Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAKUISTEN PERJANTAI :)

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tämä taas tästä iloksi muuttuu. oli ihana käyä ulkona, ilma mitä mainioin. raikas ja pikkasen kirpsakka. ja on niin nättiä, kun alkaa puitten lehet ruskaa tekeen. ei ees enää väsytä. just sain pojan unille ja aattelin, että menisin ittekki vaan eipä mua enää tosiaankaan väsytä. mitähän sitä keksis. sain jo kaikki kotihommatkin tehtyä. no nyt vaan oottelen, että kaveri saapuis kyläileen, vaikka aikokin tulla vasta kolmen huiteilla, mut jospa se ehtiskin vähä aikasemmin.

(.) myllerrys on iha mahotonta. pyllyä puskee niin maan perusteellisesti toho mun kylkiluitte alapuolelle, että näyttää, kuin tulis kohta läpi. kädet taas tunkee tuonne kylkii, jenkkakahvojen tienoille. hauskan näkönen, kun välillä ihan selvästi näkee, kun pikkunyrkki työntyy nahkaa vasten. =) ja sitten päätä junnu pukkii iha tosissaa alaspäin. alapäätä vihloo välillä ihan prkl:sti. sattuu siis ihan tosissaan. suppareita ei nyt oo ollu moneen päivään, mutta selkäsärkyä senki eestä.

mun hyvä kaveri, joka myös oottaa vauvaa rv:llä 33 (tasan neljä viikkoo mun perässä) veikkas, että tämä meiän junnu syntyis rv:llä 38 eli ens torstain jälkee. voi kunpa pitäis paikkansa. ois kyllä ihanaa saaha jo nyytti kainaloon. alkaa oleen niin täys olo.

jeejee! kerranki vähä pirteämmän kuulosta juttua...hyvää viikonloppua kaikille...mää lähen antaa masuasukille jotain ruokaa, kun tuntuu nälkäheikotus hiipivän pikkuhiljaa masuu...

-rual ja junnu rv 36+1-

Vierailija
22/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa käydä niin, että kohta saa listaa päivitellä ihan urakalla, jännää!!!

Täällä noita supistuksia oli taas eilen illalla muutama, mutta tais enemmän johtua siitä, kun kävin vanhemmat ja siskon perheen viemässä satamaan ja jouduin siinä autossa reilut pari tuntia yhteensä istumaan. Olisin NIIN kauheasti halunnut itsekin lähteä Ruotsin risteilylle, mutta eivät jostain syystä huolineet mukaan?!?! No, mies onneksi on luvannut, että mennään sitten koko perhe, kun vauva on syntynyt.

Tänään ei ole sitten ollut kuin pari hassua supistusta. Onneksi tässä aikaa vielä on, ja itse ajattelen vain, että sitten 9.10 vauva syntyy.... Saa nähdä, kuinka paljon arvaus heittää ;)

OPISKELIJOISTA: mulla oli keskimmäisen synnytyksessä mukana opiskelija. Ihan mukava muistikuva mulla on hänestä. Kauaahan en kuitenkaan sairaalassa ollut (=n.2 tuntia) kun tyttö jo syntyi, mutta opiskelija sai kuitenkin olla koko ajan läsnä. Ja ompeli sitten ne pari tikkiäkin, mitä tarvitsi laittaa. Ihan hienosti osasi hoitaa hommat ja hyvä kokemus oli. Mulla on kyllä muutenkin ollut " tuuria" noiden opiskelijoiden kanssa. Aina on ollut neuvolassa/lääkärissä/jälkitarkastuksessa tms opiskelija mukana. Ihan kuin tietäisivät, että MINÄ olen kyseessä... ;) No, niin kauan kuin jää hyvä mieli, olkoot mukana. Eihän sitä muuten uusia ammattilaisia tule!

SIISTEYDESTÄ: luulen, että kotona on päällisin puoli siistiä, kun kotiin tulen. Mies ei kyllä tosiaan ole mikään siivous-ihminen, mutta kun kyseessä on kuitenkin VAUVA, niin osannee edes tiskit hoitaa. Pyykinpesua en edes odota hoitavan. Tai sitten laittaa meidän lapset asialle, ne kun osaavat ;) Ruokapuolesta ei ainakaan tarvitse huolehtia, kun on kokki koulutukseltaan.

Mutta nyt taas keittiön puolelle laittamaan lapsille ruokaa, mies kun lähti hetki sitten taas töihin ja tulee vasta aamulla seitsemältä....

Tuittuli ja vaavi rv 38 TASAN!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsemppiä paljon niille joilla h-hetki lähestymässä!

Perässä tullaan ;)

Käväsin tänään neuvolassa tarkastuttamassa ne mun verenpaineet.

Nousussa edelleen 129/83.

Huimausta ja päässä painetta ja silmien takana.

Terkka laittoi mulle sitten lähetteen sairaalaan, ja sinne piti lähteä siltä istumalta.

Sairaalassa sitten laitettiin sikiö sydänkäyrään.

Ja katsottiin myös se verenpainen 142/82.

Mutta lääkäri oli sitä mieltä ettei paineissa mitään valittamista.

Vaikka ne alhaisimmillaan ovat olleet 106/59????

Vauva oli ollut käyrän mukaan hiukan unelias, mutta ei paljoa??

Lääkäri katsoi myös ultralla.

Painoarvioksi sai 2,7 kg.

Ja sitten kysyi, että olenko tietoinen, että lapsi on perätilassa.

Pitkän aikaa ollut jo pää alaspäin, mutta nyt sitten pentele mennyt kääntymään.

Maanantaina pitää mennä kääntämään se!!!

Onko kellään kokemuksia tästä kääntämisestä,

ja onko se tarpeellista tehdä vielä tässä vaiheessa??

En haluis mennä siihen :(

Zimppu rv.36+3

Vierailija
24/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen tuosta sinun kaverista, että onko hänellä lapsia? Vauvakuumetta ehkä, mutta ei tulosta? Naiset kun on vähän outoja jos kaverilla on jotain mitä itsellä ei ; ) .

Niin ja en mä itse ainakaan ihan heti menis katkasemaan yhteyksiä. Ainahan voi KYSYÄ mikä on tai ainakin sanoa että poika oli kovasti odottanut kyläilyä...

Vierailija
25/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oma veikkauksenihan oli 20. tai 22.10 eli joko rv 41+5 tai 42

:DDDDD

art 37+5

Vierailija
26/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varasin ajan Lymfaan, mutta pääsen vasta keskiviikkona....tai täytyy toivoa, että silloin olisi jotain muuta tekemistä :D

Tuolla naisella on 20-vuoden kokemus alalta ja kerroin hänelle olevani viimeisilläni raskaana ja että turvotus on riesana. Sanoi, että hyvin paljon tuota lymfaa käytetään odotusaikana.

Antoi mulle ohjeeksi, että laitan jonnekin sankoon taikka ämpäriin kylmää vettä ja upotan jalkani sinne polvia myöten. Tuosta voi olla hetkellisesti apuja, mutta toisaalta sanoi tämän turvotuksen olevan kuitenkin hormonaalista eli siitä ei välttämättä ole ihan kauheesti apua.

Mulla on tänään ollut taas sellanen megaturvotuspäivä varsinkin jaloissa...tuntuu todella epämukavalta, kun varpaatkin ovat ihan palloina :((

Odotan innolla ensi viikkoa...monessakin mielessä ;)

Terkuin: Je_Ni *joka muisti yht äkkii, että on UNOHTANUT SYÖDÄ??!*

Vierailija
27/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kovasti niille joilla H-hetki jo aivan käsillä (ainakin Lupicain ja Nazun tilanne näyttää erittäin lupaavalta).

Tänään oli neuvola. Painoa oli tullu kahessa viikossa 2,5kg AAAARGH!!!!

Ei tuu mitään ei... Muuten kaikki ennallaan. Hemoglobiini oli tosin noussu lähtötilannetta korkeemmalle. Tutkimuksissa oli harjottelija mukana ja oli ihan mukava. Yhdessä sitten kätilön kanssa tutkiskelivat ja koskettelivat mahaa. Kiva oli kerrankin kun tehtiin oikein pitkän kaavan mukaan kaikki. Paino arvio oli 2,7kg. Vauva laskeutunut ihan alas ja pääkään ei enää liikahtanu!

Eilen huomasin että masu oli tipahtanu ihan alas. Nyt se näyttää siltä että irtoaa hetkenä minä hyväänsä :). Eilen oli myös kauhea melske tuolla mahassa. Kantapääkin aina välillä tökötti masun läpi. Siinä sitten miehen kanssa vuorotellen siliteltiin vauvan jalkoja ja pyllyä. HASSUA.

Ihanaa. Viikonloppu edessä. Toivottavasti mahdollisimman monelle mammalle tulisi lähtö! Paljon supisteluja lähetän niitä haluaville!!

Nyt riittää turinat. Pieni kodin raivaus ja sitten saunaan!!!

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Mamseli 36+5

Vierailija
28/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh, täällähän aletaan lähteä nyytin hakuun ihan urakalla!!

tsemppiä lupicaialle ja nazulle!

ihanaa...pääsispä itekkin jo;)

hannako oli saanut pienen pojan..oikein isot onnittelut!

oma olo ihan kamala, turvotus on jotain ihan hirveetä! sormet ei enää taivu eikä jalatkaan nilkoista tai varpaista, muutenkin ihan pökkelö.

nyt tästä turvotuksesta alkaa tosiaan olla haittaakin, ei pelkästään inhottavaa vaan oikeesti haittaa!! ja sattuu! eikä nämä helteet (meillä tänään 24astetta ja sisällä ylli kolkyt!!) ainakaan helpota tilannetta, juominenkaan ei enää auta.

kätilöopiskelijasta.. mekin ollaan menossa kättärille joten hyvin saattaa olla harjoittelijoita, ekalla kerralla ei ollut,mutta eipä minua haittaa vaikka joku tulisikin, etukäteen tietty ajatus vähän hassu että hirmuna porukkaa siinä yksityisessä tapahtumassa mukana mutta siinä vaiheessa ei sitä huomaa vaikka olisi sata katsojaa kunhan vauvan vaan saa ulos mahd nopeasti;)

ja kodin siiteydestä kotiintullessa, meillä toiveissa perhehuone joten jos onnistuu niin mies on sairaalassa kokoajan mukana eli ei ole siivoamassa kotona, enkä usko että kukaan muukaan meillä käy siivoamassa joten paikat luultavasti siinä kunnossa mihin ne kiireellä lähtiessä jää..eli voi aloittaa siivouksen heti kotiin päästyään;)

nyt on pakko lähteä kun kirjoittaminen kipeetä ja pitäs jalat saada nostettua ylös jos vähän helpottaisi!

hyviä vointeja ja jaksamisia kaikille meille vaivaisille;)! hihii

nyt tosiaan on jo viikkoja niin paljon että varmaan lkaa näitä lähtöuutisia tipahdella ihan päivittäin..jännää!!!

valaaksi turvonnut FIIKUNA JA MYTTY RV 37+2

Vierailija
29/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla on juu kaksi lasta, joita mejuuri oltiinkin menossa katsomaan. Kaverin käytös ollut pitkään tosi erikoista, piikittelee, ei pidä yhteyttä jne...

Tuntunut tosi pahalta kun kuitenkin kyseessä kaveri joka tuntee mut hyvin ja tietää että mulla ollut tuossa alkuvuodesta rankka elämänvaihe ja tukea olisin todella tarvinnut sitä kuitenkaan saamatta.

No, joku mättää ja kovasti.

Nyt väsyttää.

Aikamoista touhua ollut muutes tuolla BB talossa =O

Katoittekos sen jakson, jossa se Kaarlo kertoi siitä tyttöystävänsä orgasmista? =O Silloin tuli sellanen olo, ett voi luoja mikä idiootti =O

Vierailija
30/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ainakaan ei ole ilmoittautunu. HÖH.

Täällä vallitsee KAAOS, siis voi herranen aika että kahteen kirjahyllyyn ja yhteen vaatekaappiin mahtuu tavaraa!!! Keittiö ja olohuone on _aivan_ täynnä pussukoita ja nyssäköitä, kun eihän tietenkään yhden huoneen muuton takia mitään muuttolaatikoita ole. Kiva täällä sitten kahden kissan, koiran ja yhden 1,5-vuotiaan kanssa olla. No, nyt sain onneksi unille, uuteen huoneeseen (edelleen sama makuuhuone kuin äidillä ja iskällä, mutta eri huone). Eipä tuo ainakaan mitään sieltä huutele joten olen toiveikas että ihan hyvin menee yökin :)

Meillä oli alunperin tarkoitus vasta huomenna aloittaa tämä " muutto" , mutta ei saatukaan huomiseksi kantoapua vaan täksi illaksi saatiin, joten aloitettiinkin jo nyt - onneksi! Nyt on ehkä mahdollista, että saadaankin viikonlopun aikana tämä souvi valmiiksi.

Vauva ei ole ilmoitellut vielä oikein mitään vastalauseita, hiukan alavatsaa jomottaa mutta ei paljon. Tosin huomenna se vasta sitten onkin se siivoushomma, just tuota konttailua lattialla ja sen sellasta.

Nyt oon vähän toimetonna, kun kirjahyllyt on kokoamatta enkä oikein liinavaatekaappiakaan uskalla ruveta laittamaan kun en ole varma oliko mies nyt sen kanssa valmis. Mies lähti siis viemään veljeäni kotio, hän oli täällä hoitamassa esikoista.

No mutta joo, se näistä jorinoista :) Oon tosi tyytyväinen että päätettiin noita huoneita muuttaa, tulee sillain kunnolla valmistauduttua vauvan tuloon.

JAHA. Nyt esikoinen keksi että hänen sänkynsä yläpuolella on VALONAPPI. Napsuttelee valoja pois ja päälle tuolla makuuhuoneessa. Tässä nukahtamisessa voi siis mennä... " hetki" . Saa nähdä tuleeko yölläkin valoilmiöitä. Onneksi tuo on vaan yhden yön sijoituspaikka sängylle :)

Coe

Vierailija
31/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen saat sitten lähteä synnyttämään ihan milloin vaan, mutta et ennen;)

Mun onkin monta kertaa pitänyt kertoa, että mä usein iltaisin suihkuttelen jalkoja jääkylmän suihkun alla. Tekee tosi hyvää turvonneille ja kuumottaville jaloille:) Mulla turvotus on vielä tosi lievää, esikoisesta se oli jotain ihan järkkyä tässä vaiheessa, joten tiedän mistä puhun ja nautin tilanteesta nyt. Ja syön nachoja=)

Jokohan huomenna olis lisää vauvauutisia?

Vierailija
32/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos se nimimerkki Zimpura (?) joka siitä kääntämisestä kyseli!

Mulla on tuore kokemus siitä. Odotas, se oli muistaakseni 36+0 (viime viikolla) kun mulla käännettiin vauva. Vauva on ollut kuulemma aika pitkään perätilassa, siltä kuulemma näytti, sanoi lääkäri. Aluksi yritettiin kääntää pari kertaa, mutta kohtu alkoi supistella, sellainen supisteluherkkä kun on ollut koko ajan. no, sitten laitettiin käyrille hetkeksi ja sitten tippa käteen, Bricanyl-nimistä liuosta laitettiin, jottei sitten niin supistelisi (pisti kädet ja jalat tärisemään kivasti se lääke). Sitten yritettiin uudelleen ja noin se sitten kääntyi mokoma istuskelija-vauva:) Yleensä ottaen toimenpide oli hitusen epämiellyttävä, ja jossain kohtaa tuntui jopa sattuvan vähän, mutta ei mitenkään paha juttu kuitenkaan. Kyllä sen kesti ihan hyvin. mä tosi paljon mieluummin synnytän normaalisti alateitse vauvan pään tullessa ekana kuin lähden vääntämään perätilasynnytystä tai lähden sektioon.

No, nyt maanantaina meen sitten kokokontrolliin, kun vauveli on kuulemma vähän pieni. Samalla nähdään onko pysynyt pää alaspäin! Olis aika kiva jos olis pysynyt!

Mutta tällästä kokemusta sitten mulla! Ei tarvii silleen pelätä tota käännöstä, ei sitä vissiin väkisin käännetä, et jos ei käänny niin ei käänny.

Tsemppiä!

terv. Alisa 37+4

Vierailija
33/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä tosiaankin jännät paikat monella. Kohta satelee vauvauutisia=)

Kodin siisteydestä oli kyselyä.. mua vähän hirvittää, et mihin kaaokseen sitä kotiutuu vauvan kans! Jääkaappi huutaa tyhjyyttä yms.

Täytyy nyt toivoo, et mies jonkin verran pitäis paikkoja kunnossa ja lapset myös.

Kätilöopiskelijat: Ei mua henkilökohtaisesti haittaa jos siinä yks ylimääräinen hääräilis mukana. Tietty olis vähän hirveetä olla koekaniinina jollekkin jutulle mitä opiskelija ei ole ennen tehnyt.

(.) neuvolassa olin aamusta, kun ne verenpaineet meinaa nousta. Pissa oli puhdas, painoo ei ollut tullut ja verenpaine oli 142/93. Sain mittarin viikonlopuks lainaan, että voi seurailla kotona. Maanantai aamuna on taas neuvola.

Viime yönä oli kamalia repiviä alavatsakipuja, kolme tuntia valvoin, makuuasennossa kivut ihan pahimmat. Viimein kävin ottaa panadolin niin se vähän auttoi. Äitipolilla multa otettiin streptokokkinäyte noitten kipujen takia.

Vauva pitää kamalaa melskettä masussa, koko ylävatsa hellänä, kun työntää itteensä.

Mutta jos menis hetkeks nukkumaan, parin tunnin päästä lapsukaiset kotiutuu koulusta. Viikonlopuks meille tuleekin yövieraita.

Jaksellaanhan, loppumetreillähän tässä tosiaankin aletaan olla=)

myttynen 38+0

Vierailija
34/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikäs on ollessa, kun tytöt leikkii nätisti, astianpesukone hyrrää ja sängyt on pedattu :)

KOTIINTULOSTA: No ei oo kyllä toiveet kovin korkeella :) Kunhan nyt ukko saa lapset hoidettua ja ehkä pari konetta pyykkiä pyöritettyä, astiat suunnilleen pestyä ja EHKÄ jopa imurois niin siinä ois jo TOSI paljon. Yleensä on ollut täys kaaos, paitsi eka kerralla kun anoppi oli käyny siivoomassa (juu ja ihan perusteellisesti kaapeista lähtien, grr..)

Minähän suunnittelin kyllä kovasti sitä polikliinista synnytystä, mutta jos vauva näillänäkymin syntyy jo 37+ jotain viikolla niin jään varmaan kuitenki pariksi päiväksi varalta. Paitsi tietty, jos lääkäri antaa luvan sitä ennen. Täällä on nyt aivan mahtava lastenlääkäri :)

Ainiin, meinas unohtua: JENI! Näin viimeyönä unta, että täytin teidän lapsen syntymätodistusta, olin muka joku synntyksen hoitanut kätilö tmv :) Jokatapauksessa muistan siitä vaan sen, että vauva oli poika, syntymäpäivä 25.9. (HUOM!!) ja päänympärys vauvalla 33cm :)

Mutta, JOS meillä näiden minun pirujen maalaamisten jälkeen tuleeki se sama synnytyspäivä, niin lohduttavasti voin sanoo ettei sulla tarvii mennä varmaan kuin päivän yli lasketun :P

Täällä on tuo alapää ollut koko aamun pikkasen hellänä, tais olla sen verta kovakourainen tutkimus. Auts! Itseasiassa toivon kovasti, että vauva syntys sitten lokakuun eka viikolla, niin kerkeisin just passelisti käydä sen suunnitellun Oulun reissun sitten ens viikonloppuna :)

Nyt kai sitten pyykkien kimppuun..

Vierailija
35/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tietty kuulun niihin " joka toisiin" , joilla ei ole mitään jännää vielä ilmassa:) Ihan samaa rataa jatkuu kuin on jatkunut edelliset viikot, olo on hyvä ja eilinen neuvolakäyntikin jätti hyvän mielen. Kaikki kunnossa, verenpaine 112/66, hb 120, painoa n.300g/viikko, sf 33cm ja vauva pää alaspäin mutta kovin korkealla vielä kuulemma. Tosin sanoivat, ettei se ole mikään mittari synnytyksen alkamisajankohdan suhteen, mutta kai se jotain kertoo siitä, että vauva ei ainakaan ihan vielä halua tulla ulos. No eipä kyllä tarttekaan, viikkoja kuitenkin vasta 37+1 ja käsintehty painoarvio eilen 2,5kg joten pikkuinen saa vielä hyvinkin kasvatella itseään muutaman viikon. Mielikin on malttavainen joten no hätä=)

Täällä pääkaupungissa kesä senkun jatkuu, aurinko paistaa ja lämpöä luvattu yli 20 astetta, joten kelpaa kyllä olla ja nauttia elämästä. Kohta pitääkin lähteä hakemaan tyttöä puistosta ja sitten laittaa meille jotain lounasta, vatsa kurnii jo pahemman kerran. On muuten jatkuva näläntunne, jota yritän parhaani mukaan helpottaa syömällä ihan_koko_ajan jotain:p Painon, sokerin tai v-paineen suhteen ei onneksi ole mitään rajoitteita joten annankin mennä oikein olan takaa! Esikoisesta kaikki raskauskilot katosivat kuin itsestään imetyksen myötä, vaikka imetysaikanakin söin kuin hullu=) ja nyt kiloja on itse asiassa tullut vähemmän kuin viimeksi, joten syöpöttelen erittäin hyvällä halulla ja omallatunnolla. Eikä ole tarkoitus tällä pahoittaa kenenkään painonsa kanssa kamppailevan mieltä, pitää vaan joskus saada tänne kirjoittaa positiivisiakin asioita, kun niin usein tulee kuitenkin valitettua;)

-L-

Vierailija
36/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt viime päivinä ahkerammin lukemassa teidän juttuja, tai lähinnä jännäämässä mahdollisia synnyttäjiä;)

Oma vointi fyysisesti hyvä, mutta henkisesti alkaa tuntua, että sais kyllä syntyä jo!! Kaksi viikkoa sitten nlalääkärissä pehmennyttä kanavaa 2cm jäljellä ja ulkosuu sormenkärjelle auki, joten näin ensisynnättäjiksi ihan positiivinen tilanne :) Sen jälkeen supistelut on muuttuneet selkeästi kivuliaammiksi ja vihlonta pahentunut. Välillä supistelee säännöllisesti 1-2h, mutta eipä tuo nyt paljon auta...

OPISKELIJOISTA: Itse näin kätilönä koen, ettei mulla ole " oikeutta" kieltäytyä, koska opiskeluaikoina olen itse saanut olla harjoittelemassa. Eikä sitä tosiaan muuten opi! Ainut tilanne on ehkä, jos sattuu joku tuttu... (on mahdollista).

SIISTEYDESTÄ: Meillä mies on se ahkerampi siivooja, joten tiedän, että meillä koti tulee olemaan puhdas :D Se imuroi n.4-5 x vko eikä meillä siis ole elämiä eikä vielä lapsia, jotka sotkisivat...

Onnittelut täältäkin kaikille nyyttinsä jo lunastaneille!! toivotaan, että saadaan viikonloppuna taas lisää uutisia!!

A & Kirppu h38+1

Vierailija
37/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole meikäläinen jaksanu kirjotella pitkään aikaan mut lukemassa olen käyny.Jotenkin lohduttavaa,että muillakin on ihan niitä samoja vaivoja näin loppupuolella odotusta.Mulla on turvotusta ollu ihan päivittäin,mikä on inhottavaa kun jalat turpoo ihan silmissä jos vähänkään kauemmmin on istunut tai sitten kävelyllä ollut.Yöunet on menny kun kyljen kääntö on sitä että pitää asennoituasiihenkin.Juu ja tuo on tuttu tunne neuvolassa kun vaa´alla käy niin ihan pelottaa mitä lukemia siellä on!Ihan huikeeta näköjään tämä loppuajan painonnousu..huh.Onkin kyllä todellinen valas olo kun kiloja jo n.20 tullu!Kuhan niistä pääsisi sitten eroonkin.

Mahassa vielä riittää myllerrystä aina välillä vaikka oletin sen vähentyvän reilusti kun vauva on jo ollut laskeutunut pari kuukautta.Ja kun tilaa ei oikeen kauheesti ole..niin auts!Vähän alkaa harmittaa kun niitä supistuksia en oikeen vieläkään ole ihan 100% varmuudella tuntenut.Ainoastaan maha kiristyy/kovettuu mutta ei mitään epämiellyttävän tuntuisia ole ollut.Kaaipa sitä odottaa jo jotain alkavan tapahtumaan.Vielä olisi pari viikkoa laskettuun aikaan..Miten sitä jaksaa järjissään odottaa?Tuntuu että laskee tunteja jo.

Gallupissa olikin jotain kotiin tulemisesta.Luulen että meillä koti on aika lailla siinä kunnossa mitä lähtiessä.Toki nyt astiat mies älyää laittaa koneeseen ja imuroida kun noista nelijalkaisista tulee roskaa,mut olen vähän vihjaillut että olis ihanaa että jääkaapis olis sitten ainakin ruokaa kun kotiudutaan.Saa nähä meneekö jakeluun.

Nyt alkaa jo tehdä tiukkaa istua täs koneen ääres joten pakko lopetella(jalat jo turpoaa)eipä muuta kun voimia muillekin ja jännityksessä mukana niille joilla jo tositoimet alkamas:)

Myksa rv 37+5

Vierailija
38/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LUPICAIAllahan on ihan " ne hetket" käsillä....Jänskää varmasti, kun tietää, että KOHTA alkaa tapahtumaan :) Yhtään en oo kade...juu-u, ENPÄ ;) Onnea vauvanhakureissulle roppakaupalla, jos nyt lähtö tulee vaikka jo tänään! Eihän sitä koskaan tiiä!

Täällä oli taas " tuskien yö" . Kaksi kertaa olin hereillä, välissä nukuin 1.5-2 tuntia. Hitsi että ärsyttävää:( Kuudelta nousin sitten kolmannen kerran ja olin puolisen tuntia jalkeilla, kun isäntä lähti töihin ja menin takas nukkumaan. En meinannut saada unen päästä kiinni, mutta kun sain niin nukuin 10.30 saakka. Hyvä, että ees joskus saa nukuttua! Vaikkakin se olis kaikista kivointa YÖLLÄ ainakin vielä, kun siihen ois mahdollisuus!

Illalla oli turvotus taas valloillaan täällä, ihan varpaissakin tuntui :( Jalat olivat sellaset " ihanat" pökkelöt. Ja aamullakin heti jo tuntui jalat kankeilta, että niin kivaa!! Mä mietin aamulla sängyssä, kun en saanut nukuttua, että oisko [b]LYMFASTA[/b] apuja turvotukseen?? Se varmaan auttaisi suhteellisen nopeasti saamaan nesteet liikkeelle, vai?? [b]KOKEMUKSIA[/b]???!! Vois varata ajan ja kattoo....En usko, että siitä apua olisi näihin sormiin (vaikka turvotuksesta johtuukin hermopuristus), mutta saisi ees muutoin nesteet kulkemaan.

NAZUkin siellä vielä yhdessä koossa, vaikka muuta eilen taisin veikkailla. No, en millään jaksa uskoa, että enää montaa päivää menee. Kuulosti aika pirun inhottavalta tuo " perseen tulessa oleminen" :( Koita nyt kestää vielä hetki...!!

KODIN SIISTEYDESTÄ oli kyselyjä!

Mä olen siis täys siivoushullu ja kun on 2 koiraa, se tuottaa töitä ihan kiitettävästi!!! Mies on enempi järjestyksen ihminen, vaikka välillä saakin perässä kulkea ja pistää tavaroita paikoilleen :D Mieheksi kuitenkin äärettömän siisti persoona. Ja tallissa pitää olla järjestys kohdillaan, se on hänen valtakuntaansa! Kyllä hän täällä sisälläkin imuriin tarttuu, mutta mielummin järjestelee paikkoja eikä tykkää elää sotkun keskellä.

Mä meinaan kyllä tulla sairaalasta SIIVOTTUUN KOTIIN !!!! Teen sen sitten selväksi ennen kuin kotiin tulen, että paikkojen on OLTAVA kunnossa:) Mä pesin keittiön matot tossa pari(??) viikkoa sitten ja ne on odottamassa tuolla rullalla vielä. Olen sanonut, että ne saa laittaa lattialle vasta sitten, kun tullaan vauvan kanssa kotiin :)

Kyllä jossain vaiheessa meillä oli osat hieman ehkä toisinkin päin, että mies motkotti mulle esim. vessassa levällään olevista purkeista ja purnukoista yms...Nyt raskausaikana ei kyllä todella ole tarvinnut motkottaa, kun olen siivoillut kuin mikäkin :D

Sisko on vielä pahempi tässä asiassa ja hän juuri kertoi miten viime kerralla, kun tuli sairaalasta kuopuksensa kanssa tarttui ensimmäisenä rättiin ja alkoi pyyhkimään pölyjä :D

Kyllä mä uskon, että mies tekee kaikkensa, että mun on kiva tulla kotiin sitten! En epäile kyllä yhtään:)

Mä meen koiran kanssa tänään sinne eläinlääkäriin sen korvien takia, mutta EN anna rauhoittaa vaan käsken vaan ottaa jonkinlaisen bakteeriviljelyn korvista ja lääkkeet sitten sen mukaan. That´s it!!

Ja niin ja OPISKELIJOISTA oli kans puhetta....Mä olen ollut aina suhteellisen avoin kaikille tuollaisille, mutta jotenkin tökkii vastaan opiskelija synnytyksessä?! Vaikka tiedän miten niiden TÄYTYY oppia käytännössä asiat jne. Jotenkin vaan mä pidän tuota tapahtumaa niin henkilökohtaisena ja jotenkin " intiiminä" juttuna, etten haluaisi siihen ylimääräsiä silmäpareja tuijottamaan. Tunnen itseni kyllä aika tylyksi, kun näin sanon:( Ja JOS tilanne tulee, että opiskelijan nyt kuitenkin suostun siihen tilanteeseen ottamaan niin en kyllä halua missään nimessä toimia minään koekaniinina!!!!! Että mitään toimenpiteitä opiskelija ei kyllä mulle tule tekemään. No, tuo on pieni sairaala minne menen verrattuna joihinkin Kätilöopistoihin ja suuriin keskussairaaloihin, etten tiedä miten yleistä ylipäänsä on, että opiskelija olisi mukana??! No, sen näkee sitten:)

Mitäpä vielä??? Ei kai mitään :) Masuun ei kuulu mitään uutta oikeestaan. Öisin vessareissuilla masu on kivikova ja kovan pissihädän keskellä on aika hankalaa kammeta sängystä ylös varsinkin, kun en oikein uskalla käsiinkään tukea (ranteiden takia) sataprosenttisesti. Vaatii vähän ähkimistä ja puhkimista :D

Jees, mutta palaillaan taas!!!

Terkuin: Je_Ni & " Pikku-isäntä" 38+5

Vierailija
39/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi 25.9. kuulostaa ERITTÄIN HYVÄLTÄ, sehän olisi sitten maanantaina edessä!!!!! Iiiiikkksss ;) Mä HALUAN luottaa nyt sun ennustajan kykyihin! Ite oon veikannut 24.9. että hyvinhyvin lähelle päästäis sitten sitäkin! Voi että, tuli oikein hyvä mieli!! Kiitos tuosta unesta sulle :D :D

T. Je_Ni *innoissaan*

Vierailija
40/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistelee alle 5min. välein mutta aika surkeita supistuksia, koskee kovasti mutta menee nopeasti ohi.

Jospa tämä tilanne rauhoittuisi tästä vielä?

Vaikeaa kun supistaa juuri sen verran että ei meinaa saada nukutuksi, tällainen imee kyllä voimia :(

Miehellä olisi ollut yhden yön reissu tänään, mutta en uskalla laskea sitä mihinkään kun nyt voi kuitenkin tulla lähtö hetkellä millä hyvänsä.

Kärvistelen täällä taustalla ja ilmoitan jos jotakin tapahtuu :)

-lupicaia, kohta poksahtaa :) rv 38+5