Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokohan opiskelijoille alkaa taas kelvata soluasuminen ja alivuokralaisuus

Vierailija
27.05.2015 |

Ja kimppa-asuminen yleisesti.

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Soluthan tuolla kumisevat tyhjyyttään eikä niihin ole yhtään jonoa.

Eiku.

Vierailija
2/110 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko todella että nykyisellä tuella on varaa elää herroiksi? Solukämpät esim. Helsingissä ovat aika kiven alla, eivät mikään itsestäänselvyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuule isoissa ja pienemmissäkin kaupungeissa kelvannut koko ajan! Yksiö on hiton kallis ja tässä taloustilanteessa lainaa otetaan jos on pakko ja niin vähän kun on pakko. Pappa betalar inte!
t. Opiskelija

Vierailija
4/110 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu näitä soluasuntoja on koko ajan tyrkyllä, ihan saa valita mihin menee.. Ole hyvä ja laita vaikka yks esimerkki..

Vierailija
5/110 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun niitä soluasuntoja rakennetaan lisää niin että kaikki hakijat saa heti opiskelija-asunnon.

Vierailija
6/110 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No okei. Mutta entä alivuokralsisena ja kimpassa asuminen. Onhan nyt kolmion vuokra hslvempi kuin 3x yksiön.
Ap

Vierailija
7/110 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 27v opiskelija. Olen jo sen verran vanha etten jaksa joidenkin teinien kanssa solussa enää asua vaan kaipaan sen oman rauhan ja asunnon

Vierailija
8/110 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 20:53"]

Heti kun niitä soluasuntoja rakennetaan lisää niin että kaikki hakijat saa heti opiskelija-asunnon.

[/quote]

Eihän niitä rakenneta, kun parhaillaan soluja muutetaan yksiöiksi. Saa vuokranantaja paremmat rahat.

Vierailija
9/110 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 20:55"]No okei. Mutta entä alivuokralsisena ja kimpassa asuminen. Onhan nyt kolmion vuokra hslvempi kuin 3x yksiön.
Ap
[/quote]
mutta siis.. opiskelijathan asuu todella monet kimppakämpissä? Itse asuin aina ja useimmat kaveritkin.

Vierailija
10/110 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 20:55"]

No okei. Mutta entä alivuokralsisena ja kimpassa asuminen. Onhan nyt kolmion vuokra hslvempi kuin 3x yksiön. Ap

[/quote]

Kuka haluaa ottaa kolmion vuokrasopimuksen kontolleen ja ruveta alivuokraisännäksi?

Minkäs teet sitten, kun yksi häipyy ja uutta ei löydy tilalle ja muita riskejä?

Vierailija
11/110 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No okei. Mutta entä alivuokralsisena ja kimpassa asuminen. Onhan nyt kolmion vuokra hslvempi kuin 3x yksiön. Ap

[/quote]

Kimpassa asuminen, mä olisin muuttanut serkkuni kaksioon asumaan opiskelujen ajaksi ja maksanut tälle pientä vuokraa mutta kela katsoi että me olemme avopari ja vaati että serkkuni elättää minut omalla pienehköllä palkallaan.

Vierailija
12/110 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua ap riepoo? Opiskelijat ovat todella pienituloisia, ja sinä haluaisit, että heitä kuritettaisiin vielä enemmän? Mihin oikein pyrit?

Vierailija
13/110 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmissä yliopistokaupungeissa ainakin soluja on ollut joka vuosi tyhjilläänkin, ainakin keväisin. Jengi vaan haluaa yksiöihin hinnalla millä hyvänsä.

Helsingissä nyt ei toki oo koirankoppikaan tyhjillään.

Vierailija
14/110 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on ostettu jo vuosia sitten kaksi sijoitusasuntoa pääkaupunkiseudulta. Saavat lapset muuttaa niihin. 

Vierailija
15/110 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi pystyyn, kuka antaisi omasta asunnostaan pari huonetta vuokralle? Hyvin harva enää suostuisi siihen, että vuokraa esimerkiksi rintamamiestalon yläkertaa kenellekään, koska arvostaa omaa rauhaa. Minä ainakin kokisin hyvin ahdistavaksi, että meillä asuisi oman perheen lisäksi vielä tiheästi vaihtuva vuokralainen.

Vierailija
16/110 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun jo nyt solussa, vuokra 230e/kk. Silti saa loppukuusta laskea rahoja ja miettiä tarkkaan mitä syö.

Vierailija
17/110 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kaikki haluavat vuokrata asunnon kolmelle lukiolaiselle joilla kenelläkään ei tällä hetkellä kesätöitä ja opintotukeakin nipistetään, Ihanne vuokralaiset:) not! Ennemmin työtön perhe, joilla varmana tulona sossusta vuokra!

Vierailija
18/110 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 21:03"]

[/quote]

Kimpassa asuminen, mä olisin muuttanut serkkuni kaksioon asumaan opiskelujen ajaksi ja maksanut tälle pientä vuokraa mutta kela katsoi että me olemme avopari ja vaati että serkkuni elättää minut omalla pienehköllä palkallaan.

[/quote]

Olisitte selvinneet tuosta helposti tekemällä Kelalle selvityksen siitä, ettette ole avoliitossa.

Vierailija
19/110 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 21:04"]

Pienemmissä yliopistokaupungeissa ainakin soluja on ollut joka vuosi tyhjilläänkin, ainakin keväisin. Jengi vaan haluaa yksiöihin hinnalla millä hyvänsä.

Helsingissä nyt ei toki oo koirankoppikaan tyhjillään.

[/quote]

No siitä vaan esimerkkiä kehiin missä yksikin solu tyhjillään?

Vierailija
20/110 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin ottaa meille jonkun opiskelija kun omat lapset muuttaa kotoa. Meillä on ollut useampi au pair ja harkitaan vaihto-oppilaan ottamista jossain vaiheessa.
Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi