Tupakka-aski tulee maksaa jatkossa noin 8 euroa
Mun puolesta sais maksaa vaikka 20 e. Koko tupakanpoltossa ei ole mitään järkeä.
Kommentit (63)
Mielestäni ihan hyvä juttu, vaikka olenkin tupakoitsija.
Voisi olla joo enemmänkin. Kymppi olisi mukavan pyöreä luku.
Kellä on mitäkin kaupunkeja lähellä otan osaa tukholmastasi, en sanonut että sinun lähelläsi, vaikka niin ilmeisesti luulit. Vitsisi on köyhä jos se sellainen oli.
Kalassa käyn joka tapauksessa jo alueella niin miksi en eu alueella hakisi ostoksia tallinnasta samalla.. Normaalia toimintaa
Tallinnan SuperAlkossa näyttäisi hinnaston mukaan olevan LM-kartonki 33€. Eli reilusti vielä puolet halvempi mitä tulevaisuudessa suomessa. Ja tarjouksethan sitten vielä laskevat tuota hintaa.
Eli entistäkin kannattavampaa tuo Virossa käynti, itse haemme kerralla kaikki viinit, alkoholit, oluet ja lonkerot + röökit omaan käyttöön pidemmäksi aikaa ja on osoittautunut erittäin helpoksi ja toimivaksi tavaksi.
Matkan saa joko ilmaiseksi ostosten vuoksi tai sitten tarjouksella muuaalla + Tallinnan vanha kaupunki on kiva paikka istuskella kesällä. :)
Mun puolesta karkkipussin hinta sais olla 20€. Mä en tajua kuka voi syödä sellasta paskaa ja lihottaa itsensä ryhävalaaksi. Hyi hitto.
Tämän ketjun aihe on TUPAKKA, EIKÄ MIKÄÄN MUU ! Avatkaa uusi ketju tai pysykää aiheessa..
Tupakka on osa kulttuuriamme edelleen. Miksi sitä ei arvosteta? Suomessa on n. 1 miljoonaa tupakkaa polttavaa+vielä enemmän juhlapolttajia.
Ja tosta hinnan korotuksesta, niin kaikkihan tietää mitä siitä tulee seuraamaan. Tupakasta valtio ei enää tule saamaan veroja entiseen malliin. Omaan nilkkaanhan noi poliitikot kusevat tässä asiassa.
Eipä ole tullut Suomen tupakkeja poltettua vuosiin. Kymmenen kilsaa matkaa bensan ja tupakin hakuun. Viinakset ostan kyllä Suomesta, jos ei satu Tallinnaan olemaan asiaa.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:18"]Mun puolesta karkkipussin hinta sais olla 20€. Mä en tajua kuka voi syödä sellasta paskaa ja lihottaa itsensä ryhävalaaksi. Hyi hitto.
[/quote]
Sais olla vaikka 100€ pussi. Ei haittais yhtään!
Siis kuka juntti syö vielä vuonna 2015 karkkia?! Vähänkö noloa! :D
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:44"]Tämän ketjun aihe on TUPAKKA, EIKÄ MIKÄÄN MUU ! Avatkaa uusi ketju tai pysykää aiheessa..
[/quote]
Mähän kirjotan just tasan siitä mistä haluan. Etkä sä voi sille mitään.
Ketäköhän tämä tupakan hinnankorotus oikein palvelee?
Parhain arvaus: moralisteja.
Eipä siinä maksetaan sitten tupakkaveroja rajanaapuriin. Jääpi nekin eurot Suomelta saamatta.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:07"]
Ketäköhän tämä tupakan hinnankorotus oikein palvelee?
Parhain arvaus: moralisteja.
[/quote]
Kyllä. Moralisteja, virolaisia, venäläisiä, salakuljettajia, harmaata taloutta ja rikollisuutta ylipäätään.
Kuka tässä häviää: Suomi
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:50"]
Mun puolesta sais maksaa vaikka 20 e. Koko tupakanpoltossa ei ole mitään järkeä.
[/quote]
En tupakoi ja mielestäni se on kyllä järkevä että jotkut polttaa. Nehän maksavat sillä osan meidän eläkkeistä kun itse joutuvat aiemmin hautaan. Vituttaa nyt jo että jossain vaiheessa nostetaan muita veroja mitkä koskevat sitten myös minua vain sen takia että halutaan pelastaa jotkut tupakoitsioita ketkä tähän mennessä ovat itse valinneet maksaa isoja verorahoja.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:56"]
Ei haittaa. Mä olen juhlapolttaja ja ostan kyllä sen askin hinnasta piittaamatta kun juhlimaan menen.
[/quote]
Onko naurettavampaa asiaa kuin "juhlapolttaja". On se niin "siistii" käydä kavereiden kanssa vähän röökillä, kun on jurrissa.
Tupakasta kärsii syyttömätkin niin paljon, että tupakointi pitäisi kieltää kokonaan.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:37"]
Ei haittaa. Mä olen juhlapolttaja ja ostan kyllä sen askin hinnasta piittaamatta kun juhlimaan menen.
[/quote]
Onko naurettavampaa asiaa kuin "juhlapolttaja". On se niin "siistii" käydä kavereiden kanssa vähän röökillä, kun on jurrissa.
Tupakasta kärsii syyttömätkin niin paljon, että tupakointi pitäisi kieltää kokonaan.
[/quote]
Siinä taas älyttömin kommentti vähään aikaan.. hohhoi
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:56"]
[/quote]
[/quote]
Millä perusteella joku muu kärsii siitä, että vedän körssini esim. autossani kun ajan?
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:43"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:56"] Ei haittaa. Mä olen juhlapolttaja ja ostan kyllä sen askin hinnasta piittaamatta kun juhlimaan menen. [/quote] Onko naurettavampaa asiaa kuin "juhlapolttaja". On se niin "siistii" käydä kavereiden kanssa vähän röökillä, kun on jurrissa. Tupakasta kärsii syyttömätkin niin paljon, että tupakointi pitäisi kieltää kokonaan. [/quote] Millä perusteella joku muu kärsii siitä, että vedän körssini esim. autossani kun ajan?
[/quote]
Poltatko kaikki tupakkasi tilassa, josta savua ei leviä muualle? Ja kuka on niin juntti, että polttaa autossa? Paikat kellastuu ja auto rupeaa haisemaan paskalle. Jälleenmyyntiarvo tippuu. No sama kai, jos ajaa jollain satasen vessalla.
"Suomessa noin 50–300 henkilön arvioidaan kuolevan vuosittain sydän- ja verisuonitauteihin, jotka liittyvät altistumiseen ympäristön tupakansavulle."
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:37"]
[/quote]
[/quote]
Mä oikeesti lopettaisin tupakoinnin jos en tietäis et musta tulisi teidän kaltainen..
Ei haittaa. Kyllä mä rahani mieluummin rajan taakse kiikutan sitten. Siinähän sitten tämä valtio yrittää kunnostaa tiestöt täällä röökirahoilla. :D
Harmi vaa, ettei taia onnistua vieläkään. Tiet huonossa kunnossa ja sitä rataa. Mut ei se mitää!
Kyllä mä röökini halvemmalla saan muualta. :)