Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAKUISTEN PERJANTAI :)

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräilin viiden aikoihin enkä saa enää unta millään, eilistä paremmat fiilikset synnyttämisen suhteen... Pakko sinne joka tapauksessa on mennä :/ Ja " palkinto" on sit ihana!

Onkohan Nazu päässyt synnärille?

Ja onnittelut Hannalle pojasta!!!

merileijona rv36

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskinpa sentään kaikki?

Ihan hassua, että on vasta syyskuu ja jo tosi monta lokavauvaa syntyny. Vielähän nuita ehtii syyskuulle syntyäki :)

Me ollaan tosiaan täällä mummulassa, koko vkl vietetään täällä. Ulkona ei edes sada vettä- toivottavasti ei alakaan satamaan että pääsee tuo mies puolkkamehtään. Ite pitäs keitellä täällä mehua, että sais mukaan vietäväks.

Ai vietävä että oli aamulla selkä kipeä! Eilinen automatka ilmeisesti rasitti. Surkee paikka jos nyt iskee tuommonen selkäkipu, ei oo ollenkaa kiva :/

MUTTA- ihmeiden ihme, jota ei oo tapahtunu kuukausiin - kävin yöllä VAIN kerran vessassa! :) Yleensä se on väh.3x.

Mitenkähän on edistyny Nazun ja Lupicaian tilanteet? Vai onko vielä ennallaan. Vitsi, on niin jännää :) Kun vaan ois ite jo samassa tilanteessa! Sitä saa vielä oottaa...ja toisaalta hyvä niin kun nuita vkoja vasta niin vähän.

Nyt pitää lähtä kyllä aamupalalle ku nälkä juilii ankaraaki ankaremmin.

Mukavaa perjantaita kaikille!

Jääsydän rv 34+3

Vierailija
4/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on vielä... tuskin kaikki nyt on synnärillekään lähteneet.

MERILEIJONA: Hyvä kun fiilikset on parantuneet synnytyksen suhteen! Kyllä muakin jännittää kovasti, vaikka yksi hyvä kokemus synnytyksestä onkin jo takana. Viime yönä kun supisteli pari kertaa kivuliaasti, niin eka ajatus oli, että älä vaan vielä synny. Jännittää se kipu ja että miten kaikki menee.

Onkohan NAZU päässyt yöllä tositoimiin? Vai vieläkö olet yhdessä kasassa?

Vastaan vielä noihin galluppeihin:

IHANINTA tässä raskaudessa on ollut se, että on pystynyt ottamaan rennommin ja en ole murehtinut jokaikistä asiaa. Olen myös tyytyväinen, että olen jaksanut keskittyä opiskeluihinkin.

KAMALINTA olivat kesän helteet ja nyt lopussa liitoskivut ja takapuolen kivut.

Palaan tänne vielä myöhemmin, mikäli netti toimii...

S-I ja Lumikukka 38+3

Vierailija
5/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, SUURSIIVOUS alkaa tänään! :) Esikoinen tuossa lattialla leikkii vauvan vaatekoreilla. Aamupäivän hoitelen häntä vielä, ja sitten kun menee unille niin alan tyhjentää työhuoneen kirjahyllyä. Vaihdetaan työ- ja makuuhuoneen paikkaa siis keskenään, aikamoinen kantamishomma on - pitää pyytää vähän naapurista apua, en minä mitään vaatekaappeja viitsi enää kannella.

Mutta tosi ihanaa on kuitenkin saada tänne kunnon järjestys taas. Siivoaminen sujuu sitten niiiiin paljon helpommin, kun on sellanen perussiisteys, esim. tarpeettomat lelut on pantu pois ja kirjahyllyt näyttää järjestetyiltä.

SYNNYTYS mietityttää täälläkin, tottakai kun sitä nyt kovaa vauhtia lähestytään. En ole edelleenkään kyllä suunnitellut sitä mitenkään erityisesti, mutta muutamia toiveita tai ajatuksia on:

- kivunlievitykseen en käytä aqua-rakkuloita enkä ilokaasua, kun koen ne menetelmät tosi epämiellyttäviksi

- epiduraalin otan jos kipu on kovaa

- toivon, että jaksaisin olla pystyssä ja kävellä, sitä myötä jouduttaa synnytystä

- jos voimat on hyvät, voisin kokeilla ponnistamista esim. sängynpäätyyn nojaten, siis pystyasennossa

- tuntuisi lisäksi kivalta ajatukselta, jos synnytyssalista voisi vähän vähentää valoa kun vauva on syntynyt, mutta voihan olla ettei se onnistu kun pitää ne jälkeisetkin tulla ulos jne.

Lisäksi olen ajatellut nyt vähän ruveta lukemaan KIVUNHALLINNASTA, sillä viimeksi todellakin tunsin että kipu oli hirvittävää ja se todellakin hallitsi minua enkä minä sitä. Eilen vähän Babyidean sivuilta aloittelin, siivouksen yhteydessä ajattelin löytää kadoksissa olevan Synnytä rentoutuneena -cd:n ja katsoa mitä siinä on. Synnytyslaulut ja sellaiset tuntuvat vähän liian luomulta meikäläiselle... mutta jos sieltä silti jotain hengitysohjeita tms. saisi.

Mitä te itse kukin muuten tuumaatte KÄTILÖOPISKELIJASTA SYNNYTYKSESSÄ? Mehän mennään Kättärille (ellei ole täyttä tietysti) ja siellä kai on korkeakin todennäköisyys että opiskelija tulisi synnytykseen. Viimeksi meillä oli koko synnytyksen ajan mukana sama kätilöopiskelija, ja se oli ensisynnyttäjälle jotenkin hirveän rauhoittavaa, kun oli kolmas ihminen läsnä, jonka tiesi saavan kätilön paikalle heti, jos tarve on.

Nyt ehkä ajattelen niin, että ei haittaisi yhtään vaikkei tuota opiskelijaa olisi... En varmasti kuitenkaan komenna pois, jos opiskelija tulee. Mutta jotenkin tuntuu, että haluaisin olla enemmän miehen kanssa kaksin ja kokea sen synnytyksen meidän tapahtumana kuin yhteisöllisenä juttuna kätilöopiskelijan kanssa.

Btw, mäkin vasta eilen hokasin että mullekin yritettiin vissiin neuvolassa vihjailla niistä TOKSEMIAN oireista. Painoa (l. turvotusta) oli siis tullut 1050 g/vko viimesten viikkojen aikana, ja verenpaine on noussut. Normaaliarvot on olleet noin 110/65-70 ja nyt oli sitten 120/85. Pissa oli kyllä puhdas, joten ei terkka mihinkään tutkimuksiin passittanut, seurataan käynneillä. Eikä varmaan pitänyt kovin vakavana tilanteena, kun antoi seuraavan käynnin melkein 2 vko päähän edellisestä vieläkin.

No niin, mutta nyt taidan ruveta tekemään vähän työtä ennen kun mentäs pihalle, jospa saisin vaikka tehtyä sen yhden homman joka mulla oli tehtävien asioiden listalla tälle päivälle. Hyvin pysyin ainakin eilen aikataulussa :)

Hyvää perjantaita ja viikonloppua kaikille! NAZU ja LUPICAIA, käykääs ilmoittamassa itsestänne jos ette vielä oo lähteneet, muuten täällä mietitään teidän perään vaan... :)

Coe rv 35+5

Vierailija
6/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ihanuus! KAikki oli oikein hyvin. Siis verenpaine oli ok ja pissakin nyt puhdas / erittäin heikko +

Lisäksi paikat oli nyt pehmenneet ja jo 2-3cm auki & kanavaa sellanen 2cm. Lääkäri sanoi myös, että vauva on siirtynyt " johtoviivaan" kun se vielä tiistaina oli " takana" .

Ultrasi tosi pitkään, koska mukana oli kaks opiskelijaa ja selitti niille kaikki kuvasta. Oli kiva kokemus! Vauvan painoarvio sellanen 2800g eli sama kuin tiistaina. Kuulemma kaikki oikein priimasti ja valmiin oloinen vauva.

Sain uuden ajan ens perjantaille, jolloin on eri lääkäri ja se ultraa, kattoo napanuoravirtaukset ja tarkastaa kohdunsuun. Sitten kuulemma 2.10 voitas käynnistellä, jos siltä tuntuu. Eikä mulla kyllä mitään sitä vastaan ole. Silloin on viikkoja 37+2 ja lääkäri sanoi, että hän ei näe mitään syytä pitkittää raskautta sen pidemmälle, kun vauva näyttää valmiilta ja äidin olo on mikä on. JIPIIIIII aatelkaa, meillä on hyvin suurella todennäköisyydellä pieni poika sylissä jo 2 viikon päästä :)))))

COE kyseli OPISKELIJASTA synnytyksessä. Mulla on hyvin avoin asenne opiskelijoita kohtaan ja mieluusti sellaisia saa mukana olla, jos on tarjolla. Kun vain tekemällä / näkemällä oppii jne

Päätä särkee yhä ihan sikana, mutta siltiki tämä mamma on yhtä hymyä. Ihanaa, kun ei tarvinu jäädä osastolle ja kun tämä odotusaikakin lyheni parilla viikolla. Ja jännää on myös tietää tuo " alakerran" tilanne eli että edistystä on tapahtunut. Ja JOO, tiedän että viikkoja on oikeesti vielä aika vähän, mutta kun meillä tosiaan kaikki on syntyneet ennen laskettua ja tuo toinen tyttö sillon 37+1 ilman mitään ongelmia, niin siksikin tämä vaan nyt tuntuu tältä :)

JAKSUJA kaikille ja NAZU & LUPICAIA kirjoitelkaahan kuulumisia, mikäli vielä kotona olette :)

Mianní 35+6

P.S. Mulla oli tullu paino viikossa 1,6kg!!!!!!!!! Arvatkaa meinasko taju lähtee siinä vaakalla?! Lääkäri kyllä sanoi, että on varmasti vaan nestettä, mutta en oo KOSKAAN painanu niin paljo kuin nyt!!

Vierailija
7/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanasti ois vieläkin nukuttanu....

Tänään taas käymään neuvolassa,

mittaamassa paineet.

Painetta oli eilen ainakin päässä,

ei siis ollut pää kipeä, mutta hirvee paineen tuntu!!

Ja tässä aamulla kun olin jalkeilla alkoi tosissaan huimata,

olin jo ihan varma että nyt lähtee jalat alta, mutta ei onneksi.

Meilläkin oli ekassa synnytyksessä kätilöopiskelija paikalla,

mutta ei ollut siinä riesaksi saakka,

tuli vasta kätilön mukana, kun tosi toimet alkoi.

Minulta kun leikattiin sitten väliliha, jonka teki oikea kätilö,

mutta kun se piti ommella, niin opiskelija kysyi saisiko hän tehdä sen,

KUN EI OLE KOSKAAN VIELÄ KOKEILLUT!!!!

Pieni paniikinpoikanen siinä jo kerkes iskemään, mutta onneksi olin niin " pilvessä" etten oikeen mitään tajunnut.

Opiskelija sitten ompeli leikkaushaavan, onneksi meni hyvin.

Pakko kai niidenkin on jostain se oppi saada,

ei oo vaan kiva olla se koekaniini ;)

Z 36+3

Vierailija
8/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*huokaus*...viime yönä ei paljoo nukuttu. jannulle tulee hamppeja, niin kitisi moneen otteeseen (about sata kertaa)...ja junnu mylläs masussa. pisullaki piti hypätä vissii viis kertaa ja selkää särki. ei tuntunu löytyvän asentoo millää. tai no eipä tässä oo nukuttu parii kuukauteen kun tasan kahessa asennossa, jummalla kummalla kyljellä ja jättimäinen tyyny haarojen välissä.

semmosta siis tänne. ulkona näyttää kivalta...aurinko paistaa. tekis mieli lähtä ulkoileen, vaanku pitäs täällä kotonakin taas jotain puuhastella. eilen kyllä siivosin ihan kunnolla, joten eessä ois vaan tiskipöyänraivausta ja lelujen keräystä. niin ja pyykkien viikkaus. jotenkin tuntuu vaan ettei yhtään huvittas. ehkäpä me mennään jannun kans ulos ensin ja mää rupeen sitten vasta puuhaileen, kun se menee päikkäreille. tai sitten meen itekki vaan nukkuu. =)

nyt mulla ei jotenki irtoo...tämmöstä siis vaan...lähen pukeen tuon ipanan ja mennään hakeen virtaa pihalta...

pirteämpää perjantaita kaikille!

-rual ja junnu rv 36+1-

Vierailija
9/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä on hiljaista, yleensä mä saan kahlata jumalatttoman pinon läpi kun koneelle pääseen. Nyt on pakko elvistellä; toinen yö ilman heräämistä läpi! Mä nukuin puoli yhdestätoista VARTIN yli YHDEKSÄÄN, jollon lapset heräs, tai no vanhin nukkuu vieläkin. Mikä on todennäköisyys että viikolla 34 jo lapsia omaava äiti saa nukkua noin pitkään ilman että täytyy käydä vessassa?????

MERILEIJONALLE terkkuja, hyvä että synnytyspelko on vähän hälvenny, kuten joku sanoi, synnytys on vain pieni osa tätä prosessia, ensin on 9 kk raskautta, synnytys ja sitten loppuelämä ollaan vanhempia. Kyllä minuakin se synnytys jännittää, enemmän kun toisella kerralla itseasiassa. Mutta kyllä se siitä, murehditaan sitä sitten kun sen aika on, ja sittenhän ei enää ehdi :)

COE: ota rauhallisesti sen suursiivouksen kanssa, meikäläinen siivos lasten lelut ja makkarin eilen, konttasin lattian luutun kanssa, yleensä moppaan, ja kyllä muuten lopussa tunsin olleeni lattian rajassa ja pomppineeni ylös! Mutta kyllä nyt kaikki nurkat ja lattialistat on varmasti puhtaat! Nyt olis tän päivän tavoitteena kolme kaappia...

GALLUP: minkälaiseen kotiin odotat pääseväsi vauvan kanssa? Siisteystaso lähinnä mietityttää... Meillä isäntä kyllä imuroi mutta muuten tasot tahtoo olla täynnä tavaraa ja murua yms. Pelottaa että minkälainen sotku tänne ehtii tulla jos oon sairaalassa kaksi viikkoa, niinkuin on joskus tullut oltua synnytyksen jälkeen... Isäntä ja lapset kun tahtoo tätä nykyä saada illassa sellasen hävityksen että.. siivoavat kyllä yleensä itse jälkensä, mutta mitä voi odottaa esim. kolme vuotiaalta? Kaivoin eilen lehdestä ilmoituksen, jossa yksi puoli tuttu mainostaa kotipalvelua. Ajattelin kysellä vähän hintoja josko sitä antais itselleen vähän etukäteis joululahjaksi siivouksen. Olis niin paljon kivempaa tulla kotiin vauvan kanssa kun olis vessat yms siivottu.

Vierailija
10/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollaan oltu jo aikaisin hereillä, mutta en koneelle ehtinyt kuin vasta nyt. Heräsin taas n. 4 aikaan, enkä nukahtanut enään uudelleen. Vähän aamusta torkahdin ennen klo 7.

Eilinen on taas sellainen päivä, että koko mahaa särki ja supisteli kipeästi. Vauva painoi alapäähän ja maha oli koko ajan kovana, samalla särki alaselkää ja repi alamahaa. Yöllä sitten heräsin muutaman kerran sellaisiin ihan mielettömiin supistuksiin. Hirveä tunne, kun täydestä unesta herää sellaiseen kipuun, että on tartuttava molemmin käsin vatsasta kiinni. Sitten siitää jää pitkäksi aikaa sellainen jomottava tunne alaselkään. En kertakaikkiaan saanut kivuilta nukuttua. Piti käydä 5 aikaan hakemassa panadolia.

En olekaan pariin päivään kirjoittanut, vaikka paljon on ollut toimintaa näinä päivinä. Kävin tiistaina vyöhyketerapiassa liitos- ja häntäluu kipujen takia. Ja sen takia, että sais vähän rentouduttua, kun tahtoo lihakset jännittyä kipujen takia. Se olikin tosi kannatava käynti. Sain tosi rennon olon ja liitoskipuihinkin apua. Keskiviikkoiltana jalka nousi ihan eri tahtiin kuin aiemmin. Pystyin jopa venyttelemään, mikä on ollut jo jonkin aikaa mahdotonta. Menen nyt kerran viikossa siihen asti, että synnytän. Vyöhyketerapeutti lupaili myös, että voisi sitten lähempänä laskettua aikaa yrittää käsitellä kohdun pisteitä, että käynnistelis vähän synnytystä. Mulla on nimittäin kaikki syntyneet vähintään viikon yli lasketun ajan eikä olis pahitteeksi saada synnytettyä vaikka laskettuna päivänä. Ne viimeiset päivät on niin stressaavia.

Keskiviikkona oli neuvolalääkäri. Oli ulkomaalainen lääkäri joka ei puhunut juuri mitään. Itsekseen mumisi ja hymisteli. Kuunteli sydänääniäkiän pari sekuntia. Ei puhettakaan mistään painoarviosta. Ei uskaltanut kunnolla edes kokeilla, että missä asennossa vauva on. Kysyi multa sitäkin. Mulla oli tarkoitus, että kysyn vahvempaa kipulääkettä kuin panadol, mutta vaikutti niin avuttomalta lääkäriltä, että kysyin lähetettä äitipolille. Sainkin sinne päivystys lähetteen ja kävin sieltä hakemassa kipulääke reseptin. Paljon varmempi olo, kun tietää, että varmasti on sellaista lääkettä joka on vauvalle turvallista. Otan kyllä vasta viime hädässä, mutta on mukavampi olo, kun tietää että jos kivut tulee vielä pahemmaksi, niin jotain apua olisi.

Mun pitäis käydä hepatoosi kokeissa, koska yhdessä raskaudessa mulla oli maksa-arvot koholla. Huomattiin silloin vasta yliaikakontrollissa. Ajattelin maanantaina mennä, kun sinne pitää paastota 12 tuntia.

Kävin eilen työpaikalla. Oli kyllä mukava nähdä ne ihmiset siellä, kun en ole pariin kuukauteen ollut töissä. Siellä menikin sitten koko ilta jutellessa. Hoitoalalla työskentelen, joten siksi työpaikka on " auki" myös illalla.

Onnea kaikille vauvan saaneille!

Tänään ajattelin vihdoinkin koota sen ihanan kehtosängyn. Muuten olenkin jo laittanut sairaalakassit ym. valmiiksi.

Hyvää päivänjatkoa ja viikonloppuja!

Pixelina rv 36+3

Vierailija
11/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan ainakaan vielä yöllä tullut lähtöä. Mulla on tällä hetkellä pakarat tulessa ja koko alapää, vauva puskee vimmatusti alaspäin ja on alannut pelottaa syöksysynnytyksen tai muuten nopean synnytyksen mahdollisuus. Eilen asiaa miettiessä (au, nyt ssupistaa..) tajusin tosiaan, ettei tässä jokatapauksessa ole kuinn vähän reipas viikko tuohon laskettuun aikaan joten ei se vauva kuitenkaan mitenkään aiemmin ole tulossa, kuten kesällä veikattiin.

Mun äiti ja anoppi tajus kanssa eilen, että tosiaan lähtö on lähellä ja uskokaa tai älkää niin äiti on tänään jo viestittänyt heti aamulla ja äsken soitti, että " miltä tuntuu, joko tänään?" . Ihme etten menettänyt jo hermojani.

MIANNI, kyllä sullakin on jännät paikat edessä ja JENIllä ja monella meistä. OIkeasti ei tiedä, kuka saa nyytin ekana! Lupicaialla voi olla nyytti maanantaina jos ja varmasti kun käynnistyy samantien.

En voi kirjoitella nyt pidempää, kun koko takalisto on tosiaan kuin tulessa ja selkä niin hel..tin kipeä ja masua supistaa todella melkein koko ajan. Tällä hetkellä noin joka kolmas supistus tuo mukanaan poltetta, mutta en vielä kellota, koska luotan siihen " tiedän ne oikeat supparit" tunteeseen, kun ne pitivät niin hyvin paikkaansa (ja lääkäri kehoitti kuulostelemaan niitä, oli sitä mieltä että äidit tietävät itse parhaiten).

Jaksuja kaikille perjantaihin ja viikonloppuun, kohta saadaan vaihdella nyyttikuulumisia puolin ja toisin;)

PS: Meillä tietokone yleensä kiinni öisin, mutta nyt sanoin miehelle että pitää jättää aina auki että pääsen kirjoittamaan jos yöllä lähdetään..;) NIM. koukussako?

Vierailija
12/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nazulla ja monella muulla. Tsemppiä!!!

Itsekin eilen mietin ensimmäistä kertaa ihan tosissaan, että lähtö voi periaatteessa tulla koska vaan. Laskettuun aikaa kuitenkin vielä yli 2 viikkoa, joten pahimmassa tapauksessa kestää yli kuukauden! Sairaalakassin kuitenkin eilen tarkistin ja lisäilin tavaraa. Eväitä jotain pitää vielä ostaa (suklaalevy ainakin, kun en ole sellaista pitkään aikaan sokeriarvojen takia voinut ajatellakaan!).

Täällä oli huono yö, en saanut unta, selkää särki, kävin kolme kertaa veskissä ja nyt on niska ihan jumissa. Lisäksi se ylimääräinen ultra Naistenklinikalla siirtyy maanantaihin, joten en saa tänään varmuutta sikiön sydämen kunnosta. Mitään huolta ei kyllä pitäisi olla, mutta varmasti sekin valvotti.

KÄTILÖOPISKELIJOISTA sen verran, että en usko itseäni haittaavan, jos sellainen sattuu paikalle. Päinvastoin, kuten joku kirjoitti, ensisynnyttäjänä voisi olla ihan kivakin, että joku henkilökunnasta on koko ajan synnytyssalissa. Sen sijaan ajatus siitä, että opiskelija ompelisi, tuntuu vähän pelottavalta...

KODIN SIISTEYS riippuu varmaan siitä, miten sen pitää siistinä ennen synnytystä. Ollaan menossa Kättärille Haikaranpesään, ja mies on siellä periaatteessa koko ajan mukana, joten ei käy huoltamassa kotia välillä. Jos kaikki menee hyvin, sairaalareissu ei kestä kuin pari päivää. Kissanhoitajat on hankittu, mutta ei heitäkään viitsi laittaa siivoamaan. Meillä on kyllä nykyään aika siistiä, kun olen kotona ja jotain tekemistä pitää keksiä.

Eli jospa sitä rupeais imuroimaan... se on kyllä tylsää hommaa, kun pitää noukkia lattialta tavaroita ja joka välissä saa levätä.

Hyvää vointia ja iloista mieltä!

Ketsup ja Into 37+4

Vierailija
13/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa jännät paikat monella... Lupicaiallakin viimeistään maanantaina vauva kainolossa. Ihanaa! Ja kiva kun Miannin oireet helpottaneet ja paikat noinkin kypsät jo. Mahtaa jänskättää ja Nazua kans! Hengessä ollaan mukana täällä! Rupeaa lokakuiset pikku hiljaa jakaantumaan... Haluu kans.

Kiva kun Merileijonalla paremmat fiilikset synnytyksen suhteen. Ja mukava kuulla että Pixelinan kivut helpottaneet. Jaksuja kaikille muillekin!!!

Tänään oli neuvola, pissa oli puhdas, verenpaine 126/85 eli samaa luokkaa kun aiemmin, painoa tullu melki 900 g/viikko, kohdunpohja 34 cm. Kysyin. minkä kokoinen vaavi olis suunnilleen, sanoi että jos laskettuna aikana syntyy niin olis varmaan samaa luokkaa kun kolme meidän muuta eli sen 3,5 kg tai vähän isompi. Saa nähdä sitten. Vauvan syke oli 130-140. Ei ole vauvan pää vielä lantiossa. Seuraava aika vasta 3.10. sillon viikkoja jo 39... Sanoi jo että jos ei nähdä enää ja mä siihen ettei saa sanoa ääneen sitä, sillon nähdään ainaski :).

Oma vointi hyvä, yöt menee putkeen. Ei pahoja liitoskipuja kun vaavi viel sen verta ylhäällä. Turvotus ainoa ikävä vaiva, närästyskin vain joinain päivinä. Väsyä löytyy ja saamattomuutta :/ no sallittakoon se mulle..

Maha tuntuu jotenki tosi isolta, isommalta ku edellisissä odotuksissa. Vaikka ei tää mikään jätti kyl ole jos vertaa monen muun masuun mut mun mittakaavassa.

Tänään pitäis mennä leffaan lasten kanssa, kivaa!

Nyt tilaa muillekin.. Hauskaa päivää masuille!!!

Sanna ja baby rv 37+3

Vierailija
14/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri on ollut eilisestä aamusta sairaalassa ,lapsivettä alko tulemaan ..Jännittää niin kauheesti,nyt oli kohdunsuu 4cm auki.Iltaan mennessä varmasti syntyny jo niille oma pieni.

Itse täällä koulussa istun,onneks teen työtä tässä samalla omatoimisesti niin saa jalotella millon tykkää mutta eilisen 8 h. istumisen jälkeen olo oli kaamea.

Selkä on tosi kipeä,suppareita tulee tasaseen tahtiin.

Aamulla taas kävin mittailemassa paineita,oli vieläkin ok.JEE!!!

138/84,pitää kuitenki käydä 2 kertaa viikossa mittaamassa ettei lähde nouseen jälleen.

Oikea neuvola aika meni ens perjantaille eli väliä tulee 2 vkoa täälläkin.

Coe,tuu meillekkin siivoomaan,kauhee sotku :/

No pitääpä tehä tuo työ loppuun,mahdollisemman paljon alta pois ennen poksahdusta!

Wades & Natika 36+

Vierailija
15/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JENI, mäkin yhtenä päivänä kyselin tuosta LYMFATERAPIASTA, vaan eipä taida olla kenelläkään lokakuisella kokemusta moisesta. Pitäis varmaan laittaa yleiselle puolelle kysely, siellä varmaan joku osais vastata. Kumpi laittaa?

Kodin siisteydesta kotiintullessa: mä odotan, että täällä on paikat ok kunnossa. Ei tartte nurkkia alkaa nuolemaan, ihan normaalitilanne riitää. Niin ja jääkaapissa sais tosiaan olla jotain purtavaa:) Viime kerralla mies lähti vikana iltana sairaalasta vähän aikaisemmin kun kuulemma halusi siivota kunnolla ja niin oli kyllä tehnytkin:O Tällä kertaa en odota samaa tasoa, kun miehellä on kuitenkin vajaa 2-v täällä apulaisena;) Mutta ukko tietää kyllä hyvin, että mihinkään kaaokseen en suostu tulemaan, vaikken mikään siivoushullu olekaan -itse asiassa hyvin kaukana siitä, siivoan vain ja ainoastaan koska on pakko.

Nonnis, tyttökin sai lounaan syötytä joten me painutaan tästä päiväunille.

Vierailija
16/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista kun oltiin synnyttämässä niin synnytyksessä oli mukana kätilöopiskelija. Musta se oli tosi kiva, kun synnyttäjiä oli paljon, eikä kätilö ehtinyt kuin käymään ja tärkeimmät katsoa. Opiskelija oli sitten meidän kanssa enemmän ja oli kyllä ihan kiva ja turvallinen olo. Eikä se kuitenkaan onneksi ihan koko aikaa siellä ollut, mutta reilusti enemmän kuin kätilö. Tuntui että se oli paikalla ihan vaan meitä varten.

Muuten ei mitään ihmeempiä. Vauva on jo tosi alhaalla. Potkii ja pyörii ahkerasti. Joskus jopa yölläkin herää siihen. Vessassa ei tarvitse joka yö käydä ollenkaan, mutta jos yöllä johonkin herää, niin melkein on pakko vessaan raahautua. Ensi viikolla lääkärineuvola, kivaa. Kävelykin tuntuu hankalalta, ja varmaan näyttääkin ihan hassulta.

Syysistutukset sain tänään laitettua ja ensi viikonloppuna olis esikon 2 vuotis synttärit. Sen jälkeen saa vaikka jo syntyä :)

T:Hahtuva ja maha 26 tasan

Vierailija
17/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskuja piti tulla maksamaan ja tietty ekaks tänne kurkkaamaan onko uusia viestejä..

Voi LUPICAIA miten jänskää!Mulle ainakin sanottiin tosiaan eilen, että kauaa ei kannata kotona kärvistellä jos supistukset tulevat säännöllisesti sillä uudelleensynnyttäjillä tosiaan voi tapahtua kaikki nopeammin ja se kipu voi olla mittakaavaltaan aina erilaista.

SIIVOUKSESTA; mulle on tullut tällä viikolla " JENI-tauti" eli olen joka päivä imuroinut, pessyt lattiat, pyyhkinyt pölyt jne ja lisäksi olen leiponut joka päivä jotain pakkaseen. Sairaalasta kotiin tullessa ei tarvi murehtia kodin siisteydestä, anoppi on sanonut kohta tämän 9kk että hän haluaa tulla siivoamaan että voidaan tulla puhtaaseen kotiin. Mies siivoaisi varmasti myös, mutta tuskin saa äitiään pidettyä poissa. Ei sen puoleen mulla on ihana anoppi eikä mua haittaa vaikka siivoaisi kaikki kaapitkin, ystävllisyyttään sen tekee.

Aamusta ei ole olo muuttunut, tosin kävely alkaa olla kyllä nyt sen näköistä (tuo perse kun tosiaan on aivan LIEKEISSÄ, ettei se vauva nyt vaan olis tosiaan erehtynyt reiästä..yök) että en usko, että ihmisten ilmoille ainakaan tänään lähden ;)

Tuossa vaan mietin itsekseni että saas nähdä, koska tämä vauva syntyy. Jo useita kuukausia on sanottu " että aikaisemmin syntyy" joten tyypillistä mun säkää olisi nyt että kaikesta huolimatta vaikka paikat olisivat auki vaikka sen 10 centtiä niin tää muksu varmaan kiusallaan roikkuu siellä viimeisillä voimillaan..;) Joten päätin tuossa äsken, että en pakkaa sairaalakassia (purin sen turhautuneena viime viikolla jo..) tai laita mitään valmiiksi vaikka " lupaavalta" nyt näyttääkin ja vaikka lääkäri sanoi eilen mitä.

ODOTTAVAN AIKA ON PIRUN PITKÄ VAI KUINKA???????

Nyt aamukahville, en uskalla enää aamuisin sitä juoda kun muutenkin saa heti herättyä juosta vessaan.

Nazu

Vierailija
18/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon tsemppiä ja jaksuja kaikille teille MONILLE h-hetkeä lähestyville.

Täällä tultiin just äippäpolilta ja itkua on tullu tuherrettua siitä asti. Vauva on TOSI suuri, rv 36 + 4 meneillään ja painoarvio tällä hetkellä n. 4 kg!! Kuinka paljon tuo vielä kasvaa..!!! Lisäksi lääkäri ronkki niin, että on tullu verta siitä asti oikeen köntsinä. Lekuri huomas veren tulon, mutta tuumas vaan, että aaha, alkoi näemmästä verta tulemaan tuosta kaivelusta :´(

Nyt ei oikeen muuta päässä pyöri! Vielä tsemiä kaikille (Mianni, Nazu, Lupicaia, ketä kaikkia on saamas PIAN oman pikkuisen tuhertajan)oiiiiikeen paljon!

bernuski

Vierailija
19/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään tein pikavisiitin neuvolaan ja ihan mukava olikin käydä..

Terkka tunnusteli kauan mahaa ja mä jo kerkesin hätääntyä että mitäs nyt, mutta sanoikin vaan että pitkät raajat on vauvalla. Kun mulla vauva myngertää pyllyä tuossa ihan ylhäällä niin pää on kuitenkin jo kiinnittynyt ihan alas...=O

Mutta eli voipi olla ettei paino vauvalla ole mikään korkea mutta voi olla sitten taas aika pitkä. No, esikoisenkin oli aika pitkä ja on edelleenkin.

Painoa oli tullut taas viikossa 700g.Ei jaksa edes murehtia.

sf-mitta 34(kasvanut kolmessa viikossa 1cm)

sydänäänet 143

Kaikki kunnossa, mitä nyt verenpainetta seurataan tarkkaan.

Juteltiin siinä sitten myös jo synnytyksestäkin ja utelin sitten että miten todennäköistä on että tämäkin menee niin paljon yli la:n kuin esikoinenkin. No, sanoi että on paljon mahdollista kun ei kohdunsuulla ole mitään tapahtunut vaikka supistuksia on noin paljon...

Mutta jotain positiivista sentään..Tullut uudet säännöt sairaalaan ja kuulemma raskautta ei enää noin pitkälle päästettäis kuin mulla meni esikoisella ja silloinkaan ne ei mitään eds puhunut käynnistämisestä =O

Vitsit tuon meidän juniorin kanssa, kun on alkanut temppuilemaan päikkärien kanssa. Tämä äiti saa harmaita hiuksia kun ei saa itsekään nukuttua päikkäreitä.

Tosi paha mieli tuli eilen kun hyvä kaveri teki oharit mulle ja muksulle..Sovittiin keskiviikkona että mennään torstaina illalla kylään ja kaveri lupas soittaa heti kun on käynyt kaupassa ja kotiutunut. No, meillähän meni koko päivä kivaa kyläreissua odotellen ja meinattiin jo pitkästyäkin sitä puhelinsoittoa odotellessa. No, lähdettiin sitten jo ulos ja ajattelin siitä sitten soitella kun kummiskin oli kauppa-aikaa jo 2½h tuntia kaverilla ollut=O Laitoin viestin ja sanoin että voitais kohta lähtee sinne ajelemaan...Tuli viesti takasin että on vielä kaupassa...Laitoin siihen sitten että meille sopii myöhemminkin kun kuitenkin poika NIIN paljon odotti koko reissua ja mullakin oli kummipojalle viemisiä...No, takaisin tuli vaan viesti että ei kyllä enää käy. =O

Olin kyllä niin vihainen siinä lohdutellessa pientä miestä joka olis niin paljon halunnut kaveria nähdä.

Tuo samainen kaveri on koko kesän ollut tosi kummallinen muutenkin ettei paljoa enää huvittais pitää yhteyttä...Olen kyllä yrittänyt..

Mitä mieltä ootte? Kannattaako vielä yrittää pitää yhteyttä vai joko luovutan? Itkettää ihan kun ei tiedä että mikä meidän välille on tullut, len sitä kysynytkin mutta tää kaveri sanoi vaan ettei mikään...

Antakaa mulle nyt neuvoja mitä mieltä ootte tuosta, kun itsellä pää lyö vaan tyhjää. :( :(

Vielä kun joskus aikoinaan ollaan sovittu, että tusota ihmisestä tulee tämän lapsen kummi, mutta kiinostaapa paljon pyytää kun kohtelu on tuollaista :/

Anteeksi omanapainen valitus, mutta toivoisin jotain neuvoja tuohon asiaan...

Alan nyt lukemaan teidän juttuja ja kommentoin myöhemmin jos tulee jotain sellaista mihin voisin kommentoida ;)

Onkohan Nazu tai Lupicaia jo synnyttämässä? :)

Camelot 36+1

Vierailija
20/41 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikon torstaina aika äitipolille. Katsotaan vauvan kokoa. Olen kaikille sanonut, että jään siitä sit suoraan synnärille, niin kuin kävi esikoisenkin kohdalla. Silloin oli kohdunsuu 5cm auki ja lapsivedet meni.

Vauva liikkuu edelleen todella kovasti ja ei tunnu kyllä aina oikein kivalta nuo liikkeet. Supistelee jonkin verran, mutta ei mitenkään kipeesti.

Eilen oli neuvola. Pissassa Proteiinit yhdellä +, mutta ei mun kohdalla kuulemma voi olla merkki raskausmyrkytyksestä, koska verenpaineet alhaalla ja paino vaan tippuu. Käyn kuitenkin maanantaina labrassa. Paino siis tippunut -1220g/viikossa ja yhteensä tippunut 10,9kg. Lähtöpainoa on kyllä ollut niin paljon, että vielä on raskauden jälkeenkin tiputtamista.

Onnea kaikille, joilla synnytys alkaa olla lähellä. Odotan jo kyllä itsekin kovasti, että saisi nyytin kainaloon.

Niina Rv 37 tasan