Bloggaajat ja ip-osoitteet
Jo heti alkuun pyydän anteeksi epäsiistiä kappalejakoa, puhelimella kirjoitan.
-
Itse asiaan siis. Kirjoitin eräälle bloggaajalle erittäin asiallisen kritiikin/eriävän mielipiteen. Vannon, ettei viesti ollut loukkaava tai hyökkäävä, ei ole minun tyylistäni.
-
Noh, bloggaaja nyt sattuu olemaan herkästi loukkaantuvaa tyyppiä, ja vastaus oli törkeä. LISÄKSI hän kirjoitti, että usein häntä yritän loukata kommenteillani, ja että mitäs blogia luen, kun aina vain negatiivista sanottavaa.
-
Sinänsä hauskin juttu tässä on, että tämä on ENSIMMÄINEN kerta, kun blogiin mitään kirjoitan. :D En siis todellakaan ole aikaisemmin laittanut mitään viestiä, silloin tällöin lueskelen. Tästä pääsenkin aiheeseen: ip-osoitteethan vaihtuvat useasti, jos esim sulkee puhelimen. Millä perusteella bloggarit sitten näitä väitteitään heittelee? Käytin siis julkista Wi-Fiä eräässä kauppakeskuksessa.
-
Pahoitin jopa hieman mieleni saamastani vastauksesta ja syytöksistä. Voisi bloggaritkin joskus ehkä perehtyä asioihin ennen raivoamista?
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 16:07"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 15:49"] Nyt on aivan pakko osallistua keskusteluun :D löysimpä viestiketjun oikeaan aikaan, itse lähetin tänään kysymyksen eräälle bloggarillle (kysymys, joka ollut selvästi epämieluisa, useat sitä ovatkin kysyneet, minun ensimmäinen kerta kuitenkin) ja vastaukseksi sain samaa settiä, että häntä olen piinannut kysymykselläni :D muut sitä ovat usein kysyneet eikä vastausta ole saaneet, minä tosiaan ensimmäistä kertaa. Mitä ihmettä oikein bloggaajien päässä liikkuu? [/quote] Kerro toki meille muillekin, että kenestä on kyse. [/quote] No tässä mun kysymyksessä oli kyse eräästä Prada-salailijasta, en siis ole ap!
[/quote]
Ei vieläkään sytytä. Who is that bitch?
Prada salailija taitaa olla Natalie Vilen? AP:n mainitsemasta bloggaajasta ei ole kyllä käryä.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 16:13"]Luulen, että bloggaajat käyttävät tuota ip-osoite -korttia lähinnä vaan pelottelumielessä... En usko, että kovinkaan isolla joukolla bloggaajista on kovinkaan syvällistä tietämystä näistä asioista. Käsittääkseni ainakin WP (tämän alustan päällä toimivat käytännössä kaikki blogiportaalit, mm. Indiedays, Costume ja Fitfashion) näyttää kommentin lähettäjän IP:n ihan suoraan ilman että sitä tarvii kummemmin "osata" katsoa, blogspot ei ennen näyttänyt mutta nykytilanteesta en osaa mennä sanomaan.
Kuten täällä on jo todettukin, mobiiliyhteyden ollessa kyseessä laite saa uuden IP:n operaattorin IP avaruudesta joka kerta, kun sen käynnistää uudelleen. Kiinteässä laajakaistassa IP on palveluntarjoajan antama, eikä käytännössä vaihdu ihan helpolla... Kiinteässä yhteydessä voi olla useampiakin IP osoitteita kerralla käytössä, mutta esim. kauppakeskusten wlania käyttävillä on kaikilla se sama, jota kyseinen yhteys käyttää.
[/quote]
Juuri näin! En vain ymmärrä, kuinka kyseinen bloggaaja väittää varmana, että se olen minä, kuka on aiemminkin kommentoinut blogiin.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 16:07"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 15:49"] Nyt on aivan pakko osallistua keskusteluun :D löysimpä viestiketjun oikeaan aikaan, itse lähetin tänään kysymyksen eräälle bloggarillle (kysymys, joka ollut selvästi epämieluisa, useat sitä ovatkin kysyneet, minun ensimmäinen kerta kuitenkin) ja vastaukseksi sain samaa settiä, että häntä olen piinannut kysymykselläni :D muut sitä ovat usein kysyneet eikä vastausta ole saaneet, minä tosiaan ensimmäistä kertaa. Mitä ihmettä oikein bloggaajien päässä liikkuu? [/quote] Kerro toki meille muillekin, että kenestä on kyse. [/quote] No tässä mun kysymyksessä oli kyse eräästä Prada-salailijasta, en siis ole ap!
[/quote]
Ei vieläkään sytytä. Who is that bitch?
[/quote]
Tässä vastaus, kun kerroin, etten ole aiemmin kommentoinut:
ihan tosissaan, samasta osoitteesta nämä Prada kysymykset ovat tulleet. Mikäli asia sinua niiiin kovasti ihmetyttää voit laittaa vaikka sähköpostiini viestiä, voin antaa numeroni ja voidaan vaikka soitella tähän asiaan liittyen? :)) Ostin laukun vuonna 2013 heidän nettisivuiltaan. Mikä ihme tässä on ongelma? Rakkaudella N....
Ei ap
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 15:54"]Eikö ip osotteiden selvittäminen ole aika hankalaa vai olenko väärässä. Eikö poliisitkin tarvii siihen jonkun epäilyn tai luvan yms.
[/quote] Ip:n saa helposti selville jos käyttää blogissa esim. Statcounter - ohjelmaa. Kokeiltu on!
Nyt äkkiä selaamaan blogien kommentteja mistä löytyy raivokasta räyhäystä :D palstasherlockit huomio!
Ymmärrän toisaalta myös bloggaajia, jos heille sataa paskaa niskaan, niitä oikeasti typeriä haukkumiskommentteja joka päivä niin jossain vaiheessa se asiallinenkin kritiikki voi osua hermoon. Fiksuna lukijana tietysti haluaisin selvittää asian jos minua syytettäisiin turhaan paskasta kommentoinnista, koska en tietenkään halua että bloggaajallakaan on huono mieli minun vuokseni. Laita AP bloggaajalle asiallinen kommentti tästä wifi-asiasta, hän varmasti sitä arvostaa.
Tää sun kommentointi mulle on jo mennyt hyvän maun rajojen ulkopuolelle. Oot useaan kertaan yrittänyt loukata mua, alentaa ja saada mulle paskaa oloa. Ja edelleenkin, samat sanat mitä silloin kun halusit nähdä kokonaiskuvaa lastenhuoneesta. Blogini on VAIN pieni pala meidän elämästä, ja laitan tänne nettiin esille tasan tarkkaan vain sen mitä tahdon muille näyttää.
http://korinna.indiedays.com/2014/08/27/olohuoneen-uusi-ilme/
Mietin tässä vaan, että miksi ihmeessä sä kiusaat itseäsi lukemalla mun blogia? Ja ootko oikeasti tehnyt sähköpostiosoitteen ainoastaan jättääksesi mulle loukkaavia kommentteja? Vai loukkaatko muidenkin bloggaajien henkilökohtaisuuksia puhumalla toisten miesten vanhemmista? Kerää ittes jo.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 15:54"]Eikö ip osotteiden selvittäminen ole aika hankalaa vai olenko väärässä. Eikö poliisitkin tarvii siihen jonkun epäilyn tai luvan yms.
[/quote] Ip:n saa helposti selville jos käyttää blogissa esim. Statcounter - ohjelmaa. Kokeiltu on!
[/quote]
Mutta saat vain ip:n ja mahdollisesti arvion paikkakunnasta. Et saa tietoosi, onko julkinen- vai yksityinen verkko, etkä sitä, kuka sen takana on. Etkä myöskään sitä, onko ip vaihtunut juuri.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 16:32"]Tää sun kommentointi mulle on jo mennyt hyvän maun rajojen ulkopuolelle. Oot useaan kertaan yrittänyt loukata mua, alentaa ja saada mulle paskaa oloa. Ja edelleenkin, samat sanat mitä silloin kun halusit nähdä kokonaiskuvaa lastenhuoneesta. Blogini on VAIN pieni pala meidän elämästä, ja laitan tänne nettiin esille tasan tarkkaan vain sen mitä tahdon muille näyttää.
Mietin tässä vaan, että miksi ihmeessä sä kiusaat itseäsi lukemalla mun blogia? Ja ootko oikeasti tehnyt sähköpostiosoitteen ainoastaan jättääksesi mulle loukkaavia kommentteja? Vai loukkaatko muidenkin bloggaajien henkilökohtaisuuksia puhumalla toisten miesten vanhemmista? Kerää ittes jo.
[/quote]
En edes ole kuullut blogista, ei ole siis minun viestiini liittyvä! :)
Laitoin tosiaan vain eriävän mielipiteen asiallisesti esitettynä, mutta olen kuulemma häntä aikaisemmin jotenkin loukannut, tai ainakin joku samasta ip-osoitteesta.
Ap
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 16:36"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 16:32"]Tää sun kommentointi mulle on jo mennyt hyvän maun rajojen ulkopuolelle. Oot useaan kertaan yrittänyt loukata mua, alentaa ja saada mulle paskaa oloa. Ja edelleenkin, samat sanat mitä silloin kun halusit nähdä kokonaiskuvaa lastenhuoneesta. Blogini on VAIN pieni pala meidän elämästä, ja laitan tänne nettiin esille tasan tarkkaan vain sen mitä tahdon muille näyttää. http://korinna.indiedays.com/2014/08/27/olohuoneen-uusi-ilme/
Mietin tässä vaan, että miksi ihmeessä sä kiusaat itseäsi lukemalla mun blogia? Ja ootko oikeasti tehnyt sähköpostiosoitteen ainoastaan jättääksesi mulle loukkaavia kommentteja? Vai loukkaatko muidenkin bloggaajien henkilökohtaisuuksia puhumalla toisten miesten vanhemmista? Kerää ittes jo. [/quote] En edes ole kuullut blogista, ei ole siis minun viestiini liittyvä! :) Laitoin tosiaan vain eriävän mielipiteen asiallisesti esitettynä, mutta olen kuulemma häntä aikaisemmin jotenkin loukannut, tai ainakin joku samasta ip-osoitteesta. Ap
[/quote]
No kerro pliiis kuka se on? Joku vinkki edes. Selviäähän se jokatapuksessa enemmin tai myöhemmin, joku nokkela sen kaivaa esiin, mutta helpommalla päästäisi kaikki, jos kertoisit.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 16:32"]
Tää sun kommentointi mulle on jo mennyt hyvän maun rajojen ulkopuolelle. Oot useaan kertaan yrittänyt loukata mua, alentaa ja saada mulle paskaa oloa. Ja edelleenkin, samat sanat mitä silloin kun halusit nähdä kokonaiskuvaa lastenhuoneesta. Blogini on VAIN pieni pala meidän elämästä, ja laitan tänne nettiin esille tasan tarkkaan vain sen mitä tahdon muille näyttää.
[/quote]
Hyi tässä syy miksi en bloggaa, tuollaiset kommentoijat jotka haluavat tietää kaiken ja miettivät jotain bloggaajan miehen vanhempia ja tiukkaavat miksei jotain tuolia ole esitelty -hulluja kun oikeasti on, menee fanitus vähän liian pitkälle. "Mikset ole esitellyt teidän alusvaatelaatikoita!!!!!???????"
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 16:42"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 16:32"]
[/quote]
Hyi tässä syy miksi en bloggaa, tuollaiset kommentoijat jotka haluavat tietää kaiken ja miettivät jotain bloggaajan miehen vanhempia ja tiukkaavat miksei jotain tuolia ole esitelty -hulluja kun oikeasti on, menee fanitus vähän liian pitkälle. "Mikset ole esitellyt teidän alusvaatelaatikoita!!!!!???????"
[/quote]
Hyvä, ettet bloggaa. Typerää ja turhaa huomion kalastelua koko touhu.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 16:39"]http://xeniasday.costume.fi/2015/01/17/onko-normaali-ainoa-oikea-tapa/
räyh räyh
[/quote]
Ei ole minun viestiäni tuollakaan! :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 16:58"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 16:39"]http://xeniasday.costume.fi/2015/01/17/onko-normaali-ainoa-oikea-tapa/ räyh räyh [/quote] Ei ole minun viestiäni tuollakaan! :) Ap
[/quote]
Onko kyseinen bloggaaja vaalea vai tumma? Minkä portaalin alla bloggaa? Lähempänä 20 vai 30 ikävuotta?
En usko, että tapahtui ollenkaan (kun ei ole todistusaineistoa). Täällä halutaan vain TAAS mustamaalata bloggaajia. Että ihmiset jaksavatkin olla kateellisia. Ja ilkeitä.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 17:12"]En usko, että tapahtui ollenkaan (kun ei ole todistusaineistoa). Täällä halutaan vain TAAS mustamaalata bloggaajia. Että ihmiset jaksavatkin olla kateellisia. Ja ilkeitä.
[/quote]
Luitkohan aloitustani ollenkaan? Nimenomaan en halua mustamaalata bloggaria - tämän takia en häntä "paljasta". Halusin vain kuulla, olenko oikeilla jäljillä, ja kuten useista vastauksista käy ilmi, ei kukaan saa selville sitä, moniko käyttää samaa ip-osoitetta. Mitään "todistusaineistoa" ei tähän caseen tarvittu :)
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 17:12"]En usko, että tapahtui ollenkaan (kun ei ole todistusaineistoa). Täällä halutaan vain TAAS mustamaalata bloggaajia. Että ihmiset jaksavatkin olla kateellisia. Ja ilkeitä.
[/quote]
Luitkohan aloitustani ollenkaan? Nimenomaan en halua mustamaalata bloggaria - tämän takia en häntä "paljasta". Halusin vain kuulla, olenko oikeilla jäljillä, ja kuten useista vastauksista käy ilmi, ei kukaan saa selville sitä, moniko käyttää samaa ip-osoitetta. Mitään "todistusaineistoa" ei tähän caseen tarvittu :)
[/quote]
Lisäys vielä, että olen siis ap :)
Ja en ymmärrä millä tavoin olen ilkeä (saatikka kateellinen) kun asiallisen eriävän mielipiteen bloggaajalle esitin. Ja täällä pohdin saamaani ilkeää vastaanottoa perusteettomien syyttelyiden kera.
Luulen, että bloggaajat käyttävät tuota ip-osoite -korttia lähinnä vaan pelottelumielessä... En usko, että kovinkaan isolla joukolla bloggaajista on kovinkaan syvällistä tietämystä näistä asioista. Käsittääkseni ainakin WP (tämän alustan päällä toimivat käytännössä kaikki blogiportaalit, mm. Indiedays, Costume ja Fitfashion) näyttää kommentin lähettäjän IP:n ihan suoraan ilman että sitä tarvii kummemmin "osata" katsoa, blogspot ei ennen näyttänyt mutta nykytilanteesta en osaa mennä sanomaan.
Kuten täällä on jo todettukin, mobiiliyhteyden ollessa kyseessä laite saa uuden IP:n operaattorin IP avaruudesta joka kerta, kun sen käynnistää uudelleen. Kiinteässä laajakaistassa IP on palveluntarjoajan antama, eikä käytännössä vaihdu ihan helpolla... Kiinteässä yhteydessä voi olla useampiakin IP osoitteita kerralla käytössä, mutta esim. kauppakeskusten wlania käyttävillä on kaikilla se sama, jota kyseinen yhteys käyttää.