Minkälainen ihminen on mielestäsi lokki
Kommentit (27)
Se yrittäjä akka, joka maksattaa mielellään ruokia toisilla, samoin pyrkii hyötymään ilmaisista työpalveluista itselle. Nuuka, ahne ja yksinkertainen.
Mä aloitan:
Mielestäni lokkeilua ei ole esim. työttömyys eikä edes lievät sosiaalitukien pummailut. .
Lokkeilua ei ole myöskään se, että ottaa taloudellista apua joko rahana tai tavarana, jos sen tarjoaja on täysijärkinen ja itse hsluaa tarjota tai suttaa. esim. jotkut voi pitää jopa isovanhemmilta saatuja apuja lokkeiluna, mikä hassua. .
Pientä lokkeilua mihin en itse ole syyllistynyt koska pidän lokkeiluna on mm:
Se että ei osta tai tarjoa vastavuoroisesti kenellekään ikinä mitään, vaikka toimen on tarjonnut joskus. Jos menee kylään vaikka mökille ei veisi mitään. Tuossa on eroa tietenkin onko sukulaiset vai muut kyseessä. Vastavuoroisuus tärkeämpää silloin kun ei olla muuta kun ystäviä tai tuttavia.
Esim kantsii muistaa että ehkä se iäkäs isovanhempia ei odota vastavuoroisuutta ihan samalla tavalla esim. voi llla ihan fine jollekin järjestää sina joulut. Näistä kun kuullut huhuja joskus että muut loukkaantuneet muiden puolesta
Yrittää ostaa aina halvinta esim. lahjaksi vaikka ei olisi taloudellista pakkoa toimia niin.
Kerjää ja kinuaa rahaa, vaikka itsellään yllin kyllin.(nyt en tarkoita kerjäämisellä sitä, että ei ole säästänyt ja tulee eteen mahdottomia laskuja joita ei voi mitenkään maksaa eli ei shoppailu laskuja . Näihin avun pyytäminen ei ole lokkeilua.
Pientä lokkeilua on että ei ota osaa omiin elinkuluihin summalla joka kohtuullinen vaikka voisi. .
Hassuin mielipide mihin olen törmännyt on, että työttömyys on lokkeilua.No ehkä jos ei ole päivääkään ollut töissä elämänsä aikana voi olla näin.
Siipeilee ruuissa, kyydeissä, palveluissa. Pyytää muilta monenlaista apua. Perustaa oman elämän toisten avun varaan.
Somestarat jotka kerjäävät yhteistyökamaa yrityksiltä tyyliin mistä löytyisi sitä/tätä, olen ajatellut hankkia sen ja sen
Kaikki demarisaatanat ja sitä p a s k a s a k k i a äänestävät.
Tulee aina Apulannan biisi mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vau, oletpa sivistynyt.
Sellainen joka tuo vähemmän kuin osuutensa, mutta haluaa yli osuutensa hyötyä.
Jotka vinkkailee ja olettavat että toinen on ajatuksen lukija, ne jotka valehtelevat esim tuutko auttaa ihan 2 tunnin juttu mutta osoittautuu monen tunnin urakaksi.
Lokki on sellainen, joka miettii, miten voisi hyötyä toisen omaisuudesta (rahoista, ruuasta, lomapaikasta, tarjoiluista tai mistä vaan). Tämä ei tarkoita tavanomaisesta vieraanvaraisuudesta nauttimista, vaan sitä, että suunnitelmallisesti pyritään tilanteeseen, jossa pääsee hyötymään toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau, oletpa sivistynyt.
Niin olen, koska olen realisti ja niin vittuuntunut hätistelemään tuota p a s k a s a k k i a pois lompakoltani ja taskuiltani.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka tuo vähemmän kuin osuutensa, mutta haluaa yli osuutensa hyötyä.
Suomessa tunnetaan nämä nimellä demarit.
Varas. Vie muilta ruuat vaikka kädestä. Jos nainen on lokki, se elättää miehellä itsensä laittamatta tikkua ristiin itse. Esim. Helena Koivua on sanottu tällaiseksi.
Sellainen, joka on ystävän luona kylässä, koska itse karkaa ulkomailta kuumuutta pakoon. Sanoo, että tulee ystävää katsomaan ja samalla kantaa matkalaukun sisään. Tämä kestää usein viikkoja.
Ystävä ei kehtaa sanoa, että ole lyhyemmän aikaa, vaikka vain neljä päivää.
Muut ystävät tai sukulaiset eivät majoita häntä, koska on melko rasittava henkilö.
Tämä mies ei tajua vissiin vihjailuja.
Sanna Marin, Li Anderson ja Anna Kontula
Lintu joka vie sapuskat kaupasta ja pummaa tupakat naapurista ja hyväksikäyttää ihmistä, joka ei ole järjissään ja edunvalvonnan alainenkin. Sellainen peruslokki vaan pyytelee uskaltaako pummata. Kuten minä jalostuneempi yksilö