96 hakemusta hakemaani työpaikkaan. Saanko itkeä?
"Valitettavasti ei valintamme tällä kertaa osunut sinuun."
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Kerran hain muutaman kuukauden mittaiseen paikkaan, hakijoita oli 150. Kerran hain työpaikkaa, jossa työtunteja oli lauantaisin neljä, eli neljä työtuntia koko viikossa. Siihenkin oli 13 hakijaa. Kumpaankin minulla oli alan koulutus ja hyvä työkokemus, mutta ei riittänyt.
Olit ylipätevä. Ei ne ota liian päteviä pätkätöihin, kun siitä tulee omia ongelmia.
Jep, ihan normaalia nykyään. Ja huutava työvoimapula mukamas
Oikeastihan tuohon on hakenut vain hyvin harva, jos kukaan. Koska kaikki on suhteellista.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja silti EK:n Jyri Häkämies haluaisi duunareilta pois sunnuntailisät. Sunnuntai on kuulemma 24/7-yhteiskunnassa jo ihan normipäivä, suorastaan seitsemäs arkipäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siellä itkee 94 muutakin, eiku eteenpäin, vielä tulee sinunkin aikasi!
95. Ojalan laskuopin mukaan.
Laskepa uudelleen. Vähennät 96:sta valituksi tulleen ja tämän ketjun aloittajan, montako jää jäljelle?
Nyt ilmoittaudut te-työnhakukurssille. Opettelet kivoja leikkejä ja kirjoittamaan joulupukille.
Naisilla voisi auttaa rekrytointitilanteessa, jos vilauttelisi hieman rintavarustusta ...
Vierailija kirjoitti:
Kasarilla oli tämäkin asia paremmin: saatoit kävellä firmaan sisään ja saada töitä ihan tuosta noin vain.
Pohjois-Suomessa tuota tilannetta ei ollut koskaan, vain pääkaupunkiseudulla, jossa taas oli asuntopula. Oli kyllä hurjaa, kun jokaiseen hakemaani paikkaan olisin päässyt, kotiseudulla en päässyt edes haastatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla voisi auttaa rekrytointitilanteessa, jos vilauttelisi hieman rintavarustusta ...
Ei ole mulla ainakaan auttanut. Olen hillitty virkahenkilö, jolla vaan sattuu olemaan isot rinnat.
Vierailija kirjoitti:
Joo, siitähän se hetero naishaastattelija innostuu.
Vierailija kirjoitti:
Tätä se on Suomessa. Ja Kokoomus ja EK huutavat "työvoimapulaa".
Rehellisyyden nimissä myös hallituspuolueet huutavat "osaajapulaa".
Tässäkin haussa 80 hakijaa vaan oli näiden mielestä oletettavasti niin surkeita tapauksia, että heistä ei ole "osaajiksi"...
Ihan normaalia. Oman alani töitä hakee aina vähintään 200 ihmistä, joten jo pelkkä työhaastatteluun pääseminen on melkoinen lottovoitto.
Olen kyllästynyt työttömyyteen, joten olen hakenut töitä myös oman alani ulkopuolelta, sillä oikeastaan työ kuin työ kelpaisi. Huvittavaa on se, että hain töihin myös Postille, joka julkisesti valittaa suureen ääneen työvoimapulaa, enkä saanut edes kutsua työhaastatteluun. Että se siitä työvoimapulasta.
Tiedättekö, mitä? Nämä Fundiezin maapähkinätäytteiset suklaapatukat ovat todella maistuvaisia. 1 €/195 g pussi. Tokmannilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siellä itkee 94 muutakin, eiku eteenpäin, vielä tulee sinunkin aikasi!
95. Ojalan laskuopin mukaan.
? 96= - (ap+valittu henkilö), on mun mielestä
96-2= 94, vai onko tämä jotain korkeampaa matematiikkaa, jota en näin kansataloustieteen maisterina osaa?
V***n köyhä pummi elätti, mene töihin!
T: Kokoomuslainen
Hain kerran ministeriöön töihin yhteen määräaikaiseen ohjelmaan. Hakemuksia oli kaiken kaikkiaan yli 3000, kun kaikki ministeriöt laskettiin yhteen (hakuun sai laittaa omat top 3 ministeriötä, sen takia hakemukset menivät osin limittäin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran hain muutaman kuukauden mittaiseen paikkaan, hakijoita oli 150. Kerran hain työpaikkaa, jossa työtunteja oli lauantaisin neljä, eli neljä työtuntia koko viikossa. Siihenkin oli 13 hakijaa. Kumpaankin minulla oli alan koulutus ja hyvä työkokemus, mutta ei riittänyt.
Olit ylipätevä. Ei ne ota liian päteviä pätkätöihin, kun siitä tulee omia ongelmia.
En ollut ylipätevä vaan juuri sopivan pätevä. Niin oli moni muukin hakija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja silti EK:n Jyri Häkämies haluaisi duunareilta pois sunnuntailisät. Sunnuntai on kuulemma 24/7-yhteiskunnassa jo ihan normipäivä, suorastaan seitsemäs arkipäivä.
Ja mikäs se Häkäpöntön oma kuukausipalkka olikaan?
Tuohan on vähän kun alle sata. Itselläni liikkuu yleensä siellä 300 kieppeillä. Luonnontieteellinen ala