Mies jätti mut ja vauvan ostoskeskukseen
Huomasin marketista tulon jälkeen, että kuitissa oli mahdollisesti parin kympin heitto ja pyysin, että voisimme mennä kysymään asiasta liikkeen infoon. Mies vastusteli ja lähti kuitenkin esikoisen kanssa autolle sekä jätti minut palloilemaan siihen. Menin sitten marketin infoon kysymään asiaa ja oli ehkä mennyt noin kymmenen minuuttia, niin mies soittaa, että lähtivät jo autolla kotiin, kun hän ei jaksa odottaa ja ruoat lämpenee. Jäätiin sitten vauvan kanssa ostoskeskukseen ja mies lupasi tulla vähän ajan päästä hakemaan meidät, mutta voisimme lähteä kävelemään silti kotiin päin rattaiden kanssa (noin viiden kilometrin päähän).
Kun olin ehkä puolimatkassa, mies lupasi vielä tulla hakemaan, mutta soitin hetken päästä uudelleen, jolloin mies sanoi, että ei jaksakaan tulla enää hakemaan, joten kävelimme sitten kotiin. Sinänsä vauvalla ei ollut vaunulenkkiä varten sopivat varusteet, eikä itsellänikään. Tarkoitus oli ollut käydä autolla ostoksilla. Jotenkin kiehutti tunteitani moinen juttu. Mielestäni mieheni on itsekäs ja lyhytjännitteinen kusipää, mutta ylireagoinko vain?
Kommentit (129)
Yleensä koen trollien huutelun täysin hyödyttömänä mutta tämä tarina on niin rasittava että on pakko olla. Sellainen ressu joka oikeasti sallii kaiken tämän muun ei tosiaankaan enää kysele jostain 'pienestä' ostoskeskukseen jättämisestä.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 02:46"]Mies tekee pienemmässä mittakaavassa samaa, jos olemme esim. jossain kävelyllä tai ostoksilla. Mun pitäisi siis juosta koko ajan miehen perässä tai muuten hän on hetken päästä monen kymmenen metrin päässä. Jos vaikka korjaan lapsen vaatetusta hieman tai kaivan taskusta kännykän, mies ei mitenkään voi edes hetkeksi pysähtyä odottamaan, vaan hän paahtaa menemään omaa vauhtiaan ja olettaa, että juoksen hänet sitten kiinni (vaikka työntäisin vaunujakin). Kun yritän huutaa häntä pysähtymään, niin yleensä hän ei kuule tai kuuntele tai jos kuulee, niin jatkaa silti kävelyään. Miksi hän käyttäytyy noin? Kun olen suoraan kysynyt, niin hän sanoo, että ei jaksa odotella ja että ei edes haluaisi liikkua minun kanssani missään, kun olen niin hankala ja vain hidaste hänelle. Yleensä tuolloin hän alkaa jäkättää minulle, että ei halua enää lähteä kanssani mihinkään, kun minusta on vain harmia. :(
[/quote]
Ihan kuin mun mies. Tekee tätä myös lasten kanssa. Kerran on meidän lapsen saanut eksymäänkin näin. Lapsella aukesi kenkä ja pyysi isää että odottaa kun hän sitoo äkkiä nauhan. Isä ei odottanut ja oli ehtinyt mennä liikennevaloista joihin lapsi jäi odottamaan sotten. Sen jälkeen oli mies ehtinyt jo niin kauas, että lapsi ei enää nähnyt häntä. Oli helvetin kiva saada sit soitto joltain tuntemattomalta naiselta, että "sun lapsi itkee täällä kadun laidassa". Onneksi mulla ei oo tässä kaupungissa kaimoja niin oli kaivanut mun numeron fonectasta esille. Sovittiin, että menevät viereiseen kauppaan sisälle ootteleen, koska satoi ja kävin sit hakemassa lapsen kotiin. Miehelle en sanonut mitään vaan annoin paniikissa etsiä lasta ympäri kaupunkia. Tuli monen tunnin jälkeen soitto, et lapsi katosi. Sitten kerroin, että joo mä tiedän.
[/quote]
Mitä helvettiä teet noin paskan miehen kanssa? Sydäntä kylmää kaikki mahdolliset asiat mitkä voi sattua tuolla tavalla.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:49"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:45"]
Tää tarina oli täällä jo alkuvuodesta....
[/quote]
Onhan siinä se pieni mahdollisuus, ettei ole tarina vaan mies tekee k-päisiä temppujaan jatkuvasti. Nämä naiset eivät voi kertoa asiasta läheisilleen, en ainakaan itse osannut ennen kuin erosin. Nykyään on netti ja keskustelupalstat, jonne voi avautua nimettömästi ja saada tukea sille orastavalle oivallukselle, että on epäterveessä suhteessa, josta on syytä hankkiutua eroon. Nämä miehet yleensä aika tehokkaasti heikentävät naisten ystävyyssuhteita ja saavat muutenkin vieritettyä syytä 'uhrin' suuntaan ja ikään kuin antavat ymmärtää, että tilanne on jotenkin normaali ja se paranisi kyllä, jos nainen olisi parempi vaimo.
[/quote]
Miesvihan lietsontaahan koko palsta on täynnä. Sinä hyväksyt sen?
[/quote]
Mä luulin, että tässä oli kyse yhden täydellisen kusipään (=ap:n mies) tuomitsemisesta.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:21"]Musta tuo on todella epäkunnioittavaa käytöstä. Tulee mieleen eksäni joka laittoi mut ja parikuisen vauvan kävelemään -16 talvipakkasella 14 km kotiin vaunujen kanssa.
[/quote] Hyvä, että on ex.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:58"]Idiootti. Te itse parjasitte, etten ole vielä muuttanut kotoa pois tai joutunut maksamaan mitään itse, niin vastasin takaisin kertomalla asian oikean laidan. :)
[/quote]
Et vieläkään tajunnut.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:51"]
Asun yksiössä, opiskelen, maksan itse vuokrani ja niin edelleen. Tiedän kyllä millaista on elää heikoilla tuloilla. Vituttaa vaan naisten tapa ruikuttaa rahasta ja tehdä päätöksiä sen perusteella. Kyllä tässä elämässä on muustakin kyse kuin rahasta, mutta sitä ei vaan kaikki tajua, mikä on sääli.
[/quote]
Ehkä sitten kun asut jonkun kanssa ja lapsia on syntynyt, ymmärrät että vituttaa maksaa itse kaikki eikä miehen tarvitse osallistua kuluihin. Sinkkuopiskelijana on helppo huudella, kun suurin menoerä on ruoka ja vaatteet vain itselleen.
"Voi hellanlettas sentään. Ylireagoit. Ittepähän et menny.
[/quote]
Ajattelin siis, että oli molempien etu tarkistaa se kuitti, jossa oli veloitettu tavara väärin. Mulla on vain kotihoidontuki, joten mun on pakko olla tarkka rahasta, kun kuitenkin kulut laitetaan puoliksi miehen kanssa. Mies tienaa about 6000 /kk ja mä noin 570 /kk, joten hänelle se pari kymppiä oli yhdentekevää - silti hän olisi siitä puolet multa veloittanut, ellen olisi korjannut asiaa."
Voi elämän kevät, mihin kaikkeen te nuoret äidit suostutte. Te poljette perheen tasa-arvoa, niin että maa tömisee, jonka esivanhempanne on teille luonee. Mitä ihmeen nyssyköitä tämän päivän isät ovat, kun ovat perheen vapaamatkustajia ja elävät naisen tuloilla. Ennen sentää oli miehelle kunnia-asia huolehtia perheestään, ainakin lapsistaan.
Turhaan valitat ap. tuloista, sillä lain mukaan, myös isä on lapsen elatusvelvollinen ja velvollinen maksamaan puolet kuluista.
Kotihoidontuki maksetaan kotiin kotiin jäävälle vanhemmalle, joka kattaa puolet hoitokuluista ja toisen puolen maksaa työssäkäyvä vanhempi + puoliksi lapsesta aiheutuneet kulut esim. ruoka, vaatteet, asuminen jne.
On todella järjenvastaista ja hyväksikäytetty, jos maksat kaikista kuluista puolet pelkällä kotihoidontuesta ja mies on perheesi vapaamatkusta, eikä osallistu lapsenhoidon kustannuksiin.
"Et ylireagoinut. Etenkin jos vastavaa ilmassa jo aiemminkin. Onko siitä miehestäsi sitten oikeasti johonkin? Muuhunkin kuin tuottamaan perheellenne rahaa? [/quote]
No ei mielestäni. Ja maksan tosiaan lasten kuluista puolet sekä kokonaan omat kuluni sekä miehen vastikkeen kokonaan huomattavasti pienemmästä tulotasostani riippumatta (omat säästöni ovat tässä menneet kokonaan hoitovapaan vuoksi, kun samaan aikaan mies on ostellut lisää osakkeita parilla kymmenellä tuhannella). Miehellä on sijoituksissa melkein 200 000 kiinni, mutta emme voi edes päivittää asuntoa kaksiosta esim. kolmioon, sillä mies kokee, että rahat poikivat paremmin osakkeissa. Joten sitten asutaan ahtaammin kuin voitaisiin. Ja mä voisin hyvin itse ottaa lainaa isomman asunnon ostoa varten, kun menen takaisin töihin, mutta ei mies suostu siihenkään, sillä hän haluaa, että asunto on 100% hänen. Olemme naimisissakin, mutta siltikin rahat ovat meillä tarkasti erillään. [/quote] En yleensä kiroile, mutta mitä vittua nyt?! Lue nyt itsekin ajatuksella tuo tekstisi. MIKSI olet halunnut tuohon??"
Olen samaa mieltä ja ärräpäitä kuuluu täälläkin. Miten joku voi suostua tuollaiseen??
Mies on täysin vapaamatkustaja, koska ap. tulot, ovat vain kotihoidontuki, eikä mies lainkaan maksa omaa osuuttaan lastenhoidosta, eikä sitä huomioida millään lailla perheen kuluissa eli ap. kontalle jää kokonaisuudessaan hänen ansiomenetyksensä, sekä eläkekertymät, kun hän on perhevapaalla, kun ap. ansiomenetys pitäisi jakaa puoliksi, molempien vanhempien kesken. Onhan lapsetkin yhteiset.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:51"]
Asun yksiössä, opiskelen, maksan itse vuokrani ja niin edelleen. Tiedän kyllä millaista on elää heikoilla tuloilla. Vituttaa vaan naisten tapa ruikuttaa rahasta ja tehdä päätöksiä sen perusteella. Kyllä tässä elämässä on muustakin kyse kuin rahasta, mutta sitä ei vaan kaikki tajua, mikä on sääli.
[/quote]
Ja sinua ei vituttaisi elättää jotain itseäsi rikkaampaa siinä samalla? No ei varmaan ap:tä myöskään, koska tekee niin. Olette varmaan siskokset.
[/quote]
Kyllä vituttaisi, mutta enpä olisi koskaan valinnut miestäni rahan perusteella. Enkä myöskään katsellut tuommoista toimintaa tippaakaan. Kuten jo sanoin mies tekee väärin, mutta niin tekee lähtökohtaisesti myös tämä nainen.