Päivi Räsäsen oikeudenkäynti on hyvä esimerkki siitä että Suomi ei ole valmis sananvapauteen. Oletteko huomanneet, että Suomessa ei saa olla "väärää mieltä" tietyistä asioista???
Esimerkiksi homoudesta täytyisi tykätä ja rokotteista myös. Kristillisiä arvoja pitäisi kavahtaa, mutta kaikenlaiset meediot on in.
Mun mielestä sananvapauteen ja mielipidevapauteen kuuluu nimenomaan se, että asioista saa ihan aidosti olla sitä mieltä kuin itse on ja sen saa myös tuoda esiin seuraamuksitta.
Onneksi Päivi Räsänen todetaan oikeudessa syyttömäksi. Muussa tapauksessa Suomessa olisi miljoonia laittomia kirjoja nimeltä Raamattu.
Kommentit (3444)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeeko joku että on homoseksuaalina jotenkin kauheasti kärsinyt päivin kommenteista? Minä en, ei ne ainakaan minun elämääni ole mitenkään koskettaneet. En minäkään pidä ihmisistä, jotka turmelevat oman terveytensä huumeilla tms, ja sanon sen myös, että en hyväksy, mutta ei minua ole vielä haastettu oikeuteen. Tai ihmiset, jotka varastavat tms., en pidä heistä ja sanon sen myös.
Eli sinulle homoseksuaalina on ok, että vaikutusvaltaiset ihmiset puhuvat julkisuudessa kuinka homoseksuaalisuus on syntiä, häpeällistä ja s a a s t a i s t a ja jakavat tätä näkemystään tavallisille ihmisille, jotka alkavat ajatella samalla tavalla? Minusta tuo ei kuulosta kovin hyvältä.
T. Bi
Minä olen aina ajatellut että homoseksuaslisuus on syntiä. Kuten on kaikenlainen muukin seksi mitä harrastetaan muuten kuin lisääntymistarkoituksista. Ei päivin tarvitse sitä kertoa mulle, kuuntelin riparilla ja uskonnontunnilla. Se on osa ihan yleissivistystä. Ja mitä sitten?
No ei ole kyllä todellakaan osa yleissivistystä. Seksi on luonnollista ja normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuen Päiviä hänen oikeustaistossaan, vaikka uskonnoton itse olenkin. Hänelläkin tulee olla oikeus elää vakaumuksensa mukaisesti, kuten monien muidenkin uskontojen edustajilla tässä maassa.
Päivi voi elää vakaumuksensa mukaan, mutta voi myös pitää suunsa kiinni eikä sanella muille, miten muiden pitäisi elää.
Niinhän Räsänen sanookin, jokainen valitsee itse miten elää, mutta raamatun mukaan alakerta kutsuu syntistä. Elämä on valintoja...
Seksuaalinen suuntautuminen ei ole valinta.
Trendikäs valinta tai jonkun sortin sairaus.
Ei todellakaan ole tämänhetkisen tieteellisen tiedon mukaan valinta. Muuten heteroseksuaalisuuskin olisi valinta, ja voisit minä hetkenä hyvänsä vaihtaa homoksi.
Kannattaa tutustua vaikka tähän tekstiin jos haluaa oppia lisää: https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1529100616637616
Eipä homo-oppi juuri kiinnosta.
Taitaapa kiinnostaa kun olet tehnyt niin paljon hakuja aiheesta. Myös videoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jos joku haukkuu sinua netissä transfoobikoksi, se on verrattavissa r a i s ka ukseen? Ette voi olla tosissanne.
Transaktivistit haluavat pakottaa lesboja naimaan miesten kanssa.
Minusta se on paljon röyhkeämpää ja vihaista, kuin sen toteaminen somessa uskovaiselta, että homous on syntiä. Syntiähän se raamatun mukaan on, jopa minä olen sen kohdan kuullut tai lukenut sieltä.
Kyllä se on paljon pahempaa, mutta kysymys onkin nyt, voiko nettikommentti tässä yhteydessä olla pakottamista. Jos minulle tuntematon sanoo netissä, että olen rasisti ellen harrasta seksiä tummaihoisen miehen kanssa, miten tällainen kommentti pakottaa minut siihen seksiin ja kenen kanssa? Jos minä alistun tähän "pakottamiseen" ja sanon, että okei, minä harrastan sitten seksiä tummaihoisen kanssa, niin seisooko oven takana tunnin päästä tumma mies, vai miten tämä toimii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuen Päiviä hänen oikeustaistossaan, vaikka uskonnoton itse olenkin. Hänelläkin tulee olla oikeus elää vakaumuksensa mukaisesti, kuten monien muidenkin uskontojen edustajilla tässä maassa.
Päivi voi elää vakaumuksensa mukaan, mutta voi myös pitää suunsa kiinni eikä sanella muille, miten muiden pitäisi elää.
Niinhän Räsänen sanookin, jokainen valitsee itse miten elää, mutta raamatun mukaan alakerta kutsuu syntistä. Elämä on valintoja...
Tutkija Tuomas Aivelon mukaan seksuaalinen suuntautuminen on kulttuurisesti muokattavissa.
Aivelosta presidentti 2024!
Pakotetaan sitten kaikki bi-seksuaaleiksi?
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä miten Päivi on noin pakkomielteisen kiinnostunut niistä homostelujutuista.
Tai sitten on köynyt niin, että sateenkaariuskovaiset vain nostavat hänen muutamaa ikivanhaa kirjoitustaan esiin pöivittäin ja ihan oikeuteen asti, niin se vain näyttää siltä.
Sateenkaariväen älämölön vuoksihan nyt kaikki tietävät mitä Päivi Räsänen on ajatellut, hyvin olette promonneet Päiviä ja antaneet hänelle suosiota.
Pakkomielle löytynee siis sieltä pridettäjäpuolelta tähän jauhantaan ja koko farssiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristittyjä vainotaan taas. Mikä on syyttäjän motiivi ja tausta?
Milloin kristityt pyytävät anteeksi Suomen luonnonuskoisten pyhien paikkojen tuhoamista ja kääntymättömien surmaamista?
Odotan.
Odota rauhassa. Tekijät ovat jo kuolleet ja mahdollinen rikos on vanhentunut. Mutta anna ihmeessä vinkki Toiviaiselle jos se vaikka innostuisi.
Odotan anteeksipyyntöä, en rikostuomiota.
Kristillinen ylimielisyys ei minua sen sijaan yllätä.
Lapsen oikeus isään ja äitiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeat mielipiteet tulisi saada sanoa ääneen, muutoin emme tiedä, mitä ihmiset oikeasti ajattelevat.
Jos et esimerkiksi pidä tummista, se tulisi saada avoimesti sanoa, tämä ei tee myöskään kenestäkään rasistia, kunhat et sorry mihinkään haitallisiin toimenpiteisiin.
Lopultahan kyse on vain makuasiasta, eihän sekään tee kenestäkään rasistia, jos ei rupea vaikkapa seurustelemaan tumman tai vaalean kanssa, sehän on oma valinta ja kunhan et puutu naapurisi valintoihin, niin tästähän ei ole mitään haittaa.
Voi luoja! Jos et pidä ihmisistä heidän ihonvärinsä takia, olet juuri se rasisti.
Ei mistään väristä ole pakko pitää ja jos ei pidä, se ei ole rasismia. Ei mieltymyksien perusteella täällä tuomita ketään, ne on ihan muut asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeeko joku että on homoseksuaalina jotenkin kauheasti kärsinyt päivin kommenteista? Minä en, ei ne ainakaan minun elämääni ole mitenkään koskettaneet. En minäkään pidä ihmisistä, jotka turmelevat oman terveytensä huumeilla tms, ja sanon sen myös, että en hyväksy, mutta ei minua ole vielä haastettu oikeuteen. Tai ihmiset, jotka varastavat tms., en pidä heistä ja sanon sen myös.
Eli sinulle homoseksuaalina on ok, että vaikutusvaltaiset ihmiset puhuvat julkisuudessa kuinka homoseksuaalisuus on syntiä, häpeällistä ja s a a s t a i s t a ja jakavat tätä näkemystään tavallisille ihmisille, jotka alkavat ajatella samalla tavalla? Minusta tuo ei kuulosta kovin hyvältä.
T. Bi
Minä olen aina ajatellut että homoseksuaslisuus on syntiä. Kuten on kaikenlainen muukin seksi mitä harrastetaan muuten kuin lisääntymistarkoituksista. Ei päivin tarvitse sitä kertoa mulle, kuuntelin riparilla ja uskonnontunnilla. Se on osa ihan yleissivistystä. Ja mitä sitten?
No ei ole kyllä todellakaan osa yleissivistystä. Seksi on luonnollista ja normaalia.
Ei nyt ihan kaikki seksi kovin normaalia ole. Useat seksin muodot ovat kaikkea muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Räsänen soveltaa valitsemiaan itselleen mieluisa raamatun tulkintoja elämäänsä. Ei hän, eikä kukaan muukaan, pysty elämään raamatun oppien mukaan kokonaan.
Kyllä on mahdollista pyrkiä elämään Uuden Testamentin ohjeiden mukaan. Ei siellä ole mitään sellaisia kohtia kuin "ota orjia" tms.. kuten palstaväittelijät kovasti uskottelevat.
Paskapuhetta taas. Lueppa UT tarkemmin, puolueettomin ja mieti samalla mitä siellä lukee. J. mielestäni puhuu miekkojen ostamisesta, tulen heittämisestä ja eripuran rakentamisesta. Naiset orjiksi jne. Vaimojen antauduttava miehilleen kuten he olisivat jumalia jne. Näitä löytyy. Toivottavasti et ainakaan näiden ohjeiden mukaan pyri elämään. On toki totta että painopiste on nykyisessä tulkinnassa rakkauden sanomassa, mutta se nyt on vain tätä aikaa. Huomenna kaikki voi olla toisin ja tulkitaan eri tavalla.
Se, että UT:ssa on mainittu sellaisia sanoja kuin miekkojen ostaminen, tulen heittäminen tai eripuran rakentaminen (missä on sanottu tuo rakentaminen??), niin ei tarkoita sitä, että Jumala tai Jeesus kristittyjä sellaiseen kehottaisi. Sulla on kyllä luetunymmärtäminen ollut pahasti kateissa, kun olet sitä Raamattua itse lukenut ja varmasti täysin puolueellinen asenne päällä. Sinun tulisi itsekin lukea sitä uudelleen ja nyt todellakin puolueettomasti ja ilman ennakkoasenteita.
Ja mitähän kohtaa tarkoitat tuolla "naiset orjiksi jne"? Sun tekstisi on hyvin epätarkkaa, vain muutama mieluisa sana sieltä täältä poimittu Raamatusta, irrotettuna täysin kontekstistaan... Ja uskallan epäillään, että nuo kommenttisi yläpeukuttajat eivät tiedä tuon taivaallista siitä, mihin kohtiin nuo mainitsemasi sanat viittaavat ja mitä niissä oikeasti sanotaan. Ja silti yläpeukutetaan ihan sokeana.... Vähän huolestuttavaa.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkija Tuomas Aivelon mukaan seksuaalinen suuntautuminen on kulttuurisesti muokattavissa.
Aivelo puhukoon vain omasta puolestaan. Melkein käy sääliksi, mutta ei ihan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomessa ennenkään ole ollut sellaista sananvapautta, että ihminen saisi sanoa ihan mitä soopaa hyvänsä. Jos minä kulkisin kylillä huutelemassa että ”naapurini Matti Meikäläinen on k u s i p ä ä ja saastainen sodomiitti” niin varmasti napsahtaisi kunnianloukkaussyyte.
Mutta jos pystyt todistamaan väitteesi todeksi niin se kunnianloukkausyyte ei mene läpi oikeudessa.
Siinä tapauksessa syyte on nimeltään yksityiselämää loukkaavan tiedon levittäminen.
Tää oli hyvä :D:D:D:D Vaimo ihmettelee, kun melkein tipuin tuolilta ja nauran yksikseni :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääasia että kaikki pyllistävät peniksen edessä, eritoten lesbiaanit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut vähän saman suuntaista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin kristityt pyytävät anteeksi Suomen luonnonuskoisten pyhien paikkojen tuhoamista ja kääntymättömien surmaamista?
Odotan.
Odota rauhassa. Tekijät ovat jo kuolleet ja mahdollinen rikos on vanhentunut. Mutta anna ihmeessä vinkki Toiviaiselle jos se vaikka innostuisi.
Kukin on vastuussa omista teoistaan. Tuollainen uhriutuminen ilman mitään syytä on typeryyden ja itsekkyyden huipentuma.
Mutta toki, ainahan odottaa saa. Ei se laitonta tai kiellettyä ole. Istu ja odota ihan hipihiljaa, niin ehkä voit kuulla sen kuiskauksena pääsi sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeat mielipiteet tulisi saada sanoa ääneen, muutoin emme tiedä, mitä ihmiset oikeasti ajattelevat.
Jos et esimerkiksi pidä tummista, se tulisi saada avoimesti sanoa, tämä ei tee myöskään kenestäkään rasistia, kunhat et sorry mihinkään haitallisiin toimenpiteisiin.
Lopultahan kyse on vain makuasiasta, eihän sekään tee kenestäkään rasistia, jos ei rupea vaikkapa seurustelemaan tumman tai vaalean kanssa, sehän on oma valinta ja kunhan et puutu naapurisi valintoihin, niin tästähän ei ole mitään haittaa.
Voi luoja! Jos et pidä ihmisistä heidän ihonvärinsä takia, olet juuri se rasisti.
Ei mistään väristä ole pakko pitää ja jos ei pidä, se ei ole rasismia. Ei mieltymyksien perusteella täällä tuomita ketään, ne on ihan muut asiat.
Siis onko sinulle ihminen pelkkä väri? Ei kai siinä väristä pidetäkään vaan siitä ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole tämänhetkisen tieteellisen tiedon mukaan valinta. Muuten heteroseksuaalisuuskin olisi valinta, ja voisit minä hetkenä hyvänsä vaihtaa homoksi.
Kannattaa tutustua vaikka tähän tekstiin jos haluaa oppia lisää: https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1529100616637616
Eipä homo-oppi juuri kiinnosta.
Mielestäni ei siinä tapauksessa ole järkevää heitellä perättömiä väitteitä asioista joita ei ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomessa ennenkään ole ollut sellaista sananvapautta, että ihminen saisi sanoa ihan mitä soopaa hyvänsä. Jos minä kulkisin kylillä huutelemassa että ”naapurini Matti Meikäläinen on k u s i p ä ä ja saastainen sodomiitti” niin varmasti napsahtaisi kunnianloukkaussyyte.
Mutta jos pystyt todistamaan väitteesi todeksi niin se kunnianloukkausyyte ei mene läpi oikeudessa.
Siinä tapauksessa syyte on nimeltään yksityiselämää loukkaavan tiedon levittäminen.
Tää oli hyvä :D:D:D:D Vaimo ihmettelee, kun melkein tipuin tuolilta ja nauran yksikseni :D
Mikäs siinä on niin hauskaa? Nauratko useinkin faktoille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan.
Kukin on vastuussa omista teoistaan. Tuollainen uhriutuminen ilman mitään syytä on typeryyden ja itsekkyyden huipentuma.
Mutta toki, ainahan odottaa saa. Ei se laitonta tai kiellettyä ole. Istu ja odota ihan hipihiljaa, niin ehkä voit kuulla sen kuiskauksena pääsi sisällä.
Mukarakkaudellisen kirkon olisi syytä tunnustaa verinen historiansa. Syntien tunnustamisessa ei muuten ole mitään epäkristillistä.
Valehtelu, vähättely ja julmuus toki kuuluvat myös kristinuskon historiaan, vaikkeivät sen oppisisältöön.
Ihanaa että annetaan miesten olla miehiä myös kotonaan.