Onko 26-vuotias nuori vai vanha?
Kysymys kuuluu otsikossa, onko 26-vuotias enemmän nuori vai vanha?
Kommentit (48)
Aargh sivu jumittaa taas, anteeksi tuplat.
Oon 26 ja tunnen itseni siinä mielessä vanhaksi, etten ole saavuttanut elämässäni vielä oikein mitään. Meni vuosia jahkaillessa mitä elämällään tekisi, opiskelin väärää alaa ja sairastin masennuksen. Nyt vasta "oikeiden" opintojen alussa, sinkkuna, köyhänä opiskelija-asunnossa.
Tottakai jokainen sukupolvi pitää vanhempiensa sukupolvea vanhana.Luuleeko 56v että pitävät nuorenaa tai hämäräkäsitteisinä keski-ikäisinä.Ei se ole ikärasismia, vaan ihan totta edellisen sukupolven mielestä.Itekin aattelit niin.
Ikä on illuusiota. Se mikä toisen maailmassa on vanhaa on toisen mielenliikkeissä nuorta. On liikaa asioita millä määrittää olevansa vanha ja vielä enemmän niitä seikkoja, millä määritää onko parempi olla vanha vai nuori. Oli niin tai näin, elämä on nyt.
P.S. Joku ihmisolento ei saata millään ymmärtää jotakin ratkaisevan tärkeää elämän askelta edes vanhuuden kuolinvuoteellaan kun taas se samainen tieto saattaa olla kristallinkirkkaana jo 3-vuotiaan pään sisällä
Nuori kuolemaan, vanha rippikouluun.
No ehdottomasti nuori. Olen 26-vuotias, ja kyllähän tietysti tähän ikään mennessä ehtii karttumaan jo hieman kokemusta ja vastuuta. Mutta vielä virtaa monta vuotta. Näen miesystäväni hyvin nuorena, vaikka hän onkin 44-vuotias. Nuoria ollaan kunnes kuollaan. En haluaisi millään myöntää, että vuosia kerääntyy huomaamattaan. Muttei sen tarvitse olla mitenkään vakavaa. Rakastan ikinuoria ihmisiä, jotka kuljettavat oman aikansa nuoruuden kaavoja eteenpäin ja toimivat edelleen niinkuin aikalaisensa nuoret toimivat. Aion ikuisesti olla ylpeä siitä, että ikääntyminen voi päättyä.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten taas AMK:n opiskelijabileissä helposti jo liian vanha. Ylipäänsä yökerhoon missä suuri yleisö 18-20 vee, on 26 ehdottomasti vanha.
No en nyt sanois.
T. 24 v amk-opiskelija
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 19:29"]En mä tiedä.
T. 26-vuotias kahden lapsen äiti, joka asuu omakotitalossa ja ajaa farmariautolla mutta ei tiedä, mitä aikoo tehdä isona
[/quote]Oho, tulipa alapeukkuja paljon! Oon siis yhdistelmä yliopistossa opiskelevaa kaupunkilaishipsteriä ja toisaalta ruuhkavuosimammaa, enkä tiedä oonko edes aikuinen vai nuori vai mikä. Terv. 26-vuotias vastaaja