Asioita, joita ei valokuvata, mutta niitä on kiva jälkeen päin muistella
Nykyisin kaikesta muistamisen arvoisesta pyritään ottamaan valokuvia tai videokuvaa.
Mutta mitä sellaista haluat elämästäsi muistaa, jota ei ole valokuvattu eikä videoitu? Onko kuvaaminen unohtunut vahingossa vai tarkoituksella, vai onko se asia, josta ei ole tapana ottaa kuvia?
Olen itse elänyt lapsuuteni aikana, jolloin ei vielä otettu kuvia joka asiasta, joten minulla on paljon hyviä muistoja, joista ei ole kuvia.
Miten te, joiden lapsuudesta on paljon kuvamateriaalia, "puuttuuko" sieltä jotain tärkeää? Kuinka paljon olet katsonut lapsuudestasi kertovaa kuvamateriaalia?
Kommentit (12)
Yhden yön jutut tai muut hyvät panot. Mukava niitä on muistella.
Omista 50v juhlista ei ole minusta yhtään kuvaa kun itse lähinnä kuvasin. Äitini kuvasi vain lastenlapsia.
Mulla ei oo yhdestä ulkomaisesta panosta yhtään kuvaa. Harmi.
Ap, et mainitse mitään konkreettista omalta kohdaltasi. Puhut vain epämääräisesti 'asioista".
Oma lapsuudenperheeni kuvasi aika paljon (tosin ei verrattavissa nykyiseen digikuvaamiseen). Toivoisin silti, että pihapiiristä olisi enemmän kuvia sekä joistakin leluista, joita ei enää ole.
Joskus olen miettinyt, että olisi kiva nähdä kuva siitä omasta lempilelusta mutta eipä lapsena niitä leikkejä juurikaan kuvattu.
En ole kaivannut valokuvia synnytyksistäni. En myöskään halua nähdä kuvia kenenkään muun synnytyksestä.
Vierailija kirjoitti:
En ole kaivannut valokuvia synnytyksistäni. En myöskään halua nähdä kuvia kenenkään muun synnytyksestä.
"Oi miten tuuhea tumma tukka näkyy vastasyntyneellä jo olevan!"
"Ne on vaimon häpykarvat."
Minulla ei taida olla yhtään kuvaa puolisoni alapäästä, vaikka sitä onkin mukava muistella.
Monikin asia, - Koen iloa siitä, että omana opiskeuaikanani kukaan ei ottanut selfieitä (sellaista käistettä ei silloin ei edes tunnettu) ja "perinteisiä valokuviakin vain hyivin harvoin.
Vanhemmiten minusta on tullut myös kamerakammo. En ota sitten itsekään muista kun en halua niissä esiityä itsekään.
Kaikki sellanen arkielämä jää helposti kuvaamatta, kun kuvia tulee otettua juhlissa ja muissa tapahtumissa, matkoilla tai kauniissa maisemissa.