Tupakka-aski tulee maksaa jatkossa noin 8 euroa
Mun puolesta sais maksaa vaikka 20 e. Koko tupakanpoltossa ei ole mitään järkeä.
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:43"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:56"] Ei haittaa. Mä olen juhlapolttaja ja ostan kyllä sen askin hinnasta piittaamatta kun juhlimaan menen. [/quote] Onko naurettavampaa asiaa kuin "juhlapolttaja". On se niin "siistii" käydä kavereiden kanssa vähän röökillä, kun on jurrissa. Tupakasta kärsii syyttömätkin niin paljon, että tupakointi pitäisi kieltää kokonaan. [/quote] Millä perusteella joku muu kärsii siitä, että vedän körssini esim. autossani kun ajan?
[/quote]
Poltatko kaikki tupakkasi tilassa, josta savua ei leviä muualle? Ja kuka on niin juntti, että polttaa autossa? Paikat kellastuu ja auto rupeaa haisemaan paskalle. Jälleenmyyntiarvo tippuu. No sama kai, jos ajaa jollain satasen vessalla.
"Suomessa noin 50–300 henkilön arvioidaan kuolevan vuosittain sydän- ja verisuonitauteihin, jotka liittyvät altistumiseen ympäristön tupakansavulle."
[/quote]
Et siis vastannut edes kysymykseeni.
Noh, noilla haukkuja älynlahjoilla ei muuta voikaan odottaa.
Ja autoni on uudempi mitä sulla. Ei satasen ritsa vaan uusi. Harmittaako köyhä kun auton arvo alenee? Mulle kun sillä ei ole merkitystä. ;)
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:51"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:37"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:56"]
Ei haittaa. Mä olen juhlapolttaja ja ostan kyllä sen askin hinnasta piittaamatta kun juhlimaan menen.
[/quote]
Onko naurettavampaa asiaa kuin "juhlapolttaja". On se niin "siistii" käydä kavereiden kanssa vähän röökillä, kun on jurrissa.
Tupakasta kärsii syyttömätkin niin paljon, että tupakointi pitäisi kieltää kokonaan.
[/quote]
Mä oikeesti lopettaisin tupakoinnin jos en tietäis et musta tulisi teidän kaltainen..
[/quote]
Jatka ihan vapaasti vaan muiden myrkyttämistä. Ja vain tupakoimattomat tietävät, kuinka paskalta tupakka haisee. Pari kaveria ihmetteli jokin aika lopettamisen jälkeen, että noin hirveältäkö se haisee?
"Suomessa noin 50–300 henkilön arvioidaan kuolevan vuosittain sydän- ja verisuonitauteihin, jotka liittyvät altistumiseen ympäristön tupakansavulle."
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:53"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:43"] [quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:56"] Ei haittaa. Mä olen juhlapolttaja ja ostan kyllä sen askin hinnasta piittaamatta kun juhlimaan menen. [/quote] Onko naurettavampaa asiaa kuin "juhlapolttaja". On se niin "siistii" käydä kavereiden kanssa vähän röökillä, kun on jurrissa. Tupakasta kärsii syyttömätkin niin paljon, että tupakointi pitäisi kieltää kokonaan. [/quote] Millä perusteella joku muu kärsii siitä, että vedän körssini esim. autossani kun ajan? [/quote] Poltatko kaikki tupakkasi tilassa, josta savua ei leviä muualle? Ja kuka on niin juntti, että polttaa autossa? Paikat kellastuu ja auto rupeaa haisemaan paskalle. Jälleenmyyntiarvo tippuu. No sama kai, jos ajaa jollain satasen vessalla. "Suomessa noin 50–300 henkilön arvioidaan kuolevan vuosittain sydän- ja verisuonitauteihin, jotka liittyvät altistumiseen ympäristön tupakansavulle." [/quote] Et siis vastannut edes kysymykseeni. Noh, noilla haukkuja älynlahjoilla ei muuta voikaan odottaa. Ja autoni on uudempi mitä sulla. Ei satasen ritsa vaan uusi. Harmittaako köyhä kun auton arvo alenee? Mulle kun sillä ei ole merkitystä. ;)
[/quote]
Polta vaan autossa. Ei se sun 90-luvun Corollan arvo siitä enää tipu.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:51"]
Ei haittaa. Mä olen juhlapolttaja ja ostan kyllä sen askin hinnasta piittaamatta kun juhlimaan menen.
[/quote]
Onko naurettavampaa asiaa kuin "juhlapolttaja". On se niin "siistii" käydä kavereiden kanssa vähän röökillä, kun on jurrissa.
Tupakasta kärsii syyttömätkin niin paljon, että tupakointi pitäisi kieltää kokonaan.
[/quote]
Mä oikeesti lopettaisin tupakoinnin jos en tietäis et musta tulisi teidän kaltainen..
[/quote]
Jatka ihan vapaasti vaan muiden myrkyttämistä. Ja vain tupakoimattomat tietävät, kuinka paskalta tupakka haisee. Pari kaveria ihmetteli jokin aika lopettamisen jälkeen, että noin hirveältäkö se haisee?
[/quote]
Etpä se sinäkään ruusuilta haise, joten turhaa vingut.
Ja lopetatko ton spämmäilyn? Vai toistatko samaa sontaa joka viestissäsi ihan vain antaakseiäsi itsestäsi kuvitelman, että olisit jotenkin fiksukin?
Te röökaajat olette kyllä sellaista kouluttamatonta mutu-väkeä, että vähän on turha teille mitään faktaa esittää. Tässä kuitenkin muutama fakta:
"Kaikkein vahvinta näyttöä löytyi siitä, että tupakkatuotteiden hinnan nostamisella voidaan vähentää tupakointiin liittyviä terveyshaittoja tasavertaisesti väestössä."
https://meka.thl.fi/ohtanen/2224.aspx
Joku oli varma, että se raha, joka tulee mahdollisesti lisääntyvinä verotuloina, ei mene kansanterveyteen. Salli mun nauraa. Meinaatko, että se raha jotenkin korvamerkitään? Yhteiskuntahan ne haitat maksaa yhä moninkertaisesti.
"Kaikkien kulujen pitäisi siis sisältyä tupakan hintaan, jolloin yksi aski maksaisi 25 dollaria eli 19 euroa. Kävi myynnille miten kävi, yhteiskunta voisi vain voittaa.
Jos tupakointi jatkuisi entisellään, taloudellisen vastuun kantaisivat tervakeuhkot itse. Jos tupakointi taas vähenee, vielä parempi, sillä silloin sen aiheuttamat kulut katoaisivat järjestelmää kuormittamasta."
http://www.taloussanomat.fi/ulkomaat/2012/11/27/tupakka-askin-pitaisi-maksaa-19-euroa/201242779/12
Kuten tuolla aiemmassa linkissä oli (jota yksikään röökaaja ei tajunnut), myös Viro nostaa hintoja - ja tulee tähän kehitykseen sitoutumaan.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:53"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:43"] [quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:56"] Ei haittaa. Mä olen juhlapolttaja ja ostan kyllä sen askin hinnasta piittaamatta kun juhlimaan menen. [/quote] Onko naurettavampaa asiaa kuin "juhlapolttaja". On se niin "siistii" käydä kavereiden kanssa vähän röökillä, kun on jurrissa. Tupakasta kärsii syyttömätkin niin paljon, että tupakointi pitäisi kieltää kokonaan. [/quote] Millä perusteella joku muu kärsii siitä, että vedän körssini esim. autossani kun ajan? [/quote] Poltatko kaikki tupakkasi tilassa, josta savua ei leviä muualle? Ja kuka on niin juntti, että polttaa autossa? Paikat kellastuu ja auto rupeaa haisemaan paskalle. Jälleenmyyntiarvo tippuu. No sama kai, jos ajaa jollain satasen vessalla. "Suomessa noin 50–300 henkilön arvioidaan kuolevan vuosittain sydän- ja verisuonitauteihin, jotka liittyvät altistumiseen ympäristön tupakansavulle." [/quote] Et siis vastannut edes kysymykseeni. Noh, noilla haukkuja älynlahjoilla ei muuta voikaan odottaa. Ja autoni on uudempi mitä sulla. Ei satasen ritsa vaan uusi. Harmittaako köyhä kun auton arvo alenee? Mulle kun sillä ei ole merkitystä. ;)
[/quote]
Polta vaan autossa. Ei se sun 90-luvun Corollan arvo siitä enää tipu.
[/quote]
Sori, mutta autoni on kyllä arvokkaampi mitä sun sorsas ikinä. Ja sekös köyhää harmittaa. :D
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:51"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Aika vähän mielestäni ja mitään näyttöä ei näistäkään ole. Enemmän kuolee varmasti ranskanperunoihin.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:51"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Aika vähän mielestäni ja mitään näyttöä ei näistäkään ole. Enemmän kuolee varmasti ranskanperunoihin.
[/quote]
Viinaan kuolee vielä suurempi määrä vuositasolla, mut tämäkin moralisoija taitaa dokaa aika tahilla niin siitä on oltava ihan hyshys.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:53"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:51"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No tupakkahan haisee ihan hyvälle monen mielestä. Monen tupakoimattoman mielestä kenen tunnen, oikeasti tykkää siitä hajusta. Tää taitaa olla trendijuttu että moralisoidaan kaikin tavoin sellaisia ihmisiä jotka ei pidä terveyttänsä niin suuressa arvossa. Silloin kun tupakointi oli normaalia sisätiloissa, niin harva ihminen osasi valittaa epämiellyttävästä hajusta. Jotenkin mietityttää vaan että miksi se rööki on nyt vasta vähitellen ruvennut haisemaan paskalle?..
Ystävällinen olen kaikille ymärilläni oleville. Kysyn, häiritseekö jos poltan tässä? Usein sieltä tulee vastaus, että ei häiritse.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:58"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:53"] [quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:43"] [quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:56"] Ei haittaa. Mä olen juhlapolttaja ja ostan kyllä sen askin hinnasta piittaamatta kun juhlimaan menen. [/quote] Onko naurettavampaa asiaa kuin "juhlapolttaja". On se niin "siistii" käydä kavereiden kanssa vähän röökillä, kun on jurrissa. Tupakasta kärsii syyttömätkin niin paljon, että tupakointi pitäisi kieltää kokonaan. [/quote] Millä perusteella joku muu kärsii siitä, että vedän körssini esim. autossani kun ajan? [/quote] Poltatko kaikki tupakkasi tilassa, josta savua ei leviä muualle? Ja kuka on niin juntti, että polttaa autossa? Paikat kellastuu ja auto rupeaa haisemaan paskalle. Jälleenmyyntiarvo tippuu. No sama kai, jos ajaa jollain satasen vessalla. "Suomessa noin 50–300 henkilön arvioidaan kuolevan vuosittain sydän- ja verisuonitauteihin, jotka liittyvät altistumiseen ympäristön tupakansavulle." [/quote] Et siis vastannut edes kysymykseeni. Noh, noilla haukkuja älynlahjoilla ei muuta voikaan odottaa. Ja autoni on uudempi mitä sulla. Ei satasen ritsa vaan uusi. Harmittaako köyhä kun auton arvo alenee? Mulle kun sillä ei ole merkitystä. ;) [/quote] Polta vaan autossa. Ei se sun 90-luvun Corollan arvo siitä enää tipu. [/quote] Sori, mutta autoni on kyllä arvokkaampi mitä sun sorsas ikinä. Ja sekös köyhää harmittaa. :D
[/quote]
Ei se miehesi Corolla ole oikeasti kovin arvokas.
Kuinka yksinkertainen täytyy olla, että viitsii heittää "mun isillä on hienompi auto kuin sun isillä"?
Siis polttaako joku vielä nykyään oikeesti? Ei kyllä äkkiseltään tule mieleen kuin yks takakireä keski-ikäinen työkaveri, joka polttaa. Työpäivän aikaan ei polta, voi olla että olis mukavampi ,jos kävis polttelemassa välillä. Mutta hänen talouttaan varmaan kurjistaa.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 16:04"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:58"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:53"] [quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:43"] [quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:56"] Ei haittaa. Mä olen juhlapolttaja ja ostan kyllä sen askin hinnasta piittaamatta kun juhlimaan menen. [/quote] Onko naurettavampaa asiaa kuin "juhlapolttaja". On se niin "siistii" käydä kavereiden kanssa vähän röökillä, kun on jurrissa. Tupakasta kärsii syyttömätkin niin paljon, että tupakointi pitäisi kieltää kokonaan. [/quote] Millä perusteella joku muu kärsii siitä, että vedän körssini esim. autossani kun ajan? [/quote] Poltatko kaikki tupakkasi tilassa, josta savua ei leviä muualle? Ja kuka on niin juntti, että polttaa autossa? Paikat kellastuu ja auto rupeaa haisemaan paskalle. Jälleenmyyntiarvo tippuu. No sama kai, jos ajaa jollain satasen vessalla. "Suomessa noin 50–300 henkilön arvioidaan kuolevan vuosittain sydän- ja verisuonitauteihin, jotka liittyvät altistumiseen ympäristön tupakansavulle." [/quote] Et siis vastannut edes kysymykseeni. Noh, noilla haukkuja älynlahjoilla ei muuta voikaan odottaa. Ja autoni on uudempi mitä sulla. Ei satasen ritsa vaan uusi. Harmittaako köyhä kun auton arvo alenee? Mulle kun sillä ei ole merkitystä. ;) [/quote] Polta vaan autossa. Ei se sun 90-luvun Corollan arvo siitä enää tipu. [/quote] Sori, mutta autoni on kyllä arvokkaampi mitä sun sorsas ikinä. Ja sekös köyhää harmittaa. :D
[/quote]
Ei se miehesi Corolla ole oikeasti kovin arvokas.
Kuinka yksinkertainen täytyy olla, että viitsii heittää "mun isillä on hienompi auto kuin sun isillä"?
[/quote]
Voivoi kun köyhää nyt korpee kovin! :D
Harmittaako noin kovin ettet tiedä mun asioista yhtään mitään? :D
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 16:06"]Siis polttaako joku vielä nykyään oikeesti? Ei kyllä äkkiseltään tule mieleen kuin yks takakireä keski-ikäinen työkaveri, joka polttaa. Työpäivän aikaan ei polta, voi olla että olis mukavampi ,jos kävis polttelemassa välillä. Mutta hänen talouttaan varmaan kurjistaa.
[/quote]
Siis syökö joku vielä nykyaikana karkkia?! O.o Mieleeni ei tule kuin yksi takkireä eukko joka vetää karkkia ihna hulluja määriä. Töissä ei saa syödä työaikana ryöpisteellä. Olishan se kyl paljon mukavampi jos se sais vetää sitä karkkiaan päivät pitkät.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:51"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Viinaan kuolee vielä suurempi määrä vuositasolla, mut tämäkin moralisoija taitaa dokaa aika tahilla niin siitä on oltava ihan hyshys.
[/quote]
Kyllä mä tiedostan että viinaan kuolee luultavammin useampi kuin tupakointiin. Mutta ei se tarkoita sitä, että pitäisi olla tupakoinnista hyshys. Molemmista, tupakasta ja viinasta, tulisi valistaa ihmisiä. Ja mää en kyllä ymmärrä, mitä puolustelemista tupakoinnista tai alkoholisoitumisesta te voitte löytää? Kertokaa mulle esimerkki, miten te hyödytte tupakoinnista niin paljon, että uskallatte tehdä sitä haitoista huolimatta? Antakaa esimerkkejä. On tullut tupakoitua itsekin, kunnes tajusin lopettaa. Näin ihan omin silmin, miten se ihmisen vois sairastuttaa. Oli valaiseva hetki.
t. Ohis
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:51"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyllä mä tiedostan että viinaan kuolee luultavammin useampi kuin tupakointiin. Mutta ei se tarkoita sitä, että pitäisi olla tupakoinnista hyshys. Molemmista, tupakasta ja viinasta, tulisi valistaa ihmisiä. Ja mää en kyllä ymmärrä, mitä puolustelemista tupakoinnista tai alkoholisoitumisesta te voitte löytää? Kertokaa mulle esimerkki, miten te hyödytte tupakoinnista niin paljon, että uskallatte tehdä sitä haitoista huolimatta? Antakaa esimerkkejä. On tullut tupakoitua itsekin, kunnes tajusin lopettaa. Näin ihan omin silmin, miten se ihmisen vois sairastuttaa. Oli valaiseva hetki.
t. Ohis
[/quote]
Ohikselle sen verran, et ainoa syy miksi puhun tupakoinnin puolesta johtuu ihan eräiden moralistien haukkumisesta.
Se, että mua haukutaan surutta sen takia, etten elä elämääni kuten nämä haukkujat haluavat. Tekee haukkujista yllättävän idiootteja mun silmissäni.
En minäkään hauku ihmisiä, jotka käyttää huumeita vaikka mä en sitä hyväksy. Sama en hauku ihmisiä jotka käyttää alkoholia tai vaikkapa ajelee autoillaan surutta joka 15 metrinkin matkan saastuttaen samalla suuria määriä.
Tupakka on mulle nautintoaine siinä missä joillekin viina tai huumeet. Autolla ajan vain pidempiä matkoja, lyhyet menen kävellen tai fillarilla.
Mun tupakointini EI vaikuta muiden elämiin yhtään. Miksi siis mua saa haukkua mitä ihmeellisimmillä nimityksillä?
Mä annan muiden tehdä elämillään mitä kukakin lystää, miksi mun elämään halutaan puuttua ja natkuttaa kaikesta siihen liittyvästä?
Ihan OK mulle ja sais maksaa enemmänkin. Toivon myös että parveketupakointi kiellettäisiin mahdollisimman pian.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:58"]
Te röökaajat olette kyllä sellaista kouluttamatonta mutu-väkeä, että vähän on turha teille mitään faktaa esittää. Tässä kuitenkin muutama fakta:
"Kaikkein vahvinta näyttöä löytyi siitä, että tupakkatuotteiden hinnan nostamisella voidaan vähentää tupakointiin liittyviä terveyshaittoja tasavertaisesti väestössä."
https://meka.thl.fi/ohtanen/2224.aspx
Joku oli varma, että se raha, joka tulee mahdollisesti lisääntyvinä verotuloina, ei mene kansanterveyteen. Salli mun nauraa. Meinaatko, että se raha jotenkin korvamerkitään? Yhteiskuntahan ne haitat maksaa yhä moninkertaisesti.
"Kaikkien kulujen pitäisi siis sisältyä tupakan hintaan, jolloin yksi aski maksaisi 25 dollaria eli 19 euroa. Kävi myynnille miten kävi, yhteiskunta voisi vain voittaa.
Jos tupakointi jatkuisi entisellään, taloudellisen vastuun kantaisivat tervakeuhkot itse. Jos tupakointi taas vähenee, vielä parempi, sillä silloin sen aiheuttamat kulut katoaisivat järjestelmää kuormittamasta."
http://www.taloussanomat.fi/ulkomaat/2012/11/27/tupakka-askin-pitaisi-maksaa-19-euroa/201242779/12
Kuten tuolla aiemmassa linkissä oli (jota yksikään röökaaja ei tajunnut), myös Viro nostaa hintoja - ja tulee tähän kehitykseen sitoutumaan.
[/quote]
Viron röökeissä on niin paljon nostettavaa, että ne tulevat olemaan suomalaisnäkökulmasta halpoja vielä vuosikausia. Lisäksi Virossa ne eivät ikinä nouse samalla tasolle kuin Suomessa, ei sillä palkkaerolla. Röökaajiakin on vielä niin paljon enemmän ja vahvat linkit Venäjälle, että Viron edullisesta hintatasosta saadaan nauttia vielä pitkään, vaikka suuntaus onkin mainitsemasi kaltainen.
Tilastot on tietysti tutkittua faktaa, ainut mikä itseäni niissä hiertää on se että tupakan salakuljetus on niin suurta. Samoin yksityishenkilön maahantuonti.
Kuten esim. Tulliohjelmistakin voi ihan tavan kansalainen päätellä, niin venäläiseen rekkaan saa tungettua ihan järjettömän määrän röökiä piiloon ja se on helppo näillä meidän röökihinnoilla saada myytyä etiäpäin.
En itse ihan purematta nielisi kaikkia röökaamistilastoja, vaikka varmasti ne pääosin totta ovatkin.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 16:32"]
Ihan OK mulle ja sais maksaa enemmänkin. Toivon myös että parveketupakointi kiellettäisiin mahdollisimman pian.
[/quote]
Toivon että perustat oman valtion, johon voit ottaa mukaasi kaikki samaa mieltä kanssasi olevat.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 16:24"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:51"] [quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:37"] [quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:56"] Ei haittaa. Mä olen juhlapolttaja ja ostan kyllä sen askin hinnasta piittaamatta kun juhlimaan menen. [/quote] Onko naurettavampaa asiaa kuin "juhlapolttaja". On se niin "siistii" käydä kavereiden kanssa vähän röökillä, kun on jurrissa. Tupakasta kärsii syyttömätkin niin paljon, että tupakointi pitäisi kieltää kokonaan. [/quote] Mä oikeesti lopettaisin tupakoinnin jos en tietäis et musta tulisi teidän kaltainen.. [/quote] Jatka ihan vapaasti vaan muiden myrkyttämistä. Ja vain tupakoimattomat tietävät, kuinka paskalta tupakka haisee. Pari kaveria ihmetteli jokin aika lopettamisen jälkeen, että noin hirveältäkö se haisee? "Suomessa noin 50–300 henkilön arvioidaan kuolevan vuosittain sydän- ja verisuonitauteihin, jotka liittyvät altistumiseen ympäristön tupakansavulle." [/quote] Aika vähän mielestäni ja mitään näyttöä ei näistäkään ole. Enemmän kuolee varmasti ranskanperunoihin. [/quote] Viinaan kuolee vielä suurempi määrä vuositasolla, mut tämäkin moralisoija taitaa dokaa aika tahilla niin siitä on oltava ihan hyshys. [/quote] Kyllä mä tiedostan että viinaan kuolee luultavammin useampi kuin tupakointiin. Mutta ei se tarkoita sitä, että pitäisi olla tupakoinnista hyshys. Molemmista, tupakasta ja viinasta, tulisi valistaa ihmisiä. Ja mää en kyllä ymmärrä, mitä puolustelemista tupakoinnista tai alkoholisoitumisesta te voitte löytää? Kertokaa mulle esimerkki, miten te hyödytte tupakoinnista niin paljon, että uskallatte tehdä sitä haitoista huolimatta? Antakaa esimerkkejä. On tullut tupakoitua itsekin, kunnes tajusin lopettaa. Näin ihan omin silmin, miten se ihmisen vois sairastuttaa. Oli valaiseva hetki. t. Ohis [/quote] Ohikselle sen verran, et ainoa syy miksi puhun tupakoinnin puolesta johtuu ihan eräiden moralistien haukkumisesta. Se, että mua haukutaan surutta sen takia, etten elä elämääni kuten nämä haukkujat haluavat. Tekee haukkujista yllättävän idiootteja mun silmissäni. En minäkään hauku ihmisiä, jotka käyttää huumeita vaikka mä en sitä hyväksy. Sama en hauku ihmisiä jotka käyttää alkoholia tai vaikkapa ajelee autoillaan surutta joka 15 metrinkin matkan saastuttaen samalla suuria määriä. Tupakka on mulle nautintoaine siinä missä joillekin viina tai huumeet. Autolla ajan vain pidempiä matkoja, lyhyet menen kävellen tai fillarilla. Mun tupakointini EI vaikuta muiden elämiin yhtään. Miksi siis mua saa haukkua mitä ihmeellisimmillä nimityksillä? Mä annan muiden tehdä elämillään mitä kukakin lystää, miksi mun elämään halutaan puuttua ja natkuttaa kaikesta siihen liittyvästä?
[/quote]
Ei vaikuta muiden elämään? Poltatko aina jossain kopissa? Huolehditko 100 % siitä, että tumppisi menevät roskiin? Onko tupakkasi valmistettu ympäristöä tuhoamatta?
En polta mutta aika hurja hinta. Ainakin naapurimaat kiittää.