Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 26-vuotias nuori vai vanha?

Vierailija
26.05.2015 |

Kysymys kuuluu otsikossa, onko 26-vuotias enemmän nuori vai vanha?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siltä ole vasta maitohampaat lähteny. Oppii vielä kaikkea kivaa..

Vierailija
22/48 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite oon 26v (kohta 27) ja tiedän et oon aikuinen, oonhan ns 'aikuisten töissä', asun yksin ja hoidan ite omaa taloutta jne. mut toisaalta tunnen olevani n. 19v teini, ei mulla oo miestä eikä tietookaan et tuunko ikinä sellasta löytään tai lapsia saamaan. näytänkin ulospäin max 18 vuotiaalta. ja koska tunnen olevani nuorempi niin samalla ajattelen et oon ihan ikäloppu oikeesti. En tiiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 19:51"]Riippuu sukupuolesta. 26-vuotias nainen on vanha, 26-vuotias mies on nuori.

Nainen on kauneimmillaan eli parhaimmillaan n. 20-24 -vuotiaana, mistä lasketellaan sitten melko haipakkaa alamäkeä kolmeakymppiä kohti, minkä jälkeen elämä kauniina ja kysyttynä, hehkeänä naisena onkin lähes täysin ohi. Naisen kysynnälle pariutumismarkkinoilla ei ole kauneuden ja nuoruuden lisäksi juuri mitään tehtävissä, etenkin kun feministit kieltävät naisellisen, miehiä viehättävän käytöksen.

Mies sen sijaan on 26-vuotiaana vasta juuri ja juuri aikuistumassa ja komistumassa sekä viisastumassa. Miehen paras ikä on n. 28-40 vuoden maastossa, jolloin mies on komeimmillaan (jos on huolehtinut itsestään) sekä saavuttanut itsenäisyyden ja mahdollisesti rahaa, mutta ei kuitenkaan ole vielä ikäloppu. Tämänkin jälkeen mies voi statuksella ja rahalla kompensoida iän tuomia naururyppyjä, jotka usein tosin nekin lasketaan charmikkuudeksi.
[/quote]

No en minä kyllä koe että olisin rupsahtamassa tms. Asun rivitalossa, minulla on avomies, omistan koiran ja 2 hevosta. Käydään välillä baarissa ja muuten vaan ulkona kavereiden kanssa, ja ulkomaillakin tykätään matkustella. Kroppa on timmi ja tunnen oloni hyväksi, silti alkoi tänään mietityttämään tuo ikä :D.
-Ap

Vierailija
24/48 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi helvetti, nuori tietenkin. Vai että VANHA? Mun mielestä 4-kymppinenkään ei ole VANHA.

Vierailija
25/48 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nuori on. Suurin osa tuon ikäisistä tuttavistani viimeistelee yliopisto-opintoja, asuu vuokralla joko sinkkuna tai seurustelukumppanin kanssa (tai kommuunissa), juhlii ja matkustelee paljon ja tekee töitä määräaikaisena / osa-aikaisena / freelancerina ja harrastaa. Mutta asunkin Helsingin keskustassa. Jossain pikkupaikkakunnilla tuon ikäisillä on ehkä jo "ruuhkavuodet" lapsineen ja farmariautoineen. Helsinkiläisillä tuo aika koittaa nykyään joskus 33-36-vuotiaana.

Vierailija
26/48 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 19:51"]Riippuu sukupuolesta. 26-vuotias nainen on vanha, 26-vuotias mies on nuori.

Nainen on kauneimmillaan eli parhaimmillaan n. 20-24 -vuotiaana, mistä lasketellaan sitten melko haipakkaa alamäkeä kolmeakymppiä kohti, minkä jälkeen elämä kauniina ja kysyttynä, hehkeänä naisena onkin lähes täysin ohi. Naisen kysynnälle pariutumismarkkinoilla ei ole kauneuden ja nuoruuden lisäksi juuri mitään tehtävissä, etenkin kun feministit kieltävät naisellisen, miehiä viehättävän käytöksen.

Mies sen sijaan on 26-vuotiaana vasta juuri ja juuri aikuistumassa ja komistumassa sekä viisastumassa. Miehen paras ikä on n. 28-40 vuoden maastossa, jolloin mies on komeimmillaan (jos on huolehtinut itsestään) sekä saavuttanut itsenäisyyden ja mahdollisesti rahaa, mutta ei kuitenkaan ole vielä ikäloppu. Tämänkin jälkeen mies voi statuksella ja rahalla kompensoida iän tuomia naururyppyjä, jotka usein tosin nekin lasketaan charmikkuudeksi.
[/quote]
Ihastuttavaa itsepetosta :D Tai (todennäköisemmin) vain tylsää provoilua.

Vierailija
27/48 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas miesten naiskuvaa.
Kukaan 26 v nainen ei ajattele noin.Noin ajattelee mies, joka toivoo naisten ajattelevan itseään vanhana omaksii edukseen.

Vierailija
28/48 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten taas jos olet 26 ja menet mummolaan, voit olla mummosi silmissä lukiolaisen tasolla. Ylipäänsä holhottavan tasolla voit olla, vaikka sinulla olisi jo omiakin holhottavia. Sellaiset 85-vuotiaat saattaa hyvinkin pitää 40 rajana nuorelle, eikä sekään ole niin tarkkaa, kun eivät tahdo millään muistaa kaikkien ikää.

entä 26-vuotiaan omien vanhempien suhtautuminen? Sitä tietysti toivoisi kohdeltavan aikuisena, mutta ei välttämättä mene sielläkään niin.

Vierailija
29/48 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 26v ja miellän itseni vanhaksi. En todellakaan haluaisi olla vanha...

Älä miellä. Nauti nuoruudesta! Mun mielestä älyttömän nuori. Onhan pitkälti yli 100-vuotiaitakin.

Vierailija
30/48 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 19:51"]

Riippuu sukupuolesta. 26-vuotias nainen on vanha, 26-vuotias mies on nuori.

[/quote]

Aaargh... näitä iänikuisia provoja. D: Katkerien luuseri-miesten omaa propagandaa väittää jotain tällaista! Huh huh, kukaan nainen tai mies (ainakaan terve sellainen) ei ajattele että pelkästään naiset rupsahtavat ja vaan miehet komistuu... hohohoooo... riippuu ihan ihmisestä tällaiset haluttavuus asiat, eikä se asia urputtamalla miksikään muutu!

Vierailija
31/48 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattoman nuori!

Vierailija
32/48 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 18 ja 26 on mun mielestä nuori. 

Vierailija
33/48 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu keneltä kysytään, olen 39v ja äitini mielestä nuori nainen. Mutta jos kysytään teini-ikäiseltä en varmaankaan ole nuori hänen mielestään.

Vierailija
34/48 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminenhän on nuori sinne asti kunnes keski-ikä alkaa, eli 35-40 vuotiaaksi. Ainakin jos jaetaan ihmisen elämä karkeasti kolmeen osaan; nuoruuteen, keski-ikään ja vanhuuteen. 

Vierailija
35/48 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kalkkis.

Vierailija
36/48 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:13"]

Riippuu keneltä kysytään, olen 39v ja äitini mielestä nuori nainen. Mutta jos kysytään teini-ikäiseltä en varmaankaan ole nuori hänen mielestään.

[/quote]

Olen siis tuo 18-vuotias (viesti nro 28) ja mun mielestä tuo 39 ei ole vanha. Ei nyt tietenkään supernuorikaan enää, mutta elämänsä suunnilleen puolivälissä eli ei vanha eikä nuori. Mun mielestä ihmistä voi alkaa kutsua vanhaksi aikaisintaan joskus 50-55-vuotiaana. 

Vierailija
37/48 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no voi nyt jumalauta...tietenkin ikivanha ja me 56-vuotiaat ollaan jo täysin kuolleita ja näkymättömiä, lakattu olemasta heti kun on täytetty 30. 

Ei ihme että ikärasismi jyllää, kun jokainen nuori sukupolvi on peräjälkeen yhtä tyhmä ja ahdasmielinen...

Vierailija
38/48 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:04"]

Taas miesten naiskuvaa. Kukaan 26 v nainen ei ajattele noin.Noin ajattelee mies, joka toivoo naisten ajattelevan itseään vanhana omaksii edukseen.

[/quote]

Mulle tuli sama mieleen. Taitaa jollakulla olla alitajuinen ikäkriisi itsellään...

Vierailija
39/48 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:35"]

no voi nyt jumalauta...tietenkin ikivanha ja me 56-vuotiaat ollaan jo täysin kuolleita ja näkymättömiä, lakattu olemasta heti kun on täytetty 30. 

Ei ihme että ikärasismi jyllää, kun jokainen nuori sukupolvi on peräjälkeen yhtä tyhmä ja ahdasmielinen...

[/quote]

sua vaan harmittaa kun kurppaannut jo kovaa vauhtia.

Vierailija
40/48 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 19:29"]En mä tiedä.
T. 26-vuotias kahden lapsen äiti, joka asuu omakotitalossa ja ajaa farmariautolla mutta ei tiedä, mitä aikoo tehdä isona
[/quote]Oho, tulipa alapeukkuja paljon! Oon siis yhdistelmä yliopistossa opiskelevaa kaupunkilaishipsteriä ja toisaalta ruuhkavuosimammaa, enkä tiedä oonko edes aikuinen vai nuori vai mikä. Terv. 26-vuotias vastaaja