Mies jätti mut ja vauvan ostoskeskukseen
Huomasin marketista tulon jälkeen, että kuitissa oli mahdollisesti parin kympin heitto ja pyysin, että voisimme mennä kysymään asiasta liikkeen infoon. Mies vastusteli ja lähti kuitenkin esikoisen kanssa autolle sekä jätti minut palloilemaan siihen. Menin sitten marketin infoon kysymään asiaa ja oli ehkä mennyt noin kymmenen minuuttia, niin mies soittaa, että lähtivät jo autolla kotiin, kun hän ei jaksa odottaa ja ruoat lämpenee. Jäätiin sitten vauvan kanssa ostoskeskukseen ja mies lupasi tulla vähän ajan päästä hakemaan meidät, mutta voisimme lähteä kävelemään silti kotiin päin rattaiden kanssa (noin viiden kilometrin päähän).
Kun olin ehkä puolimatkassa, mies lupasi vielä tulla hakemaan, mutta soitin hetken päästä uudelleen, jolloin mies sanoi, että ei jaksakaan tulla enää hakemaan, joten kävelimme sitten kotiin. Sinänsä vauvalla ei ollut vaunulenkkiä varten sopivat varusteet, eikä itsellänikään. Tarkoitus oli ollut käydä autolla ostoksilla. Jotenkin kiehutti tunteitani moinen juttu. Mielestäni mieheni on itsekäs ja lyhytjännitteinen kusipää, mutta ylireagoinko vain?
Kommentit (129)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 02:57"]
Niin joo tää oli taas näitä, mun rahat ja sun rahat juttuja. Olettepa noloja ihmisiä!
Toisaalta autossa pitää olla aina ulkoiluun kuuluvat vaatteet. Jo senkin takia, jos auto jättää tien päälle. Ajatte talvella penkkaan ja pitää odottaa jelppiä jne.
Ehkä Porvoossa asuu noin avuttomia ihmisiä.
[/quote]
Kai sulla on siellä autossa makuupussit ja viikon muonavarastotkin, jos apu ei ihan heti tulekaan paikalle?
Niin joo tää oli taas näitä, mun rahat ja sun rahat juttuja. Olettepa noloja ihmisiä!
Toisaalta autossa pitää olla aina ulkoiluun kuuluvat vaatteet. Jo senkin takia, jos auto jättää tien päälle. Ajatte talvella penkkaan ja pitää odottaa jelppiä jne.
[/quote]
Lapsella oli ihan kohtalaiset vaatteet päällä, mutta muut tarvikkeet jäivät autoon. Samoin itselläni ei ollut aivan optimaaliset vaatteet päälläni kävelylenkkiä ajatellen. Olimme siis yhdessä kävelemässä ostoskeskuksessa autolle, kun huomasin kuitin ja otin asian puheeksi, jolloin mies jätti mut siihen lapsen kanssa ja lähti vain autolle päin sanoen, että odottaisivat meitä autossa. Mutta mies ei sitten jaksanutkaan, joten lähtikin kotiin. Koko juttu tapahtui päivällä. Tuo rahojen jakaminen tulotasosta riippumatta on vanha murheenkryynini jo, mutta ongelma tässä oli lähinnä se, että mulle se oli iso summa, miehelle ei, joten hän olisi jättänyt asian mieluusti selvittämättä.
Et ylireagoinut. Etenkin jos vastavaa ilmassa jo aiemminkin.
Onko siitä miehestäsi sitten oikeasti johonkin? Muuhunkin kuin tuottamaan perheellenne rahaa?
Miten helvetissä lisäännytte tuollaisten sikojen kanssa. Tai ennemminkin siis MIKSI. M I K S I.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 03:13"]
Onko siitä miehestäsi sitten oikeasti johonkin? Muuhunkin kuin tuottamaan perheellenne rahaa?
[/quote]
No ei mielestäni. Ja maksan tosiaan lasten kuluista puolet sekä kokonaan omat kuluni sekä miehen vastikkeen kokonaan huomattavasti pienemmästä tulotasostani riippumatta (omat säästöni ovat tässä menneet kokonaan hoitovapaan vuoksi, kun samaan aikaan mies on ostellut lisää osakkeita parilla kymmenellä tuhannella). Miehellä on sijoituksissa melkein 200 000 kiinni, mutta emme voi edes päivittää asuntoa kaksiosta esim. kolmioon, sillä mies kokee, että rahat poikivat paremmin osakkeissa. Joten sitten asutaan ahtaammin kuin voitaisiin. Ja mä voisin hyvin itse ottaa lainaa isomman asunnon ostoa varten, kun menen takaisin töihin, mutta ei mies suostu siihenkään, sillä hän haluaa, että asunto on 100% hänen. Olemme naimisissakin, mutta siltikin rahat ovat meillä tarkasti erillään.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 03:10"]
[/quote]
Lapsella oli ihan kohtalaiset vaatteet päällä, mutta muut tarvikkeet jäivät autoon. Samoin itselläni ei ollut aivan optimaaliset vaatteet päälläni kävelylenkkiä ajatellen. Olimme siis yhdessä kävelemässä ostoskeskuksessa autolle, kun huomasin kuitin ja otin asian puheeksi, jolloin mies jätti mut siihen lapsen kanssa ja lähti vain autolle päin sanoen, että odottaisivat meitä autossa. Mutta mies ei sitten jaksanutkaan, joten lähtikin kotiin. Koko juttu tapahtui päivällä. Tuo rahojen jakaminen tulotasosta riippumatta on vanha murheenkryynini jo, mutta ongelma tässä oli lähinnä se, että mulle se oli iso summa, miehelle ei, joten hän olisi jättänyt asian mieluusti selvittämättä.
[/quote]
Laske mitä saisist yksinhuoltajana + elatusmaksut. Niin, kannattaako nyt jakaa niitä kuluja puoliksi idiootin kanssa alunperinkään? Suutuit ihan aiheesta, mä olisin saanut sellasen raivarin, että kellään ei olisi ollut kivaa pitkään aikaan.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 03:19"]
[/quote]
No ei mielestäni. Ja maksan tosiaan lasten kuluista puolet sekä kokonaan omat kuluni sekä miehen vastikkeen kokonaan huomattavasti pienemmästä tulotasostani riippumatta (omat säästöni ovat tässä menneet kokonaan hoitovapaan vuoksi, kun samaan aikaan mies on ostellut lisää osakkeita parilla kymmenellä tuhannella). Miehellä on sijoituksissa melkein 200 000 kiinni, mutta emme voi edes päivittää asuntoa kaksiosta esim. kolmioon, sillä mies kokee, että rahat poikivat paremmin osakkeissa. Joten sitten asutaan ahtaammin kuin voitaisiin. Ja mä voisin hyvin itse ottaa lainaa isomman asunnon ostoa varten, kun menen takaisin töihin, mutta ei mies suostu siihenkään, sillä hän haluaa, että asunto on 100% hänen. Olemme naimisissakin, mutta siltikin rahat ovat meillä tarkasti erillään.
[/quote]
Oletko tosissasi? Anteeksi vain, mutta kuinka tyhmä oikein olet? Etkö nyt saa pidettyä puoliasi ollenkaan? En voi käsittää tällaisia tossuja. Ei pahalla.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 03:03"]
Mikä marketti edes Porvoossa on auki keskellä yötä? Vai kestikö sulta näin kauan kävellä kotiin?
[/quote]
Miksi oletat että aloittaja saapui vasta nyt kotiin?
[/quote]
Eihän tuo mies perheelle mitään rahaa tuota vaan vain ja ainoastaan itselleen. Itsekäs paskiainen se on.
Ap, jos olisit yh, saisit huomattavasti enemmän rahaa js enemmän kunnioitusta (kun tuollainen ankeuttaja ei kuuluisi enää elämääsi). Olosi muuttuisi siis paljon paremmaksi. En käsitä, miten voi olla tällaisia ihmisiä (tarkoitan sekä aloittajaa että miestä), jotka kohtelevat läheisiään noin ja jotka alistuvat huonoon kohteluun.
Jauhatte rahasta, vaikka aloittajan ongelma on mies. Mies, joka tekee kaiken vaikeaksi. Olis lappanu ne kamat kaappiin, hypänny takas autoon ja hakenu eukon ja penskansa. Miten yksinkertaista.
Mies ei ole reilu, mutta vastuutonta heti ehdottaa eroakaan. Haukutte kumminkin taas yksinhuoltajat ja uisperheelliset.
Karmea mies ja sinulta on todella kertakaikkisen typerää roikkua avioliitossa tuollaisen sian kanssa. Ainoa hyvä juttu on, että olet naimisissa etkä avoliitossa, jolloin voit ehkä saadakin jotain erossa. Tai ihan sama vaikka et saisi mitään, elämänlaatusi kohenee 100% eron jälkeen. Pane eropaperit vetämään saman tien, tuo mies ei muutu. Itsenäisty, nainen!
Olisin ihan raivoissani tuosta tempusta. En myöskään sietäisi tollasta rahankäyttöä. Miten edes pystyt kotihoidontuesta maksamaan miehen vastikkeen ja puolet kaikesta sekä omat menot. Säästöt menneet silti köyhää. Lähde äkkiä!
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 05:30"]Jauhatte rahasta, vaikka aloittajan ongelma on mies. Mies, joka tekee kaiken vaikeaksi. Olis lappanu ne kamat kaappiin, hypänny takas autoon ja hakenu eukon ja penskansa. Miten yksinkertaista.
[/quote]
Jos olisi kunnon mies, olisi odottanut.
Kunnon mies ei myöskään laita kotihoidon tuella elävää vaimoaan maksamaan kaikkea ja asumaan ahtaasti. Samalla itse säästää
Olet katsonut perheesi kanssa asiaksesi muuttaa paikkakunnalle, jossa ei ole julkista liikennettä, jolla voisit mennä kaupasta kotiin. Tätä mallia jo Matti Vanhanen ajoi pääministerikautenaan ja Juha Sipilä tuntuu peesaavan. Onneksi olkoon teille. Hankala arkihan se mukavin arki on.
Selvisikö itse asia, eli oliko teiltä laskutettu 20 e liikaa vai ei?
Mielestäni olette molemmat uusavuttomia ja lapsellisia. Toivottavasti lapsenne pärjäävät teidän kanssanne seuraavat vajaat 20 vuotta.
Helsingissä paistoi ip aurinko ja vaikka vähän tuulikin, oli lämmin, joten täällä 5 km lastenvaunujen kanssa ja mahd. 20 e rikkaampana olisi mennyt helposti ja hyvällä mielellä.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 06:25"]Olet katsonut perheesi kanssa asiaksesi muuttaa paikkakunnalle, jossa ei ole julkista liikennettä, jolla voisit mennä kaupasta kotiin. Tätä mallia jo Matti Vanhanen ajoi pääministerikautenaan ja Juha Sipilä tuntuu peesaavan. Onneksi olkoon teille. Hankala arkihan se mukavin arki on.
Selvisikö itse asia, eli oliko teiltä laskutettu 20 e liikaa vai ei?
Mielestäni olette molemmat uusavuttomia ja lapsellisia. Toivottavasti lapsenne pärjäävät teidän kanssanne seuraavat vajaat 20 vuotta.
Helsingissä paistoi ip aurinko ja vaikka vähän tuulikin, oli lämmin, joten täällä 5 km lastenvaunujen kanssa ja mahd. 20 e rikkaampana olisi mennyt helposti ja hyvällä mielellä.
[/quote]
Et olisi suuttumusta ellei mies olisi odottanut 10 minuuttia? Ihan ok jättää etsimään uusi kyyti? Mies tai kuka tahansa, jonka kanssa Yhdessä käyty kaupassa
Ap, et enää maksa vastiketta. Perustelut: et halua edes asua ko asunnossa ja menojen jako muutenkin kusee. Osallistut taas, jos saatte molemmat asiat kuntoon. Jos miehesinheittää sinut pihalle, eiköhän se ollut sit siinä.
Ja sille, jonka mies ei odota: ulkoile pääasiassa yksin ja jos olette yhdessä ja mies juoksuttaa, älä juokse vaan vaihda suuntaa. Tunnelma joka tapauksessa pilalla. Kävelköön yksin, kun niin haluaa.
Miksi sä maksat miehen vastikken? Itselleen se vaan kerää omaisuutta, ja sä saat pienitä tuloistas toimia maksunaisena. Nyt äkkiä haneen, ap!
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 06:38"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 06:25"]Olet katsonut perheesi kanssa asiaksesi muuttaa paikkakunnalle, jossa ei ole julkista liikennettä, jolla voisit mennä kaupasta kotiin. Tätä mallia jo Matti Vanhanen ajoi pääministerikautenaan ja Juha Sipilä tuntuu peesaavan. Onneksi olkoon teille. Hankala arkihan se mukavin arki on. Selvisikö itse asia, eli oliko teiltä laskutettu 20 e liikaa vai ei? Mielestäni olette molemmat uusavuttomia ja lapsellisia. Toivottavasti lapsenne pärjäävät teidän kanssanne seuraavat vajaat 20 vuotta. Helsingissä paistoi ip aurinko ja vaikka vähän tuulikin, oli lämmin, joten täällä 5 km lastenvaunujen kanssa ja mahd. 20 e rikkaampana olisi mennyt helposti ja hyvällä mielellä. [/quote] Et olisi suuttumusta ellei mies olisi odottanut 10 minuuttia? Ihan ok jättää etsimään uusi kyyti? Mies tai kuka tahansa, jonka kanssa Yhdessä käyty kaupassa
[/quote]
En ymmärtänyt vastaustasi, sori.
Jos olisin saanut sen 20 e korvausta väärästä laskutuksesta ja ollut ap:n tilanteessa, olisin käyttänyt sen menemällä taksilla kotiin. En olisi tehnyt tästä riidanaihetta tai valtakysymystä. En osaa oikein perustella miksi en, ehkä siksi että elämäntapamme on niin erilainen kuin ap:n kuvailema, joten minun on vaikea eläytyä ap:n tilanteeseen.
Olen edelleen sitä mieltä, että molemmat osapuolet ovat "idiootteja": nainen marttyyrina, mies kiivailijana. Nyt heidän kodissaan varmaan muristaan ja kivahdetaan, tai pidetään mykkäkoulua pitkään ja hartaasti. Toivottavasti se on sen kaksIkymppisen arvoista.
Mikä marketti edes Porvoossa on auki keskellä yötä? Vai kestikö sulta näin kauan kävellä kotiin?