Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maailman helpoin ja yksinkertaisin kysymys: "Uskotko Luoja Jumalaan?"

Vierailija
26.05.2015 |

Vai et? Uskotko sen sijaan sattumaan?  Vastaukseksi on joko kyllä tai ei, perustella saa jos haluaa. Helppoa?! Lisäksi voi peukutella! 

Kommentit (143)

Vierailija
101/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskon. Enemmän voin menettää, josen uskoisi ;)

Vierailija
102/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuma on vähän huono sanavalinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

Vierailija
104/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tietenkään.

Vierailija
105/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko minäkään.

Vierailija
106/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin uskoa. Ja tuntea sen turvallisuuden ja yhteisöllisen huolenpidon ympäröivän minua. Mutta en vaan osaa, olen liian epäileväinen. Eikä minulla ole rohkeutta mennä mihinkään tilaisuuksiin yksin.

Vierailija
107/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Enkä halua uskoa

Vierailija
108/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 01:35"]

Sattuma on vähän huono sanavalinta.

[/quote]

Näin on. Syy ja seuraus olisi parempi.

Eli, Uskotko Luoja Jumalaan vai syyhyn ja seuraukseen?

Vierailija
109/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sattuma olisi "vastakohta" jumalaan uskomiselle? Ja vastaus kysymykseesi; en usko. Tematiikka jumalasta ja sattumasta edellyttäisi sen, että maailmankaikkeudella ja ihmisen tietoudella itsestään olisi jokin suurempi tarkoitus, enkä usko siihenkään.

Koko maailmankaikkeuden synty, evoluutio ja biologia ovat ihmeellisiä, fantastisia asioita, joista voi esittää kysymyksiä "kuinka ja miten", ja tottakai myös "miksi", mutta "miksi" -kysymykset ovat yksilön subjektiivisia näkemyksiä joista ihmiskunta ei tule pääsemään perille koskaan, lopputulos on ns. ikuista väittelyä. Se on minusta kuitenkin ihan fine, ilman sellaisten asioiden päässään pyörittelyä ihminen ei olisi ihminen. Jumala-ratkaisuun päätyminen on mielestäni liian helppo, sellainen lopputulos estää ajatusten svällisemmän kehityksen. Tiede taas antaa lohdullisesti aina ja ikuisesti uusia ajatuksia, uusia näkemyksiä maailmasta.

Vierailija
110/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. :) Jumala on Totta!

t. Onnellinen ihminen

Vierailija
111/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten moni kuitenkin uskoo, tai ei ainakaan vastusta. Toki moni on uskomattakin. Odotin kuitenkin että vastareaktio olisi ollut rajumpi. Näin ei kuitenkaan käynyt.

Ap.

Vierailija
112/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee todistus, että Jumala ei ole kaikkivoipa.

Pystyykö Jumala luomaan niin tulisen hodarin, ettei itse pysty sitä syömään?

Vierailija
113/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 01:53"]

[/quote]

Jos on kyse kaikkivaltiaasta Jumalasta, niin itse kysymyksesi on ristiriidassa itsessään kanssa, eli käytännössä mahdotomuus. Kysymys: "Voiko kaikkiavaltiatias Jumala luoda kiven, jota ei itse jaksa nostaa?" on loogisesti mahdoton. Virhe on kysymyksessä, ei Jumalassa.

Vierailija
114/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskin, jotkut väittää, että jos Jumalaan ei usko niin joutuu helvettiin, tai että syntiset joutuu helvettiin ja siellä odottaa ikuinen, tulikiven katkuinen BDSM-luola ilman sitä nautintoa. Mietin vaan, että siinä Jumala tuomitsee ihmisen ääreellisistä rikoksista äärettömään rangaistukseen. Vaikuttaa hiukan kusipäiseltä toiminnalta.

Vierailija
115/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kohtalooon.

Vierailija
116/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 01:59"]

[/quote]

Jos on kyse kaikkivaltiaasta Jumalasta, niin itse kysymyksesi on ristiriidassa itsessään kanssa, eli käytännössä mahdotomuus. Kysymys: "Voiko kaikkiavaltiatias Jumala luoda kiven, jota ei itse jaksa nostaa?" on loogisesti mahdoton. Virhe on kysymyksessä, ei Jumalassa.

[/quote]

Eipäs, vaan kysymys osoittaa, ettei mikään voi olla kaikkivoipa, koska se aiheuttaisi kysymyksen kaltaisia paradokseja.

Vierailija
117/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 02:06"]

Uskon kohtalooon.

[/quote]

Sama homma, se on jokaiselle määrätty synnyinhetkellä. Riippuu tähtien asennosta. Siksi en uskalla mennä ennustajallekaan kortteja katsomaan.

Vierailija
118/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, jos elämä voisi syntyä sattumalta se olisi toistettu jo aikapäiviä sitten. Jokainen täysipäinen ymmärtää että evoluutio yksisoluisesta ihmiseksi on mahdotonta.

Haluan lisäksi huomauttaa että elämän "sattumalta syntymiseen" uskovat ovat myös uskovaisia koska elämän syntymistä ei ole pystytty edelleenkään toistamaan.

Vierailija
119/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 01:59"]

[/quote]

[/quote]

Juuri näin!

Vierailija
120/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 02:04"]

Myöskin, jotkut väittää, että jos Jumalaan ei usko niin joutuu helvettiin, tai että syntiset joutuu helvettiin ja siellä odottaa ikuinen, tulikiven katkuinen BDSM-luola ilman sitä nautintoa. Mietin vaan, että siinä Jumala tuomitsee ihmisen ääreellisistä rikoksista äärettömään rangaistukseen. Vaikuttaa hiukan kusipäiseltä toiminnalta.

[/quote]

Ihminen haluaa tuntea itsensä erityiseksi, tuntea että elämällä on jokin tarkoitus. Kuolemanpelko on sisäänrakennettu jo syntymässä, ja vielä enemmän kauhua aiheuttaa ihmiselon lyhyys. Sen takia tuonpuoleiseen uskotaan, ja sen takia paniikinomaista Jumalaan uskomista lietsotaan käännytyksellä, joka aiheuttaa keisarin uudet vaatteet -ilmiön. "Usko tai joudut helvettiin!" Sitten rukoillaankin laumoissa pelastusta, ihan vain siksi kun muutkin. Siihen päälle vielä ihmiset, jotka haluavat hyötyä noista laumoista saadakseen rahaa, valtaa ja kunniaa; soppa on valmis. Uskovaisen ajatusmaailma ei kestä rationaalista jäsentelyä ja tutkimista, mikä jo yksinään tekee jumaluusteoriasta invalidin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme