Onko luulosairas vai mitä tämä on?
Siis itsetunnen kaulassani edessä henkitorven vierellä 3-4cm kokoiset imusolmukkeet. Ne ovat olleet jo pitkään. Joka kerta lääkäri sanoo että ne ova täysin normaalit ja kuuluvat olla sielä. Minusta kuitenkin tuntuu että koeilevat liian sivusta kun tunnen siellä taas pienet imusolmukkeet mutta eivät tajua kokeilla henkitorven viereisiä patteja. Vai oonko luulosairas?
Kommentit (14)
Mutku kilpirauhasesta sanotaa et se on ihan alaosassa kaulaa mutta minä tunnen nuo ylhäällä kaulaa.
No jos tosiaan kaulan etupuolelle ilmestyisi 2 kpl 3-4 cm pattia, niin huolestuisin. Mutta jotenkin outo tämä aloituksesi silti on.
Kuulostat luulosairaalta. Lopeta tuon asian ajatteleminen, ja usko että lääkärit kyllä olisivat huomanneet jos siellä olisi jotain huolestuttavaa.
Sellaiset minä tunnen kaulassani ja olen huolissaan. Lääkärit eivät kuitenkaan löydä mitään poikkeavaa mutta pelkään että eivät koske oikeaan kohtaan. T.ap
Siis 9 oli vastaus seiskalle. T.ap
mullakin on henkitorven sivuilla ihan siinä ylhäällä "pahkurat".
Pari kk sitten olin lääkärillä ihan muun asian takia, lääkäri tunnusteli imusolmukkeita tuosta kóhtaa ja kyseli olenko ollut lähiaikoina flunssassa. Edellinen flunssa ollut vuosi sitten, joten ei ainakaan pahkurat siitä johdu. Ei kuitenkaan huolestunut asiasta sen enempää.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:30"]Mutku kilpirauhasesta sanotaa et se on ihan alaosassa kaulaa mutta minä tunnen nuo ylhäällä kaulaa.
[/quote]
Kurkunpää? :D Kyllä mullakin tuntuu se. Vähän kilpparien yläpuolella, varmaan aika samalla tasolla imusolmukkeiden kans. Rauhotu hyvä ihminen tai mee spesialistille.
Mene yksityiselle ja kerro murheesi niun saat jatkettua elämääsi. Ihan oikeasti ei ole hääviä jos mietit asiaa jatkuvasti ja varmaan koittelet kaulaasi niin usein että sielä varmasti turpoaa kaikki sen hipelöinnin takia!
Kilpirauhaset on suunnilleen siinä aataminomenan paikkeilla ja normisti muutaman sentin kokoiset. Joillakin tuntuu enemmän. Jos sulla ei ole mitään muita oireita (kuumetta, vilustumisia, kovia ja turvonneita imusolmukkeita solisluun kuopissa/kainalon aluella, epänormaalia väsymystä) niin en olis huolissani.
Imusolmukkeita ei saa koko ajan räpeltää! Ne ärtyy tosi helposti. Ei mikään ihme, jos tuntuu patteja, jos lääpit niitä koko ajan. Rauhotu aikunen ihminen.
Up