Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytyykö kaikista lahjoista oikeasti olla kiitollinen ja iloinen?

Vierailija
29.05.2015 |

Tästä tapahtumasta on jo vähän aikaa, mutta nyt on aikaa kirjoitella tänne niin kysympä av-raadin mielipidettä.

Eli pidimme häät, joihin olimme toivoneet vieraiden laittavan mahdolliset lahjarahat johonkin hyväntekeväisyyteen (olemme nuori pariskunta, mutta meillä oli jo kaikkea). Osasimme varautua siihen, että osa kuitenkin toisi lahjoja. Saimmekin kaikenlaisia hauskoja (lähinnä itsetehtyjä) juttuja, kuten hunajaa tai käsitöitä. Mutta eräs pariskunta oli tuonut ison samppanjacoolerin (käärittynä sellofaaniin ja samppanjapullo sisällä).

Tuo lahja herätti muissa vieraissa hilpeyttä ja itsekin vähän naureskeltiin, että kukahan meitä vihaa kun tuon on tuonut ja oletimme, että lähinnä vitsillä on tuo lahja tuotu. No, lahjan antaja sattuikin olemaan ihan tosissaan lahjansa kanssa ja suuttui näistä kommenteista. Mutta ihan oikeasti; oliko iso moka naureskella tällaiselle lahjalle? Olettaako joku, että samppanjacooleri on joku tarpeellinen kodinväline tai sille olisi koskaan edes käyttöä? Mielestäni vieraatkin voisivat kyllä vähän käyttää niitä aivojaan... 

Kommentit (172)

Vierailija
121/172 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:15"]

Melko junttia porukkaa olette :o missä käytöstavat??

[/quote]

Kiiteltiin kyllä kaikista lahjoista, mutta mietittiin vaan että olettaako oikeasti lahjanantajat, että tällaisetkin turhakkeet oikeasti ilahduttavat lahjansaajia ja menee käyttöön. Erityisesti vielä kun olimme toivoneet lahjojen menevän hyväntekeväisyyteen.

-ap

Vierailija
122/172 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:15"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:12"]

Täytyy aina olla kiitollinen ja iloinen lahjasta tai ainakin esittää olevansa. Mut ehkä porvoossa haukutaan ja naureskellaan lahjoille ;)

[/quote]

Vaikka lahja olisi kuinka typerä ja tarpeeton? Esim. tuo meidän saama cooleri, jonka kyllä oikeasti oletimme olevan vitsi

-ap
[/quote]

Kahden kesken voitte sitten naureskella!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/172 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja piti nauraa toisen edessä. Juntti !

Vierailija
124/172 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:20"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:15"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:12"] Täytyy aina olla kiitollinen ja iloinen lahjasta tai ainakin esittää olevansa. Mut ehkä porvoossa haukutaan ja naureskellaan lahjoille ;) [/quote] Vaikka lahja olisi kuinka typerä ja tarpeeton? Esim. tuo meidän saama cooleri, jonka kyllä oikeasti oletimme olevan vitsi -ap [/quote] Kahden kesken voitte sitten naureskella!

[/quote]

Siellä kyllä muutkin vieraat naureskeli. Ja meillä ei harrasteta tuollaista tekopyhyyttä, että päin naamaa mielistellään ja hymyillään ja sitten selän takana naureskellaan. Koska olihan tuio lahja nyt aivan älytön idea, joten ihmeteltiin vaan että miten lahjanantajat ei yhtään osaa ajatella että tekeekö lahjansaajat tällä nyt oikeasti mitään.

-ap 

Vierailija
125/172 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:23"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:20"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:15"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:12"] Täytyy aina olla kiitollinen ja iloinen lahjasta tai ainakin esittää olevansa. Mut ehkä porvoossa haukutaan ja naureskellaan lahjoille ;) [/quote] Vaikka lahja olisi kuinka typerä ja tarpeeton? Esim. tuo meidän saama cooleri, jonka kyllä oikeasti oletimme olevan vitsi -ap [/quote] Kahden kesken voitte sitten naureskella!

[/quote]

Siellä kyllä muutkin vieraat naureskeli. Ja meillä ei harrasteta tuollaista tekopyhyyttä, että päin naamaa mielistellään ja hymyillään ja sitten selän takana naureskellaan. Koska olihan tuio lahja nyt aivan älytön idea, joten ihmeteltiin vaan että miten lahjanantajat ei yhtään osaa ajatella että tekeekö lahjansaajat tällä nyt oikeasti mitään.

-ap 

[/quote]

Vieraasi ovat yhtä moukkia. Ei ole tekopyhää kiittää lahjasta vaikka sillä ei tee mitään. Peräänkuuluttaisin edelleen niitä käytöstapoja. Onneks en ole joutunut olemaan tuollaisessa seurassa.

Vierailija
126/172 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan ollut hääyötä varten.

Vierailija
127/172 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Muista haukkua kaikki lahjat päin naamaa, myös ne kivat.

Vierailija
128/172 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa todella huonot käytöstavat aloittajalla ja hänen suvullaan. Ei koskaan, koskaan saa tehdä pilkkaa kenenkään antamasta lahjasta! Mitä ihmettä olette ajatelleet, kun oikein suvun voimin olette alkaneet mollata ja ivata jonkun antamaa lahjaa?! Varmasti lahjan antajat ovat miettineet jotain juhlavaa ja iloista lahjaa, ja päätyneet tuohon. Vaikka olettekin jotain ylimielisiä maailmanparantajia, pitäisi tajuta lahjan luonne, ja osata käyttäytyä kohteliaasti, vaikkei lahja olekaan mieluinen. Kohteliaisuus ei koskaan ole tekopyhää, se on ystävällistä. Onko ap muutenkin sitä mieltä, että rehellisyyden nimissä saa paukuttaa mitä tahansa totuuksia päin naamaa?

Vierailija
129/172 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ikinä juo shampanjaa? Tuo on asia, jota en itse ostaisi, mutta olisin kyllä kiitollinen tuollaisesta ns. luksuksesta.

Vierailija
130/172 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisella ihmisellä ei ole käyttöä shamppanjacoolerille?

Vierailija
131/172 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap alapeukuttaa kaikki vastaukset, jotka ovat eri mieltä :D

Vierailija
132/172 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppi 14:lle. 

Missä ihmeen erillistodellisuudessa ap oikein elää? Jossa epäkohtelias möläyttely katsotaan "rehellisyydeksi" ja lahjat vittuiluksi?

Jos joku on ajatellut, että koska teillä on jo kaikki tarpeellinen, ostetaan jotain ylimääräistä luksusta lahjaksi, se on itse asiassa ihan hyvä logiikka ja lahja. Coolerille tulee käyttöä aina, kun kutsuu vieraita, ja haluaa pitää juoman kylmänä. Sinne voi siten tuikata ihan minkä tahansa pullon, ei tarvitse olla shampanjaa tai edes alkoholijuomaa.

Koeta kasvaa ap aikuiseksi. Käytöstapoihin kuuluu AINA kiittää lahjoista. Ja aikuinen ihminen ymmärtää, että kaikki eivät lue hänen ajatuksiaan ja hänen makunsa ei ole ainoa oikea. 

Vierailija
133/172 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä mieltä, että tuo oli teiltä ihan ok. Ympäristö edelle näissäkin asioissa, jos joku väkisin tuo jonkun turhakkeen joka päätyy jätelavalle niin ei ainakaan minun nimissäni. Pyydän aina että juhliini ei tuotaisi mitään lahjoja, kun suurinosa on halpatuotettua epäeettistä tavaraa aina. Silti jatkuvasti joku tuo vastoin pyyntöäni ja arvomaailmaani jotain krääsää! Vain lähipiirilleni olen tästä kehdannut nipottaa, mutta ihmettelen tätä kulutustuhlailua suosivaa kulttuuria. Miksi olisin kiitollinen "lahjasta" joka on tehty halpamaissa luonnonvaroja tuhlaillen, jos erityisesti toivon "ei-lahjoja" ympäristösyistä? Argh

Vierailija
134/172 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:18"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:15"]

Melko junttia porukkaa olette :o missä käytöstavat??

[/quote]

Kiiteltiin kyllä kaikista lahjoista, mutta mietittiin vaan että olettaako oikeasti lahjanantajat, että tällaisetkin turhakkeet oikeasti ilahduttavat lahjansaajia ja menee käyttöön. Erityisesti vielä kun olimme toivoneet lahjojen menevän hyväntekeväisyyteen.

-ap

[/quote]

Mistäs tiedät kuinka paljon se pari oli tuon pullon lisäksi laittanut hyväntekeväisyyteen?

Vierailija
135/172 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo ap. Lahjan tuojat ajattelivat hemmotella teitä extralla. Toivomuksia voi aina esittää, mutta vieras itse päättää lahjasta.

Vierailija
136/172 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lahja, juuri hyvä sellaisille jotka eivät toivo mitään mutta jotain haluaa antaa, sopii häihin tai vaikka synttäreille Taisi lahjanantajat olla vähän erilaisia teidän ystäväporukassa, meidän "piireissä" ei olisi pidetty vitsinä. Tai ehkä ikäkysymyskin kyllä, jos kokee ettei shampanjalle tai coolerille tarvetta.

Vierailija
137/172 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:41"]

Itse olen sitä mieltä, että tuo oli teiltä ihan ok. Ympäristö edelle näissäkin asioissa, jos joku väkisin tuo jonkun turhakkeen joka päätyy jätelavalle niin ei ainakaan minun nimissäni. Pyydän aina että juhliini ei tuotaisi mitään lahjoja, kun suurinosa on halpatuotettua epäeettistä tavaraa aina. Silti jatkuvasti joku tuo vastoin pyyntöäni ja arvomaailmaani jotain krääsää! Vain lähipiirilleni olen tästä kehdannut nipottaa, mutta ihmettelen tätä kulutustuhlailua suosivaa kulttuuria. Miksi olisin kiitollinen "lahjasta" joka on tehty halpamaissa luonnonvaroja tuhlaillen, jos erityisesti toivon "ei-lahjoja" ympäristösyistä? Argh

[/quote]

Eli, jos joku tuo sinulle lahjaksi mielestäsi turhakkeen, ja heität sen roskiin, sälytät vastuun siitä lahjan antajalle? Etkö sinä silloin ole se epäekologisesti tekevä? En nyt ymmärrä logiikkaasi.

Vierailija
138/172 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:41"]

[/quote]

Shampanja tehty halpamaissa luonnonvaroja tuhlaillen...?

Minua sitten ärsyttävät kaltaisesi puupäät luonnonsuojelijat. Pyrin itse elämään hyvin ekologisesti, enkä hanki turhaa tavaraa. Mutta minut on silti kasvatettu ymmärtämään, että lahjoille ei nyrpistellä, eikä muiden valintoja mollata päin näköä. Jos joku ei jaa prikulleen minun arvomaailmaani, en ala "kasvattaa" häntä haukkumalla lahjaansa, jolla on pyrkinyt kumminkin ilahduttamaan minua.

ps. Jos jotain aineellista hankkii, niin pullollinen Euroopassa tuotettua, vuosisatoja viiniä kasvaneilla pelloilla tehtyä viiniä on ihan hyvä lahja. Se juodaan pois, jätettäkään ei jää, koska lasin kierrätys. Cooleri on simppeli tavara, jonka valmistus ei ole saastuttavimmasta päästä ollenkaan. Ja kuten joku jo sanoi, sillä voi viilentää ihan mitä tahansa juomaa, vaikka vettä.

Vierailija
139/172 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä. Samppanjacooleri pilasi pippalot. Olipa huonot juhlat, kun näin pääsi käymään.

Vierailija
140/172 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:33"]

Onpa todella huonot käytöstavat aloittajalla ja hänen suvullaan. Ei koskaan, koskaan saa tehdä pilkkaa kenenkään antamasta lahjasta! Mitä ihmettä olette ajatelleet, kun oikein suvun voimin olette alkaneet mollata ja ivata jonkun antamaa lahjaa?! Varmasti lahjan antajat ovat miettineet jotain juhlavaa ja iloista lahjaa, ja päätyneet tuohon. Vaikka olettekin jotain ylimielisiä maailmanparantajia, pitäisi tajuta lahjan luonne, ja osata käyttäytyä kohteliaasti, vaikkei lahja olekaan mieluinen. Kohteliaisuus ei koskaan ole tekopyhää, se on ystävällistä. Onko ap muutenkin sitä mieltä, että rehellisyyden nimissä saa paukuttaa mitä tahansa totuuksia päin naamaa?

[/quote]

tätä juuri ihmettelin, että todellako joku oikeasti kuvittelee että järkyttävän iso samppajacooleri on jotain tuollaista "iloista luksusta" jota nuoripari haluaisi pienen kotinsa kaappeja täyttämään. Kapine ei mahtunut kuin meidän keittiön suurimpaan kaappiin, ja sen lisäksi sinne ei sitten juuri muuta mahtunutkaan.

Ja mielestäni se on kyllä nimenomaan tekäpyhää kiitellä hymyillen lahjasta päin naamaa, mutta sitten seläntakana naureskella lahjalle ja heittää roskiin (kuten täällä ehdotettiin). Kyllä mielestäni lahjan antajalta voi hiukan huumoria edellyttää, jos oikeasti tuo jotain noin tarpeetonta ja hankalaa.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi