Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyllisyys normaalista syömisestä, ahdistaa, miehen mielestä tehdyn ruoan pitää riittää pitemmälle kun oikeasti riittäisi, muilla tälläistä?

Vierailija
24.01.2022 |

Teen töitä kotona ja teen päivällä ruokaa. Viimeksi tein jauhelihakastiketta, mitä tuli noin neljä,viisi annosta. Olen syönyt siitä nyt kolmena päivänä, (la,su ja ma) kolmena ruokailukertana normaalin annoksen ja mies on syönyt sitä vain kerran kun ei ole ollut kotona. Silti miehen mielestä ruokaa pitäisi olla vielä paljon jäljellä, ihmettelee ääneen kotona, minne ruoka on hävinnyt, miten sitä on noin vähän jäljellä kun hän on syönyt siitä vain kerran!! Auta armias , jos olisinkin syönyt jonain päivänä kaksi lämmintä ruokaa..😬 eikä hän tajua sitä että ruoka säilyy sen tietyn ajan, ei niitä voi loputtomiin venyttää, tuolle kastikkeelle on minusta tänään viimeinen käyttöpäivä. Ihan kun tuolla ei olisi ajan tajua ollenkaan tai jotain.
Ahdistaa niin julmetusti tuo käytös, ihan kun mulla ei olisi oikeus syödä, olen ihan normaalipainoinen enkä mässäile, siksi joskus teen päivällä jotain toista ruokaa itselleni ( nuudeleita, pakasteesta lämmitän jotain, haen jonkun valmisruoan kaupasta ) ettei vaan jääkaapissa oleva tehty ruoka kulu niin että taas ihmetellään ja syyllistetään minne ruoka häviää.
En tiedä mitä tekisin, ahdistaa, naurettavaa tälläinen.

Kommentit (122)

Vierailija
121/122 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen väliä sillä on, kuka on ruuan tehnyt tai edes maksanut?? Edes vähän normaalissa parisuhteessa kumpikin saa syödäkseen. Joskus toinen on syönyt viimeisen palan sitä herkullista leipää, joskus on lämpimän ruuan jämät syönyt toinen. Mielestäni ainut syy kyttäillä ruuan kulutusta on se, jos ei oikeasti ole kunnolla rahaa siihen ruokaan.

Itse olen lievästi ylipainoinen nainen ja "ylläpidän" ylipainoani syömällä suht isoja annoksia. Ei ehkä juu pitäisi, mutta omapahan on asiani. Mies maksaa ruuastakin enemmän, koska meillä menot suhteutetaan kuluihin. Ei silti ole ikinä valittanut syömisistäni enkä edes ymmärrä miksi niin tekisi, meillä on kyllä varaa ostaa ruokaa molemmille.

Mies saa tietenkin syödä tekemääni ja ostamaani ruokaa, ikinä en ole kieltänyt enkä hänelle kauhistellut, tai syyllistänyt että söit ruokaa ja nyt se jo loppuu. Joskus harvoin hän ostaa ruoka-aineksia, mutta minä sen ruoan sitten valmistan.

Tarkoitin sitä, ettei naisen (eikä tietysti miehenkään) tarvitse siksi perustella syömisiään, että on ne itse tehnyt ja maksanut. Että on oikeus syödä, kun on nälkä ilman, että se vaatisi jotain perusteluja. Monissa perheissä mies tienaa enemmän ja jos yhteiset menot suhteutetaan tuloihin, kuten meillä niin mies voisi vahtia naisen syömisiä vedoten siihen, että hän maksaa niistä enemmän. Mielipiteitä on toki monia, mutta omasta mielestäni sellainen ei ole reilua.

Tosiasia tämäkin. Nyt kun on perusruuasta kyse eikä seitsemän lajin ravintolaillallisista. 

Vierailija
122/122 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä en ole koskaan aikaisemmin tänne kirjoittanut,

mutta nyt kirjoitan:

Ap, jätä se SIKA!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi