Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen vähättelevä käytös

Vierailija
12.04.2026 |

Olen ollut pitkään naimisissa miehen kanssa, joka aluksi vaikutti erilaiselta tai sitten itse olin laput silmillä hänen suhteensa. Mitä vanhemmaksi tulen, huomaan tiettyjä seikkoja hänessä, mitkä tekevät minut erittäin surulliseksi. Esimerkkejä tässä: hän ei koskaan kysy minulta mitään (esim.päivästäni tai mitä ajattelen);  hän arvostelee tekemisiäni jatkuvasti; hän on peitellysti iloinen, kun olen surullinen; hän kilpailee kaikessa kanssani; hän haluaa olla aina minua parempi joka asiassa. 

Olen itse monesti ollut kaltoin kohdeltu elämässäni ja itsetuntoni on ollut äärimmäisen huono. Olen joutunut selviämään yksin monista vaikeuksista. Nyt vanhemmiten olen pikkuhiljaa alkanut arvostamaan itseäni ja näkemään kuvion tässä suhteessa. Tiedän, että en pysty miestäni muuttamaan, mutta toivoisin häneltä empatiaa ja inhimillisyyttä. Mitä mieltä olette, tulenko niitä ikinä saamaan? 

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette olleet jo pitkään naimisissa, eikä mies ole koskaan ollut kiinnostunut sinusta tai asioistasi ja saat lisäksi koko ajan arvostelua, niin en usko että tulet saamaan häneltä koskaan toivomaasi empatiaa. Mikäli haluat muutosta eroa.

Vierailija
2/30 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen ei tule koskaan muuttumaan. Narsisti ei voi parantua koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olette olleet jo pitkään naimisissa, eikä mies ole koskaan ollut kiinnostunut sinusta tai asioistasi ja saat lisäksi koko ajan arvostelua, niin en usko että tulet saamaan häneltä koskaan toivomaasi empatiaa. Mikäli haluat muutosta eroa.

Joskus suhteemme alkupuolella hän oli erilainen. Ap

Vierailija
4/30 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänen käytös narsismia minua kohtaan?  Ap

Vierailija
5/30 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus suhteemme alkupuolella hän oli erilainen. Ap

Noin narsisti saa uhrin koukkuun. Opiskele asiaa niin tulet huomaamaan mihin ansaan olet langennut.

Vierailija
6/30 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa joskus kiva kuulla sen vastapuolenkin mielipiteet eikä aina näitä naisten ulinoita ja haukkumisia joista on uskottavuus mennyt jo kauan sitten. N 66v.

Vierailija
7/30 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oispa joskus kiva kuulla sen vastapuolenkin mielipiteet eikä aina näitä naisten ulinoita ja haukkumisia joista on uskottavuus mennyt jo kauan sitten. N 66v.

Terveisin narsisti mies

Vierailija
8/30 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko näppisvirhe, piti kaiketi tekstin sanavalinnoista päätellen olla Pena 66v?

Vierailija
9/30 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ammoin tutkittu ongelma "The Angry Woman Syndrome" - https://jamanetwork.com/journals/jamapsychiatry/article-abstract/490382

Vierailija
10/30 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se muuty. Se on autisti.

Vierailija
11/30 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota puheeksi miehen kanssa, mitä toivoisit häneltä. Hän voi muuttaa käytöstään heti, ei ensi viikolla tai ensi kuussa. Itse en jäisi suhteeseen, jossa toisen käytös vahingoittaa minua jatkuvasti. Jos mies ei ymmärrä, mistä puhut, halua kuunnella tai käytös ei lupauksesta huolimatta muutu tai muuttuu vain hetkeksi kerrallaan, lähtisin lätkimään. Hän ei kunnioita sinua. 

Vierailija
12/30 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hänen käytös narsismia minua kohtaan?  Ap

Kehityksessään jälkeenjäänyt se on.

Vierailija
13/30 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pick me auntie. Nyt on sekin nähty. 

Vierailija
14/30 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Palsta-Pertti

Vierailija
15/30 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun et ole hyvinvoiva saati onnellinen, niin lähde. Kevät ja uuden alku. 💪🏻🌿

Vierailija
16/30 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tuhlata ainoaa elämäänsä huonossa suhteessa.

Vierailija
17/30 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi halust käyttää elämäsi ihmisen, joka loukkaa sinua jatkuvasti, kanssa? Kukaan meistä ei tarvitse yhtäkään sellaista elämäänsä. 

Vierailija
18/30 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä et usko? Sitäkö, että tuollaisia miehiä on oikeasti olemassa? Ehkä ei usko romanttisen vanha piika, joka ei ole eläessään ollut parisuhteessa miehen kanssa tai sitten kaikelta epämiellyttävältä silmänsä sulkeva rouva, jonka puoliso on täydellinen tohvelisankari.

Vai etkö usko sitä, että moni nainen elää tuollaisessa parisuhteessa?

Vierailija
19/30 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan täällä miestenkin, vastapuolen mielipiteitä. Ihan tuoreitakin, esim.

"Vaimoni on lihonnut, miten tuon asian esiin" "Miksei kilttimies kelpaa?" "Vaimoni valittaa juomisestani, onko se muka paha asia?"

Vierailija
20/30 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä saa toivoa. Harvemmin toiveet toteutuvat.

Tässä tulee yksi hyvä neuvo: älä tee ainakaan sitä virhettä, että tekisit lapsia tuon miehen kanssa. Jos niin on jo käynyt, tulet huomaamaan, että lapsesi suhtautuvat sinuun aivan samalla tavalla eikä kukaan perheessäsi arvosta ja kunnioita sinua vaan polkee yhä pahemmin jalkoihinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä