Saako kaksisuuntaista sairastava juoda alkoholia
Noin. Kerran viikossa? Vai pahentaako se oireilua? Inhottavaa vaan jos ei koskaan voi "nollata"
Kommentit (10)
Mulla on kaksisuuntainen enkä ole sen vuoksi ollut raivoraitis. Juon jos haluan eikä se ole vienyt vointiani suuntaan jos toiseen.
Pahimpia ovat yksisuuntaiset punavihreät.
No siis, saa. Ei kukaan kiellä. Mutta kannattaako?
Jos on lääkitys, niin ehdottomasti ei kannata. Sen sanoo lääkäri reseptiä kirjoittaessaan, farmaseutti lääkepakkausta ojentaessaan ja vielä pakkausseloste, jonka toivottavasti luet ennen lääkkeen aloittamista. Eikä alkoholi nyt muutenkaan hyvää tee.
Jos ainoa tapa nollata on alkoholi, niin kannattaisi hankkia jotain sellaisia nollauskeinoja jotka eivät pistä aivokemiaa entistä pahemmalle tolalle. Sellaisia on löydettävissä ja opeteltavissa. Se ei ole yhtä helppoa kuin visiitti baariin tai Alkoon, mutta lopulta työ kantaa hedelmää.
Se voi vaikuttaa kaikilla ihmisillä jotenkin. Että kai se voi. Joillekin sopii saunaoluet tai siiderit, joillekin ei sekään. Se ei poistu elimistöstä ja hermostosta, jos sen käyttö on viikoittaista, joskus kokonaan poisto voi vaatia kuukausia että hermosto tasoittuu. Onneksi on virvoitusjuomat, ja muut vaihtoehdot vaikka henkiseen työskentelyyn. Ja yrtit ja luomut. Ehkä olon huonontuessa osa ottaa buranan, jos on joku syy siihen tai itse vaivaan tarkoitettu lääke tms.
Ääni voi vaikuttaa hyvin esim. meditaatiomusiikki joka tasaa hermoja ja mieltä, vaikka konemusiikki ei ole suositeltavin. Ellei itse tee ääntä soittimella joka ei ole sähköön sidottu. Elämän muokkaaminen paremmaksi ja stressittömäksi suureksi osaksi voi olla ok.
Saa mutta se pitää oksentaa aina sit myös ulos (kaksisuuntainen juominen).
Saa mutta ainoastaan kossua raakana.