Mies jätti mut ja vauvan ostoskeskukseen
Huomasin marketista tulon jälkeen, että kuitissa oli mahdollisesti parin kympin heitto ja pyysin, että voisimme mennä kysymään asiasta liikkeen infoon. Mies vastusteli ja lähti kuitenkin esikoisen kanssa autolle sekä jätti minut palloilemaan siihen. Menin sitten marketin infoon kysymään asiaa ja oli ehkä mennyt noin kymmenen minuuttia, niin mies soittaa, että lähtivät jo autolla kotiin, kun hän ei jaksa odottaa ja ruoat lämpenee. Jäätiin sitten vauvan kanssa ostoskeskukseen ja mies lupasi tulla vähän ajan päästä hakemaan meidät, mutta voisimme lähteä kävelemään silti kotiin päin rattaiden kanssa (noin viiden kilometrin päähän).
Kun olin ehkä puolimatkassa, mies lupasi vielä tulla hakemaan, mutta soitin hetken päästä uudelleen, jolloin mies sanoi, että ei jaksakaan tulla enää hakemaan, joten kävelimme sitten kotiin. Sinänsä vauvalla ei ollut vaunulenkkiä varten sopivat varusteet, eikä itsellänikään. Tarkoitus oli ollut käydä autolla ostoksilla. Jotenkin kiehutti tunteitani moinen juttu. Mielestäni mieheni on itsekäs ja lyhytjännitteinen kusipää, mutta ylireagoinko vain?
Kommentit (129)
Mulle on käynyt myös näin. Olimme ihan sovussa käymässä ruokaostoksilla, kun mies hermostui puhelimessa äidilleen. Häipyi, jäin ilman rahaa kauppaan ostosten kanssa. Puhelin oli sentään mukana. Tuohon aikaan mulla ei ollut edes omaa rahaa, joten siksi ei ollut käsilaukkua mukaan. Oli aika tuskanen paikka. Vaikka en ollut kuin 10 km päässä kotoa, tuli aika hylätty olo. Vähän samat kuviot kuin ap:lla muutenkin, joten symppaan kyllä.
Niin oliko siinä kuitissa vika, eli saiko AP sen pari kymppiä vai ei?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:23"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 06:38"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 06:25"]Olet katsonut perheesi kanssa asiaksesi muuttaa paikkakunnalle, jossa ei ole julkista liikennettä, jolla voisit mennä kaupasta kotiin. Tätä mallia jo Matti Vanhanen ajoi pääministerikautenaan ja Juha Sipilä tuntuu peesaavan. Onneksi olkoon teille. Hankala arkihan se mukavin arki on. Selvisikö itse asia, eli oliko teiltä laskutettu 20 e liikaa vai ei? Mielestäni olette molemmat uusavuttomia ja lapsellisia. Toivottavasti lapsenne pärjäävät teidän kanssanne seuraavat vajaat 20 vuotta. Helsingissä paistoi ip aurinko ja vaikka vähän tuulikin, oli lämmin, joten täällä 5 km lastenvaunujen kanssa ja mahd. 20 e rikkaampana olisi mennyt helposti ja hyvällä mielellä. [/quote] Et olisi suuttumusta ellei mies olisi odottanut 10 minuuttia? Ihan ok jättää etsimään uusi kyyti? Mies tai kuka tahansa, jonka kanssa Yhdessä käyty kaupassa
[/quote]
En ymmärtänyt vastaustasi, sori.
Jos olisin saanut sen 20 e korvausta väärästä laskutuksesta ja ollut ap:n tilanteessa, olisin käyttänyt sen menemällä taksilla kotiin. En olisi tehnyt tästä riidanaihetta tai valtakysymystä. En osaa oikein perustella miksi en, ehkä siksi että elämäntapamme on niin erilainen kuin ap:n kuvailema, joten minun on vaikea eläytyä ap:n tilanteeseen.
Olen edelleen sitä mieltä, että molemmat osapuolet ovat "idiootteja": nainen marttyyrina, mies kiivailijana. Nyt heidän kodissaan varmaan muristaan ja kivahdetaan, tai pidetään mykkäkoulua pitkään ja hartaasti. Toivottavasti se on sen kaksIkymppisen arvoista.
[/quote]
Suuttuisitko, jos ystäväsi olisi kanssasi kaupassa eikä jaksaisi odottaa 10 minuuttia. Jättäisi etsimään uuden kyydin.
Ei niin tehdä kenellekään
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:45"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 02:46"]
Miksi hän käyttäytyy noin? Kun olen suoraan kysynyt, niin hän sanoo, että ei jaksa odotella ja että ei edes haluaisi liikkua minun kanssani missään, kun olen niin hankala ja vain hidaste hänelle. Yleensä tuolloin hän alkaa jäkättää minulle, että ei halua enää lähteä kanssani mihinkään, kun minusta on vain harmia. :(
[/quote]
Kysyt miksi, vaikka mieshän on kertonut jo sinulle miksi. Eikö tuo nyt ole jo aika suoraan sanottu: olet miehen mielestä hankala ja hidaste, eikä hän halua liikkua kanssasi missään.
Minä kysyisin ennemminkin, miksi helvetissä olet ihmisen kanssa joka ajattelee sinusta noin?!
[/quote]
Niimpä!
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 02:46"]
Mies tekee pienemmässä mittakaavassa samaa, jos olemme esim. jossain kävelyllä tai ostoksilla. Mun pitäisi siis juosta koko ajan miehen perässä tai muuten hän on hetken päästä monen kymmenen metrin päässä. Jos vaikka korjaan lapsen vaatetusta hieman tai kaivan taskusta kännykän, mies ei mitenkään voi edes hetkeksi pysähtyä odottamaan, vaan hän paahtaa menemään omaa vauhtiaan ja olettaa, että juoksen hänet sitten kiinni (vaikka työntäisin vaunujakin). Kun yritän huutaa häntä pysähtymään, niin yleensä hän ei kuule tai kuuntele tai jos kuulee, niin jatkaa silti kävelyään. Miksi hän käyttäytyy noin? Kun olen suoraan kysynyt, niin hän sanoo, että ei jaksa odotella ja että ei edes haluaisi liikkua minun kanssani missään, kun olen niin hankala ja vain hidaste hänelle. Yleensä tuolloin hän alkaa jäkättää minulle, että ei halua enää lähteä kanssani mihinkään, kun minusta on vain harmia. :(
[/quote]
Tästä tuli mieleen oman mieheni tapa, että kun on vihainen tai pahalla tuulella (eli hitto vie melkein koko ajan) niin kävelee edellä eikä odota mua. Saatetaan lähteä vaikka vain kotoa ovesta kun se jo marssii vauhdilla pois plus tietysti julkisella tiellä, joka tietysti nolottaa mua. Yritän nätisti sanoa että odota mua, pari kertaa eikä reagoi. Sitten kun joudun korottaa ääntä että hei odota nyt, niin kääntyy ympäri ja alkaa tiuskia raivonkyyneleet silmissä että nolaan hänet kun huutelen peräänsä ?!?!
Jos ei halua julkisissa tiloissa epämääräistä huomiota niin sitten varmaan kannattaisi käyttäytyä huomiota herättämättömästi ihan alkuunsa!
Noita kusipäämiehiä on kyllä olemassa.
Kummia kommentteja olet saanut.
Tuosta miehen edellä "juoksemisesta" täytyy mainita, että minä olen pari sellaisen tavannut, jotka aina kiisi monta askelta edellä, jos yhdessä jossain käveltiin ja ne on AINA olleet luonnevikaisia ukkoja loppujen lopuksi. Ei osata EDES kävellä samassa tahdissa kuin muuta vaan siinäkin osoitetaan ITSEKKYYTTÄ.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 03:10"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 02:57"]
Niin joo tää oli taas näitä, mun rahat ja sun rahat juttuja. Olettepa noloja ihmisiä!
Toisaalta autossa pitää olla aina ulkoiluun kuuluvat vaatteet. Jo senkin takia, jos auto jättää tien päälle. Ajatte talvella penkkaan ja pitää odottaa jelppiä jne.
Ehkä Porvoossa asuu noin avuttomia ihmisiä.
[/quote]
Lapsella oli ihan kohtalaiset vaatteet päällä, mutta muut tarvikkeet jäivät autoon. Samoin itselläni ei ollut aivan optimaaliset vaatteet päälläni kävelylenkkiä ajatellen. Olimme siis yhdessä kävelemässä ostoskeskuksessa autolle, kun huomasin kuitin ja otin asian puheeksi, jolloin mies jätti mut siihen lapsen kanssa ja lähti vain autolle päin sanoen, että odottaisivat meitä autossa. Mutta mies ei sitten jaksanutkaan, joten lähtikin kotiin. Koko juttu tapahtui päivällä. Tuo rahojen jakaminen tulotasosta riippumatta on vanha murheenkryynini jo, mutta ongelma tässä oli lähinnä se, että mulle se oli iso summa, miehelle ei, joten hän olisi jättänyt asian mieluusti selvittämättä.
[/quote]
Älä nyt höpötä.
Tai höpötä vaan, suurin osahan näyttää nielevän jutun tällaisenaan.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:04"]
Onko avioehtoa?
[/quote]
Ihmeen pitkälle ketju olikin edennyt, ennenkuin ensimmäinen rahanahne hyeena ilmaantui ketjuun kertomaan miehen omaisuuden ryöstämisen mahdollisuudesta. Säälittävää.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:10"]
Onko avioehtoa?
[/quote]
Ihmeen pitkälle ketju olikin edennyt, ennenkuin ensimmäinen rahanahne hyeena ilmaantui ketjuun kertomaan miehen omaisuuden ryöstämisen mahdollisuudesta. Säälittävää.
[/quote]
Tässä tapauksessahan mies on kerännyt omaisuutensa vaimon selkänahasta, joten on vain oikeudenmukaista, että vaimo lähtiessään ottaa omansa.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:45"]
Miksi hän käyttäytyy noin? Kun olen suoraan kysynyt, niin hän sanoo, että ei jaksa odotella ja että ei edes haluaisi liikkua minun kanssani missään, kun olen niin hankala ja vain hidaste hänelle. Yleensä tuolloin hän alkaa jäkättää minulle, että ei halua enää lähteä kanssani mihinkään, kun minusta on vain harmia. :(
[/quote]
Kysyt miksi, vaikka mieshän on kertonut jo sinulle miksi. Eikö tuo nyt ole jo aika suoraan sanottu: olet miehen mielestä hankala ja hidaste, eikä hän halua liikkua kanssasi missään.
Minä kysyisin ennemminkin, miksi helvetissä olet ihmisen kanssa joka ajattelee sinusta noin?!
[/quote]
Et näemmä ymmärtänyt lukemaasi. Kirjoittaja esitti retorisen kysymyksen ja vastasi siihen itse. Ei hän asiaa ihmetellyt. *huokaus*
Oli provo tai ei, itse olisin vastaavassa tilanteessa suuttunut aivan todella paljon miehelleni. Meillä olisi kyllä käyty pitkä keskustelu miten epäkunnioittavaa, typerää, epäluotettavaa, lapsellista, vastuutonta ja anteeksiantamatonta on jättää toinen vauvan kanssa kauppaan! Olisin ollut todella, todella vihainen miehelleni ja käsitykseni parisuhteen luottamuksesta ja keskinäisestä rakkaudesta horjuisi ainakin jonkin verran. Odottaisin mieheltä myös katumusta ja anteeksipyyntöä.
Voin vain suositella kaikille muille samaa. Kai te, hyvät naiset, sentään pidätte puolianne vaatien, että teitä kohdellaan hyvin ja kunnioittaen?!
Olisi ollut paskapäistä käytöstä ilman vauvaakin. Ja jos mies ei joudu teostaan vastuuseen tai ota vastuuta, samankaltaiset tempaukset toistuvat.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:17"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:10"]
Onko avioehtoa?
[/quote]
[/quote]
Tässä tapauksessahan mies on kerännyt omaisuutensa vaimon selkänahasta, joten on vain oikeudenmukaista, että vaimo lähtiessään ottaa omansa.
[/quote]
Omansa on ne muutamat roposet. Toivottavasti mies on ollut viisas ja vaatinut avioehtoa aikanaan.
Kuvottavaa lokkeilua.
Tää tarina oli täällä jo alkuvuodesta....
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 06:25"]
Olet katsonut perheesi kanssa asiaksesi muuttaa paikkakunnalle, jossa ei ole julkista liikennettä, jolla voisit mennä kaupasta kotiin. Tätä mallia jo Matti Vanhanen ajoi pääministerikautenaan ja Juha Sipilä tuntuu peesaavan. Onneksi olkoon teille. Hankala arkihan se mukavin arki on.
Selvisikö itse asia, eli oliko teiltä laskutettu 20 e liikaa vai ei?
Mielestäni olette molemmat uusavuttomia ja lapsellisia. Toivottavasti lapsenne pärjäävät teidän kanssanne seuraavat vajaat 20 vuotta.
Helsingissä paistoi ip aurinko ja vaikka vähän tuulikin, oli lämmin, joten täällä 5 km lastenvaunujen kanssa ja mahd. 20 e rikkaampana olisi mennyt helposti ja hyvällä mielellä.
[/quote]
Heh, heti kun mainitsee olevansa helsinkiläinen, niin johan sataa maalaisilta alapeukkuja.
Tottahan tuo! Jos asuu jossain peräkylillä, niin elämä on vaan vitusti vaikeampaa kaikin puolin. Ehkä jotain maantien laitaa lastenvaunujen kanssa on vähän ikävämpi kävellä kuin kaupunkibulevardeja.
Jostain haja-asutusPrismasta ei pääse edes pois. Ainoa vaihtoehto on muumioitua leikkipisteeseen.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 02:39"]
Huomasin marketista tulon jälkeen, että kuitissa oli mahdollisesti parin kympin heitto ja pyysin, että voisimme mennä kysymään asiasta liikkeen infoon. Mies vastusteli ja lähti kuitenkin esikoisen kanssa autolle sekä jätti minut palloilemaan siihen. Menin sitten marketin infoon kysymään asiaa ja oli ehkä mennyt noin kymmenen minuuttia, niin mies soittaa, että lähtivät jo autolla kotiin, kun hän ei jaksa odottaa ja ruoat lämpenee. Jäätiin sitten vauvan kanssa ostoskeskukseen ja mies lupasi tulla vähän ajan päästä hakemaan meidät, mutta voisimme lähteä kävelemään silti kotiin päin rattaiden kanssa (noin viiden kilometrin päähän).
Kun olin ehkä puolimatkassa, mies lupasi vielä tulla hakemaan, mutta soitin hetken päästä uudelleen, jolloin mies sanoi, että ei jaksakaan tulla enää hakemaan, joten kävelimme sitten kotiin. Sinänsä vauvalla ei ollut vaunulenkkiä varten sopivat varusteet, eikä itsellänikään. Tarkoitus oli ollut käydä autolla ostoksilla. Jotenkin kiehutti tunteitani moinen juttu. Mielestäni mieheni on itsekäs ja lyhytjännitteinen kusipää, mutta ylireagoinko vain?
[/quote]
En minäkään olisi jäänyt odottamaan sinua.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:45"]
Tää tarina oli täällä jo alkuvuodesta....
[/quote]
Onhan siinä se pieni mahdollisuus, ettei ole tarina vaan mies tekee k-päisiä temppujaan jatkuvasti. Nämä naiset eivät voi kertoa asiasta läheisilleen, en ainakaan itse osannut ennen kuin erosin. Nykyään on netti ja keskustelupalstat, jonne voi avautua nimettömästi ja saada tukea sille orastavalle oivallukselle, että on epäterveessä suhteessa, josta on syytä hankkiutua eroon. Nämä miehet yleensä aika tehokkaasti heikentävät naisten ystävyyssuhteita ja saavat muutenkin vieritettyä syytä 'uhrin' suuntaan ja ikään kuin antavat ymmärtää, että tilanne on jotenkin normaali ja se paranisi kyllä, jos nainen olisi parempi vaimo.
Mies tekee pienemmässä mittakaavassa samaa, jos olemme esim. jossain kävelyllä tai ostoksilla. Mun pitäisi siis juosta koko ajan miehen perässä tai muuten hän on hetken päästä monen kymmenen metrin päässä. Jos vaikka korjaan lapsen vaatetusta hieman tai kaivan taskusta kännykän, mies ei mitenkään voi edes hetkeksi pysähtyä odottamaan, vaan hän paahtaa menemään omaa vauhtiaan ja olettaa, että juoksen hänet sitten kiinni (vaikka työntäisin vaunujakin). Kun yritän huutaa häntä pysähtymään, niin yleensä hän ei kuule tai kuuntele tai jos kuulee, niin jatkaa silti kävelyään. Miksi hän käyttäytyy noin? Kun olen suoraan kysynyt, niin hän sanoo, että ei jaksa odotella ja että ei edes haluaisi liikkua minun kanssani missään, kun olen niin hankala ja vain hidaste hänelle. Yleensä tuolloin hän alkaa jäkättää minulle, että ei halua enää lähteä kanssani mihinkään, kun minusta on vain harmia. :(
[/quote]
Ymmärrän miestäsi. En ymmärrä kaltaisiasi ihmisiä jotka ei osaa liikkua.
Jos mennään jonnekkin niin sitten mennään eikä jäädä nyhjäämään jonnekkin.
[/quote]