Onko kohtuutonta, että mies vie lapsen päiväkotiin?
Olen äitiyslomalla pienen vauvan kanssa. Esikoinen on kolmena päivänä viikossa hoidossa, koska menee jo eskariin syksyllä ja kaipaa ikäistään seuraa. Mies menee töihin 8ksi ja ajaa päiväkodin ohi joka tapauksessa ja on vienyt esikoisen matkalla. Minä ja vauva ollaan haettu esikoinen hoidosta iltapäivällä.
Nyt mieheni on alkanut vihjailla, että minun tulisi viedä esikoinen hoitoon, kun kotona kerran olen. Tuntuisi älyttömältä lähteä erikseen autolla (matkaa yli 5 km) liikkeelle viemään päiväkotiin, kun toinen ajaa ohi muutenkin. Ja vauva pitäisi herättää aiemmin, vauva nykyisessä rytmissään herää 8-9. Ymmärrän, että miehen olisi mukava keskittyä aamuisin vain omaan töihin menoon. Mutta omalta kannaltani aamujen rauha on tarpeen. Hoidan yksin vauvan yöheräilyt, joita saattaa olla 1-2 tunnin välein. Jos tämän lisäksi pitäisi herätä kolmena päivänä viikossa varhain ehtiäkseen tekemään kolmen ihmisen aamutoimet ja lähtemään päiväkotiin, kokisin järkevämmäksi vain pitää esikoisen kotona.
Pohdin nyt, tulisiko minun joustaa tässä asiassa ja ottaa esikoisen kuljetus asiakseni tehdäkseni miehen arjesta helpomman oman arkeni kustannuksella. Ehkä näen tämän liikaa vain omasta näkökulmastani. Ajatuksia?
Kommentit (912)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tästä ketjusta olemme oppineet? Työelämä on naisille helppoa ja virkistävää, joten jatkossa ei haittaa vaikka työtahtia hiukan kiristettäisiin. Turha tulla sairaanhoitajien yms. valittamaan että on raskasta töissä, kun ketju todistaa, että työelämä on helpompaa kuin hoitaa yhtä pientä vauvaa.
Oletpas kujalla. Se että vauvan hoito on raskasta, koska se on 24/7 ei poissulje, etteikö se voisi olla antoisaa. Aivan samoin kuin tiukka tahti palkkatöissä voi olla todella palkitsevaa.
Miksi edes yrität verrata näitä kahta eri asiaa.Koska naiset ruikuttaa vauvavuoden raskautta ja haluaa sälyttää hommat miehelle, joka lusmuilee vain töissa. Ja tätä käytetään perusteena monessa kommentissa. Katsokaa vähän ympärillenne, ennenkuin kommentoitte itsenne pussiin. Myötähävettää.
Onko sinusta hommien sälyttämistä, että kun ajaa päiväkodin ohi niin tiputta sinne lapsen matkalla kokonaiset 3 kertaa viikossa? Minusta se on tervettä maalaisjärkeä ja logistiikkaa. Jos mies ei tuon vertaa kykene hoitamaan omaa lastaan niin epäilen vahvasti, ettei juuri muutakaan tee. Eihän tuo ole edes mikään homma!
No puhuinkin tästä rönsyilevästä kommentoinnista. Tietenkin miehen pitää olla valmis kaikkiin naisen oikkuihin.
Käännä nyt se pääsi perseessäsi toisin päin. Olet kotona vauvan kanssa ja 5 v. lapsi viedään työmatkan varrella olevaan päiväkotiin. Mies ei viitsi, eli syö aamiaisen, hyppää autoonsa ja lähtee. Itse syötät vauvan ja 5-v:n. Vaihdat vauvalle kuivat, puet talvipakkasilla molemmat, raaputat sen kakkosauton ikkunat. Auto käyntiin lämpiämään. Vauva turvakaukalossa etupenkille, 5-v taakse. Aikaa kulunut tunti. Ajat 5 km päiväkodille, otat turvakaukalon ja 5 v:n mukaan, viet päiväkotiin. Hyppäät takaisin autoon ja kotiin (ehkä kaupan kautta). Iltapäivällä sama rumba.
Vttu teitä nykyajan miehiä.
Voi v#¤%u itelles. Olen neljän lapsen äiti.
Edellinen
ps: en vienyt toista lasta päiväkotiin hoitaessani vauvaa, ja jos tohon saat kulumaan tunnin, oot aika kädetön.
Mikä ihmeen uroteko se yhtäkkiä on, että mies jatkaa töissä käymistä lapsen synnyttyä kuten ennen lastakin? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos siinä sen isomman lapsen etua katsottaisiin niin äiti veisi. Lapsi saisi syödä aamiaisen kotona ja nukkuakin vähän pidempään koska vauva takuulla häiritsee myös hänen yöuniaan.
Ja kun äiti veisi ei tuntuisi niin haljulta olla se poisvietävä.
Tai sitten isompi lapsi saa kahdenkeskistä aikaa isänsä kanssa. Eikö sekään miestä kiinnosta?
Ei sen tarvitse olla just aamukiireessä eikä ruossa edes ole mitään aikaa kun matka on viis kilsaa.
Päiväkodissa on omat jutut ja touhut, jotka alkavat aamupalan jälkeen. Ihan sama, kun aikuinen menee töihin yhteisen osastopalaverin jälkeen tai jopa kesken sitä. Ei päivähoito ole mikään hollitupa, jossa lapset tulee ja menee miten sattuu. Mies voi miettiä sitäkin, tekeekö nainen jotain hänen eteensä päivän aikana. Ettei mies vaan pääse suoraan ruokapöytään töistä tultuaan? Jos häntä ei kiinnosta viedä lasta hoitoon, hän sitten mieluummin kokkaa omat ruokansa.
Kuten joku sanoi, ei se tärkein ohjelma heti aamusta ala ja ihan hyvin pääsee mukaan yhdeksänkin jälkeen. Mitä sinä luulet niiden vanhempien tekevän, joiden työt alkaa ysiltä tai kymmeneltä? Heräävän pari tuntia etukäteen vain siksi että lapset saadaan minuutilleen puoli kasilta päiväkotiin?
Nythän aloittajan miehen työpäivä ei ala ysiltä tai kymmeneltä. Jos hänellä on liukuva työaika, niin voihan hän mennä myöhemmin töihin.
Kyse olikin siitä, että Ap ei muka voi viedä kun pitäisi herättää vauva. Ap voi ihan hyvin viedä myöhemminkin, silloin kun vauva herää, niin vievät ne työssäkäyvätkin joiden päivä alkaa myöhemmin. Täällä kun on väitetty ettei myöhemmin voi viedä.
Häpeällisiä "miehiä" ne joille perhe ei ole ykkönen. Onneksi toisenlaisiakin on, tuollaiset joutavat luiskaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos saatais se miehen näkökulmakin tähän, niin taitaa heräillä hänkin öisin siinä missä äitikin ja päiväkoti ei olekkaan ihan niin työmatkan varrella kuin äiti väittää.
Mutta eihän tuohon ulkopuoliset voi oikein mitään sanoa, etenkään kun se mies ei ole kertomassa omaa näkemystään asiaan, joten ei auta kuin teidän keskustella asia selväksi ihan kahden kesken.
Tämähän se, usein kuulee että parin kymmenen kilometrin lenkki on markan varrella. Pari kilometriä väärään suuntaan jonka jäljeen ruuhkan kiertämisen ansiosta pitkä matka että kerkiää ajoissa töihin
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia minä tulen tulevaisuudessa antamaan puolet vanhempainvapaista miehelle ja yöheräämiset menisi lähes tasan. Miten naiset vieläkin suostuu, että mies ulkoistaa itsensä vauvanhoidosta täysin ja on vain isyysvapaan poissa. Mies lähentyy lapsen kanssa ja oppii mitä arki on vauvan kanssa. Myös kotityön raskaus tulee julki. En ikinä suostuisi hoitamaan yksin vauvaa, en tajua miten 90% naisista tekevät tämän.
N21
Ihan loistavaa. Itse tein noin jo 20 vuotta sitten, mutta tämä oli Ruotsissa. Mies hoiti lapsia 9 kk. Voin sanoa, että kannattaa. Ei ole koskaan ollut tällaista väninää lapsen hoidosta. Pidä kantasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä siis nukut aamuisin kun mies hoitaa esikoisen aamutoimet, pukemiset yms.?
Mitä jos sinä heräisin ja laittaisit esikoisen valmiiksi ja mies voisi keskittyä omiin aamutoimiinsa ja sitten vain veisi esikoisen hoitoon.
Siis miksi aloittaja tekisi noin? Siksikö, ettei isän tarvitsisi hoitaa viisivuotiaan lapsensa aamutoimia ikinä? Viisivuotiaat (tai voihan eskariin menijä olla jo 6v) pukevat yleensä itse, tiesitkö?
Miten jonkun mielestä voi olla kohtuutonta, että isä herättää oman lapsensa, tekee omalle lapselleen aamiaisen samalla kuin itselleen ja ottaa lapsensa kyytiin, kun ajaa lapsen päiväkodin ohi?
Ja mitä pahaa siinä on, että yövalvomisesta väsynyt äiti nukkuu?
Ikinä??? Kävikö mielessäsi että se mieskin voi olla väsynyt koska on apua pyytänyt!
Ap ja mieshän voivat vaikka sopia että mies hoitaa illalla vauvaa ja sitten heräävät molemmat auttamaan toisiaan aamutoimissa ja ap saa viikonloppuisin nukkua niin paljon kun haluaa ja mies hoitaa vauvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos sinä heräisin ja laittaisit esikoisen valmiiksi ja mies voisi keskittyä omiin aamutoimiinsa ja sitten vain veisi esikoisen hoitoon.
Luit väärin, tässä on kyse kotiäidistä, ei kotiorjasta. Se että toinen on äitiyslomalla ei vapauta puolisoa kaikista vastuista. Kyllä se työssäkäyvä tekee muutakin kun käy töissä.
Juu kai se isä työpäivän jälkeen myös osallistuu arkeen?
On sillä isällekin varmaan rankkaa jos joutuu heräilemään kuudelta ja siihen päälle tekee työpäivän ja illalla vielä osallistuu arkeen.Äiti saa nukkua päivällä kun vauvakin nukkuu.
Mahtaako nämä hyväuniset ihmiset tajuta, miten onnekkaita he ovat? Heille tulee uni heti, kun vauva nukahtaa eikä niin, että kun he pääsevät uneen, niin vauva herättää. Jatkuvasti kesken nukkumisen herättämistä käytetään kidutuskeinona, mutta jostain syystä se ei koske pikkuvauvojen äitejä.
Eikä niiden äitien miestä jolle se herääminen kostetaa vahigossa tönimällä kun naista ärsyttää kun mies saa nukkua
Kuka tekee noin? Onko sinulla omakohtaista kokemusta?
On, siltä ajalta kun seurustelin naisen kanssa kenellä oli pieni lapsi joka heräili yöllä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tästä ketjusta olemme oppineet? Työelämä on naisille helppoa ja virkistävää, joten jatkossa ei haittaa vaikka työtahtia hiukan kiristettäisiin. Turha tulla sairaanhoitajien yms. valittamaan että on raskasta töissä, kun ketju todistaa, että työelämä on helpompaa kuin hoitaa yhtä pientä vauvaa.
Oletpas kujalla. Se että vauvan hoito on raskasta, koska se on 24/7 ei poissulje, etteikö se voisi olla antoisaa. Aivan samoin kuin tiukka tahti palkkatöissä voi olla todella palkitsevaa.
Miksi edes yrität verrata näitä kahta eri asiaa.Koska naiset ruikuttaa vauvavuoden raskautta ja haluaa sälyttää hommat miehelle, joka lusmuilee vain töissa. Ja tätä käytetään perusteena monessa kommentissa. Katsokaa vähän ympärillenne, ennenkuin kommentoitte itsenne pussiin. Myötähävettää.
Onko sinusta hommien sälyttämistä, että kun ajaa päiväkodin ohi niin tiputta sinne lapsen matkalla kokonaiset 3 kertaa viikossa? Minusta se on tervettä maalaisjärkeä ja logistiikkaa. Jos mies ei tuon vertaa kykene hoitamaan omaa lastaan niin epäilen vahvasti, ettei juuri muutakaan tee. Eihän tuo ole edes mikään homma!
No puhuinkin tästä rönsyilevästä kommentoinnista. Tietenkin miehen pitää olla valmis kaikkiin naisen oikkuihin.
Käännä nyt se pääsi perseessäsi toisin päin. Olet kotona vauvan kanssa ja 5 v. lapsi viedään työmatkan varrella olevaan päiväkotiin. Mies ei viitsi, eli syö aamiaisen, hyppää autoonsa ja lähtee. Itse syötät vauvan ja 5-v:n. Vaihdat vauvalle kuivat, puet talvipakkasilla molemmat, raaputat sen kakkosauton ikkunat. Auto käyntiin lämpiämään. Vauva turvakaukalossa etupenkille, 5-v taakse. Aikaa kulunut tunti. Ajat 5 km päiväkodille, otat turvakaukalon ja 5 v:n mukaan, viet päiväkotiin. Hyppäät takaisin autoon ja kotiin (ehkä kaupan kautta). Iltapäivällä sama rumba.
Edellinen
ps: en vienyt toista lasta päiväkotiin hoitaessani vauvaa, ja jos tohon saat kulumaan tunnin, oot aika kädetön.
Ehkä olen. Ehkä sun hommasi oli ottaa kersas navettaan mukaan, mun homma oli eri tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vaan aina jännä juttu, kun joidenkin mielestä nainen ei äidiksi tultuaan saa koskaan nukkua vaan hänen pitää uhrata yöunet myös miehen takia.
Koskaan saa nukkua? Eikäköhän se vauva nuku myös päiväunet ja jos nainen laittaa esikoisen valmiiksi niin ehtii vielä hyvin sen jälkeen nukkumaan jos vauva herää kerran klo 9
Mies voi myös töiden jälkeen olla vauvan kanssa että äiti saa nukkua, sekä viikonloppuisin.
Joo, nainen pääsee nukkumaan kahdeksalta ja tietää, että jos hän nukahtaa heti, niin herätys on taas tunnin päästä. Jaksaakseen ihan jokainen tarvitsee monen tunnin keskeytymättömät unet. Se ei onnistu, jos herätys on vähintään kahden tunnin tai tunnin välein. Tuo pikkulapsivaihe on siitä jännä, että se vaikuttaa parisuhteeseen vielä pitkään, jos nainen kokee jääneensä yksin. Sieltä se avioero kolkuttelee ovella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vaan aina jännä juttu, kun joidenkin mielestä nainen ei äidiksi tultuaan saa koskaan nukkua vaan hänen pitää uhrata yöunet myös miehen takia.
Koskaan saa nukkua? Eikäköhän se vauva nuku myös päiväunet ja jos nainen laittaa esikoisen valmiiksi niin ehtii vielä hyvin sen jälkeen nukkumaan jos vauva herää kerran klo 9
Mies voi myös töiden jälkeen olla vauvan kanssa että äiti saa nukkua, sekä viikonloppuisin.
Luitko aloituksen? Hyvin moni vauva ei nuku yhtenäisiä yöunia. Ja nämä miehethän eivät voi olla töiden jälkeen lastensa kanssa, koska harrastukset. Sama viikonloppuisin. Ja ihan oikeasti, jos ukko ei viitsi omaa jälkikasvuaan heittää matkan varrella olevaan päiväkotiin, niin ukko vaihtoon. HETI.
Ei aloituksessa lukenut mitään harrastuksissa ja siitä ettei mies ole viikonloppuisin lasten kanssa.
Jos mies muuten osallistuu arkeen ja pyytää nyt tässä aamuasiassa apua niin kyllä minä auttaisin, luultavasti mies on myös väsynyt.
Tämä. Perheessä ja parisuhteessa ei ikinä pötkitä pitkälle pelkällä yksipuolisella sanelulinjalla. Jos toinen väsyy, niin sitä pitää kuulla ja siihen täytyy miettiä ratkaisua. Oli se väsyjä sitten kumpi tahansa. Ei voi odottaa joustoa ja ymmärrystä, jos ei itsekään sitä tarjoa.
Vierailija kirjoitti:
Eli sun miehen mielestä on ihan tosi järkevää ajella 10km/pvä ylimääräistä ihan vaan siksi ettei hän viitsisi pysähtyä viemään lastaan tarhaan
Aika nerokasta, bensakin on niin äärettömän halpaa ja pakkasilla auton lämmittäminen näillä sähkön hinnoilla on suorastaan ilmaista
Tuleehan siinä muutenkin aivan turhaa rumbaa koko jengille. Ei riitä, että vauva herätetään, hänet pitää laittaa myöskin kuntoon päiväkodissa käyntiä varten. Ihanko oikeasti ukko haluaa koko tämän revohkan ja hösselin aamuun? Onko edes ajatellut, mitä se tarkoittaa vauvan osalta eli täyshuollon ja pukemisen ennen lähtöä. Vai onko ajatellut, että sinulle siirtyy koko perheen aamuruljanssi, josta hänkin voi hyötyä eteen kannettuna aamiaisena (ja samalla vapautuu vielä siitä päiväkotilaisesta huolehtimsesta).
Nykyinen systeemi on mielestäni oikeudenmukainen ja järkevä.
Jos muutetaan, niin riittäisikö ukolle pelkästään se, että nouset hoitamaan sen päiväkotilaisen matkaan (mutta mies edelleen hoitaisi kuljetuksen, ja sinä pysyisit kotona nukkuvan vauvan kanssa)? Mutta älä ehdota tätä suoralta kädeltä, vaan yritä pitää nykyinen järjestys.
Oletteko ehkä miettineet, että voisitte vaihtaa myös vuoroja niin, että isi jää kotiin ja hoitelee sitten molemmat lapset yötä päivää ja vie päiväkotiin, kun sinä iloisesti nautit aamusta ja ajelet sen päiväkodin ohi?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen uroteko se yhtäkkiä on, että mies jatkaa töissä käymistä lapsen synnyttyä kuten ennen lastakin? 😂
Onko vauvan hankkiminen syy siirtää toisen lapsen hoito ulkopuolisille vaikka pakottavaa tarvetta ei ole? Missään ei ole kerrottu kuka käy esim. kaupassa hankkimassa tarpeelliset ruoat ja vaipat. On vain yksi toisaalta aika mitätön syy tapella parisuhteessa, jossa kumpikaan osapuoli ei ole valmis joustamaan toisen hyvinvoinnin eteen. Miten ovatkin saaneet vauvan alulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia minä tulen tulevaisuudessa antamaan puolet vanhempainvapaista miehelle ja yöheräämiset menisi lähes tasan. Miten naiset vieläkin suostuu, että mies ulkoistaa itsensä vauvanhoidosta täysin ja on vain isyysvapaan poissa. Mies lähentyy lapsen kanssa ja oppii mitä arki on vauvan kanssa. Myös kotityön raskaus tulee julki. En ikinä suostuisi hoitamaan yksin vauvaa, en tajua miten 90% naisista tekevät tämän.
N21
Ihan loistavaa. Itse tein noin jo 20 vuotta sitten, mutta tämä oli Ruotsissa. Mies hoiti lapsia 9 kk. Voin sanoa, että kannattaa. Ei ole koskaan ollut tällaista väninää lapsen hoidosta. Pidä kantasi.
Minulla taas hyvän parisuhteen reseptinä on ollut se, että minä en puhu toisen esille tuomasta väsymyksestä tai huolesta halveksivasti "väninänä". Eikä minun puolisonikaan puhu minulle noin. Jos toinen väsyy, se on ongelma ja siitä voi puhua ja sille voi yrittää löytää ratkaisun. Ihan haukkumatta ja lyttäämättä. Joskus se ratkaisu on sekin, että työnjako ei muutu koska molemmat on yhtä väsyneitä. Mutta on kuultu ja keskusteltu eikä väheksytty toisen kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellinen
Ehkä olen. Ehkä sun hommasi oli ottaa kersas navettaan mukaan, mun homma oli eri tasoa.
Vähtteletkö navetta hommia? Loppuiko argumentit? Olen tasantarkkaa varma, että olen ollut työelämässäni varmasti vaativimmissa tehtävissä kuin sinä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tilanteessa meillä varmaan laitettaisiin esikoinen valmiiksi päiväkotiin lähtöön varmaan vuorotellen ja mies veisi. Ei todellakaan niin, että minä äitinä veisin erikseen vauvan kanssa isän jo ajeltua töihin. Vaikka äitiysloma on "lomaa" ei se niin paljon eroa vaikka lastenhoitajan työstä. Äitiyslomalla ollessa on aina vähintään yksi sen ikäinen lapsi, jota ei voi jättää vahtimatta ja hoitamatta vaikka se voikin tuntua mukavammalta ja palkitsevammalta kuin miehen työ sitten... mut joo, jokainen perhe tekee omat päätöksensä ja ottaa toisiaan huomioon niin paljon kuin hyvältä tuntuu. Mieskin varmaan mielellään jäisi synnytyksen jälkeen rintatulehduksessa yöheräilemään ja imettämään ja veisi sen esikoisen tarhaan ihan jo reippailun vuoksi vaikka ap vastaavasti ajaisi pk:n ohi joka aamu.
Eroaa se sen verran että äitiys on täysin naisen valinta ja vapaaehtoista ja lastenhoitaja on työtä ja jotkut ajattelevat että on pakkotehda töitä elantonsa eteen eikä vaadi elätystä muiden tekemän työn tuloksesta
Ja millähän perusteella se lastenhoitajan työ ei olisi vapaaehtoista? Siitä voi ottaa loparit milloin vaan jos ei enää huvita tai jäädä vaikka saikulle, äidillä ei semmoista vaihtoehtoa oikein ole. Jos lasten kanssa ei olisikaan niin kivaa kun olisi kuvitellut, lapsi onkin vaikka koliikkivauva tai haastava nepsylapsi niin ei auta, hoidettava ne on. Vaikka olisi kuinka väsynyt tai sairas.
Vierailija kirjoitti:
Mies vie, tietysti. Mitä perusteluja hänellä on ettei veisi? Muuta kuin oma mukavuudenhalu?
Voisiko ajatella esim. sitä isompaa lasta, jolla tulee aika pitkät hoitopäivät jos on päiväkodilla jo ennen kahdeksaa? Lisäksi siellä on tuohon aikaan vain yksi työntekijä ja jos lapsia on paljon, saattaa miestä hirvittää jättää oma lapsensa sinne kaaokseen, kun ei olisi oikeasti pakko viedä niin aikaisin. Olisiko peräti päiväkodilta jo vihjailtu, että onko välttämätöntä tuoda lapsi tuohon aikaan?
Se ”ylimääräinen” vaiva, mitä mies tekee asian eteen on paljon pienempi, kuin sun ”ylimääräinen” vaiva jos sä viet.
Tottakai miehen pitää viedä. Ongelma meinaan on vielä puolta isompi eskarivuonna, kun on ”pakko” viedä. ”Pakko” heittomerkeissä sen vuoksi, että oikeastihan eskari ei ole pakollinen. Sen opetuksen meinaan voi halutessaan järkätä kotonaankin, vaikka viranomaiset/päiväkoti mielellään antaa ymmärtää muuta.
Pistetääs vielä toistepäin: jos mies ois etätöissä ja sä oisit lähdössä töihin toimistolle ja ajaisit tarhan ohi. Olettaisiko mies että sinä veisit eskarilaisen tarhaan? Siinä samalla? Niinpä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellinen
Vähtteletkö navetta hommia? Loppuiko argumentit? Olen tasantarkkaa varma, että olen ollut työelämässäni varmasti vaativimmissa tehtävissä kuin sinä koskaan.
Olet varmaan minun entinen esimies, joka raivosi minun työkaverille, kun tämä kehtasi jäädä syöpähoitojen takia sairaslomalle. Kuulemma sytostaattitiputuksen jälkeen ehtii vielä tekemään työpäivän. Eri
Yksi syy siihen, miksen tee lapsia, tulisin hulluksi siitä herättelystä ja huonosti nukkumisesta, nukun jo nyt usein öitä huonosti, niin kyllä räjähtäisi pää, että sitten kun vihdoin saisi hyvin nukuttua niin oliskin joku pieni viaton kääry rääkymässä hereille.
Ja kaikki vauvat ei tosiaankaan nuku 8-9 niinkuin aloittajalla eeehei, saattavat herätä vaikka jo viideltä ja päikkäritkin nukkua pätkissä. Huhhuh, nostan kyllä hattua kaikille äideille ja isille.