Missä säilytät käytössä olevaa voiveistä?
Tämä ei liity asiaan, mutta itse käytän vain puisia voiveitsiä, rasva pysyy paljon paremmin veitsessä ja on parempi levittää. Ihmettelen tavallisen veitsen käyttäjiä.
Itse kysymykseen nyt vastaan itsekin, että säilytän voiveistä rasvapaketin päällä jääkaapissa. Mihin se paremmin sopisi, siitä sen löytää.
Olen huomannut ettei moni toimi näin, siksi ajattelin kysyä, mihin te sen veitsen laitatte?
Kommentit (71)
Meillä laitetaan rasvaa niin harvoin leivälle että aina vaihtuu veitsi käytön jälkeen. Mies yritti jokunen kerta säilyttää sitä käytettyä rasian päällä, se sottasi rasvaan kannen vaikka oli muka puhtaaksi pyyhitty. Tipahteli jääkaapissa milloin minnekin kun ihmiset survoi sinne tavaraa, lopulta olisi ollut siinä ihrassa yksi jos toinenkin asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta puolestani en voi vastata, kun en käytä mitään rasvoja leivän päällä, mutta mies jättää aina omansa tiskipöydälle, mistä minä sen sitten aina laitan tiskikoneeseen kun en tykkää likaisista astioista tiskipöydällä.
Jaa, etkö koskaan tee kenellekään perheessä voileipiä?
Et edes ulkoiluretkelle, tai vaikkapa pitkälle automatkalle, jossa välissä voi pysähtyä ja syödä eväät ja hörppäistä kahvit termoskannusta.Ainakin meidän perheessä käydään talvisin pitkillä hiihtoretkillä ja syksyin marjamatkoilla oudommissakin metsissä.
Välissä noilla retkillä on mukava istahtaa ja syödä repussa olevat voileivät ja juoda kahvit ja mehut.
Jos itse et käyta rasvaa mitään rasvoja leivissä, ei se tarkoita sitä, etteivät muutkaan perheessä jotain rasvaa leipien välissä.
Iteselläni kolestroli ongelma ja verenpainetta vaikka olenkin normaali painoinen.
Käytän siksi leivän päällä Pro Activ levitettä, salaattia ja Polar 5 % juustoa.
Muu perhe syö normaalisti.
Ketä kiinnostaa teidän perheen retkeilyt ja levitteet, ei kai tässä niitä kysytty?! Minä en kyllä perheessäni voitele kenellekään muille leipiä, eikä ainakaan meidän perheessä käydä talvisin hiihtoretkillä tai syksyisin marjamatkoilla. Ihme oletuksia taas ns. normaalista perhe-elämästä.
Jääkaapissa leviterasiassa veitsi työnnettynä levitteen joukkoon. Veitsen rasvapinnat eivät joudu kosketuksiin ilman kanssa, jolloin bakteerit lisääntyvät vähemmän.
Huoneenlämpötilassa en rasvaista veitseä haluaisi säilyttää.
Pyyhin käytön jälkeen talouspaperilla ja jätän työpöydälle. Illalla tiskiin.
Mulla on sellainen pestävä muovikansi jonka alapuolella on paikka muoviselle levitysveitselle, sitä käytän.
Vierailija kirjoitti:
Hyyyi, yök, tavallisella veitsellä otetaan, ja se menee joka käytön jälkeen pesuun. Inhottaisi laittaa läkaikkien kädessä ollutta veistä jääkaappiin ja käyttää aina uudestaan. Älä ihmettele, jos teillä maha- ja flunssataudit pyörii…
Meillä on kansi, jossa on paikka siihen kuuluvalle voiveitselle. Pestään käsiä, kuten normaalit ihmiset, eli ei olla sairastettu vuosiin mitään tauteja.
Joskus jätän veitsen pöydällä olevalle lautaselle ja käytän veistä mahdollisesti uudestaan saman päivän aikana, mutta yleensä suoraan tiskikoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on voiveitsi ruostumatonta terästä, ja se pestään jokaisen käytön jälkeen.
Ihan sama minulla! (ei ole koskaan edes tullut mieleen jättää veitsi pesemättä, yäk))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyyyi, yök, tavallisella veitsellä otetaan, ja se menee joka käytön jälkeen pesuun. Inhottaisi laittaa läkaikkien kädessä ollutta veistä jääkaappiin ja käyttää aina uudestaan. Älä ihmettele, jos teillä maha- ja flunssataudit pyörii…
Ai että oman perheen kanssa ei voi voiveistä jakaa?
Miten uskallat koskea jääkaapin oveen? Tai vetää vessan, hui mitä kakkapöpöjä siinäkin on
Niinpä, eikä siitä kohtaa edes kiinni pidetä johon se oivariini tms tulee.
Voi.
Ainakaan meillä ei syödä mitään prosessoitua, jos mahdollista. Margariinit ovat syvältä eivätkä edes maistu miltään.
En käytä levitettä kun en syö leipääkään. Enkä muuten voitele myöskään muiden perheenjäsenien leipiä, se kun tuntui jotakuta tuossa aiemmin ihmetyttävän. Olen myös ollut siinä uskossa, että hiihtolenkille ja marjametsäänkin voi ottaa vaikka hedelmiä ja proteiinipatukoita evääksi.
Mies ja lapset saattavat joskus jättää voiveitsen leipälautaselleen ja käyttää uudelleen saman päivän aikana, yleensä menee kuitenkin suoraan tiskikoneeseen.
En käytä voita,en muitakaan leviteitä.
Vierailija kirjoitti:
Rasian kansi on kauppalikainen
Niin on myös muutkin kauppatavarat jotka olet ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta puolestani en voi vastata, kun en käytä mitään rasvoja leivän päällä, mutta mies jättää aina omansa tiskipöydälle, mistä minä sen sitten aina laitan tiskikoneeseen kun en tykkää likaisista astioista tiskipöydällä.
Et edes ulkoiluretkelle, tai vaikkapa pitkälle automatkalle, jossa välissä voi pysähtyä ja syödä eväät ja hörppäistä kahvit termoskannusta.Ainakin meidän perheessä käydään talvisin pitkillä hiihtoretkillä ja syksyin marjamatkoilla oudommissakin metsissä.
Välissä noilla retkillä on mukava istahtaa ja syödä repussa olevat voileivät ja juoda kahvit ja mehut.
Jos itse et käyta rasvaa mitään rasvoja leivissä, ei se tarkoita sitä, etteivät muutkaan perheessä jotain rasvaa leipien välissä.
Iteselläni kolestroli ongelma ja verenpainetta vaikka olenkin normaali painoinen.
Ketä kiinnostaa teidän perheen retkeilyt ja levitteet, ei kai tässä niitä kysytty?! Minä en kyllä perheessäni voitele kenellekään muille leipiä, eikä ainakaan meidän perheessä käydä talvisin hiihtoretkillä tai syksyisin marjamatkoilla. Ihme oletuksia taas ns. normaalista perhe-elämästä.
Sinua näemmä kun jaksoit siihen kommentoida.
- eri
Itse käytän ruokaveistä, mutta lähikaupassa myyvät vakiorasiaan sopivaa muovista kantta, jossa valmis paikka veitselle. Pakkauksessa tuleekin koloon sopiva veitsikin. Näppärä systeemi ja huomattavasti mielekkäämpi kuin monen käyttämä "sama veitsi viikkojakin jääkaapissa"
Pesuun se menee heti. Samoin juustohöylä. Meillä on aika pieni pesukone, joten pestään astioita joka päivä.
Lapsuudenperheessä ällötti, kun voiveistä säilytettiin huoneenlämmössä ja samaa veistä piti käyttää monta kertaa ja monta päivää. Aina siinä oli sulanutta rasvaa ja leivänmuruja. Juustohöyläkin oli täynnä sellaista mönjää kun sitä ei pesty tarpeeksi usein.
En säilytä. Puisen veitsin huuhtaisen kuumalla vedellä heti ja jätän kuivumaan, muovisen veitsen laitan heti tiskikoneeseen. Puoliso laittaa veitsen jääkaappiin voipaketin päälle välillä ja onnistun aina ampumaan sen veitsen johonkin jääkaappiin siitä. En nillitä, mutta siivoan aina pois jääkaapista, jos näen veitsen siellä.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Peseekö nämä veitsensäilyttäjät kannen kaupasta tullessa?
Jos on tiskikone niin miksei voi ottaa uutta puhdasta veistä joka kerta? Ei se likaisen hautominen jääkaapissa mitään säästöä tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on myös muutkin kauppatavarat jotka olet ostanut.
Niin on ja siksi niiden päällä ei säilytetä aterimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Peseekö nämä veitsensäilyttäjät kannen kaupasta tullessa?
Jos on tiskikone niin miksei voi ottaa uutta puhdasta veistä joka kerta? Ei se likaisen hautominen jääkaapissa mitään säästöä tuo.
On tiskikone ja haarukoita ja veitsiä lokerot täynnä. Silti ne loppuvat aina kesken ja joku saa tiskailla koneesta ruokailuvälineitä.
Et edes ulkoiluretkelle, tai vaikkapa pitkälle automatkalle, jossa välissä voi pysähtyä ja syödä eväät ja hörppäistä kahvit termoskannusta.
Ainakin meidän perheessä käydään talvisin pitkillä hiihtoretkillä ja syksyin marjamatkoilla oudommissakin metsissä.