Täytyykö kaikista lahjoista oikeasti olla kiitollinen ja iloinen?
Tästä tapahtumasta on jo vähän aikaa, mutta nyt on aikaa kirjoitella tänne niin kysympä av-raadin mielipidettä.
Eli pidimme häät, joihin olimme toivoneet vieraiden laittavan mahdolliset lahjarahat johonkin hyväntekeväisyyteen (olemme nuori pariskunta, mutta meillä oli jo kaikkea). Osasimme varautua siihen, että osa kuitenkin toisi lahjoja. Saimmekin kaikenlaisia hauskoja (lähinnä itsetehtyjä) juttuja, kuten hunajaa tai käsitöitä. Mutta eräs pariskunta oli tuonut ison samppanjacoolerin (käärittynä sellofaaniin ja samppanjapullo sisällä).
Tuo lahja herätti muissa vieraissa hilpeyttä ja itsekin vähän naureskeltiin, että kukahan meitä vihaa kun tuon on tuonut ja oletimme, että lähinnä vitsillä on tuo lahja tuotu. No, lahjan antaja sattuikin olemaan ihan tosissaan lahjansa kanssa ja suuttui näistä kommenteista. Mutta ihan oikeasti; oliko iso moka naureskella tällaiselle lahjalle? Olettaako joku, että samppanjacooleri on joku tarpeellinen kodinväline tai sille olisi koskaan edes käyttöä? Mielestäni vieraatkin voisivat kyllä vähän käyttää niitä aivojaan...
Kommentit (172)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:13"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:11"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:09"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:07"]
Olet kyllä mokka, jos et tajua lahjasta kiittää ja hymyillä. Ilahduttamistarkoituksessa se on kuitenkin annettu. Ja vielä pilkata lahjan antajaa - avoimesti tai takanapäin! Tosi junttia käytöstä.
[/quote]
Olen jo moneen kertaan täällä sanonut, että kiitimme kyllä lahjasta. Että kiitos vain tästäkin turhasta kommentista ;)
-ap
[/quote]
"Ja meillä ei harrasteta tuollaista tekopyhyyttä, että päin naamaa mielistellään ja hymyillään ja sitten selän takana naureskellaan"
Ahhahah, ap.
[/quote]
Niin? Emme tosiaan siinä päin naamaa sanoneet mitään, että "voi kun on ihana lahja" tms, joten mille tuossa naureskelet?
[/quote]
No mm tälle "Mieheni kanssa supateltiin keskenämme, ja vieraat omissa porukoissaan."
Miksi sitten valehtelit aiemmin ettette seläntakana naura, jos te nimenomaan niin teitte?
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:12"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:08"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:01"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:51"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:50"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:40"] [quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:34"] Miksi ap kirjoittaa aloitusviestiinsä ensin tarinan, mutta sitten kun saa kommentteja siitä, kuinka hänen käytöksensä ei ollut ok, niin hän alkaa muuttamaan tarinaa ja lisäämään siihen olennaisia yksityiskohtia, joiden avulla yrittää väittää kommentoijille, että he ovat nyt niitä, jotka ovat ymmärtäneet väärin ja jotka ovat muutenkin väärässä? [/quote] Mitäs kohtia olen aloituksesta muuttanut? Moni tuohon vetoaa, mutta ei jostain syystä osaa näyttää yhden yhtä kohtaa, jonka olisin aloituksesta muuttanut. -ap [/quote] Olet vastannut tuolla samalla kommentilla jo monta kertaa. Huolestuttavaa sinänsä, että osaat kyllä kirjoittaa (jos tuota hymiöiden määrää ei lasketa), mutta sen jälkeen unohdat jatkuvasti kirjoittamasi asiat, etkä myöskään osaa lukea kirjoittamiasi viestejä uudelleen. [/quote] Eli et sinäkään osaa sitten yhtä ainoaa kohtaa osoittaa, jossa olisi tarinaa muuttanut. Sitten on ihan turha syyttää minua tarinan muuttelusta :D:D:D:D:D [/quote] Lue :D aiemmat :D:D viestisi :D ja mieti :D:D:D Vaikka onhan tuolla jo :D muutkin kuin :D minä :D kopioineet aiemmin kirjoittamiasi :D:D tekstejä :D että ymmärtäisit mistä :D on :D kyse :D tuossa asiassa :D että jälkeenpäin lisäät :D muutoksia ja :D:D:D yksityiskohtia :D:D:D Naurattaa :D:D Ihan turha syyttää minua :D:D Sainpahan viikonlopulle :D hyvät naurut :D:D:D:D:D:D
[/quote]
Muut ovat tästä asiasta syyttäneet, mutta yksikään ei ole osannut näyttää kohtaa jonka olisin muuttanut. Etkä näköjään sinäkään :D
[/quote]
No väännetään rautalangasta. Aloitus viestissäsi kirjoitat:
"Tuo lahja herätti muissa vieraissa hilpeyttä ja itsekin vähän naureskeltiin, että kukahan meitä vihaa kun tuon on tuonut ja oletimme, että lähinnä vitsillä on tuo lahja tuotu. No, lahjan antaja sattuikin olemaan ihan tosissaan lahjansa kanssa ja suuttui näistä kommenteista".
Seuraavaksi väität,
"että missä siinä lukee että on julkisesti naureskeltu? Itse en siitä sellaista kohtaa löydä."
Tässä kohtaa muutat tarinaasi. Ei ole väliä naureskelitteko kavereiden kesken. Pointti on, että teitte sen julkisesti eli niin, että ko. ihminen tämän pystyi kuulemaan ja tästä loukkaantui.
Että näin.
[/quote]
No väännetäänpä tosiaan rautalangasta, kun tähän samaan olen vastannut jo varmaan kymmenen kertaa: minun ja mieheni naureskeluja tuo lahjanantaja ei kuullut (koska tiesimme kuka tuon antoi), mutta ilmeisesti kuulivat muiden vieraiden naureskelun kun kerran tiesivät suuttua. Missään en väittänyt, että olisin päin namaa lahjanantajille nauranut (kuten sinä ja muut täällä nyt väität), kuten en tehnytkään.
Eli edelleen nyt se kohta, jossa muutin tarinaani...
-ap
[/quote]
Tässähän sen myönnät: "Tuo lahja herätti muissa vieraissa hilpeyttä ja itsekin vähän naureskeltiin"
[/quote]
Ja missä kohtaa sanon, että se tehtiin julkisesti? Mieheni kanssa supateltiin keskenämme, ja vieraat omissa porukoissaan.
[/quote]
Se on julkista, jos naurun kohde sen kuulee. Mikset kirjoittanut aloitukseesi, että kaveriporukoissa supattelitte, jos sillä on tässä jotain merkitystä?
[/quote]
No enpä kyllä tajunnut, että silläkin jotain merkitystä olisi mutta te mammathan täällä aloitte vänkäänmään, miten minä olen tuosta julkisesti siellä naureskellut ja ai että miten hauskat hääjuhlat meillä onkaan ollut kun ei olla muuta tehty kuin istuttu piirissä ja naurettu kaikkien kanssa tätä yhtä ainoaa lahjaa :D
No kiitittekö sitten naama mutrussa vai miten, kun aiemmin oli tekopyhää mielestäsi hymyillen kiitellä?
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:07"]Olet kyllä mokka, jos et tajua lahjasta kiittää ja hymyillä. Ilahduttamistarkoituksessa se on kuitenkin annettu. Ja vielä pilkata lahjan antajaa - avoimesti tai takanapäin! Tosi junttia käytöstä.
[/quote]
MOKKA! HAAA! RASISMI! MOKKA TARKOITA MINUN IHO VÄRI!
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:14"]
Olet kyllä mokka, jos et tajua lahjasta kiittää ja hymyillä. Ilahduttamistarkoituksessa se on kuitenkin annettu. Ja vielä pilkata lahjan antajaa - avoimesti tai takanapäin! Tosi junttia käytöstä.
[/quote]
Olen jo moneen kertaan täällä sanonut, että kiitimme kyllä lahjasta. Että kiitos vain tästäkin turhasta kommentista ;)
-ap
[/quote]
"Ja meillä ei harrasteta tuollaista tekopyhyyttä, että päin naamaa mielistellään ja hymyillään ja sitten selän takana naureskellaan"
Ahhahah, ap.
[/quote]
Niin? Emme tosiaan siinä päin naamaa sanoneet mitään, että "voi kun on ihana lahja" tms, joten mille tuossa naureskelet?
[/quote]
No mm tälle "Mieheni kanssa supateltiin keskenämme, ja vieraat omissa porukoissaan."
Miksi sitten valehtelit aiemmin ettette seläntakana naura, jos te nimenomaan niin teitte?
[/quote]
Huoh... sanoin, että meillä ei harrasteta sitä mammojen täällä kovasti suosittelemaa käytöntöä, että päin naamaa lahjasta ilahdutaan ja kiitellään vuolaasti, mutta sitten selän takana nauretaan ja heitetään roskiin.
Mutta joo, ei tässä jaksa kyllä Erkkikään tuhlata aikaa tälläisen lukutaidottoman aasilauman kanssa keskusteluun. Tuohonkin sinun kysymykseen siis vastasin jo monta sivua sitten...
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:18"]
[/quote]
-ap
[/quote]
Ahhahah, ap.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Huoh... sanoin, että meillä ei harrasteta sitä mammojen täällä kovasti suosittelemaa käytöntöä, että päin naamaa lahjasta ilahdutaan ja kiitellään vuolaasti, mutta sitten selän takana nauretaan ja heitetään roskiin.
Mutta joo, ei tässä jaksa kyllä Erkkikään tuhlata aikaa tälläisen lukutaidottoman aasilauman kanssa keskusteluun. Tuohonkin sinun kysymykseen siis vastasin jo monta sivua sitten...
[/quote]
Ai, nyt se on jo vuolaasti kiittelyä, aiemmin se oli hymyillen kiittämistä. Voi jee. Ai ei jaksa, johan tuhlasit 3 tuntia tähän ketjuun, eiks se ollutkaan niiin hauskaa? :DDD:DDD:DDD
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:07"]Olet kyllä mokka, jos et tajua lahjasta kiittää ja hymyillä. Ilahduttamistarkoituksessa se on kuitenkin annettu. Ja vielä pilkata lahjan antajaa - avoimesti tai takanapäin! Tosi junttia käytöstä.
[/quote]
MOKKA! HAAA! RASISMI! MOKKA TARKOITA MINUN IHO VÄRI!
[/quote]
MOIKKA.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:12"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:40"] [quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:34"] Miksi ap kirjoittaa aloitusviestiinsä ensin tarinan, mutta sitten kun saa kommentteja siitä, kuinka hänen käytöksensä ei ollut ok, niin hän alkaa muuttamaan tarinaa ja lisäämään siihen olennaisia yksityiskohtia, joiden avulla yrittää väittää kommentoijille, että he ovat nyt niitä, jotka ovat ymmärtäneet väärin ja jotka ovat muutenkin väärässä? [/quote] Mitäs kohtia olen aloituksesta muuttanut? Moni tuohon vetoaa, mutta ei jostain syystä osaa näyttää yhden yhtä kohtaa, jonka olisin aloituksesta muuttanut. -ap [/quote] Olet vastannut tuolla samalla kommentilla jo monta kertaa. Huolestuttavaa sinänsä, että osaat kyllä kirjoittaa (jos tuota hymiöiden määrää ei lasketa), mutta sen jälkeen unohdat jatkuvasti kirjoittamasi asiat, etkä myöskään osaa lukea kirjoittamiasi viestejä uudelleen. [/quote] Eli et sinäkään osaa sitten yhtä ainoaa kohtaa osoittaa, jossa olisi tarinaa muuttanut. Sitten on ihan turha syyttää minua tarinan muuttelusta :D:D:D:D:D [/quote] Lue :D aiemmat :D:D viestisi :D ja mieti :D:D:D Vaikka onhan tuolla jo :D muutkin kuin :D minä :D kopioineet aiemmin kirjoittamiasi :D:D tekstejä :D että ymmärtäisit mistä :D on :D kyse :D tuossa asiassa :D että jälkeenpäin lisäät :D muutoksia ja :D:D:D yksityiskohtia :D:D:D Naurattaa :D:D Ihan turha syyttää minua :D:D Sainpahan viikonlopulle :D hyvät naurut :D:D:D:D:D:D
[/quote]
Muut ovat tästä asiasta syyttäneet, mutta yksikään ei ole osannut näyttää kohtaa jonka olisin muuttanut. Etkä näköjään sinäkään :D
[/quote]
"Tuo lahja herätti muissa vieraissa hilpeyttä ja itsekin vähän naureskeltiin, että kukahan meitä vihaa kun tuon on tuonut ja oletimme, että lähinnä vitsillä on tuo lahja tuotu. No, lahjan antaja sattuikin olemaan ihan tosissaan lahjansa kanssa ja suuttui näistä kommenteista".
Seuraavaksi väität,
"että missä siinä lukee että on julkisesti naureskeltu? Itse en siitä sellaista kohtaa löydä."
Tässä kohtaa muutat tarinaasi. Ei ole väliä naureskelitteko kavereiden kesken. Pointti on, että teitte sen julkisesti eli niin, että ko. ihminen tämän pystyi kuulemaan ja tästä loukkaantui.
Että näin.
[/quote]
No väännetäänpä tosiaan rautalangasta, kun tähän samaan olen vastannut jo varmaan kymmenen kertaa: minun ja mieheni naureskeluja tuo lahjanantaja ei kuullut (koska tiesimme kuka tuon antoi), mutta ilmeisesti kuulivat muiden vieraiden naureskelun kun kerran tiesivät suuttua. Missään en väittänyt, että olisin päin namaa lahjanantajille nauranut (kuten sinä ja muut täällä nyt väität), kuten en tehnytkään.
-ap
[/quote]
Tässähän sen myönnät: "Tuo lahja herätti muissa vieraissa hilpeyttä ja itsekin vähän naureskeltiin"
[/quote]
Ja missä kohtaa sanon, että se tehtiin julkisesti? Mieheni kanssa supateltiin keskenämme, ja vieraat omissa porukoissaan.
[/quote]
Se on julkista, jos naurun kohde sen kuulee. Mikset kirjoittanut aloitukseesi, että kaveriporukoissa supattelitte, jos sillä on tässä jotain merkitystä?
[/quote]
No enpä kyllä tajunnut, että silläkin jotain merkitystä olisi mutta te mammathan täällä aloitte vänkäänmään, miten minä olen tuosta julkisesti siellä naureskellut ja ai että miten hauskat hääjuhlat meillä onkaan ollut kun ei olla muuta tehty kuin istuttu piirissä ja naurettu kaikkien kanssa tätä yhtä ainoaa lahjaa :D
[/quote]
Missä lukee, että koko hääjuhlat ovat perustuneet siihen, että ringissä nauretaan jonkun antamalle coolerille?
Alatko vihdoin ymmärtämään, kuinka ristiriitaisia puheesi ovat?
Huh, onneksi en ollut häissäsi. Nyt minä väännän rautalangasta.
Oletko ap koettanut miettiä, miksi tuttavat antoivat teille jonkun fakin sampanjacoolerin ja pullon häälahjaksi ja vieläpä ihan vilpittömin mielin (siis NIIN urpoa...)? Siksi, että he tykkäävä teistä ja halusivat miellyttää ja ilostuttaa teitä. He tiesivät, ettette halua lahjoja, mutta ajattelivat, että on ikävä mennä juhliin, varsinkaan niin tärkeisiin juhliin kuin jonkun häihin, tyhjin käsin. Katsos, joillekin oikeasti on vaikea ajatella, että toiset näkevät heidän eteensä vaivaa järjestämällä juhlat eivätkä saa mitään itselleen takaisin. Sampanja on minusta todella tyylikäs valinta tällaisena epälahjana, koska aika monet tykkäävät sitä ja saavat sitä yleensä melko harvoin, siksi kallista se on. Toisaalta heistä varmaan tuntui harmilliselta ajatus, että kun pullo on juotu, teille ei jää häistä mitään konkreettista muistoa, ja hankkivat sitten coolerin, jota voi käyttää aina erityistilaisuuksissa, aina silloin kun haluatte hemmotella toinen toisianne, sinä miestäsi ja miehesi vaimoansa, tai kun haluatte taas uudelleen kutsua ystäviänne koolle ja tarjota heille raikasta juotavaa. Sampanjapullo coolerissa ei todellakaan ole mikään halpa eikä edes typerä lahja. Sinä olet käyttäytynyt äärimmäisen moukkamaisesti, mikä ei toisaalta ihmetytä minua, sillä vaikka en sinua tunnekaan, olen täällä kirjoittamiesi kommenttien perusteella tullut siihen tulokseen, että todellakin olet pahemman luokan moukka, vaikka yritätkin ostaa itsellesi pisteitä keräämällä rahaa hyväntekeväisyyteen. Vaikka sinä oletkin sopinut selkkauksen ystäviesi kanssa, ei ole lainkaan varmaa, että he edelleenkään ovat sinun kannallasi eli sitä mieltä, että heidän lahjansa oli typerä siksi, että se oli mikä se oli, vaan kenties siksi, että heistäkin saattaa tuntua siltä (kuten monesta täällä), että sitä ei missään tapauksessa olisi kannattanut antaa sinulle ja miehellesi, vaan heidän olisi ollut viisaampaa nauttia se itse.
Vielä yksi kysymys: luuletko, että näillä kavereillasi oli mukavaa häissäsi? Minä jotenkin luulen, että he tuskin viihtyivät siellä erityisen hyvin. Eikö se häiritse sinua?
Onnea elämään.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:21"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:12"] [quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:08"] [quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:07"] [quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:04"] [quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:01"] [quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:51"] [quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:50"] [quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:40"] [quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:34"] Miksi ap kirjoittaa aloitusviestiinsä ensin tarinan, mutta sitten kun saa kommentteja siitä, kuinka hänen käytöksensä ei ollut ok, niin hän alkaa muuttamaan tarinaa ja lisäämään siihen olennaisia yksityiskohtia, joiden avulla yrittää väittää kommentoijille, että he ovat nyt niitä, jotka ovat ymmärtäneet väärin ja jotka ovat muutenkin väärässä? [/quote] Mitäs kohtia olen aloituksesta muuttanut? Moni tuohon vetoaa, mutta ei jostain syystä osaa näyttää yhden yhtä kohtaa, jonka olisin aloituksesta muuttanut. -ap [/quote] Olet vastannut tuolla samalla kommentilla jo monta kertaa. Huolestuttavaa sinänsä, että osaat kyllä kirjoittaa (jos tuota hymiöiden määrää ei lasketa), mutta sen jälkeen unohdat jatkuvasti kirjoittamasi asiat, etkä myöskään osaa lukea kirjoittamiasi viestejä uudelleen. [/quote] Eli et sinäkään osaa sitten yhtä ainoaa kohtaa osoittaa, jossa olisi tarinaa muuttanut. Sitten on ihan turha syyttää minua tarinan muuttelusta :D:D:D:D:D [/quote] Lue :D aiemmat :D:D viestisi :D ja mieti :D:D:D Vaikka onhan tuolla jo :D muutkin kuin :D minä :D kopioineet aiemmin kirjoittamiasi :D:D tekstejä :D että ymmärtäisit mistä :D on :D kyse :D tuossa asiassa :D että jälkeenpäin lisäät :D muutoksia ja :D:D:D yksityiskohtia :D:D:D Naurattaa :D:D Ihan turha syyttää minua :D:D Sainpahan viikonlopulle :D hyvät naurut :D:D:D:D:D:D [/quote] Muut ovat tästä asiasta syyttäneet, mutta yksikään ei ole osannut näyttää kohtaa jonka olisin muuttanut. Etkä näköjään sinäkään :D [/quote] No väännetään rautalangasta. Aloitus viestissäsi kirjoitat: "Tuo lahja herätti muissa vieraissa hilpeyttä ja itsekin vähän naureskeltiin, että kukahan meitä vihaa kun tuon on tuonut ja oletimme, että lähinnä vitsillä on tuo lahja tuotu. No, lahjan antaja sattuikin olemaan ihan tosissaan lahjansa kanssa ja suuttui näistä kommenteista". Seuraavaksi väität, "että missä siinä lukee että on julkisesti naureskeltu? Itse en siitä sellaista kohtaa löydä." Tässä kohtaa muutat tarinaasi. Ei ole väliä naureskelitteko kavereiden kesken. Pointti on, että teitte sen julkisesti eli niin, että ko. ihminen tämän pystyi kuulemaan ja tästä loukkaantui. Että näin. [/quote] No väännetäänpä tosiaan rautalangasta, kun tähän samaan olen vastannut jo varmaan kymmenen kertaa: minun ja mieheni naureskeluja tuo lahjanantaja ei kuullut (koska tiesimme kuka tuon antoi), mutta ilmeisesti kuulivat muiden vieraiden naureskelun kun kerran tiesivät suuttua. Missään en väittänyt, että olisin päin namaa lahjanantajille nauranut (kuten sinä ja muut täällä nyt väität), kuten en tehnytkään. Eli edelleen nyt se kohta, jossa muutin tarinaani... -ap [/quote] Tässähän sen myönnät: "Tuo lahja herätti muissa vieraissa hilpeyttä ja itsekin vähän naureskeltiin" [/quote] Ja missä kohtaa sanon, että se tehtiin julkisesti? Mieheni kanssa supateltiin keskenämme, ja vieraat omissa porukoissaan. [/quote] Se on julkista, jos naurun kohde sen kuulee. Mikset kirjoittanut aloitukseesi, että kaveriporukoissa supattelitte, jos sillä on tässä jotain merkitystä? [/quote] No enpä kyllä tajunnut, että silläkin jotain merkitystä olisi mutta te mammathan täällä aloitte vänkäänmään, miten minä olen tuosta julkisesti siellä naureskellut ja ai että miten hauskat hääjuhlat meillä onkaan ollut kun ei olla muuta tehty kuin istuttu piirissä ja naurettu kaikkien kanssa tätä yhtä ainoaa lahjaa :D [/quote] Missä lukee, että koko hääjuhlat ovat perustuneet siihen, että ringissä nauretaan jonkun antamalle coolerille? Alatko vihdoin ymmärtämään, kuinka ristiriitaisia puheesi ovat?
[/quote]
Sinuna en puhuisi ristiriitaisuudesta kyllä snallakaan...
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:14"]
[/quote]
-ap
[/quote]
Ahhahah, ap.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kukaan ei ole sanonut edelleenkään, että pitäisi näytellä erityisen ilahtunutta ja kiitella vuolaasti. On sanottu, että kiitos ja hymy riittää.
Ja taas jatkat sitä haukkumista, vaikka sinua itseäsi ei saisi haukkua.
Lähes kaikki mitä sanot, on ristiriidassa asioiden kanssa.
Ap mun täytyy lähteä kauppaan, mutta pakko vielä laittaa, että vaikutat äärimmäisen raskaalta ihmiseltä. Jaksat jankata asiasta sivu kaupalla. Eikö tämän ketjun alkuperäinen tarkoitus ollut kertoa oma mielipide täytyykö kaikista lahjoista olla kiitollinen ja iloinen. Vastaus on, että ei tarvitse kaikista lahjoista tykätä, mutta lahjoja ei kannata juhlissa niin kovaan ääneen haukkua/sille naureskella, että lahjan antaja siitä loukkaantuu.
[/quote]
-ap
[/quote]
Ahhahah, ap.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
a. joko kiititte naama norsunvitulla ja nauroitte selän takana
b. joko kiititte ilahtuneena ja nauroitte päin naamaa
[/quote]
Minun viimeiseen kysymykseeni et vastannut. Eipä sen niin väliäkään. Mutta kai sinä nyt AP edes ymmärrät, miksi suhun täällä suhtaudutaan ketjun edetessä yhä vaan nuivemmin? Vastauksesi viesteihin on pääsääntöisesti olleet vastapuolta alentavia. Joo kyllä, sulle on myös vastattu tökerösti, mutta omalla toiminnallasi oot lisännyt sellaista käytöstä.
Jos olisit jossain kohtaa ketjua osoittanut edes hiukkasen nöyryyttä ja näyttänyt, että tän keskustelun tarkoituksena oli aidosti pohtia tapahtunutta niin olisit saanut hyvin erilaisia vastauksia. Sen sijaan oot lähtenyt täysin puolustuskannalle ja haukkunut porukkaa mielivaltaisesti samalla valittaen, kun sua haukutaan. Kyllä ne haukkujat olisi ketjusta vähentyneet, jos olisit itse pysynyt asialinjalla.
T: 73, yks tästä aasilaumasta ja ilmeisesti vieläpä se kaikkein lukutaidottomin
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:21"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:12"] [quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:08"] [quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:07"] [quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:04"] [quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:01"] [quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:51"] [quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:50"] [quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:40"] [quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:34"] Miksi ap kirjoittaa aloitusviestiinsä ensin tarinan, mutta sitten kun saa kommentteja siitä, kuinka hänen käytöksensä ei ollut ok, niin hän alkaa muuttamaan tarinaa ja lisäämään siihen olennaisia yksityiskohtia, joiden avulla yrittää väittää kommentoijille, että he ovat nyt niitä, jotka ovat ymmärtäneet väärin ja jotka ovat muutenkin väärässä? [/quote] Mitäs kohtia olen aloituksesta muuttanut? Moni tuohon vetoaa, mutta ei jostain syystä osaa näyttää yhden yhtä kohtaa, jonka olisin aloituksesta muuttanut. -ap [/quote] Olet vastannut tuolla samalla kommentilla jo monta kertaa. Huolestuttavaa sinänsä, että osaat kyllä kirjoittaa (jos tuota hymiöiden määrää ei lasketa), mutta sen jälkeen unohdat jatkuvasti kirjoittamasi asiat, etkä myöskään osaa lukea kirjoittamiasi viestejä uudelleen. [/quote] Eli et sinäkään osaa sitten yhtä ainoaa kohtaa osoittaa, jossa olisi tarinaa muuttanut. Sitten on ihan turha syyttää minua tarinan muuttelusta :D:D:D:D:D [/quote] Lue :D aiemmat :D:D viestisi :D ja mieti :D:D:D Vaikka onhan tuolla jo :D muutkin kuin :D minä :D kopioineet aiemmin kirjoittamiasi :D:D tekstejä :D että ymmärtäisit mistä :D on :D kyse :D tuossa asiassa :D että jälkeenpäin lisäät :D muutoksia ja :D:D:D yksityiskohtia :D:D:D Naurattaa :D:D Ihan turha syyttää minua :D:D Sainpahan viikonlopulle :D hyvät naurut :D:D:D:D:D:D [/quote] Muut ovat tästä asiasta syyttäneet, mutta yksikään ei ole osannut näyttää kohtaa jonka olisin muuttanut. Etkä näköjään sinäkään :D [/quote] No väännetään rautalangasta. Aloitus viestissäsi kirjoitat: "Tuo lahja herätti muissa vieraissa hilpeyttä ja itsekin vähän naureskeltiin, että kukahan meitä vihaa kun tuon on tuonut ja oletimme, että lähinnä vitsillä on tuo lahja tuotu. No, lahjan antaja sattuikin olemaan ihan tosissaan lahjansa kanssa ja suuttui näistä kommenteista". Seuraavaksi väität, "että missä siinä lukee että on julkisesti naureskeltu? Itse en siitä sellaista kohtaa löydä." Tässä kohtaa muutat tarinaasi. Ei ole väliä naureskelitteko kavereiden kesken. Pointti on, että teitte sen julkisesti eli niin, että ko. ihminen tämän pystyi kuulemaan ja tästä loukkaantui. Että näin. [/quote] No väännetäänpä tosiaan rautalangasta, kun tähän samaan olen vastannut jo varmaan kymmenen kertaa: minun ja mieheni naureskeluja tuo lahjanantaja ei kuullut (koska tiesimme kuka tuon antoi), mutta ilmeisesti kuulivat muiden vieraiden naureskelun kun kerran tiesivät suuttua. Missään en väittänyt, että olisin päin namaa lahjanantajille nauranut (kuten sinä ja muut täällä nyt väität), kuten en tehnytkään. Eli edelleen nyt se kohta, jossa muutin tarinaani... -ap [/quote] Tässähän sen myönnät: "Tuo lahja herätti muissa vieraissa hilpeyttä ja itsekin vähän naureskeltiin" [/quote] Ja missä kohtaa sanon, että se tehtiin julkisesti? Mieheni kanssa supateltiin keskenämme, ja vieraat omissa porukoissaan. [/quote] Se on julkista, jos naurun kohde sen kuulee. Mikset kirjoittanut aloitukseesi, että kaveriporukoissa supattelitte, jos sillä on tässä jotain merkitystä? [/quote] No enpä kyllä tajunnut, että silläkin jotain merkitystä olisi mutta te mammathan täällä aloitte vänkäänmään, miten minä olen tuosta julkisesti siellä naureskellut ja ai että miten hauskat hääjuhlat meillä onkaan ollut kun ei olla muuta tehty kuin istuttu piirissä ja naurettu kaikkien kanssa tätä yhtä ainoaa lahjaa :D [/quote] Missä lukee, että koko hääjuhlat ovat perustuneet siihen, että ringissä nauretaan jonkun antamalle coolerille? Alatko vihdoin ymmärtämään, kuinka ristiriitaisia puheesi ovat?
[/quote]
Sinuna en puhuisi ristiriitaisuudesta kyllä snallakaan...
[/quote]
Missä asioissa minä olen ollut ristiriitainen?
Ethän edes tiedä, kuka näistä kommentoijista olen. Täällä on aika monta eri kirjoittajaa.
Mutta sen kyllä huomaan, että kun itse jäät kiinni jostain sanomastasi ristiriidasta, alat liioitella asioita mitä kirjoittajat ovat täällä sanoneet ja yrität sysätä kaiken syyn heidän niskoilleen.
Kuinka helpolla olisit päässytkään, jos olisit vain alussa sanonut, että "kuinka moukkamaista tuo käytös olikaan minulta, hyvä kun toitte toisenkin näkökulman"?
Paitsi, että sittenhän sinulta olisi jäänyt viikonloput naurut saamatta ja ihan huviksesihan sinä täällä kirjoittelitkin alunperin, et mielipidettä kysyäksesi.
No minä hlökohtaisesti en antaisi enää yhtään lahjaa tai ajatusta henkilölle, joka ei ymmärrä miten lahja vastaanotetaan, ellei hän sitten kärsi jostain sairaudesta / syndroomasta kuten asperger. Ap sen sijaan vaikuttaa ainoastaan moukkamaiselta, ilkeältä ja sivistymättömältä.
Olen minäkin saanut sopimattomia lahjoja, jopa suklaata, jota en voi syödä, mutta aina olen ilahtunut siitä, että joku on ajatellut minua. Ja hymyillyt ja kiittänyt, koska se ajatushan tässä on tärkein. Ei itse lahja.
Samppanjapullo ja cooler olis ihana lahja. Mutta ei mulle kukaan sellaista osta.
Vastaten aloitukseen niin ei tarvitse olla kiitollinen tai iloinen. Siis tunnetasolla. Harvat ihmiset osaavat toimia tasan tarkkaan toisten halujen ja toiveiden mukaan, mutta sitä varten onkin olemassa käytöstavat. Minäkään en "tarvitsisi" tuollaista cooleria vai mikä lie se olisikaan, mutta olisin taatusti kiinnostunut kokeilemaan kun kerran sellaisen saisin. Ehkä ikävintä kertomuksessasi oli se että lahjanantajan on täytynyt nauraa itselleen ja sinun pahalle olollesi lahjasta, jotta suhteenne on pysynyt kunnossa. Minä ainakin lähtisin etsimään uusia tuulia ja ystäviä tuossa tilanteessa. En haluaisi olla vastuussa sinun tunteistasi ja pelätä miten reagoit mihinkin jos en onnistukaan miellyttämään sinua.
Jos et itse lahjaa käytä, vie kirppikselle. Saat rahat, jotka laitat sinne hyväntekeväisyyteesi ja säästät ympäristöä kierrättämällä. Teet jonkun onnelliseksi, joka on ko. tavaran halunnut.
Järjetöntä moukkamaisuutta käytöksesi tähän mennessä. Ei ymmärrystä erilaisten ihmisten erilaisille näkemyksille ja nolaat vieraasi häissäsi! Voisin kuvitella ettei heillä juuri ole teille enää asiaa ja jos on, ovat he hyvin sivistyneitä (sydämensivistys) nähdessään, ettette te parempaan pysty ja he voivat katsoa teidän huonon käytöksenne ohi. Peukutus heille!
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:37"]Etkö ikinä juo shampanjaa? Tuo on asia, jota en itse ostaisi, mutta olisin kyllä kiitollinen tuollaisesta ns. luksuksesta.
[/quote]
Itse olisin iloinen samppanjacoolerista ja samppanjapullosta, koska on ihanaa istuskella lämpimänä kesäiltana terassilla auringossa ja nautiskella ihanasta samppanjasta.
[/quote]
[/quote]
Seuraavaksi väität,
Että näin.
[/quote]
-ap
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No naureskelitteko sittenkin selän takana. Ota tästä selvää :D:D