lahjoja? Ehkä vanhempasi tietävät, että joutuvat / saavat sinua jatko-opintojen aikana avustamaan, joten eivät anna sulle vielä etukäteen enempää rahaa. Tai sitten vanhempasi olettavat sun saavan sukulaisilta isompia lahjoja.
[/quote]
Mielestäni noilla asioilla ei ole mitään tekemistä lahjojen kanssa. Vaikka ap olisi maannut kotona koko teini-ikänsä, on hän kuitenkin vanhempiensa huollettava ja vanhempien pitää varautua siihen, että teini-ikäiset kuluttaa rahaa. Niinhän täällä aina toitotetaan, että teinien kustannukset on isoja. Ei niitä voi käyttää perusteena sille, ettei anna lahjoja.
Ihan eri asia on taas se, mikä on sovelias summa lahjaksi. Se riippuu perheestä, sen kulttuurista ja rahatilanteesta. Apn perhe selvästikin antaa halpoja lahjoja, jos on saanut viimeksi kympin lahjarahaa. Siihen suhteutettuna 50 € on varsin hyvin.

Vierailija
34/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi. Olisit panostanut matematiikkaan, niin olisit saanut sen 1000€ stipendin. Jos siis noin kovasti lahjojen perään olet.

Vierailija
35/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain mopoauton (jotta juntti kykenee kuljettamaan jääkiekkovarusteitaan), veneen, maailmanympärimatkan ja 10000 € rahaa.

Vierailija
36/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:10"]Sain hyvät paperit ja ei kertakaikkiaan mulla riittäis energiaa alkaa provoamaan nyt ! Ja autokortinkin hommasin omilla rahoillani.
Ap
[/quote]
omilla rahoilladi minkä olit säästänyt kun vanhemmat on elättäneet? Ei ne lahjat oo mikään itsestäänselvyys. Kiittämätön paskateini

Vierailija
37/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän harmisi. 50 € menee puoleentoista kassiin ruokaa tai kahteen paitaan. Toivottavasti saat lisää vierailta.

Vierailija
38/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että tämä on provo. Jos ei ole, vanhemmillasi varmaan tiukkaa taloudellisesti. Vaikeata ottaa kantaa, kun ei ole muuta tietoa tilanteesta kuin kirjoituksesi, joka voi olla yhtä hyvin totta kuin provokin.

Vierailija
39/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saanut mitään, vain kortin. Vanhemmat eivät myöskään mitenkään avustaneet lukioaikanakaan. Kyllä se vähän vieläkin harmittaa.

Vierailija
40/66 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kitsailta nuo vanhemmat kyllä kuulostaa. Me ostettiin pois lähtevälle historianopettajalle 50€ lahjakortti retkeilykauppaan. Minusta tuo oli sopiva summa opettajalle, joka on ollut äitiysloma- ja vanhempainvapaasijaisena pari vuotta ja joutuu nyt työnhakuun. Tyttö piirsi hänelle kortin, kiitteli hyvästä opetuksesta ja toivotti onnea työnhakuun. En voisi näin äitinä kuvitella, että antaisin omalle lapselle 50€ ylioppilaslahjaksi. 

Tuon ap:n vanhemmat ovat laiminlyöneet elatusvelvollisuutensa, jos eivät edes hygieniatarvikkeisiin ole rahaa antaneet! Kitsaita kitupiikkejähän he ovat. Tekisi mieli mennä ja sylkeä heidän naamalle :-D