Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokohan opiskelijoille alkaa taas kelvata soluasuminen ja alivuokralaisuus

Vierailija
27.05.2015 |

Ja kimppa-asuminen yleisesti.

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 09:08"]

Muistakaahan ketkä tulevaisuudessa maksavat eläkkeenne ja vanhainkotipaikkanne.

[/quote]Mamut maksavat, jos jaksavat. Suomalaiset opiskelijat ovat vuosia vaatineet veronmaksajia (niitä tavallisia duunareita, joita nämä opiskelijat halveksivat wt:nä) kustantamaan heille asunnot sun muut, jotta he saisivat ilmaisen koulutuksen huippupalkkaiseen työhön, jota he sitten menevät tekemään ulkomaille. Jää paska käteen suomalaiselle veronmaksajalle näiden kanssa - parempi ja miljoona kertaa järkevämpää  on satsata mamuihin.

Vierailija
102/110 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 09:08"]

[/quote]

Mitkä eläkkeet? Mitkä vanhainkotipaikat? Siinä vaiheessa, kun mun pitäisi joskus päästä vanhuuseläkkeelle, ei ole enää mitään ansiotuloperusteisia eläkkeitä vaan itse pitää omaisuuttaan myydä ja säästöjään käyttää, jos mielii saada leipänsä päälle muutakin kuin ylähuulen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 21:26"]

Kyllä opiskelijat voisi aivan hyvin nöyrtyä edelleen asumaan soluissa tai kotonaan.

[/quote]

No, minä taas lähdin opiskelemaan juuri siksi, että pääsisin pois kotoa katselemasta ja kokemasta päivittäistä silmitöntä väkivaltaa. Oli pakko muuttaa kotoa 16-vuotiaana pakoon, mahdollisimman kauas kotikaupungista. Minun oli pakko alkaa opiskelemaan, että olisin saanut opintotukea. Sossusta en saanut mitään, koska katsoivat että vanhemmat elättävät. No eivät elättäneet, koska olin "karannut" kotoa.

Pitäisikö pyytää anteeksi sitä, että en jäänyt perhe-helvettiin vaan muutin opiskelija-asuntoon?

Vierailija
104/110 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 08:27"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 21:03"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 20:55"]

No okei. Mutta entä alivuokralsisena ja kimpassa asuminen. Onhan nyt kolmion vuokra hslvempi kuin 3x yksiön. Ap

[/quote]

Kimpassa asuminen, mä olisin muuttanut serkkuni kaksioon asumaan opiskelujen ajaksi ja maksanut tälle pientä vuokraa mutta kela katsoi että me olemme avopari ja vaati että serkkuni elättää minut omalla pienehköllä palkallaan.

[/quote]

Eihän avopareilla ole elatusvelvollisuutta?

[/quote]

Ei ole elatusvelvollisuutta, mutta Kela ja sossu katsovat ja laskevat, että pitää elättää. Lakeja tulkitaan miten aina parhaalta tuntuu.

Vierailija
105/110 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisi paljon sijoitusasuntoja tyhjilleen ja arvo laskisi, jos opiskelijat pistettäisiin soluihin.

Näissä säästöehdotuksissa ei muutenkaan ole usein päätä eikä häntää, koska niiden vaikutus esim. työllisyyteen ja ostovoimaan on kohtalokas. Tulonsiirroilla pidetään edes jotenkin kotimarkkinat pyörimässä, koska köyhät kuluttaa rahansa kotimaassa.

Vierailija
106/110 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:27"]

Isoissa kaupungeissa on riittävästi työttömiä paikkaamaan opiskelijoiden jättämä aukko. Vähän kannustusta vaan, että se työnteko kannattaa, niin ongelmaa ei ole.

[/quote]

Milläs se opiskelija elää kun opintotuki ei riitä ja sitä vissiin vielä leikataankin jos töitäkään ei saa tehdä? Joo, lainaa voi ottaa mutta ei koulutus nykyään takaa töitä joten valtiontakauksella se laina voi sitten tulla valtion maksettavaksi.

[/quote]

Oletko kuullut aikuisopiskelusta? Monet käyvät pääsäintöisesti töissä (40 viikossa) ja sen lisäksi yliopistossa/korkeakoulussa niitä ihan samoja koulutuksia kuin mitä esim. sinä et muka pysty tekemään edes täysipäiväisenä.

HELPOSTI pystyy tekemään kummankin samaan aikaan jos vaan haluaa. 

Vierailija
107/110 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:48"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 08:27"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 21:03"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 20:55"]

No okei. Mutta entä alivuokralsisena ja kimpassa asuminen. Onhan nyt kolmion vuokra hslvempi kuin 3x yksiön. Ap

[/quote]

Kimpassa asuminen, mä olisin muuttanut serkkuni kaksioon asumaan opiskelujen ajaksi ja maksanut tälle pientä vuokraa mutta kela katsoi että me olemme avopari ja vaati että serkkuni elättää minut omalla pienehköllä palkallaan.

[/quote]

Eihän avopareilla ole elatusvelvollisuutta?

[/quote]

Ei ole elatusvelvollisuutta, mutta Kela ja sossu katsovat ja laskevat, että pitää elättää. Lakeja tulkitaan miten aina parhaalta tuntuu.

[/quote]

Eihän noita katsota opintotuesta. Olen itse opiskellut sekä avo- että avioliitossa, eikä puolison tulot ole vaikuttaneet mitenkään.

Vierailija
108/110 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:14"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 09:08"]

[/quote]Mamut maksavat, jos jaksavat. Suomalaiset opiskelijat ovat vuosia vaatineet veronmaksajia (niitä tavallisia duunareita, joita nämä opiskelijat halveksivat wt:nä) kustantamaan heille asunnot sun muut, jotta he saisivat ilmaisen koulutuksen huippupalkkaiseen työhön, jota he sitten menevät tekemään ulkomaille. Jää paska käteen suomalaiselle veronmaksajalle näiden kanssa - parempi ja miljoona kertaa järkevämpää  on satsata mamuihin.
[/quote]

Onhan ne teidänkin opiskelut maksettu. Mutta eihän sillä väliä kun omas olet jo saanut.

Vierailija
109/110 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:51"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:27"]

Isoissa kaupungeissa on riittävästi työttömiä paikkaamaan opiskelijoiden jättämä aukko. Vähän kannustusta vaan, että se työnteko kannattaa, niin ongelmaa ei ole.

[/quote]

Milläs se opiskelija elää kun opintotuki ei riitä ja sitä vissiin vielä leikataankin jos töitäkään ei saa tehdä? Joo, lainaa voi ottaa mutta ei koulutus nykyään takaa töitä joten valtiontakauksella se laina voi sitten tulla valtion maksettavaksi.

[/quote]

Oletko kuullut aikuisopiskelusta? Monet käyvät pääsäintöisesti töissä (40 viikossa) ja sen lisäksi yliopistossa/korkeakoulussa niitä ihan samoja koulutuksia kuin mitä esim. sinä et muka pysty tekemään edes täysipäiväisenä.

HELPOSTI pystyy tekemään kummankin samaan aikaan jos vaan haluaa. 

[/quote]

Ja mitenkäs meinasit hoitaa työharjoittelut? Keveästi 40h/vk harjoittelussa ja toiset 40h/vk palkkatyössä?

Vierailija
110/110 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:56"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:46"]Mä kävin kattomas yhtä solua. 580e solukämpästä on liikaa. Vuokrasin sitten saunallisen yksiön ja vuokra on 430e [/quote] Ja siihen se opintotuki meneekin.. Sitte ois vielä laskut (sähkö,puhelin,vesi??), ruokaakin pitäs ostaa, mahdollisesti bussilippu, joskus pitäs ostaa uusia vaatteita..

[/quote]

Mene töihin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme