Bloggaajat ja ip-osoitteet
Jo heti alkuun pyydän anteeksi epäsiistiä kappalejakoa, puhelimella kirjoitan.
-
Itse asiaan siis. Kirjoitin eräälle bloggaajalle erittäin asiallisen kritiikin/eriävän mielipiteen. Vannon, ettei viesti ollut loukkaava tai hyökkäävä, ei ole minun tyylistäni.
-
Noh, bloggaaja nyt sattuu olemaan herkästi loukkaantuvaa tyyppiä, ja vastaus oli törkeä. LISÄKSI hän kirjoitti, että usein häntä yritän loukata kommenteillani, ja että mitäs blogia luen, kun aina vain negatiivista sanottavaa.
-
Sinänsä hauskin juttu tässä on, että tämä on ENSIMMÄINEN kerta, kun blogiin mitään kirjoitan. :D En siis todellakaan ole aikaisemmin laittanut mitään viestiä, silloin tällöin lueskelen. Tästä pääsenkin aiheeseen: ip-osoitteethan vaihtuvat useasti, jos esim sulkee puhelimen. Millä perusteella bloggarit sitten näitä väitteitään heittelee? Käytin siis julkista Wi-Fiä eräässä kauppakeskuksessa.
-
Pahoitin jopa hieman mieleni saamastani vastauksesta ja syytöksistä. Voisi bloggaritkin joskus ehkä perehtyä asioihin ennen raivoamista?
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 17:18"]Se on voileipä!!!
[/quote]
Mikä ihmeen voileipä :D alkoi nyt itseänikin kiinnostaa, linkkiä?
Ap
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 17:20"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 17:12"]En usko, että tapahtui ollenkaan (kun ei ole todistusaineistoa). Täällä halutaan vain TAAS mustamaalata bloggaajia. Että ihmiset jaksavatkin olla kateellisia. Ja ilkeitä.
[/quote]
Luitkohan aloitustani ollenkaan? Nimenomaan en halua mustamaalata bloggaria - tämän takia en häntä "paljasta". Halusin vain kuulla, olenko oikeilla jäljillä, ja kuten useista vastauksista käy ilmi, ei kukaan saa selville sitä, moniko käyttää samaa ip-osoitetta. Mitään "todistusaineistoa" ei tähän caseen tarvittu :)
[/quote]
Lisäys vielä, että olen siis ap :)
Ja en ymmärrä millä tavoin olen ilkeä (saatikka kateellinen) kun asiallisen eriävän mielipiteen bloggaajalle esitin. Ja täällä pohdin saamaani ilkeää vastaanottoa perusteettomien syyttelyiden kera.
[/quote]
Jaa täällä pohdit, mikset pohdi siellä blogissa missä kommentoit. En arvosta erityisen korkealle huonosti käyttäytyviä bloggaajia mutta en kyllä näitä ammattiloukkaantuja lukijoitakaan.
[/quote]
Itseasiassa rohkaistuttuani laitoin viestiä, etten ole aiemmin kommentoinut, mutta viestiäni ei ole ainakaan vielä julkaistu.
Ap
Ei ole vaikea arvata kuka ap on ja ketä bloggaajaa tarkoittaa... Availetko useinkin av:lla ketjuja, joissa annat "asiallista kritiikkiä" ko. bloggaajalle? :D Ei mikään ihme, että vastaa samalla tyylillä kommentteihisi. Sinulla on niin tunnistettavat jutut ja kirjoitustyyli, ettei siinä paljoa ip:n vaihto tai julkinen wi-fi auta.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 17:26"]Ei ole vaikea arvata kuka ap on ja ketä bloggaajaa tarkoittaa... Availetko useinkin av:lla ketjuja, joissa annat "asiallista kritiikkiä" ko. bloggaajalle? :D Ei mikään ihme, että vastaa samalla tyylillä kommentteihisi. Sinulla on niin tunnistettavat jutut ja kirjoitustyyli, ettei siinä paljoa ip:n vaihto tai julkinen wi-fi auta.
[/quote]
Hei ihan oikeasti, nyt on vihaiset bloggaajat löytäneet tänne tiensä! :D
Voin vannoa, etten todellakaan ole ennen kommentoinut kys. bloggaajalle, ja että elämäni aikana olen ehkä pari muuta kommentia muille laittanut, tosin positiivisia kaikki. En ymmärrä, kuinka tästä(kin) aiheesta saadaan aikaan ongelma joillekin henkilöille. Vastaukseni olen saanut, taidampa siirtyä järkevämpiin hommiin :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 17:26"]Ei ole vaikea arvata kuka ap on ja ketä bloggaajaa tarkoittaa... Availetko useinkin av:lla ketjuja, joissa annat "asiallista kritiikkiä" ko. bloggaajalle? :D Ei mikään ihme, että vastaa samalla tyylillä kommentteihisi. Sinulla on niin tunnistettavat jutut ja kirjoitustyyli, ettei siinä paljoa ip:n vaihto tai julkinen wi-fi auta.
[/quote]
Voin vannoa, etten todellakaan ole ennen kommentoinut kys. bloggaajalle, ja että elämäni aikana olen ehkä pari muuta kommentia muille laittanut, tosin positiivisia kaikki. En ymmärrä, kuinka tästä(kin) aiheesta saadaan aikaan ongelma joillekin henkilöille. Vastaukseni olen saanut, taidampa siirtyä järkevämpiin hommiin :)
Ap
[/quote]
Kiitos vielä niille, jotka jaksoivat asiallisesti osallistua keskusteluun! :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 17:26"]Ei ole vaikea arvata kuka ap on ja ketä bloggaajaa tarkoittaa... Availetko useinkin av:lla ketjuja, joissa annat "asiallista kritiikkiä" ko. bloggaajalle? :D Ei mikään ihme, että vastaa samalla tyylillä kommentteihisi. Sinulla on niin tunnistettavat jutut ja kirjoitustyyli, ettei siinä paljoa ip:n vaihto tai julkinen wi-fi auta.
[/quote]
Ap
[/quote]
Kiitos vielä niille, jotka jaksoivat asiallisesti osallistua keskusteluun! :)
Ap
[/quote]
tervetuloa bloggaamisen maailmaan, järkevä keskustelu on täysin poissuljettu vaihtoehto.
Eipä se Natalie ainakaan julkaissut kommentiani, kun kerroin että julkisilla verkoilla monilla sama ip :D noloa.
No, joko joku sherlock selvitti kuka tämä rähisevä bloggaaja oli?
Nykyään monilla blogialustoilla on järjestelmä, joka näyttää myös yhteydessä käytetyn laitteen ja Käyttöjärjestelmän version ym. Myös cookiet toimivat laitekohtaisina tunnistimina jos ei tyhjennä keksipurkkia välillä.
Ja onhan se aika kaukaa haettua, että jos samasta ip:sta tulee samantyyppisiä kommentteja pidemmän aikaa, että kyseessä olisi eri kirjoittajat, joille sattumalta on sattunut tulemaan sama ip...
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 17:34"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 17:26"]Ei ole vaikea arvata kuka ap on ja ketä bloggaajaa tarkoittaa... Availetko useinkin av:lla ketjuja, joissa annat "asiallista kritiikkiä" ko. bloggaajalle? :D Ei mikään ihme, että vastaa samalla tyylillä kommentteihisi. Sinulla on niin tunnistettavat jutut ja kirjoitustyyli, ettei siinä paljoa ip:n vaihto tai julkinen wi-fi auta. [/quote] Hei ihan oikeasti, nyt on vihaiset bloggaajat löytäneet tänne tiensä! :D Voin vannoa, etten todellakaan ole ennen kommentoinut kys. bloggaajalle, ja että elämäni aikana olen ehkä pari muuta kommentia muille laittanut, tosin positiivisia kaikki. En ymmärrä, kuinka tästä(kin) aiheesta saadaan aikaan ongelma joillekin henkilöille. Vastaukseni olen saanut, taidampa siirtyä järkevämpiin hommiin :) Ap
[/quote]
Sinullahan se ongelma tuntuu olevan, kun bloggaajat ei usko sua.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 17:12"]En usko, että tapahtui ollenkaan (kun ei ole todistusaineistoa). Täällä halutaan vain TAAS mustamaalata bloggaajia. Että ihmiset jaksavatkin olla kateellisia. Ja ilkeitä.
[/quote]
Luitkohan aloitustani ollenkaan? Nimenomaan en halua mustamaalata bloggaria - tämän takia en häntä "paljasta". Halusin vain kuulla, olenko oikeilla jäljillä, ja kuten useista vastauksista käy ilmi, ei kukaan saa selville sitä, moniko käyttää samaa ip-osoitetta. Mitään "todistusaineistoa" ei tähän caseen tarvittu :)
[/quote]
Lisäys vielä, että olen siis ap :)
Ja en ymmärrä millä tavoin olen ilkeä (saatikka kateellinen) kun asiallisen eriävän mielipiteen bloggaajalle esitin. Ja täällä pohdin saamaani ilkeää vastaanottoa perusteettomien syyttelyiden kera.
[/quote]
Jaa täällä pohdit, mikset pohdi siellä blogissa missä kommentoit. En arvosta erityisen korkealle huonosti käyttäytyviä bloggaajia mutta en kyllä näitä ammattiloukkaantuja lukijoitakaan.