Missä säilytät käytössä olevaa voiveistä?
Tämä ei liity asiaan, mutta itse käytän vain puisia voiveitsiä, rasva pysyy paljon paremmin veitsessä ja on parempi levittää. Ihmettelen tavallisen veitsen käyttäjiä.
Itse kysymykseen nyt vastaan itsekin, että säilytän voiveistä rasvapaketin päällä jääkaapissa. Mihin se paremmin sopisi, siitä sen löytää.
Olen huomannut ettei moni toimi näin, siksi ajattelin kysyä, mihin te sen veitsen laitatte?
Kommentit (71)
Leikkuulaudalla. Joku sen aina putsaa, oliskohan kissalla kielensä pelissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyyyi, yök, tavallisella veitsellä otetaan, ja se menee joka käytön jälkeen pesuun. Inhottaisi laittaa läkaikkien kädessä ollutta veistä jääkaappiin ja käyttää aina uudestaan. Älä ihmettele, jos teillä maha- ja flunssataudit pyörii…
Öööö, meillä kyllä voidellaan ihan sillä päällä veistä, joka ei käy kädessä. Teillä vissiin varsipuolella sitten.
Ei oo ollut mahatauteja, en muista koska viimeksi.
Meillä sama. Voi toki olla, että normaali vastustuskyky auttaa asiaa.
Itse aloitukseen: Mulla kans puinen veitsi, ja epäekologisesti talouspaperilla pyyhin sen aina ennen kuin laitan voipaketin päälle jääkaappiin. Muuallahan ei likaista viitsi säilyttää, alkaisi rasva härskiintyä.
Vierailija kirjoitti:
Rasian päällä, veitsi pesuun menee kun rasia vaihtuu uuteen
Samoin. Rasiaan en ala tekemään reikiä kun sitten voi eltaantuu nopeammin ja imee hajuja kaapista. Itsellä riittää pieni voipaketti pari viikkoa jolloin ehkä pari kertaa olen huudellut veitsen.
Mä pidän juomalasin päällä silleen kyljellään, että se voissa oleva puoli on ilmassa :DDD
Vierailija kirjoitti:
Hyyyi, yök, tavallisella veitsellä otetaan, ja se menee joka käytön jälkeen pesuun. Inhottaisi laittaa läkaikkien kädessä ollutta veistä jääkaappiin ja käyttää aina uudestaan. Älä ihmettele, jos teillä maha- ja flunssataudit pyörii…
4 hengen taloudessa jokainen syö aamupalan, välipalan ja ehkä iltapalan eri aikaan. Menisi aika monta veistä tiskiin päivässä.
Meillä ollaan melko terveitä oltu, vaikka veitsi paketin päällä. Vaihtoon lähtee viim. kun pakettikin vaihtuu. Meillä on juustohöyläkin juuston päällä, kunnes näyttää siltä, että pitää vaihtaa tai vaihtuu, kun pakettikin vaihtuu.
Käytän samaa kahvikuppiakin useamman päivän. Silti tiskikone pyörii päivittäin. Siisti leipälautanenkin saa jäädä pöydälle ( jos siinä nyt muutama murunen), siitä voi syödä vielä.
Näin siis perheen kesken, ei me likaisia vieraille tarjota. Eikä meillä nyt sentään pöydät notku likaisista astioista, kone kun alkaa täyttymään ja kaikki on syöny iltapalat, kerään koneeseen ja kone päälle. Paitsi, nyt jos iltakahville otin juuri uuden kahvikupin, säästän sen vielä aamukahville.
En käytä voiveistä vaan aina käteen osuvaa veistä. Yleensä se on tavallinen ruokailuveitsi. Itse asiassa käytän ainoastaan mariiniveistä.
Vierailija kirjoitti:
Mä pidän juomalasin päällä silleen kyljellään, että se voissa oleva puoli on ilmassa :DDD
Aikas Houdini olet :) Nukutkin luultavasti kyljelläsi ja jalat ilmassa, hihi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voirasiassa, leikkaan aina kanteen pienen kolon vartta varten.
Ai oikeesti?
Minä säilytän vain siinä kannen päällä.
En ole ikinä kuullut reijästä kannessa. :D
Kaverilta opittu kikka. Eli kannen reunaan leikataan veitsen levyiset viillot, veitsi pysyy napakasti rasiassa.
Vierailija kirjoitti:
Kato meillä mennään puhtain käsin jääkaapille. Ei suoraan vessasta käsiä pesemättä.
Tason päällä pieni leikkulauta, sen päällä pala puhdasta talouspaperia ja siinä sama veitsi iltaan saakka. Meillä tehdään , voidellaan varmaan toistakymmentä leipäpalaa päivässä. Porukkaa riittää.
Jos joka käytön jälkeen pesisin, saisin olla tiskaamassa jatkuvasti tai ei olisi kohta veistä.
Puinen on muuten hyvä, mutta sillä ei oikein saa kovaa voita leikattua. Eli terävä kuorimaveitsi ja 1-2 kertaa viikossa menee koneeseen. Yksinasujan ei tarvii joka käytön jälkeen pestä sitä. Ei se konekaan käy kuin tuon 1-2 kertaa/vko.
Tai sitten ihan vaan leikkuulaudalla ja pesuun kun täyttää tiskikoneen.
Ulos vedettävällä työtasolla, joka on jääkaapin viereisessä kaapissa. Teen siinä voileivät, joten veitsi (ihan tavis ruokailuveitsi) jää siihen, samoin juustohöylä. Tietty leipäveitsi taas jää leikkuulaudalle. Menevät tiskiin päivittäin. Leipää tehdään 2 - 3 x pvässä.
Omasta puolestani en voi vastata, kun en käytä mitään rasvoja leivän päällä, mutta mies jättää aina omansa tiskipöydälle, mistä minä sen sitten aina laitan tiskikoneeseen kun en tykkää likaisista astioista tiskipöydällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että oman perheen kanssa ei voi voiveistä jakaa?
Miten uskallat koskea jääkaapin oveen? Tai vetää vessan, hui mitä kakkapöpöjä siinäkin on
Ei se uskallakaan mitään noista, mutta osallistuu kaikkiin järkeviin nettihaasteisiin kuten lankuttaa parvekkeen kaiteella ja nuolee pyttyä.
Vierailija kirjoitti:
Rasian päällä, veitsi pesuun menee kun rasia vaihtuu uuteen
Nyt on pakko sanoa, että hyi hitto. Siihen veitseen jää aina vähän rasvaa ja se härskiintyy ilman kanssa tosi nopeasti. Samasta syystä ihmettelen näitä, jotka tekevät viillon rasian kanteen. Melko lailla on laiskuus tai nuukuus huipussaan, jos ei voi uutta veistä ottaa joka kerta tai edes päivän päätteeksi laittaa pesuun. Ei kai niitä leipiä kuitenkaan kerran tunnissa voidella.
Hyi helkkari🤭