Syyllisyys normaalista syömisestä, ahdistaa, miehen mielestä tehdyn ruoan pitää riittää pitemmälle kun oikeasti riittäisi, muilla tälläistä?
Teen töitä kotona ja teen päivällä ruokaa. Viimeksi tein jauhelihakastiketta, mitä tuli noin neljä,viisi annosta. Olen syönyt siitä nyt kolmena päivänä, (la,su ja ma) kolmena ruokailukertana normaalin annoksen ja mies on syönyt sitä vain kerran kun ei ole ollut kotona. Silti miehen mielestä ruokaa pitäisi olla vielä paljon jäljellä, ihmettelee ääneen kotona, minne ruoka on hävinnyt, miten sitä on noin vähän jäljellä kun hän on syönyt siitä vain kerran!! Auta armias , jos olisinkin syönyt jonain päivänä kaksi lämmintä ruokaa..😬 eikä hän tajua sitä että ruoka säilyy sen tietyn ajan, ei niitä voi loputtomiin venyttää, tuolle kastikkeelle on minusta tänään viimeinen käyttöpäivä. Ihan kun tuolla ei olisi ajan tajua ollenkaan tai jotain.
Ahdistaa niin julmetusti tuo käytös, ihan kun mulla ei olisi oikeus syödä, olen ihan normaalipainoinen enkä mässäile, siksi joskus teen päivällä jotain toista ruokaa itselleni ( nuudeleita, pakasteesta lämmitän jotain, haen jonkun valmisruoan kaupasta ) ettei vaan jääkaapissa oleva tehty ruoka kulu niin että taas ihmetellään ja syyllistetään minne ruoka häviää.
En tiedä mitä tekisin, ahdistaa, naurettavaa tälläinen.
Kommentit (122)
Onko tämä niitä jokinorsujen voimaantumisketjuja?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Sikojen, kuten sinun,kannattaa pysyä poissa.
Onhan toikin yhdenlaista väkivaltaa. Mut jos tykkäät?
Päteekö sama vihjailu herkkujen suhteen? Saatko syödä mitä haluat vai kieltääkö mies nekin?
Vierailija kirjoitti:
56 kg jokinorsu? Liian vähän syöjillä aineenvaihdunta hidastuu
Aivan käsittämättömiä juttuja täällä, luulin etten enää ylläty mistään mutta niin vaan pääsi taas yllättämään ihmisten hulluus.
Miten joku suostuu katselemaan tuollaisia ukkoja?? Monissa tarinoissa vielä kaksi työssäkäyvää ihmistä niin ei luulisi olevan tarvetta rahankaan takia ruokia laskea. En ymmärrä. Meillä mies kokkaa suurimmaksi osaksi ja jos unohdan syödä niin kantaa lautasenkin vielä nenän eteen!
En tarkoita että täysi passaaminenkaan olisi tarpeellista mutta kertoo ehkä siitä erosta millä tavalla normaalin ihmisen olettaisi suhtautuvan puolisoonsa...
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos varaatte jääkaappiin kummallekin omat tupperware astiat ja jaatte tehdyn ruoan puoliksi näihin astioihin? Saat hyvällä omalla tunnolla syödä omasi ja mies sitten ihmettelee jos ja kun oma ruoka kerkeää mennä pilalle. Vähän tympeä ratkaisu, tiedän, mutta ehkä auttaa tuossa teidän tilanteessa.
Jos se AP mies ansiksi maksaisi puolet siitä ruoasta.
Ap maksaa nyt ruoat.
Vierailija kirjoitti:
Mikä hävittämisvimma naisilla aina on? Kyllä se ruoka säilyy jääkaapissa helposti viikon syömiskelpoisena. Vinkki: pilaantuneen ruoan tunnistaa mausta.
Yleistät naisia vaikka kirjoittaja ei maininnut omaa sukupuolta tai sukupuolettomuutta.
Pässi.
Vierailija kirjoitti:
Mieti nyt ihan rehellisesti: onko tämä tosiaan ainoa asia, josta mies syyllistää sinua? Eikö ole mitään muuta kuin ruoka, josta koet ahdistusta?
Ratkaisu on yksinkertainen: seuraavalla kerralla jaat annoksen kahteen yhtä suureen osaan, Toinen on vain miestäsi varten, vaikka se sitten menisi roskiin, ja toinen sinulle itsellesi.
Miksi pitäisi jakaa tuollaiselle sairaalle kontrolloijalle mitään omilla rahoilla ostamaansa?
Jätä vain omaan arvoonsa tuommoset kommentit. Voi myös olla, että mies ei tarkoita asiaa pahalla, miettii vain omalta kannalta eikä ole miettinyt sinua ollenkaan. Outoa kenenkään pariskunnan katsoa noin tarkkaan syömisiä, minulle osuu ikävästi silmään jo ylipäätään yhteisten ruokamenojen hysterisointi. Ei ole mielestäni tervettä kun elämä jaetaan ja pitäisi osata huomioida toinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Päteekö sama vihjailu herkkujen suhteen? Saatko syödä mitä haluat vai kieltääkö mies nekin?
Herkuista ei tule vihjailua, pullaa ja keksejä ei ole meillä yleensä, jos on niin mies syö niitä kahvin kanssa, itse en niin pidä niistä. Sipsejä syödään samasta pussista joskus kun syödään ja karkit on molemmilla erikseen, kun mies syö salmiakkia ja mä hedelmäkarkkeja tai suklaata.
Mitä ihmeen väliä sillä on, kuka on ruuan tehnyt tai edes maksanut?? Edes vähän normaalissa parisuhteessa kumpikin saa syödäkseen. Joskus toinen on syönyt viimeisen palan sitä herkullista leipää, joskus on lämpimän ruuan jämät syönyt toinen. Mielestäni ainut syy kyttäillä ruuan kulutusta on se, jos ei oikeasti ole kunnolla rahaa siihen ruokaan.
Itse olen lievästi ylipainoinen nainen ja "ylläpidän" ylipainoani syömällä suht isoja annoksia. Ei ehkä juu pitäisi, mutta omapahan on asiani. Mies maksaa ruuastakin enemmän, koska meillä menot suhteutetaan kuluihin. Ei silti ole ikinä valittanut syömisistäni enkä edes ymmärrä miksi niin tekisi, meillä on kyllä varaa ostaa ruokaa molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen väliä sillä on, kuka on ruuan tehnyt tai edes maksanut?? Edes vähän normaalissa parisuhteessa kumpikin saa syödäkseen. Joskus toinen on syönyt viimeisen palan sitä herkullista leipää, joskus on lämpimän ruuan jämät syönyt toinen. Mielestäni ainut syy kyttäillä ruuan kulutusta on se, jos ei oikeasti ole kunnolla rahaa siihen ruokaan.
Itse olen lievästi ylipainoinen nainen ja "ylläpidän" ylipainoani syömällä suht isoja annoksia. Ei ehkä juu pitäisi, mutta omapahan on asiani. Mies maksaa ruuastakin enemmän, koska meillä menot suhteutetaan kuluihin. Ei silti ole ikinä valittanut syömisistäni enkä edes ymmärrä miksi niin tekisi, meillä on kyllä varaa ostaa ruokaa molemmille.
Siis menot suhteutetaan tuloihin, se maksaa enemmän kuka tienaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Olen törmännyt samaan :D Ja varmaan siitä syystä olenkin sinkku. Jos teen itselleni jauhelihakastiketta, teen sen 800 grammasta jauhelihasta, kastikkeet päälle ja perunat. Syön noin kaksi kertaa päivässä kunnon annoksen ja kas kummaa, ei siitä riitä kuin kolmeksi päiväksi.
En siis syö kuin kaksi kertaa päivässä, pelkästään lämmintä ruokaa, ei muuta. En syö esimerkiksi leipää, kasviksia senkin edestä. Painoa on 56 kiloa. Miksi nainen ei voi syödä paljoa kerralla, miksi se on vain miesten etuoikeus?
Itse syön myös juuri näin! Tosin tänään en ole kahta lämmintä ateriaa syönyt joten äsken meni sen sijaan pari karjalanpiirakkaa runsaalla juustolla. En ymmärrä myöskään miksi se lihan osuus pitää laskea millilleen niin, että syö 100 g kerralla eikä yhtään enempää ja suurin piirtein ylpeillä sillä...täällähän on näitä ketjuja joissa koko perhe syö siitä 400 g jauhelihapakkauksesta ja makaronipussista tehtyä laatikkoa suunnilleen viikon putkeen "kun on niin tuottoisaa".
Pieni kärjistys, mutta jos itse tuolla lailla närpin niin jää nälkä jota on pakko täyttää kaikenmaailman välipaloilla, leivillä yms. ja kierre on valmis. Minusta on paljon helpompaa syödä juurikin kaksi kertaa päivässä lämmin runsas ateria, tehdä siihen oheen joku kunnon salaatti jossa on viinietikkaa, öljyä ja suolaa ja ruoan kanssa käyttää jopa majoneesia ja smetanaa.
Ei tarvitse pihistellä kaloreissa, makeanhimo tulee täyteen parilla karkilla jos sitä on, ruoasta nauttii, treeni kulkee ja ei tarvitse välipalalaiduntaa ja ihmetellä kun läskiä kertyy vaikka syö niin terveellisesti.
Sori menee aiheen ohi, mutta olen lopen kyllästynyt näihin närppimisflexailuihin ja sen vuosisatoja vanhan myytin ylläpitoon ettei nainen muka syö mitään :D ja on sitten lihava varmaan, no käytän yleensä kokoa XS tai S ilman että kiristääkään :D ja olen 35-vuotiaskin jo jolla on perussairauttakin taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen törmännyt samaan :D Ja varmaan siitä syystä olenkin sinkku. Jos teen itselleni jauhelihakastiketta, teen sen 800 grammasta jauhelihasta, kastikkeet päälle ja perunat. Syön noin kaksi kertaa päivässä kunnon annoksen ja kas kummaa, ei siitä riitä kuin kolmeksi päiväksi.
En siis syö kuin kaksi kertaa päivässä, pelkästään lämmintä ruokaa, ei muuta. En syö esimerkiksi leipää, kasviksia senkin edestä. Painoa on 56 kiloa. Miksi nainen ei voi syödä paljoa kerralla, miksi se on vain miesten etuoikeus?
Itse syön myös juuri näin! Tosin tänään en ole kahta lämmintä ateriaa syönyt joten äsken meni sen sijaan pari karjalanpiirakkaa runsaalla juustolla. En ymmärrä myöskään miksi se lihan osuus pitää laskea millilleen niin, että syö 100 g kerralla eikä yhtään enempää ja suurin piirtein ylpeillä sillä...täällähän on näitä ketjuja joissa koko perhe syö siitä 400 g jauhelihapakkauksesta ja makaronipussista tehtyä laatikkoa suunnilleen viikon putkeen "kun on niin tuottoisaa".
Pieni kärjistys, mutta jos itse tuolla lailla närpin niin jää nälkä jota on pakko täyttää kaikenmaailman välipaloilla, leivillä yms. ja kierre on valmis. Minusta on paljon helpompaa syödä juurikin kaksi kertaa päivässä lämmin runsas ateria, tehdä siihen oheen joku kunnon salaatti jossa on viinietikkaa, öljyä ja suolaa ja ruoan kanssa käyttää jopa majoneesia ja smetanaa.
Ei tarvitse pihistellä kaloreissa, makeanhimo tulee täyteen parilla karkilla jos sitä on, ruoasta nauttii, treeni kulkee ja ei tarvitse välipalalaiduntaa ja ihmetellä kun läskiä kertyy vaikka syö niin terveellisesti.
Sori menee aiheen ohi, mutta olen lopen kyllästynyt näihin närppimisflexailuihin ja sen vuosisatoja vanhan myytin ylläpitoon ettei nainen muka syö mitään :D ja on sitten lihava varmaan, no käytän yleensä kokoa XS tai S ilman että kiristääkään :D ja olen 35-vuotiaskin jo jolla on perussairauttakin taustalla.
*Riittoisaa, ei tuottoisaa
Vierailija kirjoitti:
Mies saa tietenkin syödä tekemääni ja ostamaani ruokaa, ikinä en ole kieltänyt enkä hänelle kauhistellut, tai syyllistänyt että söit ruokaa ja nyt se jo loppuu. Joskus harvoin hän ostaa ruoka-aineksia, mutta minä sen ruoan sitten valmistan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen lievästi ylipainoinen nainen ja "ylläpidän" ylipainoani syömällä suht isoja annoksia. Ei ehkä juu pitäisi, mutta omapahan on asiani. Mies maksaa ruuastakin enemmän, koska meillä menot suhteutetaan kuluihin. Ei silti ole ikinä valittanut syömisistäni enkä edes ymmärrä miksi niin tekisi, meillä on kyllä varaa.
Millaiset ihmiset tätäkin alapeukuttavat, olisi mielenkiintoista nähdä. Naiset (ja toki miehetkin) saavat syödä, mitä tahtovat. Ei kenelläkään ole oikeutta vahtia toisten syömisiä, se on oikeasti jokaisen oma, henkilökohtainen asia. Aina löytyy niitä, jotka pyrkivät hallitsemaan toisia eri keinoin mutta tuollaisten perustarpeiden kontrollointi on jo sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies saa tietenkin syödä tekemääni ja ostamaani ruokaa, ikinä en ole kieltänyt enkä hänelle kauhistellut, tai syyllistänyt että söit ruokaa ja nyt se jo loppuu. Joskus harvoin hän ostaa ruoka-aineksia, mutta minä sen ruoan sitten valmistan.
Tarkoitin sitä, ettei naisen (eikä tietysti miehenkään) tarvitse siksi perustella syömisiään, että on ne itse tehnyt ja maksanut. Että on oikeus syödä, kun on nälkä ilman, että se vaatisi jotain perusteluja. Monissa perheissä mies tienaa enemmän ja jos yhteiset menot suhteutetaan tuloihin, kuten meillä niin mies voisi vahtia naisen syömisiä vedoten siihen, että hän maksaa niistä enemmän. Mielipiteitä on toki monia, mutta omasta mielestäni sellainen ei ole reilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin! Pari kertaa päivässä napa täyteen kunnon ruokaa niin ei tarvitse pupeltaa parin tunnin välein. Toki se sopii joillekin, esimerkiksi jos on taipumus verensokerin heittelyihin tai jos on refluksitautia mutta itselle sopii juuri tämä tapa. Ei ole tarvetta karkkeihin tai suolaisiin välipaloihin kun on maha täynnä.
Olen myös lopen kyllästynyt siihen ettei naisen saisi syödä isoja annoksia. Ja myös siihen että annoskokoja ihmetellään. Jokaisen ihmisen oikeus on syödä kuten haluaa ja olla sen painoinen kuin haluaa. En voi sietää tuollaista että mies kontrolloi puolisonsa syömisiä. Siitä ei ole kuin pieni askel vakaviin syömishäiriöihin ja siinä on pulma minkä takia syömishäiriöpoliklinikoitakin on perustettu.
Sanot että söit loput lounaaksi. Älä turhaan säästele useaksi päiväksi. Jo tekee 400gr jauhelihakastikkeen ja perunoita niin ei kai siitä kovin moneksi päiväksi riitä .